Teraz jest 27.04.2024, 18:21



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[INNE] Ładowanie akumulatora: odłączać klemy czy nie? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Właśnie chciałbym uniknąć odłączania klem i związanej z tym zabawy. Z tego co piszecie to można ładować bez odłączania i chyba tak właśnie zrobię... Z drugiej strony kolega w pracy sugeruje, że skoro odpala bez problemu to mam nie ruszać... I bądź tu mądry.

A swoją drogą niezłą ma pojemność ten akumulator i musiał być w pełni naładowany skoro wytrzymał 40 godzin nieprzerwanego świecenia lampki w podsufitce i jeszcze bez problemu zapalił i to zimą!


Ostatnio edytowano 25.01.2011, 14:18 przez elminsterr, łącznie edytowano 1 raz



25.01.2011, 14:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... B3adowanie
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... B3adowanie
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... B3adowanie
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... B3adowa%E6

Pamiętaj - :szng:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.01.2011, 14:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.06.2009, 14:57
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 73
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: 43kkm
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
jesli sie myle to mnie poprawcie, mianowicie: mam fabke z 2001 roku i nie ma mozliwosci zeby swiatlo sie palilo 40h non stop. przeciez tam jest zabezpieczenie czasowe, ktore wylacza swiatlo po 20-30 minutach. dlatego kolega nie ma problemu z odpaleniem, gdyz akumulator nie ucierpial znaczaco. mam racje? ;)


25.01.2011, 17:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Dokładnie tak jest jak kolega yarro_t pisze. Grzebałem coś kiedyś przy aucie i co jakiś czas gasła mi lampka w podsufitce i to nawet prędzej chyba niż 20 minut :smiley15: Ale to na ustawieniu lampki tak żeby zapalała się po otwarciu drzwi, a jeśli jest ustawiona na ciągłe świecenie to nie wiem jak to jest, bo nigdy nie sprawdzałem :crazy:


25.01.2011, 17:35
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jeśli to by się potwierdziło to byłaby wspaniała wiadomość. :good:

A wiecie może jak sprawdzić stan akumulatora? Jakie powinno być napięcie na klemach przy wyłączonym silniku?


25.01.2011, 18:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
powyżej 12,7V to już :good:

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


25.01.2011, 18:37
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
Przy włączonym silniku powinno być coś ok 13-14V

_________________
Obrazek


25.01.2011, 19:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem
Zmierzyłem napięcia i wyszło:

Przy wyłączonym silniku 13V.

Przy włączonym silniku i światłach: około 14,5V.


28.01.2011, 12:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem
elminsterr napisał(a):
Zmierzyłem napięcia i wyszło:

Przy wyłączonym silniku 13V.

Przy włączonym silniku i światłach: około 14,5V.

I tak trzymać :browar:


28.01.2011, 15:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Witam,

Ostatnio moja Fabia zaczęła odpalać po dłuższym postoju (ponad 8 h) za drugim lub trzecim razem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że jak postoi to spada do 11.7, więc postanowiłem doładować.

Odłączyłem Aku i ładowałem zgodnie z instrukcją tj. 1/10 pojemności czyli 5 A przez 10 h - aku mam Centra Plus 50Ah 450A CB500. Po podłączeniu ładowania w ciągu 1-2 minut wskaźnik na prostowniku spadł z 6 do 4. Jak wróciłem po 10 h to nadal wisiał w okolicach 4. Z tego co pamiętam przy poprzednich Aku to im bliżej 0 na wskaźniku tym bardziej naładowany Aku.

Czy moje ładowanie się nie powiodło? Jak odłączałem Aku od prostownika to bulgotał, niby tak jak powinien... Akumulator jest jeszcze na gwarancji - mam go od roku. Po ładowaniu i podłączeniu aku napięcie przed odpaleniem wynosiło 13 V.

Może jakiś spec od akumulatorów się wypowie? :eh:


09.01.2013, 07:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
1 to dziwie sie ze majac aku na gwarancji sam bierzesz sie za jego ładowanie itp ??? oddajesz go w skleie gdzi ekupiłesi tam niech sie martwią, albo oni Ci ładują albo nowy dają ???

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


09.01.2013, 10:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Hm... szczerze mówiąc nie wiedziałem, że jest podstawa, żeby go od razu oddawać. Jeżdżę po mieście i robię głównie małe dystanse (5 - 10 km), więc uznałem, że to normalne że mógł się wyładować....


09.01.2013, 15:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Tez tak mam, jak raz miesiąc nie doładuję, to dostaję błąd na szafę, a konkretnie to w zimnym okresie roku. Nawet jak akumulator miał rok, to się tak samo zdarzało. W ekstremalnych przypadkach robię w jeden dzień dystanse 2, 2, 2, 0,5, 1,5 km, wtedy akumulator nie ma lekkiego życia :-(

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


09.01.2013, 15:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Masz dwie opcje:

1. Uszkodzona ladowarka tzw. prostownik poniewaz pokazywalo 4A po 10h a akumulator bulgotal co nie jest porzadanym zjawiskiem - jak juz bulgocze tzn ze przekroczyles sporo moc podawana i zagotowales kwas... np napiecie z uszkodzonego prostownika to 24V lub wiecej...

2. Akumulator jest uszkodzony, a jak nie byl to juz go zabiles tym ladowaniem...


09.01.2013, 16:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.08.2007, 22:37
Lokalizacja: Będzin - Wojkowice
Posty: 55
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Fabia COMFORT \ Ford Focus Cmax 1,8 16V 120KM
Rok prod.: 2000\2004
Województwo: śląskie
Post Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Miałem ostatnio podobną sytuacje.
ładowałem akumulator 60Ah przez 10 godz ustawienia 6A. Na początku napięcie ładowania 14,2V po 2 godz ok 15V i potem do końca 15,8-16V. Na wskaźniku natężenie spadło tylko do ok 5A.
Akumulator gazował ale nie żeby namiętnie bulgocząc, temeratura też raczej w normie.

Po paru godzinach od odłączenia akumulatora napięcie 12,7V

Prostownik http://kuklab.eu/prostowniki/BK120615.jpg
Też cały czas myślałem ze ampery na wskaźniku muszą pod koniec ładowania być około zera.


11.01.2013, 11:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 324 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL