Teraz jest 28.03.2024, 14:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
osłona przeg. zewnętrznego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post osłona przeg. zewnętrznego
czeka mnie wymiana osłony przeg. zewnętrznego ma już zakupione potrzebne części
czy ktoś z was już to wykonywał?


01.11.2009, 21:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.10.2009, 22:31
Lokalizacja: Pruszków
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Samemu - zapomnij. Bez prasy nie da rady. przegub jest dodatkowo wklejany do piasty i trzeba zdjąć całą zwrotnice koła z półośką i wycisnąć ją z piasty po odkręceniu nakrętki. Dopiero potem można zdjąć przegub i wymienić osłonę

_________________
Motip Dulpi Polska - lakiery i nie tylko. Wszystko w spray'u
www.motipdupli.pl
Potrzebujesz lakieru pytaj :)


01.11.2009, 21:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
1. zdejmujesz koło.
2. odkręcasz drążek kierowniczy,
3. odkręcasz sworzeń wahacza - najlepiej jak sie uda tą jedną nakrętkę zaraz za zwrotnicą i od razu sprobuj go wybić ze zwrotnicy nie niszcząc gwintu :)
4. odkręcasz nakrętkę półosi
5. odkręcasz śrubę amortyzatora - nie zapomnij o kablach od ABS i po zdjęciu z półosi wybijasz
jeśli będzie koniecznść - zdejmujesz zacisk i tarczę.
6. zdejmujesz zwrotnice z półosi
7. zdejmujesz zabezpieczenie z przegubu półosi i możesz zdjąć przegub.
8. wymieniasz osłone i powtarzasz procedure 7 -> 1 :)
osłona jest na 2 opaskach i nie wiem gdzie może być wklejana a do czego ma być prasa ?
może coś pominąłem - proszę o uzupełnienie opisu :browar:
przy montażu przegubu nie zapmnij o smarze :) i nowej nakrętce półosi :good:

jeśli nie uda się wybić sworznia ze zwrotnicy - możesz go odkręcić od wahacza ( 3 śruby) , lecz później kontrola geometrii jest wskazana.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


02.11.2009, 09:36
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.10.2009, 22:31
Lokalizacja: Pruszków
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: mazowieckie
Post 
kapi, nie napisałem że oslona jest wklejana tylko cały przegub jest wklejany dodatkowo w piastę koła żeby nie było luzu żadnego. Dlatego chcąc wymienić osłone przegubu trzeba zdjąć zwrotnice z całą półośką z samochodu i na prasie wycisnąć przegub ze zwrotnicy dopiero wtedy można zdjąć przegub i wymienić osłonę, chyba że uda się to zrobić na samochodzie w co wątpie.

_________________
Motip Dulpi Polska - lakiery i nie tylko. Wszystko w spray'u
www.motipdupli.pl
Potrzebujesz lakieru pytaj :)


02.11.2009, 21:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Turboni, a to ciekawe co prawisz niebawem się o tym przekonam jak będę piastę wymieniał.


02.11.2009, 22:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
W instrukcji serwisowej jest wzmianka o >>> LOCTITE 601 <<< ale prasa nie jest potrzebna tylko kołnież z śrubą wyciskową .
Jeśli podajemy "technologię napraw" to trzymajmy się szczególów :)

w instrukcji jest rozróżnienie na zawieszenie 13" oraz 14"i15"
klejenie jest dla 13" :)
dla zawieszeń 14" i 15" jest stosowany smar polimocznikowy.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


03.11.2009, 09:33
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!

Przy składaniu uważaj żeby dobrze wsadzić półoś w środkową część przegubu... na półosi jest pierścień sprężynujący który musi wyleźć na drugą stronę tego przegubu - jego zadaniem jest trzymać półośkę w objęciach wewnętrznego przegubu.
Miałem przypadek że mechanik nie docisnął do końca, pierścień nie zaskoczył, półoś się po 2 dniach wysunęła z przegubu i pracowała na końcówce wieloklinu. Przy starcie na skrzyżowaniu w końcu końcówka wieloklinu się ukręciła i było niefajnie...

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


03.11.2009, 11:13
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A ja spytam o co innego, mianowicie, co jest nie halo ze oslony pekaja mi srednio co 5 -10 tys km?

zly zamiennik czy co? kupuje niby oryginal choc logo grupy vag ani jednego...


04.11.2009, 17:55
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
LOL !!!
nie ma zadnego kleju !
przegub w piascie poprostu sie zapieka od temperatury. trzeba pobijaka, dobry strzal i wszystko sie rozpina !

_________________
1.8T 301HP


05.11.2009, 13:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.01.2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 48
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Tour de France
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam
Nie chce zakładać nowego tematu tylko podepnę się pod ten. Jakie mniej więcej są koszta wymiany osłony przegubu ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-12-01, 11:25 ]
I jeszcze jedno pytanie, kupować orginalną osłonę czy może być zamiennik ?

_________________
Obrazek


01.12.2009, 11:23
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
tylko ori.

_________________
1.8T 301HP


01.12.2009, 23:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26
Lokalizacja: RZE
Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Gumy na przegubie
Panowie w marcu wymieniane były przeguby wraz z gumami na nowe. Ostatnio zaglądam pod samochód i oczom nie wierzę. Gumy popsute... Czy są jakieś gumy lepszej firmy ? czy coś w ten deseń ? bo normalnie krew człowieka zalewa z tymi super wytrzymałymi częściami.

Pozdrawiam Szymon

_________________
Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !


03.09.2010, 21:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
kolego ja na nowych osłonach przegubów przejechałem ok 4tyś km i po ostatnim zaglądaniu pod autko okazało się że są w nich dziury że palec można wsadzić.porażka.
Podpinam się pod prośbe kolego szymas:)


03.09.2010, 22:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
z częściami różnie bywa a reguła jest jedna - kto tanio kupuje - dwa razy kupuje,
albo : co tanie to drogie.
należy się zastanowić ile kosztuje wymiana danej części i przełożyć na koszt zakupu - tak uważam.
a tak na poważnie: u mnie kumpel wymieniał osłony i zakładał takie bardzo twarde
byłem zdziwiony że one są aż tak twarde... normalnie plastik nie guma.
ale nie pamiętam firmy gdyż było to dawno...

i jeszcze jedno : przy zakupie ważne jest do jakiego silnika ! do tdi są inne i do benzyny też, wynika to z konstrukcji przegubu a raczej z jego długości.
:browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


04.09.2010, 08:15
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a mi oryginal banglal 30 tys km.. i zyje dalej :D

_________________
1.8T 301HP


05.09.2010, 07:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL