Teraz jest 27.04.2024, 16:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 752 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona
Fabia III - 2014 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Fabia III - 2014
Obczaiłem tez ostatnio F3 u Zimnego, mają niebieską z białym dachem i białymi felami oraz żółtą z czarnymi dodatkami.
Wrażenie? Fajna, ostra i wyrazista. Wnętrze spoko. Ogólnie bardzo mi się podoba a przyczepiłbym się jedynie do zbyt odstających klamek zewnętrznych.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


05.02.2015, 08:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17
Lokalizacja: Zelów
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
Post Re: Fabia III - 2014
Też na te klamki zwróciłem uwagę. O3 ma takie same ale tam tak nie rzucają się w oczy.
Przez nie producent ma parę centymetrów więcej na szerokość materiałach reklamowych ;-)

_________________
Obrazek SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

Obrazek SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM


05.02.2015, 08:35
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia III - 2014







_________________
Obrazek


08.02.2015, 12:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia III - 2014
Pomacalem auto kilka dni temu i szczerze mówiąc, wrażenia mam podobne, zwłaszcza jesli chodzi o bagażnik. :) też spodziewałem się szału, którego nie nie ma.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


08.02.2015, 13:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia III - 2014
A mnie zastanawia pomiar przyspieszenia. Nie wiem, czy biegi zmieniał automat czy człowiek. I nie rozumiem, po co targać tego maluszka do 6k rpm skoro moc maksymalna przy 4600 a kolejne biegi wrzucane były poza punktem największego momentu obrotowego ???

_________________
Moja fabia
Obrazek


08.02.2015, 16:00
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia III - 2014
To auto bylo testowane ze skrzynia DSG.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


08.02.2015, 17:42
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia III - 2014
...w trybie sport

Jeżeli ten silnik ma podobny wykres przebiegu mocy i momentu jak Rapid 1,2 105, chodzi mi o kształt krzywych, to przyspieszanie w zakresie od 4-4,5 tys obr do 6 tys. obr pozwala na pracę w zakresie maksymalnej mocy. Fakt przy obniżającej się krzywej momentu i w końcówce również i mocy, ale nadal jest to praca w zakresie mocy maksymalnej

Ja u siebie zaobserwowałem to samo (1.4 122km), czyli automat niezależnie czy na D czy na S, ciągnie do czerwonego. U mnie przebieg krzywych jest bardzo podobny jak w 1,2 105 i tak samo przyspieszanie w kick-downie odbywa się w obrębie największej mocy, niekoniecznie momentu.

Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM
Nie mam pojęcia skąd taka charakterystyka skrzyni. Być może ma to znaczenie gdy samochód jest obciążony?
Wtedy większą skuteczność być może przynosi rozpędzenie w zakresie najwyższej mocy i dlatego projektanci tak zadecydowali? ???


08.02.2015, 22:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia III - 2014
kros
na filmie podane były wartości 110hp @ 4600 rpm, 175 Nm @1400 - 4000 rpm czyli nie widzę sensu ciągnięcia powyżej tych 4600 bo moc zapewne już dalej spada (nie mamy wykresu).
kros napisał(a):
Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM

Bo to jest to do czego nawiązuję - zmieniasz bieg przy 5k a na następnym biegu masz około 4k (pełny dostępny moment obrotowy).

Mimo wszystko nie widziałem jeszcze F3 na żywo, ale bardzo mi się podoba - może za jakieś 7 lat sobie kupię ;)

_________________
Moja fabia
Obrazek


09.02.2015, 10:40
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia III - 2014
Ja rozumiem Twoje przesłanie i faktycznie jazda pustym autem potwierdza te przypuszczenia, natomiast być może autor programu skrzyni kalkulował również optymalne przyspieszanie przy aucie załadowanym co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest wazniejsze aby w tym drugim przypadku szybciej przyspieszał niż na pusto a tutaj jak wiemy moc ma również duże znaczenie a nie tylko moment.

powyżej 4800 moc spada, ale nie przecież nie do zera, popatrz na krzywe z forum Rapida
wykresy dla 1,2 105
Obrazek

oraz dla 1,4 122
Obrazek
zwróć uwagę że po przekroczeniu punkty mocy maks. mimo iż moc spada to przyspieszanie w zakresie 4000-6000 odbywa się nadal w zakresie mocy maksymalnej (różnica rzędu 5-10kW), natomiast gdyby zmieniać biegi zaraz po przekroczeniu 5000 to przyspieszanie w zakresie obrotów 3000-5000 odbywało by się ze stosunkowo niskiej mocy z różnicą rzędu 30-40kW.


09.02.2015, 12:31
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia III - 2014
ta sama fabia ale już trochę bardziej krytycznie


_________________
Obrazek


13.03.2015, 22:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Fabia III - 2014
Ale mi się kolo nie podoba-ma gadkę jakby był sztuczną inteligencją. Taki głos dla mugoli. Ale przynajmniej trendi copki ni mo (jak poprzedni testowacz).

Skoro tą fabią 1.2 tsi 110 KM "od biedy" można wyjechać na autostradę, to chyba pozostałych wersji silnikowych nie powinni na tam w ogóle wpuszczać...

I w tylu miejscach widać od środka kolor lakieru na zewnątrz-nie za ładnie.

Żeby wydać 76 k na auto, którym ten pan z nadwagą jechał, to musiałbym zarabiać (netto) ponad 10 k. Inaczej to byłoby rażąco złe gospodarowanie pieniędzmi.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


13.03.2015, 23:10
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2013, 11:03
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Post Re: Fabia III - 2014
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.


14.03.2015, 19:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 20:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 219
Podziękował: 15
Pomógł: 4

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: SportLine
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia III - 2014
macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.


Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie :D

_________________
http://krotkoofilmie.pl/
Obrazek


14.03.2015, 19:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Fabia III - 2014
Nie widziałem jeszcze na drodze żadnej FIII ciekawe dlaczego ?


15.03.2015, 12:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2013, 11:03
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Post Re: Fabia III - 2014
Titko napisał(a):
macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.


Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie :D


Spoko spoko. Jak tylko pstryknę kilka ciekawych zdjęć to napewno założę odpowiedni temat i przedstawię swojego dupowoza.


15.03.2015, 16:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 752 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL