Teraz jest 07.05.2024, 08:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Falujące obroty na biegu jałowym 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.11.2008, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: O2T - 5b (1.2 TSI 90KM)
Samochód: ambition-kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: łódzkie
Post 
może to być cewka. U siebie miałem podobne objawy.

_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem


27.01.2010, 19:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Hmmm panowie chcemy pomóc koledze ale nie damy rady pomóc w ciemno jeżeli nic nie wiemy o błedach z kompa. Tak jak wyżej kolega Robol ma racje jest to bład który wskazuje na rozbierzność sygnałów miedzy wałkami a wiekszość mechaników wymienia czujnik za grubo ponad 100. Ale pewnośći nie mamy czy to rozrząd w twoim przypadku są to tylko sugestie co może być nie tak. Pomożcie koledzy z jego okolicy i podepnijcie mu Vaga wtedy możemy mu pomóc bo tego bardzo chcemy Pozdrawiam Marek


27.01.2010, 19:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 08:36
Lokalizacja: WPI
Posty: 34
Zdjęcia: 6
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Kombi Fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
A skąd kolega jest? Ja mam VAGa. W profilu widzę tylko "mazowieckie" ja też z mazowieckiego, ale przydałoby się coś więcej wiedzieć.


28.01.2010, 07:38
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56
Lokalizacja: Piaseczno WPI
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
laqula napisał(a):
A skąd kolega jest? Ja mam VAGa. W profilu widzę tylko "mazowieckie" ja też z mazowieckiego, ale przydałoby się coś więcej wiedzieć.


witam. jestem z Piaseczna. Po twoim opisie "WPI" sądzę ze też jesteś z okolicy.

Chciałbym zaadoptować przepustnice. Była wcześniej czyszczona ale z powodu braku vag`a nie kalibrowałem jej. Dałobyś radę mi to zrobić i oczywiście ile za to chcesz? Skąd jestes?


04.03.2010, 21:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 08:36
Lokalizacja: WPI
Posty: 34
Zdjęcia: 6
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Kombi Fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
buzzer11 napisał(a):
witam. jestem z Piaseczna. Po twoim opisie "WPI" sądzę ze też jesteś z okolicy.

Chciałbym zaadoptować przepustnice. Była wcześniej czyszczona ale z powodu braku vag`a nie kalibrowałem jej. Dałobyś radę mi to zrobić i oczywiście ile za to chcesz? Skąd jestes?


Dałoby radę. Dobre piwo. Łazy (koło Magdalenki).


05.03.2010, 07:12
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 28.03.2009, 20:18
Lokalizacja: brzeg dolny
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
witam. mam bardzo podobny objaw, rozniacy sie tylko tym iz nie spadaja mi i nie faluja obroty, tylko na jałowym biegu czuc dosc silne szarpniecie silnika. trw chwilke dosc mocne, takie "pukniecie z rury" jest dosc slyszalne i po ruszeniu przy dosc mocnym wcisnieciu pedalu gazu odczuwalne jest dlawienie silnika. szczegolnie na drugim biegu....i ztego co tu wyczytalem, pierwsze co powinienem zrobic to czyszczenie przepustnicy... 170000km. pojecia nie mam czy wczesniej czyszczona...od roku na pewnoo nie. Przepustnica? czy moze przy okazji cos jeszcze.?

_________________
skoda fabia kombi
FRESH +


05.03.2010, 19:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 08:36
Lokalizacja: WPI
Posty: 34
Zdjęcia: 6
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Kombi Fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
tomekbob70 napisał(a):
witam. mam bardzo podobny objaw, rozniacy sie tylko tym iz nie spadaja mi i nie faluja obroty, tylko na jałowym biegu czuc dosc silne szarpniecie silnika. trw chwilke dosc mocne, takie "pukniecie z rury" jest dosc slyszalne i po ruszeniu przy dosc mocnym wcisnieciu pedalu gazu odczuwalne jest dlawienie silnika. szczegolnie na drugim biegu....i ztego co tu wyczytalem, pierwsze co powinienem zrobic to czyszczenie przepustnicy... 170000km. pojecia nie mam czy wczesniej czyszczona...od roku na pewnoo nie. Przepustnica? czy moze przy okazji cos jeszcze.?


Na początek przepustnica, bo to nic nie kosztuje (jeśli zrobisz sam). Opis jest na forum. Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać dalej.


05.03.2010, 19:35
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Moja przygoda z falującymi obrotami w 1.4 MPi
Witam

Opiszę moją przygodę z falującymi obrotami, może komuś pomoże... ????????

Kupiłem wczoraj Fabie 1.4 MPi AZE 60KM.

Delikatnie falowały obroty i lekko poszarpywało silnikiem.

Auto znam od nowości i problem zaczął się już po przebiegu 8kkm. Zgłaszany kilka razy na gwarancji, następnie kilka warsztatów i nic... Auto teraz ma 74kkm.

Zaczeło się od wymontowania i czyszczenia przepustnicy.
Czyszczenie najpierw ropą, a następnie środkiem Gunk trało 1,5 godziny, aż przepustnice doprowadziłem do perfekcji....
Kontaktowałem się z kolegą z ASO.... Robią to pryskując przpustnice odtłuszczaczem bez jej demontażu.... I dlatego kosztuje to jak tu piszą 50-90pln... Myślę, że czyszczenie, które ja wykonałem kosztowało by ok 300pln.
Przy czyszczeniu warto wymontowac i odtłuścić czujnik podciśnienia, który zamontowany jest w kolektorze ssącym... U mnie cały zawalony był syfem...

Następnie montaż przepustnicy i odpalenie.... Obroty wskoczyły na ok 5 tyś i powoli zaczeły spadać... Po czym zaświciło się EPC i silnik zaczął masakrycznie szarpać...
Podłączyłem najpierw ST 6000. Wykazał mi błąd czujnika doładowania... (nie mam pojęcia skąd taka interpretacja błędu)... Skasowałem błąd, silnik zaczął pracować ładnie, po czym znów zaświeciło sie EPC i znów wariacje...
Podłączyłem urządzenie CDIF/2, ten znów zaczął wskazywać za ubogą mieszanke...

Przejechałem się samochodem ok. 10km i wszystko ucichło... Podłączyłem ST6000, skasowałem zapamiętany błąd, po czym więcej się nie pojawił... CDIF/2 tez nic już nie wykrył....

Silnik absolutnie przestał poszarpywać, lecz obroty nadal delikatnie falowyały...

Czas na adaptacje przepustnicy....
ST6000 - przepustnica otworzyła się delikatnie, po czym zamkneła i adaptacja została przewana... Dziwne, zawsze wydawało mi się, że powinna otworzyć się...
CDIF//2 - przepustnica otworzyła się delikatnie, po czym zamkneła i adaptacja została zakończona sukcesem... Dziwne...???

Nic to nie dało... Obroty nadal delikatnie falowały....

Zdemontowałem klemy, ponieważ wiem, że ten sterownik potrafi nauczyć się głupot...

Nic to nie dało....

Zdemontowałem klemy raz jeszcze, zwarłem je na chwilkę, aby komp zapomniał to co ma zapomnieć i...

Silnik pracuje dobrze.... Nic nie poszarpuje, nic nie faluje!!!!

Mam nadzieje, że komuś to pomoże....:)

POZDRAWIAM


23.03.2010, 23:31
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Dobry jesteś.

Michalcc napisał(a):
Obroty wskoczyły na ok 5 tyś i powoli zaczeły spadać... Po czym zaświciło się EPC i silnik zaczął masakrycznie szarpać...


W tym momencie bym się za przeproszeniem ... posesrał.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


23.03.2010, 23:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Czemu...????

W każdym momencie możesz zgasic samochód... A przyznam szczerze, że już miałem odruch, żeby gasić...:)
A że się zaświeciło EPC... No cóż... po to jest, żeby czasami poświeciło się... Przynajmniej wiem, że działa... :eh:

Ps.: Żona wyjechała dzisiaj ok. 7 rano... Zrobiła ok. 50km, zadzwoniła i powiedziała, że skoda jest nie do poznania... Silnik pracuje równo, osiągi polepszyły się... Jak się domyślam, spalanie tez spadnie...


24.03.2010, 08:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Michalcc, a gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik pocisnienia? jak możesz daj fotki.

Damian

_________________
Škoda Fabia


24.03.2010, 14:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Fotki nie mam, ale nie jest ciężko go znaleźć...

Jest wkręcony w kolektor dolotowy od strony ściany grodziowej nadwozia. Trzeba tam wsadzic głowe... W tej okolicy idą tylko dwie wiązki elektrycznie - jedna do przepustnicy, a druga do tego czujnika...

Aby go zdemontować, należy zdjąć dolot powietrza do przepustnicy (w AZE, bez osłony silnika na trzech śrobach - klucz 10mm.). A nastepnie odkręcic czujnik do którego będzie już super dostęp - torx 5, albo 6. Po odkręceniu trzeba się chwilke nasiłować, aby go wyjąć, ponieważ uszczelniony jest gumowym oringiem, który go troszke klinuje...

Myć odtłuszczaczem...!!! Nie czyścić mechanicznie, nie dotykać!!!!

POZDRAWIAM


24.03.2010, 20:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2009, 12:02
Lokalizacja: Zgierz
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post 
Witam

Czyli wychodzi na to że winny szarpania na jałowym jest brudny czujnik podciśnienia ? ???
Robiłem już czyszczenie przepustnicy z adaptacją ale niewiele to dało.

Jestem lekko zielony ale co dało zdemontowanie i zwarcie klem ? Zrestartowało sterownik silnika ?

Powiem szczerze że ten bieg jałowy mnie już lekko dobija, mechanicy rozkładają ręce a ja myślę już o sprzedaży samochodu.

Pozdrawiam serdecznie.


28.03.2010, 11:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post heheheh
sprawdź sobie ciśnienie sprężania w garnuszkach ...


29.03.2010, 18:26
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F1] Falujące obroty na biegu jałowym
Możliwe że mam podobny problem. Witam klubowiczów.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem w mojej fabinie, a mianowicie złą pracą silnika na zimnym lub ciepłym silniku.
Nierówna praca silnika i brak mocy zauważalne jest przede wszystkim przy jeździe na benzynie (założona instalacja LPG), klekot silnika i znaczny spadek mocy na biegu 2,3. Jednym słowem muł nad mułami. Zdaje sobie sprawe że nie ma sie czego spodziewać jeżeli chodzi o moc w tym modelu skody ... no ale bez przesady:) Po ostatnim podpięciu pod komputer wyskoczył błąd czujnika położenia wałka rozrządu (żółty silniczek). Błąd wyskakuje również przy sprawdzaniu przy odpalonym silniku. Ostatnio czytałem że może być to problem wiązki kabli dochodzących do tego czujnika. Jak wiadomo częsty przypadek gnicia ów kabli w skodach tego typu. Czy spotkaliście się z takim problemem? Jakie mogą być przyczyny. Przed ewentualną wizytą u mechanika wole poradzić sie speców na tym forum żeby sie nie wpakować w niepotrzebne koszty naprawy.|
Pozdrawiam


14.01.2014, 00:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL