Teraz jest 28.03.2024, 18:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynku.. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Ceny oleju napędowego zrównały się z benzyną

Decydujący wpływ na ceny ropy na świecie mają w ostatnim czasie posunięcia banków centralnych, w których rynek upatruje nadziei na rozwiązanie sytuacji kryzysowej. W Polsce niezmiennie poziomy cenowe na stacjach tankowania kształtują posunięcia rodzimych koncernów paliwowych.

Kryzys zadłużenia w Europie był w ubiegłym tygodniu głównym czynnikiem wpływającym na kształtowanie się cen ropy na londyńskiej giełdzie. Obawy o konsekwencje greckiego bankructwa i pogarszające się perspektywy tempa wzrostu globalnej gospodarki przekładały się na obniżkę notowań surowca. Cena ropy spadła w okolice poziomu 110 dol/bbl.

Sytuację odmieniła jednak nieoczekiwana informacja o współpracy Europejskiego Banku Centralnego i amerykańskiej Rezerwy Federalnej z innymi bankami centralnymi, która przywróciła nadzieję na to, że uda się przezwyciężyć obecne trudności. Banki zdecydowały się podjąć skoordynowaną akcję, która ma na zwiększyć dostępność amerykańskiej waluty w Europie i poprawić płynność w europejskim systemie finansowym. Na rynek powrócił optymizm. Ropa ponownie kosztuje ponad 112 dol., a wygasające kontrakty na październikowe dostawy ropy kończyły swoje notowania powyżej poziomu 115 dol.

Oczekiwania co do aktywności Rezerwy Federalnej są duże. Już kilkukrotnie spekulowano na temat ogłoszenia kolejnej rundy programu „luzowania ilościowego” albo podobnych do niego działań, ale do tej pory Ben Bernanke, szef Fed, unikał jasnych deklaracji. Tym razem inwestorzy liczą na konkrety, szczególnie, że najbliższe posiedzenie FOMC jest wydłużone i potrwa dwa dni. Jeśli w jego trakcie zapadną decyzje o podjęciu aktywnych działań, które w ocenie inwestorów będą skutecznie stymulować wzrost gospodarczy, to notowania ropy mogą rosnąć.

W dobiegającym końca tygodniu ceny paliw wzrosły, ale wyjątkowo rafinerie nie w każdy dzień ogłaszały nowe cenniki. Dziś średnia cena benzyny bezołowiowej 95 u polskich producentów (w PKN Orlen i w Grupie Lotos) wynosi 4136,00 zł netto za 1000 litrów – to 88 zł więcej niż w ubiegły piątek. Olej napędowy podrożał na początku ubiegłego tygodnia, i jego średnia cena utrzymywała się od tego czasu w cennikach rafinerii na poziomie 4136,50 zł netto za 1000 litrów. Aktualnie w hurcie paliwo to jest o 94 zł droższe, niż tydzień wcześniej. Przyglądając się cennikom hurtowym widać wyraźnie, że w minionym tygodniu ceny benzyn i oleju napędowego się wyrównywały. W Grupie Lotos diesel jest nawet oferowany minimalnie drożej, niż popularna 95.

Z prognoz e-petrol.pl wynika, że podwyżki o 40-50 zł netto/1000 l w przypadku benzyny i 7-25 zł netto dla diesla mogą zostać wprowadzone na początku tego tygodnia.

Wzrosty cen w rafineriach, których byliśmy świadkami kilka dni wcześniej już znalazły odzwierciedlenie na wielu pylonach stacji benzynowych i ich skutki możemy już niestety odczuwać w postaci coraz wyższych rachunków za tankowanie. Warto zwrócić uwagę też na fakt, iż wyrównanie się cen hurtowych benzyny 95 i diesla będzie też coraz bardziej widoczne na stacjach paliw.

W najbliższych dniach najpopularniejszą benzynę bezołowiową średnio powinniśmy tankować po 5,14-5,25 zł za litr, podczas gdy za olej napędowy właściciele samochodów z silnikiem wysokoprężnym wydadzą 5,11-5,24 zł/l.

Powodów do większego niepokoju - tradycyjnie już - pozbawieni będą kierowcy z samochodami z instalacją gazową. Analitycy e-petrol.pl są zdania, że autogaz może tylko nieznacznie podrożeć – w przyszłym tygodniu średnio za litr tego paliwa będzie się płacić 2,50-2,59 zł.

Źródło: e-petrol

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


20.09.2011, 12:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Paliwa najdroższe w historii


Od dziś polskie rafinerie mają najwyższe ceny hurtowe paliw od roku 2004. W PKN Orlen o 33-38 zł/t drożeją benzyny, a o 45 zł/t olej napędowy. Po doliczeniu 23% VAT daje to wartość brutto: 5,20 zł za litr Pb95 i 5,18 zł za litr ON i oznacza, że paliwa w hurcie osiągnęły najwyższą cenę w historii.
Aktualne ceny netto (w temperaturze referencyjnej 15 st.C) w rafinerii płockiej to zatem: Pb95 4228 zł/t; Pb98 4346 zł/t; ON 4207 zł/t; B100 3807 zł/t; ON Arktyczny 2 4417 zł/t; ONG Ekoterm Plus 3025 zł/t. Po doliczeniu 23% VAT daje to ceny brutto 5,20 zł/l Pb95 (było 5,16 zł/l), 5,18 zł/l ON (było 5,12 zł/l); 5,35 zł/l Pb98 (było 5,30 zł/l) i 5,43 zł/l ON Arktycznego 2 (było 5,38 zł/t). Najwięcej drożeje B100 - aż o 145 zł/t, czyli do 4,68 zł/l brutto. Najmniej olej opałowy Ekoterm Plus: o 18 zł/t netto, czyli do 3,72 zł/l brutto.

Od słynnej obniżki cen detalicznych na stacjach własnych PKN Orlen z 24 sierpnia br. oznacza to zatem zwyżkę hurtową: benzyn Pb95/98 o 5% (ok. 200 zł/t), oleju napędowego (w tym A2) o 8% (324 zł/t), a B100 i Ekoterm Plus o 9% (324 i 247 zł/t).

Grupa Lotos podwyższa jedynie ceny oleju napędowego: ON (w tym I Z-40 i B100) o 20 zł/t, a olej opałowy Lotos Red o 18 zł/t. Aktualne ceny w rafinerii gdańskiej to zatem: Pb95 4205 zł/t; Pb98 4318 zł/t; ON 4187 zł/t; B100 3687 zł/t; I Z-40 4397 zł/t i ONG Lotos Red 3026 zł/t. Po doliczeniu VAT daje to ceny brutto 5,17 zł za litr Pb95 (było 5,11 zł/l) i 5,15 zł za litr ON (było 5,12 zł/l).

Podwyżek tych nie tłumaczą ani ruchy na światowych rynkach surowcowych, ani na walutowych, gdyż ostatnio obniżają się znacząco zarówno dolar (od początku miesiąc ponad -7% wg notowań NBP na 17 października br.), jak i ceny ropy (dziś rano wg agencji Bloomberg: Brent -0,78% do 110,81 USD/b; Ural -6% do 110,87 USD/b; WTI -0,48% do 86,38 USD/b.

finanse.wp.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


18.10.2011, 18:37
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Olej napędowy stał się droższy od benzyny

Niepewność i nerwowość inwestorów z niecierpliwością oczekujących na rozstrzygnięcia, które mają zapaść w trakcie spotkania europejskich przywódców, wpływały na wahania cen ropy w minionym tygodniu.

Kolejne dni przynosiły na zmianę spadek i wzrost notowań czarnego surowca. Ropa na giełdzie w Londynie kosztuje niecałe 110 dol. W Polsce kierunek zmian cen był dużo bardziej wyraźny – paliwa na stacjach zdecydowanie podrożały.

Rynkiem ropy rządzą w ostatnim czasie emocje. Czynniki fundamentalne mają przez to drugorzędne znaczenie. Na krajowym rynku obserwujemy rzadko spotykaną tendencją – w cennikach rafinerii olej napędowy jest droższy niż benzyna.

Nastroje na rynkach finansowych w tym tygodniu kształtowały doniesienia związane ze zbliżającym się szczytem europejskich przywódców. Mają na nim zapaść decyzje w sprawie kształtu planu ratunkowego dla Europy. Rynkowi gracze liczą na to, że zaproponowane rozwiązania pomogą uniknąć kolejnej fali kryzysu i spowolnienia gospodarczego. Oczekiwania dotyczące efektów tego spotkania są duże - padały nawet tak mocne sformułowania, jak to wygłoszone przez francuskiego prezydenta Nicolasa Sarkozy’ego, że najbliższe dni przesądzą o losie Europy.

Wszelkie sygnały na temat ewentualnych rozstrzygnięć, które mogą zapaść w trakcie weekendowego szczytu, lub ich braku, szybko przekładały się na wzrosty lub spadki cen ropy. Poniedziałkowe wypowiedzi rzecznika niemieckiego rządu, który studził nadmierny optymizm i przestrzegał, że jedno spotkanie nie przyniesie rozwiązania wszystkich problemów gospodarczych Starego Kontynentu, przełożyły się na obniżkę notowań surowca. Kolejny dzień ropa kończyła na plusie po doniesieniach brytyjskiej prasy, która sugerowała, że Niemcy i Francja porozumiały się w sprawie powiększenia Europejskiego Funduszu Stabilności Finansowej (EFSF) do 2 bilionów euro, aby w środę znowu tracić pod wpływem plotek o problemach w uzgodnieniu szczegółów dotyczących EFSF.

Notowania surowca, które na fali optymizmu związanego z zapowiedziami europejskich przywódców, wzrosły w ostatnich tygodniach z poziomu 100 dol. ponownie w okolice 110 dol., zmieniają się głównie pod wpływem emocji rynkowych graczy. Mniej istotne dla kształtowania się poziomów cenowych są czynniki fundamentalne. Obniżone przez OPEC i Międzynarodową Agencję Energetyczną prognozy dotyczące popytu na ropę i możliwy spadek konsumpcji surowca w Chinach oraz powracające coraz szerszym strumieniem na rynek libijskie wydobycie, nie znajdują swojego odzwierciedlenia w wycenia czarnego surowca na światowych giełdach.

Fundamentalna zmiana na polskim rynku paliwowym zaszła w środę – olej napędowy w hurcie przebił ceną benzynę 95, co może stanowić początek zapowiadanej przez analityków e-petrol.pl cenowej przewagi paliwa, które dotychczas na naszym rynku uchodziło za tańsze. Na stacjach ta tendencja nie odzwierciedla się jeszcze wyraźnie, jednak zmiany w najbliższych tygodniach mogą mieć taki właśnie kształt – cenowej jednakowości obu paliw, a w dalszym okresie – droższego oleju napędowego.

Przypomnieć warto, że taką relację cenową można zaobserwować na rynkach detalicznych kilku państw europejskich, m.in. Wielkiej Brytanii (benzyna po 1,35 GBP, ON po 1,39 GBP), Bułgarii (2,41 BGN za litr benzyny, 2,46 BGN za litr oleju), Szwecji (14,23 SEK za Pb95 i 14,44 SEK za ON) czy Szwajcarii (benzyna za 1,73 CHF, ON za 1,84 CHF).

W Polsce poziomy cen hurtowych kształtują się w dniu 21 października następująco: benzyna 95 kosztuje 4184 zł/m3, benzyna 98 – 4307 zł/m3, olej napędowy – 4264 zł/m3, OPL – 3122 zł/m3. Dla obu olejów ostatni tydzień był okresem wyraźnie wzrostowym. Cena hurtowa ON podniosła się niemal o sto złotych od ubiegłego piątku. Benzyna z kolei przez ten czas potaniała o około 40 zł.

Jeszcze zbyt wcześnie, aby jednoznacznie stwierdzić, że ceny stacyjne odzwierciedlają nową tendencję (czy raczej dawno niewidzianą) w relacjach Pb i ON. Ostatnie tygodnie były okresem dosyć sztywnego trwania na wielu stacjach podobnych cen dla obu paliw. W tym tygodniu jeszcze tradycyjnie przewaga należała do popularnej „bezołowiówki” – kosztowała ona 5,30 zł/l, podczas gdy paliwo dieslowskie miało cenę średnią niższą o cztery grosze.

Prognoza analityków e-petrol.pl na przyszły tydzień zakłada dosyć widoczne zbliżenie wspomnianych dwóch gatunków paliw. Benzyna powinna plasować się w przedziale 5,27 – 5,40 zł/l, a dla diesla dolna granica jest ustawiona o dwa grosze wyżej. Widać więc już, że okres równoległości cenowej paliw zdaje się być bliski i nieunikniony.

Wielu kierowców, którzy jako alternatywę traktują napęd autogazowy, może okazać się cokolwiek zaniepokojonych prognozowanym poziomem cen LPG – 2,83 – 2,95 zł/l, jednak po raz kolejny przypomnieć trzeba, że polski gaz płynny jest bardzo silnie uzależniony od fluktuacji na rynku walutowym – a w ostatnich dniach para USD/PLN zachowywała się cokolwiek kapryśnie. Polski rynek hurtowy już odczuwa dosyć skuteczną presję dostawców do stacji i obniżają się na nim ceny, co może stanowić dla tankujących przesłankę jeśli nie obniżek – to przynajmniej zwolnienia tempa wzrostu cen w detalu.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.10.2011, 21:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Rynek paliw: Bez świątecznego prezentu

Ropa na świecie tanieje. Za baryłkę czarnego surowca, która jeszcze w ubiegły piątek kosztowała na giełdzie w Londynie ponad 108 dol., na koniec tego tygodnia płaci się nie­całe 105 dol. Na wyraźną obniżkę cen na stacjach przed świętami kierowcy nie mają jed­nak co liczyć, bo w ostatnich dniach na wartości traciła też polska waluta.

Notowania ropy Brent w Londynie cechowała w mijającym tygodniu duża zmienność. Cena su­rowca wahała się w przedziale 103,41-111,10 dol. Na krajo­wym rynku hurtowym zanotowaliśmy nowy historyczny re­kord cen benzyny.

Szczyt Unii Europejskiej nie przyniósł spodziewanego przeło­mu. Różne wizje rozwoju wspólnoty i podziały, które wyraź­nie zarysowały się w trakcie spotkania, nie pomogły przy­wrócić wiary w to, że Europa jest na dobrej drodze do wyj­ścia z kryzysu zadłużenia. Zapowiedź zawarcia paktu fi­skalnego, nawet w formie umowy międzyrządowej, a nie za­pisu traktatowego, została odebrana jako krok we właści­wym kierunku, ale na jego efekty trzeba będzie poczekać. Inwestorzy nie poznali pomysłu na to, jak szybko przywrócić zaufanie do zadłużonych państw, które zmagają się z coraz wyższymi kosztami obsługi swojego długu.

Efekty szczytu nie przekonały też agencji ratingowych. Cały czas aktualne jest ostrzeżenie agencji Standard & Poor’s, która w przeciągu najbliższych 3 miesięcy może obniżyć ocenę wia­rygodności państw strefy euro. Zapowiedź bliższego przyjrzenia się ratingom europejskich kra­jów padła też ze strony Moody’s, a w ocenie agencji Fitch unijne spotkanie na szczycie nie po­może rynkom obligacji.

Ryzyko związane z pogłębieniem się kryzysu w Europie i jego ewentualne skutki dla globalnej go­spodarki mają wpływ na notowania surowca. Perspektywa spowolnienia gospodarczego i spadku popytu na ropę przyczyniają się do spadku cen na rynku naftowym.

Na zachowanie cen ropy w tym tygodniu istotny wpływ miała też decyzja kartelu producentów ropy. W trakcie spotkania w Wiedniu przedstawiciele krajów zrzeszonych w Organizacji Państw Eksporterów Ropy Naftowej zgodzili się na limity wydobycia na poziomie 30 milionów baryłek su­rowca dziennie. Ta decyzja, która sankcjonuje faktycznie produkowaną przez członków kartelu ilość ropy, zmniejsza obawy o globalną podaż surowca. Ta informacja, w zestawieniu z reduko­wanymi prognozami tempa wzrostu globalnego popytu na ropę, wpłynęła na spadek cen surow­ca.

W ubiegłym tygodniu padł kolejny – niemiły kierowcom – rekord. W hurcie cena benzyny Pb95 sięgnęła 4291 zł/m sześc. Widać więc, że tendencja podwyżkowa nadal trwa i nie zamierza się zatrzymać przed świętami Bożego Narodzenia.

Przy wszystkich paliwach w hurcie możemy zobaczyć tylko znak „plus” – w ostatnim tygodniu bowiem benzyna bezołowiowa 98 podrożała wg cen średnich od 4365 zł do 4423 zł/m sześc. Olej napędowy zdrożał o ok. 26 zł – z poziomu 4326 do 4352 zł/m sześc.

Jedynie olej opałowy notuje zmienność – drożał od ubiegłego weekendu do środy, po czym znów potaniał, kończąc tydzień na poziomie 3333,80 zł/m sześc. W mijającym tygodniu wpływ na ceny hurtowe miała dokonujące się bardzo gwałtownie i burzliwie osłabienie złotego. Dopóki pol­ska waluta nie umocni się nieco wyraźniej, nie można spodziewać się stabilizacji cen w koncer­nach paliwowych.

Najbliższe dni będą zapewne stać pod znakiem przygotowań do świąt, a więc także wzmożone­go ruchu na drogach i zwiększonego popytu na paliwa. Niestety w cennikach stacji nie powinni­śmy zobaczyć szczególnie satysfakcjonujących nas nowinek. Najpopularniejsze paliwo, jakim jest benzyna bezołowiowa 95 powinno kosztować między 5,43 a 5,55 zł/l.

Bezołowiowa benzyna 98-oktanowa ulokuje się z kolei między 5,65 a 5,76 zł/l. Z kolei olej napę­dowy może lokować się w dość szerokim przedziale między 5,49 i 5,61 zł/l. Niezmiennie w wą­skim odstępie między 2,82 i 2,88 zł/l będzie się plasować cena autogazu.

Tym samym widać, że okres bożonarodzeniowy nie będzie dla tankujących „bogaty w prezenty” – chyba, że stacje zdecydują się na okazjonalne promocje – co wcale nie jest wykluczone.

[i]źródło: e-petrol.pl[/i]

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


19.12.2011, 20:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Rynek paliw: ceny ropy wciąż rosną

Ostatnie dni stały pod znakiem „przedświątecznej” podwyżki cen ropy. Udział w skoku cen ropy z poziomu 103 do 108 dol. za baryłkę miał szereg pozytywnych danych makro­ekonomicznych z USA, a także doniesienia odnośnie poziomu zapasów.

Wśród wyników bardzo mocno podbudowujących prze­świadczenie o poprawie koniunktury za Wielką Wodą świad­czy ilość ubiegających się o zasiłki (najniższa od trzech lat) czy bardzo dobre rezultaty odczytów z rynku nierucho­mości. Także indeks nastrojów Michigan pozwolił wyrobić sobie dobrą opinię odnośnie wyników rynku amerykańskie­go.

Zapasy ropy oceniane przez Departament Energii spadły niemal pięciokrotnie bardziej, niż spodziewać się tego można było w prognozach. Wynika to z chęci ograniczenia wysokości podatków od poziomu rezerw.

Dane z USA są zatem bardzo interesujące i dają obraz wyraźnej poprawy warunków inwestycyj­nych w tym kraju. Tego rodzaju doniesienia przyćmiły trwające w Europie dalsze boje o wylecze­nie z kryzysu w strefie euro.

Iran nie puszcza już "perskiego oka"

Nadal w kontekście rynku ropy sporo mówi się o kwestii irańskiej. Jest to właściwie kluczowy problem międzynarodowy ostatnich tygodni, przyćmiewający częstotliwością medialnej ekspozy­cji śmierć Kim Dzong Ila czy wieści o sytuacji gospodarczej w Europie.

Chodzi tu o zagrożenie sankcjami i próby wpłynięcia na władze w Teheranie, dla zaprzestania programu nuklearnego. Iran tymczasem świadom jest własnej roli w świecie – jako drugi ekspor­ter w ramach OPEC pośrednio trzyma w szachu wiele krajów, dodatkowo jeszcze może pozwolić sobie na utrudnianie tranzytu ropy przez cieśninę Ormuz między własnym wybrzeżem a Półwy­spem Arabskim. Dziennie przeprawia się tamtędy ponad 15 mln baryłek ropy. Ostatnie zapowie­dzi mówią o 10-dniowych ćwiczeniach perskiej floty, rozpoczynających się jutro. Tego rodzaju manifestowanie własnej potęgi może być niestety argumentem dla zwolenników radykalnych roz­wiązań sytuacji. Napięcie na linii Teheran-Zachód z pewnością jest jednym z najpoważniejszych impulsów wzrostowych na rynkach międzynarodowych.

Mała obniżka cen paliw w okresie świątecznym?

Na polskim rynku paliw po raz pierwszy od dłuższego czasu pojawiły się obniżki cen hurtowych. Niestety kierowcy muszą przyzwyczaić się do wysokich cen paliw. W cennikach producentów w mijającym tygodniu (22 grudnia) średnie ceny benzyny bezołowiowej 95 i oleju napędowego po raz pierwszy od połowy października się wyrównały. Kolejne dni jednak przyniosły korekty cen paliw i w konsekwencji dziś 1000 litrów popularnej benzyny bezołowiowej 95 kosztuje 4272 zł netto, o 14,50 zł mniej niż tydzień temu. Przed miesiącem paliwo to było 102 zł droższe, niż obecnie. W przypadku cen oleju napędowego polscy producenci wprowadzili długo oczekiwane obniżki, ich skala nie jest może imponująca, bo na przestrzeni tygodnia hurtowa cena oleju spa­dła o 59 zł na 1000 l. – dziś za 1000 litrów diesla trzeba zapłacić 4293 zł netto, ale nadzieję może dać użytkownikom diesli sam fakt zatrzymania się podwyżek. W Wigilię Orlen i Lotos mogą wprowadzić nowe cenniki hurtowe. Do najbliższej środy ceny hurtowe benzyny w rafineriach mogą wzrosnąć o ok. 15 zł, w przypadku oleju napędowego też trzeba liczyć się z nieco więk­szą podwyżką, bo wynoszącą 25 zł. W wyniku tych korekt, paliwa podrożeją, jednak wartości zmian nie wpłyną znacząco na cenniki detaliczne stacji paliw.

Paliwa droższe w Nowy Rok?

Kierowcy od kilku tygodni testują swoje nerwy i zasobność portfeli, bo zatankowanie pełnego baku wiąże się z wydatkiem znacząco wyższym, niż kilkanaście tygodni temu. Emocje kierow­ców może podsycać fakt, że od stycznia 2012 roku będzie obowiązywała nowa stawka podatku akcyzowego dla oleju napędowego. Uspokajająco natomiast może na właścicieli samochodów z silnikami wysokoprężnymi podziałać komunikat PKN Orlen, który zapewnił wczoraj, że wprowadze­nie nowej akcyzy nie oznacza, że ceny paliw wzrosną automatycznie o wysokość podatku.

Na stacjach benzynowych ostatni tydzień – zgodnie z analizami e-petrol.​pl - przyniósł bardzo niewielkie zmiany. W ostatnim tygodniu grudnia średnie detaliczne ceny benzyny bezołowiowej osiągnęły poziom 5,44 zł za litr, za diesla średnio płaciliśmy 5,59zł. Dla kierowców zmiany cen na rynku hurtowym, jakich byliśmy świadkami w ostatnich tygodniach oznaczają, iż w ostatnim ty­godniu 2012 roku muszą oni przygotować się na większe wydatki za tankowanie. W nadchodzą­cych dniach możemy spodziewać się średnich cen benzyny 95 na poziomie 5,45-5,59 zł/l, w przypadku oleju napędowego kierowcy powinni być przygotowani na wydatek rzędu 5,46-5,58 zł/l. Relatywnie najmniej, bo 2,84-2,90 zł będzie kosztował litr autogazu.

Źródło: e-petrol.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


27.12.2011, 16:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
Ceny paliw gwałtownie w górę!

Od 1 stycznia, dostosowując się do wymogów UE, rząd podniósł o 16 groszy podatki (akcyzę i opłatę paliwową) doliczane do ceny litra oleju napędowego. Podwyżki w sprzedaży hurtowej są wyższe, bo na giełdach w górę poszła cena ropy naftowej. Powodem jest m.in. rosnące napięcie wokół Iranu. Teheran grozi, że jeśli nałożone zostanie na niego embargo na import irańskiej ropy, zablokuje cieśninę Ormuz, przez którą codziennie tankowcami transportowane jest 15,5 mln baryłek ropy naftowej. - Konflikt zbrojny wisi w powietrzu, a jego skutki dla rynku naftowego byłyby katastrofalne. Odczulibyśmy je także w Polsce, bo ograniczenie podaży czarnego surowca na świecie spowodowałoby globalny wzrost cen - tłumaczą analitycy rynku paliw.

Znacząca fala podwyżek na stacjach paliw w Polsce miała miejsce 11 i 12 stycznia. Cena benzyny Eurosuper 95 była o 11 gr/l wyższa niż 5 stycznia, Superplus 98 o 10 gr/l, a oleju napędowego aż o 13 groszy na litrze. Tak gwałtownego wzrostu cen Diesla w skali jednego tygodnia nie odnotowaliśmy w całym ubiegłym roku, natomiast ceny benzyny po raz ostatni o 11 groszy na litrze wzrosły we wrześniu 2011.

Obecnie na stacjach jest jeszcze drożej. Skala podwyżek w poszczególnych województwach jest bardzo zróżnicowana i wynosi dla Eurosuper 95 od 6 do 15 gr/l oraz od 9 do 21 gr/l. Przy czym najmniej za benzynę (średnio 5,57 zł/l) płacimy w województwie podlaskim, a najwięcej (średnio 5,64 zł/l) w lubuskim, z kolei za olej napędowy najmniej (średnio 5,73 zł/l) płacimy w województwie pomorskim, a najwięcej (średnio 5,79 zł/l) w lubuskim i opolskim.

Jeszcze większy tygodniowy wzrost cen możemy odnotować w przypadku poszczególnych stacji - tu podwyżki wynoszą nawet ponad 30 groszy na litrze. Trzeba podkreślić, że chociaż jeszcze na niewielu, to jednak ceny za paliwo do Diesli przekroczyły poziom 6 zł za litr.
Według opinii ekspertów, podwyżki cen paliw na stacjach, które są konsekwencją wyższych cen w hurcie, nie dają korzyści właścicielom stacji. W ubiegłym roku PKN Orlen czterokrotnie podwyższył ceny paliwa do Diesla. Grupa Lotos - sześciokrotnie. Jeszcze przed Wigilią w obu koncernach tona benzyny „95” była tańsza o ok. 200 zł, „98” o około 100 zł, a oleju napędowego o ok. 200-230 zł.

Zdaniem eksperta Andrzej Szczęśniak - ekspert rynku paliw płynnych - Ostatnio niemal każdy pyta dlaczego paliwa są tak drogie?

Mamy tutaj dwa podstawowe zjawiska - po pierwsze - wprowadzono wyższy podatek na olej napędowy, w tym akcyzę i podatek paliwowy. Gdy popatrzymy na ceny w rafineriach to okazuje się, że olej napędowy podrożał średnio o 20 groszy, a benzyna o 10, co oznacza, że generalnie ceny paliw idą w górę, ale olej napędowy rośnie bardziej znacząco. Oczywiście to nic innego, jak tylko przeniesienie na klienta podatku, który z początkiem roku nałożono na rafinerie.
Druga sprawa to wartość złotego. W końcu roku rząd interweniował, jakby sztucznie wzmacniając złotówkę, przez co trochę mniej płaciliśmy m.in. za paliwo. Niestety, po nowym roku, to się na nas „odbiło” ze zdwojoną siłą i spowodowało, że ceny paliw znacznie podskoczyły.

-Czy jednak paliwa nadal będą drożeć?

Generalnie w wielkiej mierze nie należy to od nas, bo w pierwszej kolejności jesteśmy ograniczani drogą ropą na świecie, która jest efektem zawirowań w świecie producentów na Bliskim Wschodzie, Zatoce Perskiej i Afryce Północnej. Ostatnio, tylko przez wydarzenia w Iranie, ceny ropy skoczyły o ok. 10 dolarów na baryłce. To są zjawiska globalne i niezależne od nas. Natomiast jeżeli chodzi o kurs złotego, jak widać rząd nie chce interweniować. Oczywiście ma możliwość ingerencji, bo może np. wpłynąć na rafinerie, żeby obniżyły swoje marże. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku ceny paliw spadły poniżej 5 zł, ale to było przed wyborami... Warto pamiętać, że we wrześniu, a więc jeszcze przed wyborami paliwa kosztowały 4,99 zł, a w styczniu podskoczyły już do ponad 6 zł. To przecież ogromna różnica! Tymczasem rządowi zależy na ściąganiu jak najwyższych podatków, a nie ulżeniu konsumentom i to nie tylko zmotoryzowanym, bo drożejące paliwa prędzej czy później uderzą w kieszeń każdego z nas.Warto dodać, że ceny paliwa w Polsce są niesamowicie wysokie, porównywalne z najlepiej rozwiniętymi krajami Unii Europejskiej, a przecież zarobki są u nas znacznie niższe.

- Co więc nas czeka w najbliższej przyszłości?

Niestety, wygląda na to, że taniej raczej nie będzie. Prawdopodobnie czeka nas może już nie tak znaczący, ale odczuwalny wzrost cen paliw. Rośnie cena ropy na świecie, w kraju daje się we znaki słabnąca złotówka, więc taki zapowiada się scenariusz. Trudno powiedzieć, czy będzie to 10 lub 20 groszy drożej, ale na dzień dzisiejszy i tak za paliwa płacimy bardzo dużo. Niewykluczone więc, że obserwowany od pewnego czasu trend ograniczania jazdy prywatnymi samochodami, jeszcze się nasili. A to jest bardo niepokojący sygnał, bo zamiast rozwoju, oznacza regres.

Prognoza detalicznych cen paliw w okresie 16-22 stycznia 2012

Pb98 - 5,79-5,91
Pb95 - 5,63-5,74
ON - 5,74-5,85
LPG - 2,84-2,91

* źródło: e-petrol.pl
motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


17.01.2012, 21:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Temat o cenach paliw - informacje
sebasuperb napisał(a):
Od 1 stycznia, dostosowując się do wymogów UE, rząd podniósł o 16 groszy podatki (akcyzę i opłatę paliwową) doliczane do ceny litra oleju napędowego.


Może iść za ciosem i dostosować VAT na ubranka dla dzieci do średniej w uni ?

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


17.01.2012, 22:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
Rynek paliw: ferie bez 6 złotych

Mijający tydzień przyniósł uspokojenie sytuacji na rynku naftowym, Notowania ropy na giełdzie w Londynie zachowywały się stabilnie - ceny wahały się nieznacznie, miesz­cząc się w przedziale 110,33-112,76 dol. W polskiej rzeczywistości kierowcy z pewno­ścią przygotowani są na kolejne ruchy podwyżkowe, zbliżające nas do cen sięgających 6 zł za litr, jednak poziom cen hurtowych pozwala mieć nadzieję na zatrzymanie raptow­nej zwyżki.
Stabilizacja cen ropy to wynik poprawy nastrojów na rynkach finansowych i malejących obaw związanych z zagrożeniem ze strony Iranu.

Europa ma się lepiej

Europejski system finansowy w ostatnich dniach ma się dużo lepiej. Sukcesem zakończyły się aukcje papierów skarbowych, przeprowadzone między inny­mi przez Włochy, Hiszpanię i Francję. To znak że rośnie wiara inwestorów w przezwyciężenie kryzys zadłużenia na Starym Kontynencie. Widać też pozytywne efekty działań Europejskiego Banku Centralnego, które zwiększyły płyn­ność w systemie finansowy. Jednym powodem do zmartwie­nia pozostaje Grecja, która cały czas nie może porozumieć się ze swoimi prywatnymi wierzycielami, co do szczegółów redukcji zadłużenia. Presja na rząd w Atenach rośnie z dnia na dzień i można się spodziewać, że ponownie zobaczymy szczęśliwy finisz, dzięki któremu Grecja kolejny raz uniknie niekontrolowanego bankructwa.

Poprawiająca się kondycja Europy to dobry sygnał dla rynku naftowego, bo oddala się groźba ogólnoświatowej recesji, której źródłem mógłby być kryzys na Starym Kontynencie - tym samym popyt na ropę może uniknąć gwałtownego załamania. Pozytywnie odebrane zostały też publiko­wane w ubiegłym tygodniu dane makroekonomiczne z USA i Chin. Pokazują one, że gospodarki tej dwójki największych konsumentów ropy na świecie mają się całkiem dobrze i zapotrzebowa­nie na surowiec z ich strony powinno utrzymać się na wysokim poziomie.

Unia zdecyduje o sankcjach

W ubiegłym tygodniu dużo spokojniej było wokół irańskiego programu nuklearnego. Ze strony Te­heranu nie padły żadne nowe ostrzeżenia. Irańczycy informowali nawet, że prowadzą rozmowy z Unią Europejską na temat czasu i miejsca wznowienia negocjacji, ale druga strona zaprzeczała tym doniesieniom. Oddalająca się groźba blokady cieśniny Ormuz wpłynęła na zmniejszenie pre­mii za ryzyko, jaka była ostatnio wliczona w cenę ropy.

Temat Iranu może jednak powrócić już na początku tego tygodnia wpływając na notowania su­rowca. Na dziś zaplanowane jest spotkanie szefów dyplomacji krajów Unii, którzy mają decydo­wać o ostatecznym kształcie sankcji nałożonych na Iran. Pojawiające się jakiś czas temu speku­lacje mówiły o tym, że całkowite embargo może być przesunięte w czasie o sześć miesięcy, aby dać czas państwom najmocniej uzależnionym od irańskiej ropy na znalezienie nowych dostaw­ców. Kluczowa dla notowań surowca będzie reakcja władz w Teheranie na podjęte przez Unie Europejską decyzje. Jeśli zrealizują one swoją groźbę blokady cieśniny Ormuz to ropa gwałtow­nie zdrożeje. Brak reakcji powinien zmniejszyć presję na wysokie ceny surowca.

W hurcie taniej

W ubiegłym tygodniu polskie stacje benzynowe były areną walki o podwyższenie cen niemal dla wszystkich paliw. Mogło to po części wynikać z zapóźnień we wprowadzaniu nowej stawki opła­ty akcyzowej, z drugiej zaś stanowi konsekwencję zmian na rynku światowym. Ubiegły tydzień jednak był okresem zniżek cen hurtowych, co w perspektywie najbliższych dni mogłoby teore­tycznie przynieść pewną obniżkę. Średnia cena polskich rafinerii dla benzyny bezołowiowej 95 wyniosła w piątek 4435 zł/m sześc., zaś dla jej „starszej siostry” Pb98 4507 zł/m sześc. Dla Pb95 jest to zmiana w dół o niemal 50 zł w porównaniu z wcześniejszym tygodniem.

Olej napędowy również nie pozostawał w ubiegłym tygodniu bierny i z wyśrubowanego przed dwóch tygodni poziomu 4663 zł/t spadł do wyniku 4518 zł/m sześc. Tym samym widać wyraźnie tendencję „łagodzącą” na polskim rynku związaną z kursem złotego (w poprzednim tygodniu wy­niki były bowiem w relacji do USD bliskie 3,50, teraz zaś lokują się nieopodal 3,31). Ma to szan­sę wpłynięcia na wyniki na polskim rynku detalicznym, jednak z pewnością nie tak szybko i zna­cząco, jak dały się nam odczuć podwyżki.

Po ile wyprawy na narty?

Wielu Polaków decyduje się korzystać z zimowego wypoczynku i wyruszać ku stokom Sudetów, Karpat czy Alp na narty. Tym samym z pewnością zainteresować się powinni cenami paliw, aby optymalnie skalkulować swój przejazd do miejsc docelowych. Wskazania e-petrol.​pl z cotygo­dniowego badania rynku przynoszą obserwację, że województwo małopolskie należy do najdroż­szych w kraju, a samo Zakopane ma ceny o kilka groszy wyższe, niż np. Kraków.

Dla całej Polski w tym tygodniu poziom spodziewanych cen benzyny 95 to 5,56-5,65 zl/l. Dla oleju napędowego prawdopodobny poziom cen średnich na kolejny tydzień to 5,78-5,87 zł/l. Nie­znaczna obniżka jest również możliwa w cenach autogazu, który nieodmiennie kosztuje ok. 2.85 zł/l.

źródło: e-petrol.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.01.2012, 10:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
PKN Orlen obniża ceny benzyny i oleju napędowego

PKN Orlen obniża od wtorku hurtowe ceny benzyny Eurosuper 95 o 25 zł, benzyny bezołowiowej Super Plus 98 o 26 zł i oleju napędowego o 30 zł na tysiąc litrów - poinformował płocki koncern.

O korekcie cen detalicznych zdecydują ostatecznie właściciele stacji paliw - w przypadku benzyny może to być spadek o 2-3 gr na litrze w zależności od gatunku, a w przypadku oleju napędowego o 3 gr na litrze.

Od wtorku hurtowe ceny paliw w PKN Orlen wynoszą: benzyna bezołowiowa Eurosuper 95 - 4 tys. 389 zł za tysiąc litrów; benzyna bezołowiowa Super Plus 98 - 4 tys. 459 zł za tysiąc litrów; olej napędowy Ekodiesel - 4 tys. 466 zł za tysiąc litrów; olej napędowy Arktyczny 2 - 4 tys. 646 zł za tysiąc litrów.


W tym roku jest to dziewiąta obniżka cen benzyny i szósta obniżka cen oleju napędowego w płockim koncernie. W tym czasie benzyna drożała tam siedem razy, a olej napędowy dziewięć razy.

Jak podał PKN Orlen, od wtorku hurtowa cena paliwa odnawialnego BIO 100 spada o 30 zł i wynosi 4 tys. 416 zł za tysiąc litrów.

PAP

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.01.2012, 15:02
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
Rząd może obniżyć akcyzę na paliwo

Jeszcze kilka dni temu wicepremier Waldemar Pawlak zapewniał, że rząd nie może wpłynąć na ceny paliwa, ponieważ obecne stawki akcyzy są najniższymi dopuszczalnymi przez Unię Europejską. Jak jednak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", jest on w błędzie.
Unijne przepisy nakazują nałożenie akcyzy w wysokości 330 euro na 1000 litrów oleju napędowego oraz 359 euro na 1000 litrów benzyny Pb 95. Wysokość stawki akcyzowej wylicza się na podstawie średniego kursu euro w Europejskim Banku Centralnym w pierwszym roboczym dniu października w roku poprzedzającym okres obowiązywania akcyzy.

Okazuje się, że 3 października kurs ten wynosił 4,38 zł za 1 euro. Jak wyliczyli dziennikarze "DGP", minimalna stawka akcyzy to 1,57 zł za litr benzyny i 1,45 zł za litr oleju napędowego. O ile w drugim przypadku rząd faktycznie nie może już jej obniżyć, o tyle w przypadku benzyny wynosi ona obecnie 1,66 zł, czyli o 9 gr więcej, niż jest to wymagane.

Po doliczeniu podatku VAT, który jest odprowadzany również od akcyzy, faktyczna obniżka mogłaby wynieść nawet 11 groszy. Niestety, jak obawiają się analitycy rynku paliw z portalu e-petrol.pl, klienci nie odczuliby takiego ruchu cenowego, ponieważ wykorzystałyby to koncerny paliwowe, podnosząc swoje marże.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.02.2012, 21:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
Np prosze, dziennikarskie śledztwo co innego potwierdza. Ktoś tu kręci ???

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.02.2012, 21:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
sebasuperb napisał(a):
Np prosze, dziennikarskie śledztwo co innego potwierdza. Ktoś tu kręci ???


Nie obniżą akcyzy bo im kasy braknie do końca roku. Tak i tak braknie, ale jak obniżą akcyzę to braknie jeszcze więcej. W lipcu Vat chcą podnieść z 23 na 24 procent.
Ja nie mam pojęcia co nasze władze robią z podatkami...

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


02.02.2012, 22:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
Todd
rozdają sobie jako nagrody...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


02.02.2012, 22:18
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynków..
artur_jaw napisał(a):
Todd
rozdają sobie jako nagrody...


Noo właśnie, ostantio przyznali sobie po 500zł i każdy poseł będzie miał własny tablet, oczywiscie naszym kosztem :)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.02.2012, 22:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wszystko o cenach paliw - wiadomości z rynku..
Jak twierdzą zgodnie analitycy BM Reflex i e-petrol.pl, ceny paliw mogą niedługo zacząć spadać. Na niektórych stacjach obniżki już nawet widać.
Z wyliczeń BM Reflex wynika, że w pierwszym tygodniu maja cena Pb95 spadła o 1 grosz i wynosi obecnie 5,87 zł.
- Wyhamowanie wzrostów cen benzyny jest już zauważalne, choć póki co symboliczne. Spadki cen to efekt postępujących obniżek na rynku hurtowym. Hurtowe ceny benzyny Pb95 są obecnie na najniższym poziomie od dwóch miesięcy - pisze Rafał Zywert z BM Reflex.

Niedługo zmienić mogą się też relacje cen benzyny i oleju napędowego. Diesel na stacjach paliw nadal kosztuje 5,78 zł, czyli o 9 groszy taniej niż Pb95. W hurcie wygląda to już zupełnie inaczej.
- Na polskim rynku hurtowym pojawia się bardzo ważna zmiana, która zapewne nie przełoży się jeszcze zbyt szybko na ceny na stacjach, ale jeśli będzie trwać nieco dłużej, może ponownie zrewolucjonizować strukturę cen. Chodzi o przeskoczenie przez olej napędowy benzyny 95 w cenach średnich. Za metr sześcienny Pb95 płaci się dziś 4480,7 zł, podczas gdy za tą samą ilość oleju 4482,2 zł - piszą w tygodniowym raporcie Jakub Bogucki i Grzegorz Maziak z e-petrol.pl.

Jak podkreślają analitycy, w trakcie długiego weekendu w hurcie diesel potaniał o 20 zł/m sześcienny, a benzyna o 58 zł.
- Obecna cena litra Pb95 wynosząca 5,88 może obniżyć się do poziomu 5,75-5,87 zł/l. W tym samym czasie cena oleju napędowego może również obniżyć się mniej więcej do 5,71-5,80 zł/l - dodają Bogucki i Maziak.

Dobre wiadomości płyną dla tankujących autogaz. Jego cena utrzymuje się na niezmienionym poziomie 2,84 zł.

Skąd obniżki?

Wpływ na spadające ceny benzyny mają przede wszystkim spadki w notowaniach ropy na światowych giełdach. Za baryłkę Brent trzeba zapłacić 115 dolarów. To najmniej od lutego. Wpływ na obniżkę mają głównie kiepskie informacje płynące z europejskiej i amerykańskiej gospodarki.

- Departament Energii USA poinformował w środę o wzroście amerykańskich rezerw ropy o 2,8 mln bbl. Zapasy ropy są na najwyższym poziomie od 21 lat natomiast poziom konsumpcji pozostaje niski. W porównaniu z rokiem ubiegłym amerykański popyt na paliwa jest prawie 1 mln bbl/d (5%) niższy. Dodatkowo konsumpcja benzyn w USA (36% ogólnoświatowej konsumpcji benzyn) w trakcie tegorocznych wakacji ma być zgodnie z prognozami amerykańskiej Agencji Informacji Energetycznej najniższa od 11 lat - zauważa Rafał Zywert.

Uspokaja się też sytuacja wokół Iranu. Dopiero na koniec maja zaplanowana jest kolejna tura rozmów z tym krajem dotyczących ich projektu nuklearnego. Zdaniem analityków do tego czasu Iran i problemy z cieśniną Ormuz nie powinny wpływać na cenę ropy naftowej i w dalszej perspektywie benzyny.


Autor:
Sebastian Ogórek
Redaktor Serwisów Ekonomicznych WP.PL

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


05.05.2012, 20:07
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL