FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Uciekające powietrze z opon.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=9938
Strona 1 z 1

Autor:  Mat [ 01.02.2010, 12:57 ]
Tytuł:  Uciekające powietrze z opon.

Otóż problem polega na tym, że parę dni temu sukcesywnie schodzi powietrze ze wszystkich opon, w tempie ok 1,5 bara / 12 h. Przecięcie wykluczam, dlatego że po napompowaniu jako tako trzyma.

Zastanawiam się, czy to nie jest wina mrozów i tego, że sztywna guma zaczęła pękać. Opony to Fulda Carat Excelero 195/50 R 16.

Co może być przyczyną? :/

Autor:  manieku [ 01.02.2010, 13:10 ]
Tytuł: 

a wentyle zmieniałeś? może przyszedł czas na nie.
Chociaż dziwne, że we wszystkich kołach na raz schodzi ???

Autor:  kornat [ 01.02.2010, 13:22 ]
Tytuł: 

Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.

Autor:  Mat [ 01.02.2010, 15:56 ]
Tytuł: 

O zmianie ciśnienia z powodu spadającej temperatury wiem. Fizyka. :mrgreen: To w sumie brałem pod uwagę, ale wydało mi się mało prawdopodobne, że przy w sumie kilkustopniowym spadku temperatury (było pompowane przy -2) po nocy zeszła połowa ciśnienia. 0,3 bara to norma, mojemu ojcu podczas upałów wzrosło chyba nawet 0,5.

W sumie to jestem teraz w malinach, bo zeszło z przodu kompletnie, a z tyłu prawie do końca. :/

Wentyli nie ruszałem. Może to być ich wina? :/

Zastanawiam się nad opcją twardej pod wpływem mrozów gumy, ale wydaje mi się, że guma zaczyna tak sztywnieć, że pęka dopiero przy ok -50 - -60.

Autor:  mrfazi [ 01.02.2010, 16:06 ]
Tytuł: 

miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę
(u mnie schodziło tylko z jednego koła)

Autor:  kika [ 01.02.2010, 17:47 ]
Tytuł: 

Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka

Autor:  K_Tomek [ 01.02.2010, 19:09 ]
Tytuł: 

tylko żeby ci nie przymarzł...

Autor:  MartinezTychy [ 01.02.2010, 19:15 ]
Tytuł: 

MatCar17,
Przyczyn może byc kilka.
1 Zaworek w wentylu
2 Sam wentyl jeśli jest stary to kołnierz nie uszczelnia wentyla z felgą
3 Podrdzewiałe ranty felg na nich dochodzi do nieszczelności
4 Przypadek raczej skrajny,że powietrze uchodzi między kordami opony.

Autor:  Robol [ 01.02.2010, 19:29 ]
Tytuł: 

Najprościej wymienić całe zawory koszt ok. 5 zł. za zawór. Jeśli fachowiec to zrobi umiejętnie ominie cię montaż i demontaż opony oraz wyważenie. Czyli 4 koła 20 zł.
Przy okazji (jeśli masz stalówki) niech dobrze obejrzy gniazda wentyli czy nie są zbyt mocno skorodowane. W skrajnych przypadkach może nie uszczelnić pomimo wymiany.

Inny przypadek (mało prawdopodobny) to jeśli jeździłeś po zaspach, głębokim śniegu lub innym syfie nazbierało się tego przy rantach opony, a dokładnie między felgą, a oponą nawchodziło tego szlamu i tam ucieka w tym przypadku demontaż i czyszczenie felgi, aczkolwiek mało prawdopodobne aby to się stało we wszystkich czterech kołach na raz. Chociaż są rzeczy które się fizjonomom nie śniły.
Pozdro.

Autor:  Mat [ 01.02.2010, 21:00 ]
Tytuł: 

kika napisał(a):
Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka


Teraz to jest średnio realne, bo ciśnienia nie ma, więc o tak nic nie poczuję. ;)

mrfazi napisał(a):
miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę
(u mnie schodziło tylko z jednego koła)


Miło mi to słyszeć. :):):)

Wentyle nie mają nawet roku, a wszystko jeździ na felgach aluminiowych. Dziwi mnie, że mogły już się zużyć, ale będę podążał Waszą drogą. Zobaczymy. ;)

Autor:  manieku [ 01.02.2010, 21:36 ]
Tytuł: 

Jak wentyle nawet roku nie mają, to faktycznie może być coś innego.
A te opony jaką mają datę produkcji?
Może ktoś w nocy przychodzi i Ci powietrze spuszcza :mlotkiemwleb:

Autor:  Mat [ 01.02.2010, 21:48 ]
Tytuł: 

Opony tez nie mają nawet roku. Zakupione pod koniec lipca, wyprodukowane 2 miesiące wcześniej. I do tej pory nie było z nimi żadnych problemów, spisywały się rewelacyjnie. :/

Autor:  Nicram [ 01.02.2010, 22:04 ]
Tytuł: 

Mój kuzyn miał ten sam problem,fakt że w skodzie felicji.Jeżdzil tak parę dni ,dopompowywał koła wreszcie powiedział dość i pojechał do oponiarza a ten stwierdził że wszystkie 4 opony są przebite czymś cienkim i stąd problem.Kuzyn w międzyczasie przypomniał sobie że już parę razy miał zatarg z jednym z mieszkańców bloku o miejsce parkingowe,a auto miał na obcych blachach.Tamten się mu odgrażał i słowa dotrzymał.Może i Ciebie to spotkało ?? :pala:

Autor:  michawiec [ 02.02.2010, 08:55 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.


eeee, no przecież gosciu napisał że schodzi w tempie 1,5 bara na 12 h

Autor:  Mat [ 02.02.2010, 17:35 ]
Tytuł: 

Jutro rano zaczynam atak. zobaczymy, co jest nie tak. ;) Będę się odzywał. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/