Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.02.2010, 16:30 Lokalizacja: WI Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
a no bede musiał podejchac do warsztatu gdzies w warszawie i zobaczyć co tam sie dzieje.
|
01.03.2010, 21:40 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
[F1] problem z ogrzewaniem
mam problem z ogrzewaniem auta.nie wiem co sie dzieje jak jezdze dosyc dlugo po miescie to wskaznik od nagrzewania praktycznie wogole nie rusza jest na 0 ale cieple powietrze leci ale dopiero po pewnym czasie.nie mam pomyslu co to moze wogole byc albo jakis czujnik padl,biore pod uwage termostat albo nagrzewnica.z gory dzieki za pomoc
_________________ lukas
|
06.12.2010, 00:28 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Odpal nagrzej silnik, jeśli wskazówka stoi na zero ,a powietrze dmucha ciepłe tzn. czujnik, jak masz spr temp. termometrem zew..
Jakby to był termostat to nagrzewał by się długo ale w końcu wskazówka by doszła do 80 tym bardziej, ze jeździsz po mieście
Na pewno nie będzie to nagrzewnica
_________________ sterowiec40
|
06.12.2010, 01:20 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
no właśnie nagrzewa sie dlugo.wczesniej góra 15 minut i wskazówka byla na wporst a teraz jezdze ponad godzine po mieście i ledwo co ruszy.jeszcze jest tak ze jak wyłacze samochod i ponownie uruchomie to wskazówka idzie w gore ale po 5 minutach znowu spada ale wtedy jest cieplo i dmuchawa grzeje wentylator sie załacza.wiec juz oglupialem i nie wiem co to moze byc za problem
_________________ lukas
|
06.12.2010, 14:43 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Na dzień dobry tak jak pisał sterowiec40, było opisywane
|
06.12.2010, 14:52 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
a jaki to bedzie czujnik??bo mowili mi ze w fabii sa jakies dwa czujniki
_________________ lukas
|
06.12.2010, 15:36 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Z twoich opisów wynika ,że to termostat .
przemawia za tym ten opis:
"jeszcze jest tak ze jak wyłacze samochod i ponownie uruchomie to wskazówka idzie w gore ale po 5 minutach "
Ale spr. czujnik powinien być w głowicy , jeszcze raz piszę spr tem. cieczy ter. zewnetrznym.
Drugi czujnik jest w chłodnicy i on uruchamia wentylator a ten na silniku (głowicy silnika wskazuje tem. silnika czyli tę temperaturę , która jest na desce rozdzielczej
_________________ sterowiec40
|
06.12.2010, 16:24 |
|
|
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
A nie chodzi tutaj o niedogrzanie silnika?? W mroźne dni ogrzewanie bardzo opóźnia dojście silnika do odpowiedniej temperatury. Dla przykładu jesli wskazówka dojdzie do połowu i włączę ogrzewanie wskaźnik od temperatury spada i potrzebuje kilku minut żeby dojść z powrotem. Ja zakładam osłonę na grill i nie mam tych problemów.
http://www.akcesoria-auto.pl/_sklep/ima ... Fabia1.jpg
_________________ grizlli
|
06.12.2010, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
w tamtym roku jeszcze dobrze mi dogrzewala momentalnie nawet przy najwiekszym mrozie kilka minut i bylo gorąco.teraz to troszke dluzej trwa.a jaki jest koszt termostatu??
_________________ lukas
|
06.12.2010, 17:00 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
_________________ sterowiec40
|
06.12.2010, 17:27 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
tak sprawdzilem wszystko.no i objawy sa takie jak by termostat bylby do wymiany.
_________________ lukas
|
06.12.2010, 17:53 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54 Lokalizacja: WH Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Witam,
w zeszłą zimę byl dość ciekawy przypadek. Forumowicz mial 1,4/60 lub 68 i nie chodzilo mu ogrzewanie mimo że jeździł kilkanaście km. Miał gorące przewody chłodnicy.
Powodem było zamarznięcie płynu chodzącego w nagrzewnicy. Po ogrzaniu auta w garażu i wymianie płynu wszystko wrocilo do normy.
Ja radze przy wymianie termostatu wymienić płyn chlodzący na nowy. Bo może być sytuacja ja powyżej opisałem.
Pozdrawiam
|
06.12.2010, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: wersja classic hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
płyn wymienialem na zime.
[ Dodano: 2010-12-17, 10:33 ] i jestem po wymianie termostatu:)teraz mam tak gorąco w mojej Fabrishi ze moge jezdzic w krótkich gaciach:P dzięki za pomoc.stary termostat rozlecial sie na kawalki nie bylo nawet co skladac haha:D
_________________ lukas
|
06.12.2010, 20:33 |
|
|