Teraz jest 20.09.2024, 00:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Uciekające powietrze z opon. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Uciekające powietrze z opon.
Otóż problem polega na tym, że parę dni temu sukcesywnie schodzi powietrze ze wszystkich opon, w tempie ok 1,5 bara / 12 h. Przecięcie wykluczam, dlatego że po napompowaniu jako tako trzyma.

Zastanawiam się, czy to nie jest wina mrozów i tego, że sztywna guma zaczęła pękać. Opony to Fulda Carat Excelero 195/50 R 16.

Co może być przyczyną? :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


01.02.2010, 12:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
a wentyle zmieniałeś? może przyszedł czas na nie.
Chociaż dziwne, że we wszystkich kołach na raz schodzi ???


01.02.2010, 13:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.


01.02.2010, 13:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
O zmianie ciśnienia z powodu spadającej temperatury wiem. Fizyka. :mrgreen: To w sumie brałem pod uwagę, ale wydało mi się mało prawdopodobne, że przy w sumie kilkustopniowym spadku temperatury (było pompowane przy -2) po nocy zeszła połowa ciśnienia. 0,3 bara to norma, mojemu ojcu podczas upałów wzrosło chyba nawet 0,5.

W sumie to jestem teraz w malinach, bo zeszło z przodu kompletnie, a z tyłu prawie do końca. :/

Wentyli nie ruszałem. Może to być ich wina? :/

Zastanawiam się nad opcją twardej pod wpływem mrozów gumy, ale wydaje mi się, że guma zaczyna tak sztywnieć, że pęka dopiero przy ok -50 - -60.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


01.02.2010, 15:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.07.2009, 15:32
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: OCTAVIA 1.6/BFQ TOUR
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę
(u mnie schodziło tylko z jednego koła)

_________________
Obrazek


01.02.2010, 16:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka


01.02.2010, 17:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
tylko żeby ci nie przymarzł...

_________________
F2 COMBI LPG


01.02.2010, 19:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
MatCar17,
Przyczyn może byc kilka.
1 Zaworek w wentylu
2 Sam wentyl jeśli jest stary to kołnierz nie uszczelnia wentyla z felgą
3 Podrdzewiałe ranty felg na nich dochodzi do nieszczelności
4 Przypadek raczej skrajny,że powietrze uchodzi między kordami opony.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


01.02.2010, 19:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Najprościej wymienić całe zawory koszt ok. 5 zł. za zawór. Jeśli fachowiec to zrobi umiejętnie ominie cię montaż i demontaż opony oraz wyważenie. Czyli 4 koła 20 zł.
Przy okazji (jeśli masz stalówki) niech dobrze obejrzy gniazda wentyli czy nie są zbyt mocno skorodowane. W skrajnych przypadkach może nie uszczelnić pomimo wymiany.

Inny przypadek (mało prawdopodobny) to jeśli jeździłeś po zaspach, głębokim śniegu lub innym syfie nazbierało się tego przy rantach opony, a dokładnie między felgą, a oponą nawchodziło tego szlamu i tam ucieka w tym przypadku demontaż i czyszczenie felgi, aczkolwiek mało prawdopodobne aby to się stało we wszystkich czterech kołach na raz. Chociaż są rzeczy które się fizjonomom nie śniły.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


01.02.2010, 19:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
kika napisał(a):
Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka


Teraz to jest średnio realne, bo ciśnienia nie ma, więc o tak nic nie poczuję. ;)

mrfazi napisał(a):
miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę
(u mnie schodziło tylko z jednego koła)


Miło mi to słyszeć. :):):)

Wentyle nie mają nawet roku, a wszystko jeździ na felgach aluminiowych. Dziwi mnie, że mogły już się zużyć, ale będę podążał Waszą drogą. Zobaczymy. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


01.02.2010, 21:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Jak wentyle nawet roku nie mają, to faktycznie może być coś innego.
A te opony jaką mają datę produkcji?
Może ktoś w nocy przychodzi i Ci powietrze spuszcza :mlotkiemwleb:


01.02.2010, 21:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Opony tez nie mają nawet roku. Zakupione pod koniec lipca, wyprodukowane 2 miesiące wcześniej. I do tej pory nie było z nimi żadnych problemów, spisywały się rewelacyjnie. :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


01.02.2010, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post 
Mój kuzyn miał ten sam problem,fakt że w skodzie felicji.Jeżdzil tak parę dni ,dopompowywał koła wreszcie powiedział dość i pojechał do oponiarza a ten stwierdził że wszystkie 4 opony są przebite czymś cienkim i stąd problem.Kuzyn w międzyczasie przypomniał sobie że już parę razy miał zatarg z jednym z mieszkańców bloku o miejsce parkingowe,a auto miał na obcych blachach.Tamten się mu odgrażał i słowa dotrzymał.Może i Ciebie to spotkało ?? :pala:

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


01.02.2010, 22:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.05.2007, 14:30
Lokalizacja: wrocław
Posty: 51
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post 
kornat napisał(a):
Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.


eeee, no przecież gosciu napisał że schodzi w tempie 1,5 bara na 12 h


02.02.2010, 08:55
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Jutro rano zaczynam atak. zobaczymy, co jest nie tak. ;) Będę się odzywał. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


02.02.2010, 17:35
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL