|
|
Teraz jest 21.05.2024, 18:58
|
[INNE] Ładowanie akumulatora: odłączać klemy czy nie?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Właśnie chciałbym uniknąć odłączania klem i związanej z tym zabawy. Z tego co piszecie to można ładować bez odłączania i chyba tak właśnie zrobię... Z drugiej strony kolega w pracy sugeruje, że skoro odpala bez problemu to mam nie ruszać... I bądź tu mądry.
A swoją drogą niezłą ma pojemność ten akumulator i musiał być w pełni naładowany skoro wytrzymał 40 godzin nieprzerwanego świecenia lampki w podsufitce i jeszcze bez problemu zapalił i to zimą!
Ostatnio edytowano 25.01.2011, 14:18 przez elminsterr, łącznie edytowano 1 raz
|
25.01.2011, 14:05 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
25.01.2011, 14:12 |
|
|
Dołączył(a): 07.06.2009, 14:57 Lokalizacja: Legionowo Posty: 73
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: 43kkm
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
jesli sie myle to mnie poprawcie, mianowicie: mam fabke z 2001 roku i nie ma mozliwosci zeby swiatlo sie palilo 40h non stop. przeciez tam jest zabezpieczenie czasowe, ktore wylacza swiatlo po 20-30 minutach. dlatego kolega nie ma problemu z odpaleniem, gdyz akumulator nie ucierpial znaczaco. mam racje?
|
25.01.2011, 17:24 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Dokładnie tak jest jak kolega yarro_t pisze. Grzebałem coś kiedyś przy aucie i co jakiś czas gasła mi lampka w podsufitce i to nawet prędzej chyba niż 20 minut Ale to na ustawieniu lampki tak żeby zapalała się po otwarciu drzwi, a jeśli jest ustawiona na ciągłe świecenie to nie wiem jak to jest, bo nigdy nie sprawdzałem
|
25.01.2011, 17:35 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Jeśli to by się potwierdziło to byłaby wspaniała wiadomość.
A wiecie może jak sprawdzić stan akumulatora? Jakie powinno być napięcie na klemach przy wyłączonym silniku?
|
25.01.2011, 18:11 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
powyżej 12,7V to już
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
25.01.2011, 18:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01 Lokalizacja: SLU Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
|
Przy włączonym silniku powinno być coś ok 13-14V
_________________
|
25.01.2011, 19:13 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem
Zmierzyłem napięcia i wyszło:
Przy wyłączonym silniku 13V.
Przy włączonym silniku i światłach: około 14,5V.
|
28.01.2011, 12:51 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem
elminsterr napisał(a): Zmierzyłem napięcia i wyszło:
Przy wyłączonym silniku 13V.
Przy włączonym silniku i światłach: około 14,5V. I tak trzymać
|
28.01.2011, 15:57 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Witam, Ostatnio moja Fabia zaczęła odpalać po dłuższym postoju (ponad 8 h) za drugim lub trzecim razem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że jak postoi to spada do 11.7, więc postanowiłem doładować. Odłączyłem Aku i ładowałem zgodnie z instrukcją tj. 1/10 pojemności czyli 5 A przez 10 h - aku mam Centra Plus 50Ah 450A CB500. Po podłączeniu ładowania w ciągu 1-2 minut wskaźnik na prostowniku spadł z 6 do 4. Jak wróciłem po 10 h to nadal wisiał w okolicach 4. Z tego co pamiętam przy poprzednich Aku to im bliżej 0 na wskaźniku tym bardziej naładowany Aku. Czy moje ładowanie się nie powiodło? Jak odłączałem Aku od prostownika to bulgotał, niby tak jak powinien... Akumulator jest jeszcze na gwarancji - mam go od roku. Po ładowaniu i podłączeniu aku napięcie przed odpaleniem wynosiło 13 V. Może jakiś spec od akumulatorów się wypowie?
|
09.01.2013, 07:33 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4714 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
1 to dziwie sie ze majac aku na gwarancji sam bierzesz sie za jego ładowanie itp oddajesz go w skleie gdzi ekupiłesi tam niech sie martwią, albo oni Ci ładują albo nowy dają
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
09.01.2013, 10:15 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Hm... szczerze mówiąc nie wiedziałem, że jest podstawa, żeby go od razu oddawać. Jeżdżę po mieście i robię głównie małe dystanse (5 - 10 km), więc uznałem, że to normalne że mógł się wyładować....
|
09.01.2013, 15:06 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Tez tak mam, jak raz miesiąc nie doładuję, to dostaję błąd na szafę, a konkretnie to w zimnym okresie roku. Nawet jak akumulator miał rok, to się tak samo zdarzało. W ekstremalnych przypadkach robię w jeden dzień dystanse 2, 2, 2, 0,5, 1,5 km, wtedy akumulator nie ma lekkiego życia
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
09.01.2013, 15:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23 Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Masz dwie opcje:
1. Uszkodzona ladowarka tzw. prostownik poniewaz pokazywalo 4A po 10h a akumulator bulgotal co nie jest porzadanym zjawiskiem - jak juz bulgocze tzn ze przekroczyles sporo moc podawana i zagotowales kwas... np napiecie z uszkodzonego prostownika to 24V lub wiecej...
2. Akumulator jest uszkodzony, a jak nie byl to juz go zabiles tym ladowaniem...
|
09.01.2013, 16:46 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2007, 22:37 Lokalizacja: Będzin - Wojkowice Posty: 55
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Fabia COMFORT \ Ford Focus Cmax 1,8 16V 120KM
Rok prod.: 2000\2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Miałem ostatnio podobną sytuacje. ładowałem akumulator 60Ah przez 10 godz ustawienia 6A. Na początku napięcie ładowania 14,2V po 2 godz ok 15V i potem do końca 15,8-16V. Na wskaźniku natężenie spadło tylko do ok 5A. Akumulator gazował ale nie żeby namiętnie bulgocząc, temeratura też raczej w normie. Po paru godzinach od odłączenia akumulatora napięcie 12,7V Prostownik http://kuklab.eu/prostowniki/BK120615.jpgTeż cały czas myślałem ze ampery na wskaźniku muszą pod koniec ładowania być około zera.
|
11.01.2013, 11:05 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|