Teraz jest 12.09.2024, 14:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Po wymianie uszczelki - nadal nie działa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Po wymianie uszczelki - nadal nie działa
Opisywałem pod innym tematem mój problem.... klasyka, kisiel w układzie chłodzenia, mokra miska, pod korkiem kawa z mlekiem. W ostatniej fazie przestało grzać auto, wskazówka nie szła w górę, a w aucie ciepło, ale to nie jest to ciepło co powinno.

Wymiana UPG, planowanie, regulacja zaworów wstępna, filtr paliwa, filtry, olej.

Wskazówka nadal nie idzie w górę od temperatury. Nie nagrzewa się w aucie tak jak powinno. Miga kontrolka, że brakuje płyny chłodzenia.

Auto nie zapala za każdym razem, wysoki bieg + dodanie gazu wtedy czuć przerywanie, nie wchodzi fajnie na obroty.

Rozumiem, że kontrolka od płynu, że brakuje to czujnik w obudowie gdzie jest wlany płyn, stary pojemnik, może zaszedł mazią i nie czyta tak jak powinien.
Temperatura nie idzie w górę, nie dogrzane auto? Termostat, pasowało by zajrzeć do niego?
Czujnik temperatury silnika, gdzie jest umiejscowiony? Jak go sprawdzić?

Silnik się nagrzewa, bo wentylator chłodnicy się włącza.

Co jest źle jeszcze? Jak i co jeszcze sprawdzić?

Może płukanie nagrzewnicy, może tam kisiel się dostał? Jak podciśnieniem nagrzewnicę przeczyścić?

Dzięki za rady! ;-)


31.01.2010, 11:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26
Lokalizacja: RZE
Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
u mnie też właśnie była robiona UPG ostatnio. na pewno był czyszczony układ chłodzący do tego wymiana zafajdanego zbiorniczka płynu wszystkich filtrów itp. Mechanik pojechał na jazdę próbną po naprawie i przerywało też. Wymienił jeszcze świece na nówki i teraz auto śmiga jak szalone ;). A z tą nagrzewnicą to pamiętam, że przed całym zabiegiem Mechanik mówił oby nie była nagrzewnica zawalona tym szlamem bo i ona dojdzie do całości. więc może może..

Mogę nie mieć racji ale jeżeli nie zmieniałeś to może jeszcze termostat masz uwalony.

_________________
Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !


31.01.2010, 13:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
kiuba_k, jak wymieniałeś płyn, a skoro kontrolka dalej się świeci to warto było wymienić też ten zbiorniczek, wielki wydatek to nie będzie.. Radziłbym wymienić..
Faktycznie termostat też na podejrzanej pozycji jest ..

o czujniku
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 6133#36133
a o termostacie, wskazówce i błędnych jej wskazaniach jest sporo, także na spokojnie poczytaj sobie za pomocą szukajki..
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... emperatury

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


31.01.2010, 13:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Tak tak jżeli fabryczny termostat to on był słabiuki zle skonstruowany pekał plastik zaczepów i po sprawie nowe orginalne termostaciki mają już inną konstrukcje:) a dodatkowo naszło kisielku i mogło to doprowadzic do tego. Termostat moment roboty tylko trzeba troszke płynu upuscić.
Pozdrawiam Marek


31.01.2010, 14:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kiuba_k zbiorniczka wymieniać nie trzeba, zdemontuj go i wypłucz porządnie benzyną ekstrakcyjną, powinno pomóc.


31.01.2010, 14:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Świece też są nówki, Briski przy wymianie UPG były zakupione, Płukanie układu też było, potem dopiero zalane odpowiednim płynem.

Ale pierwsze co to wymienię zbiorniczek, termostat i czujnik. Potem dal;ej będę obserwował.
Potem na VAG'a wskoczę, nastawę zrobić przepustnicy.


31.01.2010, 15:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26
Lokalizacja: RZE
Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Kolego niby nie trzeba wymieniać ale dla świętego spokoju chyba jednak warto. To są groszowe sprawy 60 zł bodajże czy jakoś tak zapłaciłem za nowy.

_________________
Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !


31.01.2010, 15:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Zbiorniczek to 35zł u mnie w Częstochowie.


31.01.2010, 16:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
K_Popiel napisał(a):
kiuba_k zbiorniczka wymieniać nie trzeba, zdemontuj go i wypłucz porządnie benzyną ekstrakcyjną, powinno pomóc.


Szkoda zachodu, od nowości jak siedzi, przysyfiony teraz olej.. Nie pieniądze a będzie pewniej..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


31.01.2010, 16:47
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL