Teraz jest 29.03.2024, 15:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Skoda Fabia 1.6 TDI 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Skoda Fabia 1.6 TDI
Skoda Fabia jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju. Duża w tym zasługa szerokiej oferty czeskiego producenta, który poza hatchbackiem, propo­nuje klientom także praktyczną odmianę kombi. Podstawowa cena tego auta, wyposa­żonego w wysokoprężny silnik 1.6 TDI o mocy 90 KM, kosztuje 53 600 zł.

Druga generacja Fabii zadebiutowała na rynku w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej PQ25. Tej samej, która posłużyła do konstrukcji m.​in. Volkswagena Polo 6R. Technologiczne pokrewieństwo "Czeszki" z koncernem z Wolfsburga odnajdziemy również pod jej maską. Wszystkie oferowane jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, zostały skonstruowane przez niemieckich inżynierów.

Przeprowadzone w 2010 roku zmiany upodobniły auto do więk­szej Octavii. Mierząca 4337 mm długości, 1886 szerokości i 1551 mm wysokości karoseria Fabii przykuwa uwagę powiększoną atrapą chłodnicy z chromowa­nym wykończeniem, a także zmienionym kształtem przednich reflektorów. Dopełnieniem zmian z przodu były także nowe przetłoczenia na pokrywie silnika, które płynnie łączą się z logo produ­centa oraz grillem. Dodatkowo, testowany egzemplarz w wersji Ambition był wyposażony w chro­mowane relingi (dopłata 1200 zł) i 15-calowe obręcze kół Line wykonane z aluminium (dopłata 1900 zł). Akcesoria te zdecydowanie poprawiły stonowany design auta i nadały mu bardziej wy­razistego charakteru.

Wewnątrz, zajęcie wygodnego miejsca za kierownicą nie powin­no stanowić problemu nawet dla wyższych kierowców. Wyso­kość przednich foteli można regulować, podobnie jak i położe­nie kolumny kierownicy, która przesuwa się w dwóch płaszczy­znach. Testowany model posiadał również pakiet Dynamic. W jego skład wchodzą sportowe fotele, kierownica oraz tzw. pa­kiet skórzany. Choć wymaga on dopłaty 2200 zł, zdecydowa­nie jest wart uwagi. Siedziska zapewniają bardzo dobre trzyma­nie boczne i jednocześnie wysoki komfort podróżowania, zaś koło kierownicy pewnie leży w dłoniach. Nieco gorsze wrażenie robią materiały użyte do wykoń­czenia wnętrza. O ile plastiki zastosowane w przedniej części deski rozdzielczej są miękkie, o tyle pozostałe już nie. Na pochwałę zasługuje natomiast ich spasowanie.

Pasażerowie tylnego rzędu siedzeń także powinni czuć się usatysfakcjonowani. Mierzący 2451 mm rozstaw osi sprawia, że Fabia Combi z powodzeniem zmieści piątkę dorosłych pasażerów, którzy będą podróżowali w komfortowych warunkach. Ponadto, płasko poprowadzona linia dachu zapewnia również wystarczającą ilość miejsca nad głową. Pierwsza generacja Fabii Combi była ceniona za pojemny bagażnik. Konstruktorzy Skody nie spoczęli jednak na laurach i w pełni wykorzystali możliwości płyty podłogowej PQ25, projektując jeszcze większy kufer. Fabia Combi II posiada bagażnik o pojemności aż 505 litrów. Dla porównania, kufer siostrzanego Seata Ibizy ST jest w stanie pomieścić tylko 430 litrów ładunku. Niestety, po złożeniu tylnych siedzeń Fabii nie otrzymamy całkowicie płaskiej podłogi.

Zawieszenie auta opiera się z przodu na kolumnach McPhersona z dolnymi wahaczami poprzecznymi i stabilizatorem przechyłów. Z tyłu natomiast producent zdecydował się na sprawdzone rozwiązanie w postaci belki skrętnej, współpracującej z wahaczami wleczonymi. Jest to do­kładnie ten sam zestaw, który był stosowany w pierwszej gene­racji tego auta. Nie jest to jednak wadą Fabii. Zawieszenie pewnie wybiera nierówności nawierzchni, a przy tym jest ze­strojone dość sztywno, dzięki czemu auto zachowuje się neu­tralnie nawet podczas nieco szybszej jazdy. Jadąc tym samo­chodem nie odczuwa się, iż jest to większe i cięższe od hatch­backa kombi. Układ kierowniczy jest precyzyjny, choć można odnieść wrażenie, iż wspomaganie kierownicy pracuje z niewielką siłą. O ile podczas manewrów parkingowych może to być wadą, o tyle podczas szybszej jazdy pozwala na lepsze wyczucie auta.

Lifting "Czeszki" w 2010 roku przyniósł również zmiany pod maską auta. Wysłużone jednostki wy­sokoprężne o pojemnościach 1.4 oraz 1.9-litra, które zaprojektowano na początku poprzedniej dekady, zastąpiono dużo bardziej nowoczesnym motorem z technologią Common Rail o pojemno­ści 1.6-litra. W Fabii występuje on w 3 wersjach mocy: 75, 90 i 105-konnej. Każda z nich do­stępna jest wyłącznie z 5-biegową, manualną skrzynią biegów. Pod maską testowanego egzem­plarza pracowała wersja 90-konna. Pomimo stosunkowo niewielkiej pojemności, motor ten gene­ruje aż 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co więcej, jest on dostępny już od 1500 obr./min. Inżynierom udało się wyeliminować zjawisko "turbodziury", dzięki czemu auto płynnie przyspiesza już od najniższych obrotów. Jednak osoby szukające dynamicznego auta mogą czuć się nieco zawiedzione. Pierwsza "setka" pojawia się na liczniku dopiero po upływie niemal 13 sekund.

Wynika to m.​in. z zastosowania skrzyni biegów o stosunko­wo długich przełożeniach. Jadąc z prędkością 100 km/h na "piątce", silnik pracuje z prędkością 1800 obr./min. Ma to jed­nak swoje zalety podczas wizyty na stacji benzynowej. Motor 1.6 TDI należy do bardzo oszczędnych jednostek. W trakcie testu, średnie zużycie paliwa oscylowało wokół 5 l/100 km. Po przejechaniu 100 km w mieście z baku ubyło 6,3 l ON, zaś poko­nanie tego samego dystansu z dala od miejskich korków kosztu­je równowartość ok. 4 litrów paliwa. Długie przełożenia skrzyni sprawiają również, że jazda tym autem w mieście może być nieco uciążliwa. Fabia TDI dużo le­piej sprawdza się na dłuższych trasach. Sama praca przekładni nie budzi natomiast najmniej­szych zastrzeżeń - dźwignia pewnie leży w dłoni, a każda zmiana biegu jest bardzo precyzyjna.

Podstawowa odmiana 90-konnej Fabii 1.6 TDI Ambition to wydatek 55 900 zł. Jednak za tę kwotę nie otrzymamy w standardzie nawet manualnej klimatyzacji. Wymaga ona dopłaty 2250 zł, zaś Climatronic to wydatek rzędu 3600 zł. Mimo to, nawet z tymi dodatkami cena auta wciąż nie przekracza 60 tys. zł, pozostając ciekawą propozycją na rynku kombi segmentu B.

Wybrane dane techniczne Skody Fabii i konkurentów:
Marka/model
Skoda Fabia 1.6 TDI Ambition
Renault Clio Grandto­ur 1.5 dCi Alize
Seat Ibiza ST 1.6 TDI Style

Cena (zł)
55900
59500
65214

Silnik
wysokoprężny
wysokoprężny
wysokoprężny

Pojemność
1598
1461
1598

Moc (KM)
90
90
90

Moment obr. (Nm)
230
200
230

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)
12,7
11,2
12,2

Prędkość maks. (km/h)
177
176
178

Średnie spalanie (l./100 km)
4,2
4
4,2

Emisja CO2 (g/km)
109
105
109

Skrzynia biegów
manualna, 5-bieg.
manualna, 5-bieg.
manualna, 5-bieg.

Pojemność bagażnika (l.)
505
439
430


Obrazek


http://www.motofakty.pl/artykul/skoda-f ... 6-tdi.html


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.08.2012, 11:41
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL