Teraz jest 24.04.2024, 10:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Zdarte tylne tarcze+klocki 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.08.2006, 05:55
Lokalizacja: Lubawka
Posty: 12
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Kombi Ambiente w wersji Mint
Rok prod.: 2006
Województwo: dolnośląskie
Post [F1] Zdarte tylne tarcze+klocki
Witajcie,

Mam do Was pytanie czy spotkaliście się z czymś takim, żeby pył/piasek/brud zablokował mechanizm zacisku tylnich klocków (obie strony auta) w taki sposób, aby zacisk szczęk nie mógł się cofnąć ?

Hamować jakoś hamowało bo byłem na przeglądzie rejestracyjnym miesiąc wcześniej, ale klocki się nie cofały.
Prawdą jest że było słychać pisk przy wolnej jeździe (do 20km/h), ale przy hamowaniu było cicho.

W rezultacie zdarte klocki + porysowane i zdarte tarcze = natychmiastowa wymiana.

O dziwo tarcze i klocki przednie są w stanie idealnym - co by się zgadzało bo jeżdżę bardziej niż spokojnie (stan licznika: 44 000km).

Pracownik serwisu jakoś nieprzekonywująco przedstawił przyczynę, dodając na koniec żebym co jakiś czas podczas mycia auta przepłukał strumieniem wody zaciski, tarcze , tam gdzie dojdę szprycą.

I teraz pytanie na koniec - proszę o wybranie odpowiedzi:

a) odpowiedź serwisu to ściema a wina była np. w złym naciągu linki hamulca ręcznego

b) może być to prawda i można/powinno się wypłukiwać/czyścić okolice hamulców/tarcz.

Dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Michał

PS Ja obstawiam odpowiedź a)


24.11.2009, 08:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04
Lokalizacja: Rumia
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
ja zawsze jak myje auto to czyszcze okolice tarczy poprzez wsadzenie tam koncowki weza, niezly syf leci ale to normalne przeciez klocki sie scieraja. czy to czemus tam zapobiega nie wiem moze jedynie jakis piasek/pyl z startych klockow usune.

nie wiedzialem ze fabie 75 KM maja z tylu hamulce tarczowe(ja i znajomy mamy bebny, wiedzialem ze 101 i TDI maja 4 tarcze). kiedys w favoritce tacie zapiekl sie prawy hamulec i trzymal ale tam tloczek sie nie cofnal po ostrzejszym hamowaniu.


24.11.2009, 11:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.04.2009, 15:15
Lokalizacja: bielsko
Posty: 52
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Samochód: vRS turbo
Rok prod.: 03/04
Województwo: śląskie
Post 
mozeliwe, ze do trzpieni w jazmach dostał Ci sie piasek i to spowodowało przyblokowanie.
bez rozbierania nic nie zdziałasz

_________________
ObrazekObrazek


24.11.2009, 13:06
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
blaszki ktore siedza miedzy klockiem a jarzmem trzeba wyjac i wszystko dokladnie wyczyscic. klocki maja chodzic luzno. lepiej zeby stukaly niz staly..

_________________
1.8T 301HP


24.11.2009, 14:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
goraith, Możesz sprecyzować a mianowicie:
Z tyłu masz tarcze czy bębny hamulcowe?

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


24.11.2009, 17:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
goraith napisał(a):
...zablokował mechanizm zacisku tylnich klocków...

- MartinezTychy - już wiesz? :mrgreen:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


24.11.2009, 18:21
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post Re: Zdarte tylne tarcze+klocki
Mam do Was pytanie czy spotkaliście się z czymś takim, żeby pył/piasek/brud zablokował mechanizm zacisku tylnich klocków (obie strony auta) w taki sposób, aby zacisk szczęk nie mógł się cofnąć ?

a) odpowiedź serwisu to ściema a wina była np. w złym naciągu linki hamulca ręcznego.
Nadal z tego nic nie wynika.


24.11.2009, 18:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2006, 05:55
Lokalizacja: Lubawka
Posty: 12
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Kombi Ambiente w wersji Mint
Rok prod.: 2006
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Zdarte tylne tarcze+klocki
MartinezTychy napisał(a):
Mam do Was pytanie czy spotkaliście się z czymś takim, żeby pył/piasek/brud zablokował mechanizm zacisku tylnich klocków (obie strony auta) w taki sposób, aby zacisk szczęk nie mógł się cofnąć ?

a) odpowiedź serwisu to ściema a wina była np. w złym naciągu linki hamulca ręcznego.
Nadal z tego nic nie wynika.


Z tyłu mam tarcze.

Zadałem pytanie ponieważ nigdy nie słyszałem o tym, żeby klocki się zacięły z powodu zabrudzenia do tego stopnia żeby zniszczyły tarcze.

Nadal uważam że przyczyna była inna - może linka, może coś innego - stąd jestem ciekaw Waszych opinii.

Pozdrawiam,
Michał


24.11.2009, 21:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Z tym myciem trochę racji jest.Ale z tego wychodzi że syf poszedł na tłoczki a to wina gumek.


24.11.2009, 21:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Dziś odebrałem swoje TDI od mechanika bo miałem ten sam problem. Jak zaciagałem ręczny to hamowało tylko jedno koło tzn blokowało się. Drugie koło tak jakby nie do końca brało. Po odpuszczeniu ręcznego zacisk nie odpuszczał i koło kręciło się z wielkim oporem.

W moim przypadku okazałao się że pancerz linki hamulca ręcznego uszkodził się i linka stawała w pancerzu od brudu. Zostały wymienione obie linki (same linki 54 zł w intercarsie)i problem zniknął. Teraz po naciągnieciu linki hampel jest brzytwa.

Jednakże zastanawia mnie teraz jedna rzecz bo wydaje mi sie ze coś jest nie tak.

Mechaniol zdjął mi tarcze i wyczyścił z rdzy bo miały próg i klocek obcierał.

Czy od tego zabiegu i generalnie od zmiany linek mogła ulec pogorszeniu skuteczność hamulcy?

Wydaje mi się że nożny hamulec jakoś gorzej bierze tzn samochód słabiej hamuje po naciśnięciu. Wczesniej dotykałem lekko i samochód stawał dęba.

Poza tym, czy spotykacie sie u siebie z takim zjawiskiem, że jak naciśniecie raz pedał hamulca to chodzi miękko tzn ok. Jak naciskacie zaraz kolejny raz (jakbyście hamowali pulsacujnie) pedał jest twardszy i z każdym kolejnym razem jeszcze bardziej i przez to gorzej hamuje?

Nie pamietam zebym tak miał, ale mozę to moje złudzenie bo co chwila przesiadam się z Tico do Fabii TDI a różnica w hamulcu jest ogromna i w Tico nie widze tego zjawiska.


24.11.2009, 22:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Jeżeli twardnieje pedał hamulca to na pewno masz zapowietrzony układ hamulcowy.


25.11.2009, 07:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
goraith napisał(a):
W rezultacie zdarte klocki + porysowane i zdarte tarcze = natychmiastowa wymiana.

co to oznacza????

jaka byla grubosc klocka i tarczy?? tarcza z tyłu powinna wytrzymac jakies 150-180kkm - wiec gdyby znikla po 44km to tarcze powinny byc gorace po kazdej jezdzie.

na ktorym zabku lapal reczny?? - gdyby zaciski trzymaly na przegladzie mialbys zbyt duze opory toczenia

[ Dodano: 2009-11-25, 08:58 ]
Stelmach napisał(a):
Mechaniol zdjął mi tarcze i wyczyścił z rdzy bo miały próg i klocek obcierał.

Czy od tego zabiegu i generalnie od zmiany linek mogła ulec pogorszeniu skuteczność hamulcy?

od tego nie - ale jesli odkrecal przewody hamulcowe i nie odpowietrzyl to tak

_________________
touran Obrazek


25.11.2009, 08:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
manieku napisał(a):
Jeżeli twardnieje pedał hamulca to na pewno masz zapowietrzony układ hamulcowy.

jak jest uklad zapowietrzony to pedal sie zapada a nie twardnieje...

_________________
1.8T 301HP


25.11.2009, 11:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2006, 05:55
Lokalizacja: Lubawka
Posty: 12
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Kombi Ambiente w wersji Mint
Rok prod.: 2006
Województwo: dolnośląskie
Post 
marekk napisał(a):
goraith napisał(a):
W rezultacie zdarte klocki + porysowane i zdarte tarcze = natychmiastowa wymiana.

co to oznacza????

jaka byla grubosc klocka i tarczy?? tarcza z tyłu powinna wytrzymac jakies 150-180kkm - wiec gdyby znikla po 44km to tarcze powinny byc gorace po kazdej jezdzie.

na ktorym zabku lapal reczny?? - gdyby zaciski trzymaly na przegladzie mialbys zbyt duze opory toczenia



Jeżeli chodzi o grubość tarcz >1.0mm poniżej jej krawędzi (patrząc od strony koła - na powierzchni czołowej tarczy była na krawędzi obwódka).
Dodatkowo pojedyncze kuliste rysy na powierzchni czołowej min. 1mm poniżej wyżłobienia od klocka.

Klocki - grubość nie wiem.

Hamulec ręczny - łapał na 2 ząbku, czy tarcze były gorące po każdej jeździe - z tyłu nie sprawdzałem.

Pozdrawiam,
Michał


25.11.2009, 12:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
mss napisał(a):
manieku napisał(a):
Jeżeli twardnieje pedał hamulca to na pewno masz zapowietrzony układ hamulcowy.

jak jest uklad zapowietrzony to pedal sie zapada a nie twardnieje...


fakt, coś mi się pomieszało :good:

Jeśli masz diesla to stawiam na vacum pompę ewentualnie serwo, ale najbardziej prawdopodobna uszkodzona pompa lub jakaś nieszczelność w wężykach przy pompie.


25.11.2009, 12:34
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL