Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
osłona przeg. zewnętrznego
czeka mnie wymiana osłony przeg. zewnętrznego ma już zakupione potrzebne części
czy ktoś z was już to wykonywał?
|
01.11.2009, 21:46 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2009, 22:31 Lokalizacja: Pruszków Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: mazowieckie
|
Samemu - zapomnij. Bez prasy nie da rady. przegub jest dodatkowo wklejany do piasty i trzeba zdjąć całą zwrotnice koła z półośką i wycisnąć ją z piasty po odkręceniu nakrętki. Dopiero potem można zdjąć przegub i wymienić osłonę
_________________ Motip Dulpi Polska - lakiery i nie tylko. Wszystko w spray'u
www.motipdupli.pl
Potrzebujesz lakieru pytaj
|
01.11.2009, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
1. zdejmujesz koło.
2. odkręcasz drążek kierowniczy,
3. odkręcasz sworzeń wahacza - najlepiej jak sie uda tą jedną nakrętkę zaraz za zwrotnicą i od razu sprobuj go wybić ze zwrotnicy nie niszcząc gwintu
4. odkręcasz nakrętkę półosi
5. odkręcasz śrubę amortyzatora - nie zapomnij o kablach od ABS i po zdjęciu z półosi wybijasz
jeśli będzie koniecznść - zdejmujesz zacisk i tarczę.
6. zdejmujesz zwrotnice z półosi
7. zdejmujesz zabezpieczenie z przegubu półosi i możesz zdjąć przegub.
8. wymieniasz osłone i powtarzasz procedure 7 -> 1
osłona jest na 2 opaskach i nie wiem gdzie może być wklejana a do czego ma być prasa ?
może coś pominąłem - proszę o uzupełnienie opisu
przy montażu przegubu nie zapmnij o smarze i nowej nakrętce półosi
jeśli nie uda się wybić sworznia ze zwrotnicy - możesz go odkręcić od wahacza ( 3 śruby) , lecz później kontrola geometrii jest wskazana.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
02.11.2009, 09:36 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2009, 22:31 Lokalizacja: Pruszków Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: mazowieckie
|
kapi, nie napisałem że oslona jest wklejana tylko cały przegub jest wklejany dodatkowo w piastę koła żeby nie było luzu żadnego. Dlatego chcąc wymienić osłone przegubu trzeba zdjąć zwrotnice z całą półośką z samochodu i na prasie wycisnąć przegub ze zwrotnicy dopiero wtedy można zdjąć przegub i wymienić osłonę, chyba że uda się to zrobić na samochodzie w co wątpie.
_________________ Motip Dulpi Polska - lakiery i nie tylko. Wszystko w spray'u
www.motipdupli.pl
Potrzebujesz lakieru pytaj
|
02.11.2009, 21:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Turboni, a to ciekawe co prawisz niebawem się o tym przekonam jak będę piastę wymieniał.
|
02.11.2009, 22:09 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
W instrukcji serwisowej jest wzmianka o >>> LOCTITE 601 <<< ale prasa nie jest potrzebna tylko kołnież z śrubą wyciskową .
Jeśli podajemy "technologię napraw" to trzymajmy się szczególów
w instrukcji jest rozróżnienie na zawieszenie 13" oraz 14"i15"
klejenie jest dla 13"
dla zawieszeń 14" i 15" jest stosowany smar polimocznikowy.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
03.11.2009, 09:33 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
Witam!
Przy składaniu uważaj żeby dobrze wsadzić półoś w środkową część przegubu... na półosi jest pierścień sprężynujący który musi wyleźć na drugą stronę tego przegubu - jego zadaniem jest trzymać półośkę w objęciach wewnętrznego przegubu.
Miałem przypadek że mechanik nie docisnął do końca, pierścień nie zaskoczył, półoś się po 2 dniach wysunęła z przegubu i pracowała na końcówce wieloklinu. Przy starcie na skrzyżowaniu w końcu końcówka wieloklinu się ukręciła i było niefajnie...
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
|
03.11.2009, 11:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A ja spytam o co innego, mianowicie, co jest nie halo ze oslony pekaja mi srednio co 5 -10 tys km?
zly zamiennik czy co? kupuje niby oryginal choc logo grupy vag ani jednego...
|
04.11.2009, 17:55 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
LOL !!!
nie ma zadnego kleju !
przegub w piascie poprostu sie zapieka od temperatury. trzeba pobijaka, dobry strzal i wszystko sie rozpina !
_________________ 1.8T 301HP
|
05.11.2009, 13:13 |
|
|
Dołączył(a): 10.01.2009, 13:41 Lokalizacja: Warszawa Posty: 48
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Tour de France
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Witam
Nie chce zakładać nowego tematu tylko podepnę się pod ten. Jakie mniej więcej są koszta wymiany osłony przegubu ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-01, 11:25 ] I jeszcze jedno pytanie, kupować orginalną osłonę czy może być zamiennik ?
_________________
|
01.12.2009, 11:23 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
tylko ori.
_________________ 1.8T 301HP
|
01.12.2009, 23:59 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26 Lokalizacja: RZE Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Gumy na przegubie
Panowie w marcu wymieniane były przeguby wraz z gumami na nowe. Ostatnio zaglądam pod samochód i oczom nie wierzę. Gumy popsute... Czy są jakieś gumy lepszej firmy ? czy coś w ten deseń ? bo normalnie krew człowieka zalewa z tymi super wytrzymałymi częściami.
Pozdrawiam Szymon
_________________ Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !
|
03.09.2010, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55 Lokalizacja: Lubań Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
kolego ja na nowych osłonach przegubów przejechałem ok 4tyś km i po ostatnim zaglądaniu pod autko okazało się że są w nich dziury że palec można wsadzić.porażka.
Podpinam się pod prośbe kolego szymas:)
|
03.09.2010, 22:20 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
z częściami różnie bywa a reguła jest jedna - kto tanio kupuje - dwa razy kupuje,
albo : co tanie to drogie.
należy się zastanowić ile kosztuje wymiana danej części i przełożyć na koszt zakupu - tak uważam.
a tak na poważnie: u mnie kumpel wymieniał osłony i zakładał takie bardzo twarde
byłem zdziwiony że one są aż tak twarde... normalnie plastik nie guma.
ale nie pamiętam firmy gdyż było to dawno...
i jeszcze jedno : przy zakupie ważne jest do jakiego silnika ! do tdi są inne i do benzyny też, wynika to z konstrukcji przegubu a raczej z jego długości.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
04.09.2010, 08:15 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
a mi oryginal banglal 30 tys km.. i zyje dalej
_________________ 1.8T 301HP
|
05.09.2010, 07:42 |
|
|