Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
[F1] spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju
Ostatnio zauważyłem, że na nierozgrzanym silniku po przejechaniu około 2 km słychać jakby coś dzwoniło w silniku. Po następnych paru kilometrach jest ok. Chciałem to sprawdzić na parkingu, ale nie udało mi się powtórzyć - niby występuję podczas jazdy, ale to nie sprzęgło bo już po przejechaniu tych 2 km na postoju jak dodaję gazu też słychać.
Sprawdzając to na parkingu odkręciłem korek wlewu oleju i wylatuje dymek o zapachu spalin . Silnik 1.4 MPI 68km. Przebieg 66 tys. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy ma to jakiś związek z "dzwonieniem" silnika?
Dodatkowo silnik jest usmarowany olejem, ale oleju nie przybywa i nie ubywa płynu chłodzącego więc to chyba nie UPG.
Pozdrawiam
|
15.11.2009, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
wilu, z teorii jak niektórzy mechanicy mówią jeśli na zapalonym silniku odkręci się korek wlewu oleju i auto dławi, przerywa to silnik zajeżdzony. Nie masz tak ?
Przebieg 66kkm?
Może dzwoni, rzegocze rozrząd badałeś?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
15.11.2009, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Nie dławi i nie przerywa. Rozrządu rzeczywiście nie badałem, ale silnik ma przebieg dopiero 66 tys. i tego akurat jestem pewien
|
15.11.2009, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Obstawiam na 100% uszczelkę , prosty sposób wymyj silnik jak zimy ropą , przemyj wodą i wtedy jak na dłoni będzie widać gdzie olej wypływa
|
15.11.2009, 22:21 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
wilu napisał(a): wylatuje dymek o zapachu spalin
obstawiam ze robisz autem krotkie dystanse. jak silnik jest zimny to ma zwiekszona dawke paliwa. wtedy pewna jego ilosc przedostaje sie do skrzyni korbowej i miesza sie z olejem. zdarza sie ze po dluzszej trasie i porzadnym wygrzaniu oleju czesc paliwa odparowuje i wtedy drastycznie spada poziom oleju w misie. wyciagnij bagnet i sprawdz jaki zapach ma olej. szczerze to nie ma sie czym martwic jezeli o to chodzi..
_________________ 1.8T 301HP
|
16.11.2009, 11:01 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
wilu, Jeśli faktycznie robisz niewiele km to nawet jeśli nie wyrobiłeś limitu do wymainy oleju warto go zmienić na zimę przynajmniej będziesz mieć pewność że jest nowy i do wiosny przejeżdzisz bez kłopotów.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
16.11.2009, 11:05 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
mss napisał(a): obstawiam ze robisz autem krotkie dystanse. jak silnik jest zimny to ma zwiekszona dawke paliwa. wtedy pewna jego ilosc przedostaje sie do skrzyni korbowej i miesza sie z olejem. zdarza sie ze po dluzszej trasie i porzadnym wygrzaniu oleju czesc paliwa odparowuje i wtedy drastycznie spada poziom oleju w misie
Co do krótkich dystansów to prawda. Zazwyczaj jest to jakieś 5km do pracy i tyleż samo z powrotem. Rozumiem, że do oleju może się przedostać trochę paliwa. Czy to natomiast tłumaczy ten dymek po odkręceniu korka? To by oznaczało, że gdzieś z olejem płyną spaliny. A może to po prostu jakiś uszczelniacz zaworu puszcza spaliny wydmuchiwane do kolektora wydechowego? Fajnie by było gdyby ktoś z takim silnikiem sprawdził u siebie co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
|
16.11.2009, 13:05 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
wilu, Delikatne dymienie po odkręceniu korka wlewu oleju w każdym silniku bez znaczenia czy benzynowym czy dieslu to nic innego jak mgiełka olejowa jeśli byś nie odkręcił korka a ściągoł np:przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej będzie to samo.Kiedyś mówiło się że jak silnik puszcza pare to jest juz wykończony ale w Twoim przypadku i przebiegu 66 tyś km to raczej mało prawdopodobne.A tak na marginesie pomyśl sam ile musziałaby palić Fabia PB gdybyś widział odparowujące paliwo.
Zmień olej jeśli jesteś tym zaniepokojony to tyle.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
16.11.2009, 19:56 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Koledzy to mam pytanie dla jego wypowiedzi ---silnik usmarowany olejem z czego ten olej ktoś go smaruje żeby nie zardzewiał
|
16.11.2009, 21:46 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Nikt nie smaruje Ale fakt, że na silniku jest olej. Ciężko mi jednak stwierdzić czy wyciek jest z pod pokrywy zaworów czy też to jednak uszczelka pod głowicą (a może jeszcze z innego miejsca?). Postaram się jutro wrzucić fotke.
Pozdrawiam
|
16.11.2009, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
wilu napisał(a): Fajnie by było gdyby ktoś z takim silnikiem sprawdził u siebie co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju.
norma, dymek bedzie i nie ma sie czym przejmowac. w lecie go nie zobaczysz, teraz jest chlodniej i go poprostu widac.
co do krotkich dystansow to pamietaj co sie moze stac po trasie. moj ojciec jezdzi tak samo, olej wali benzyna i wzrosl troche poziom. kiedys zrobil trase 2x 150km i spadl poziom z maks do min..
_________________ 1.8T 301HP
|
16.11.2009, 22:54 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia.
Na zdjęciu poniżej fragment pokrywy zaworów - wyraźnie widać, że tutaj cieknie:
Kolejne zdjęcie pokazuje blok silnika. Widać plamę oleju koło uszczelki głowicy oraz dużą plamę w okolicach filtra oleju. Co do plamy koło uszczelki to może ona pochodzić z wycieku spod pokrywy zaworów.
Co jest w tym ciekawe plama koło uszczelki nie łączy się z plamą koło filtra (zdjęcie poniżej). Czy może być tak, że oprócz wycieku spod pokrywy zaworów cieknie z jakiegoś czujnika koło filtra oleju?
Pozdrawiam
|
17.11.2009, 15:30 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Tam gdzie jest olej i jakakolwiek uszczelka zawsze może być wyciek - tak jak napisałem weż pędzel ropę i to wymyj , tym samym pędzlem wodą to zmyj i gwarantuje że będzie czysto a potem obserwacja gdzie jest wyciek
|
17.11.2009, 16:55 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
wilu napisał(a): Sprawdzając to na parkingu odkręciłem korek wlewu oleju i wylatuje dymek o zapachu spalin . Silnik 1.4 MPI 68km. Przebieg 66 tys.
Klasyczna wada UPG. U mnie dla odmiany spaliny przedostawały się również do kanału wodnego powodując wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Poszła uszczelka w dolnym króćcu chłodnicy dzięki temu. Po odkręceniu głowicy okazało się gdzie jest problem. W samej głowicy zauważyłem już pierwsze oznaki przyszłych problemów na zaworze wydechowym 4 cylindra. Jeszcze parę tygodni i zawór do wymiany + wypalone gniazdo. U mnie nie przybywało oleju ale ubywało wody. Ciśnienie wypychało płyn przez złącza. Ot masełko na korku ale mechanicy nie byli pewni czy to wina UPG czy krótkich dystansów. Ciśnienie w układzie chłodzenie dało nam odpowiedź. Moja Fabia przejechała 170tyś km zanim padła uszczelka pod głowicą. Mam silnik 8V 60KM AZE. Okazało się, że sama głowica jest prosta i nie wymaga planowania.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
17.11.2009, 20:33 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re:
Cześć.
Nagrałem to co u nas się dzieje po zdjęciu korka, wyjęciu bagnetu i odpięciu przewodu odpowietrzającego...
Niestety filmik ma ok. 40MB i nie za bardzo wiem jak go Wam pokazać...
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
01.08.2011, 19:51 |
|
|