Teraz jest 02.07.2024, 07:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
[F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post [F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto
Witam, mam problem: to głośniejsza praca, jakieś tarcie z przodu pod maską, chyba bardziej z prawejstrony, raczej nie z silnika, występuje przy jeździe (też na luzie) na wprost, gdy skręcam kołami w prawo lub w lewo tarcie na ten moment ustaje. Co je to?? Łożyska? Pompa wody? Szczęki ham.? Łożyska alternatora? Jak się to sprawdzić samemu? Acha, na marginesie dodam, że od zakupu, dawno przed pojawieniem się tego problemu przy jeździe na wprost kierownica lekko skręca w prawo i "Gnijąca Panna Skoda";) nieco ucieka z prostej (nie była bita, nie pomogła zmiana kół, opon). Z góry wielkie dzięki za wszelkie rady. :worthy:

_________________
Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków


02.11.2009, 09:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam
Proponuję poszukac w elementach zawieszenie może wahacze ? stabilizator, a napewno zbierzność.

_________________
:o)


04.11.2009, 13:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Michalis proponuje zerknąć do zawieszenia sprawdzić luzy na swożniach łącznikach stabilizatora i kontrole luzu na łożyskach napinacz alternator nic z tych rzeczy poniważ zmiana kierunku jazdy nie ma wpływu na pracę tych elementów.Co do ściągania być może lekko blokuje zacisk hamulcowy (klocki cały czas ocierają się po tarczy) czasem to wystarczy by samochód ściągało daj znać jak się z tym uporasz i opisz co było przyczyną niedomagania Powodzenia. :good:

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


04.11.2009, 14:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post 
Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.

_________________
Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków


07.11.2009, 17:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Michalis napisał(a):
Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.

Nie ma takiego czujnika , napięcie paska nie sprawdza się na OKO , na OKO nie jeden umarł , weż go pomiędzy dwa palce i z pewnym oporem przewiń o 90 stopni , jak za lekko idzie lużny jak nie da się go przewinąć za bardzo napięty


07.11.2009, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post 
Czołem! Pasek poluzowany, ale i tak ciężko się kręci - dzięki za wskazówki. A co do tarcia - dziś mam zmieniane prawe łożysko (piastę) i lewy łącznik drążka stabilizatora -powinno przestać trzeć i hałasować, ale czy pomoże na ściąganie w prawo, nie wiem? Czy powinienem po takiej wymianie robić zbieżność? Dzięki za pomoc :gitara:

_________________
Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków


16.11.2009, 11:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL