FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=9210
Strona 1 z 1

Autor:  Michalis [ 02.11.2009, 09:42 ]
Tytuł:  [F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto

Witam, mam problem: to głośniejsza praca, jakieś tarcie z przodu pod maską, chyba bardziej z prawejstrony, raczej nie z silnika, występuje przy jeździe (też na luzie) na wprost, gdy skręcam kołami w prawo lub w lewo tarcie na ten moment ustaje. Co je to?? Łożyska? Pompa wody? Szczęki ham.? Łożyska alternatora? Jak się to sprawdzić samemu? Acha, na marginesie dodam, że od zakupu, dawno przed pojawieniem się tego problemu przy jeździe na wprost kierownica lekko skręca w prawo i "Gnijąca Panna Skoda";) nieco ucieka z prostej (nie była bita, nie pomogła zmiana kół, opon). Z góry wielkie dzięki za wszelkie rady. :worthy:

Autor:  najjan10 [ 04.11.2009, 13:57 ]
Tytuł: 

Witam
Proponuję poszukac w elementach zawieszenie może wahacze ? stabilizator, a napewno zbierzność.

Autor:  MartinezTychy [ 04.11.2009, 14:25 ]
Tytuł: 

Michalis proponuje zerknąć do zawieszenia sprawdzić luzy na swożniach łącznikach stabilizatora i kontrole luzu na łożyskach napinacz alternator nic z tych rzeczy poniważ zmiana kierunku jazdy nie ma wpływu na pracę tych elementów.Co do ściągania być może lekko blokuje zacisk hamulcowy (klocki cały czas ocierają się po tarczy) czasem to wystarczy by samochód ściągało daj znać jak się z tym uporasz i opisz co było przyczyną niedomagania Powodzenia. :good:

Autor:  Michalis [ 07.11.2009, 17:08 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.

Autor:  kika [ 07.11.2009, 21:48 ]
Tytuł: 

Michalis napisał(a):
Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.

Nie ma takiego czujnika , napięcie paska nie sprawdza się na OKO , na OKO nie jeden umarł , weż go pomiędzy dwa palce i z pewnym oporem przewiń o 90 stopni , jak za lekko idzie lużny jak nie da się go przewinąć za bardzo napięty

Autor:  Michalis [ 16.11.2009, 11:45 ]
Tytuł: 

Czołem! Pasek poluzowany, ale i tak ciężko się kręci - dzięki za wskazówki. A co do tarcia - dziś mam zmieniane prawe łożysko (piastę) i lewy łącznik drążka stabilizatora -powinno przestać trzeć i hałasować, ale czy pomoże na ściąganie w prawo, nie wiem? Czy powinienem po takiej wymianie robić zbieżność? Dzięki za pomoc :gitara:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/