Teraz jest 24.04.2024, 06:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post [F1] spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju
Ostatnio zauważyłem, że na nierozgrzanym silniku po przejechaniu około 2 km słychać jakby coś dzwoniło w silniku. Po następnych paru kilometrach jest ok. Chciałem to sprawdzić na parkingu, ale nie udało mi się powtórzyć - niby występuję podczas jazdy, ale to nie sprzęgło bo już po przejechaniu tych 2 km na postoju jak dodaję gazu też słychać.

Sprawdzając to na parkingu odkręciłem korek wlewu oleju i wylatuje dymek o zapachu spalin . Silnik 1.4 MPI 68km. Przebieg 66 tys. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy ma to jakiś związek z "dzwonieniem" silnika?

Dodatkowo silnik jest usmarowany olejem, ale oleju nie przybywa i nie ubywa płynu chłodzącego więc to chyba nie UPG.

Pozdrawiam


15.11.2009, 21:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wilu, z teorii jak niektórzy mechanicy mówią jeśli na zapalonym silniku odkręci się korek wlewu oleju i auto dławi, przerywa to silnik zajeżdzony. Nie masz tak ?
Przebieg 66kkm?
Może dzwoni, rzegocze rozrząd badałeś?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


15.11.2009, 22:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
Nie dławi i nie przerywa. Rozrządu rzeczywiście nie badałem, ale silnik ma przebieg dopiero 66 tys. i tego akurat jestem pewien :)


15.11.2009, 22:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Obstawiam na 100% uszczelkę , prosty sposób wymyj silnik jak zimy ropą , przemyj wodą i wtedy jak na dłoni będzie widać gdzie olej wypływa


15.11.2009, 22:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
wilu napisał(a):
wylatuje dymek o zapachu spalin

obstawiam ze robisz autem krotkie dystanse. jak silnik jest zimny to ma zwiekszona dawke paliwa. wtedy pewna jego ilosc przedostaje sie do skrzyni korbowej i miesza sie z olejem. zdarza sie ze po dluzszej trasie i porzadnym wygrzaniu oleju czesc paliwa odparowuje i wtedy drastycznie spada poziom oleju w misie. wyciagnij bagnet i sprawdz jaki zapach ma olej. szczerze to nie ma sie czym martwic jezeli o to chodzi..

_________________
1.8T 301HP


16.11.2009, 11:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
wilu, Jeśli faktycznie robisz niewiele km to nawet jeśli nie wyrobiłeś limitu do wymainy oleju warto go zmienić na zimę przynajmniej będziesz mieć pewność że jest nowy i do wiosny przejeżdzisz bez kłopotów.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


16.11.2009, 11:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
mss napisał(a):
obstawiam ze robisz autem krotkie dystanse. jak silnik jest zimny to ma zwiekszona dawke paliwa. wtedy pewna jego ilosc przedostaje sie do skrzyni korbowej i miesza sie z olejem. zdarza sie ze po dluzszej trasie i porzadnym wygrzaniu oleju czesc paliwa odparowuje i wtedy drastycznie spada poziom oleju w misie


Co do krótkich dystansów to prawda. Zazwyczaj jest to jakieś 5km do pracy i tyleż samo z powrotem. Rozumiem, że do oleju może się przedostać trochę paliwa. Czy to natomiast tłumaczy ten dymek po odkręceniu korka? To by oznaczało, że gdzieś z olejem płyną spaliny. A może to po prostu jakiś uszczelniacz zaworu puszcza spaliny wydmuchiwane do kolektora wydechowego? Fajnie by było gdyby ktoś z takim silnikiem sprawdził u siebie co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.


16.11.2009, 13:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
wilu, Delikatne dymienie po odkręceniu korka wlewu oleju w każdym silniku bez znaczenia czy benzynowym czy dieslu to nic innego jak mgiełka olejowa jeśli byś nie odkręcił korka a ściągoł np:przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej będzie to samo.Kiedyś mówiło się że jak silnik puszcza pare to jest juz wykończony ale w Twoim przypadku i przebiegu 66 tyś km to raczej mało prawdopodobne.A tak na marginesie pomyśl sam ile musziałaby palić Fabia PB gdybyś widział odparowujące paliwo.
Zmień olej jeśli jesteś tym zaniepokojony to tyle.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


16.11.2009, 19:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Koledzy to mam pytanie dla jego wypowiedzi ---silnik usmarowany olejem z czego ten olej ktoś go smaruje żeby nie zardzewiał ???


16.11.2009, 21:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
Nikt nie smaruje :) Ale fakt, że na silniku jest olej. Ciężko mi jednak stwierdzić czy wyciek jest z pod pokrywy zaworów czy też to jednak uszczelka pod głowicą (a może jeszcze z innego miejsca?). Postaram się jutro wrzucić fotke.

Pozdrawiam


16.11.2009, 22:02
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
wilu napisał(a):
Fajnie by było gdyby ktoś z takim silnikiem sprawdził u siebie co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju.

norma, dymek bedzie i nie ma sie czym przejmowac. w lecie go nie zobaczysz, teraz jest chlodniej i go poprostu widac.

co do krotkich dystansow to pamietaj co sie moze stac po trasie. moj ojciec jezdzi tak samo, olej wali benzyna i wzrosl troche poziom. kiedys zrobil trase 2x 150km i spadl poziom z maks do min..

_________________
1.8T 301HP


16.11.2009, 22:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia.

Na zdjęciu poniżej fragment pokrywy zaworów - wyraźnie widać, że tutaj cieknie:

Obrazek

Kolejne zdjęcie pokazuje blok silnika. Widać plamę oleju koło uszczelki głowicy oraz dużą plamę w okolicach filtra oleju. Co do plamy koło uszczelki to może ona pochodzić z wycieku spod pokrywy zaworów.

Obrazek

Co jest w tym ciekawe plama koło uszczelki nie łączy się z plamą koło filtra (zdjęcie poniżej). Czy może być tak, że oprócz wycieku spod pokrywy zaworów cieknie z jakiegoś czujnika koło filtra oleju?

Obrazek

Pozdrawiam


17.11.2009, 15:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Tam gdzie jest olej i jakakolwiek uszczelka zawsze może być wyciek - tak jak napisałem weż pędzel ropę i to wymyj , tym samym pędzlem wodą to zmyj i gwarantuje że będzie czysto a potem obserwacja gdzie jest wyciek


17.11.2009, 16:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
wilu napisał(a):
Sprawdzając to na parkingu odkręciłem korek wlewu oleju i wylatuje dymek o zapachu spalin . Silnik 1.4 MPI 68km. Przebieg 66 tys.


Klasyczna wada UPG. U mnie dla odmiany spaliny przedostawały się również do kanału wodnego powodując wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Poszła uszczelka w dolnym króćcu chłodnicy dzięki temu. Po odkręceniu głowicy okazało się gdzie jest problem. W samej głowicy zauważyłem już pierwsze oznaki przyszłych problemów na zaworze wydechowym 4 cylindra. Jeszcze parę tygodni i zawór do wymiany + wypalone gniazdo. U mnie nie przybywało oleju ale ubywało wody. Ciśnienie wypychało płyn przez złącza. Ot masełko na korku ale mechanicy nie byli pewni czy to wina UPG czy krótkich dystansów. Ciśnienie w układzie chłodzenie dało nam odpowiedź. Moja Fabia przejechała 170tyś km zanim padła uszczelka pod głowicą. Mam silnik 8V 60KM AZE. Okazało się, że sama głowica jest prosta i nie wymaga planowania.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


17.11.2009, 20:33
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re:
Cześć.

Nagrałem to co u nas się dzieje po zdjęciu korka, wyjęciu bagnetu i odpięciu przewodu odpowietrzającego...

Niestety filmik ma ok. 40MB i nie za bardzo wiem jak go Wam pokazać...

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


01.08.2011, 19:51
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL