|
|
Teraz jest 26.04.2024, 01:56
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Problem z nawiewem - brak powietrza z kratek po ok 1h
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 24.10.2009, 15:40 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Problem z nawiewem - brak powietrza z kratek po ok 1h
Witam klubowiczow,
mam dziwny problem z nawiewem polegajacy na tym:
jak ustawie temperature na ok 20 stopni, sile nawiewu na pozycje 2 lub 1 (klimatyzacja wylaczona) - przy ciaglej pracy przy stalej predkosci ok 120km/h powietrze wylotowe z kratek najpierw slabnie, a po ok 1h pracy powietrze calkowicie jest odlaczone.
Jak wyciagne filtr kabinowy, to dmuchawa non stop dmucha i powietrze leci przez otwor filtra kabinowego, ale jak ponownie wloze filtr kabinowy, to do kratek nie dociera zadne powietrze, co sugeruje ze dmuchawa pracuje bez zadnych problemow.
Odczyt bledow za pomoca VAG z modulu 08 nie wykazuje zadnych bledow.
Moja diagnoza - cos blokuje na drodze filtr kabinowy, kratki wylotowe. Nie wiem co dokladnie moze byc albo jakis czujnik zle podaje wartosci i uklad sterowania celowo odcina powietrze by czegos nie uszkodzic, albo cos innego nawala.
Sytuacja jest w 100% powtarzalna. Wlaczenie klimatyzacji nie pomaga rozwiazac problemu. Na VAG po wlaczeniu klimatyzacji w grupie 002 widac w pozycji (no units) wartosc 14, co szukajac na formu znalazlem, ze oznacza temperature czujnika na parowniku G263 poniżej 1*C - czy to oznacza normalna prace? Czy jakis blad?
Czy ktos ma pomysl, co moze byc przyczyna? Jak mozna zaradzic problemowi?
W zalaczniku logi z Vag - byc moze cos to pomoze w analizie.
Dodam, ze filtr kabinowy byl wymieniany na nowy.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
24.10.2009, 16:08 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Miałem podobny problem. Zdarzało się również że nagle pomimo ustawionej klimay na 21 stopni nagle wiało max temperatura. Do wymiany był "zespół siłowników nawiewu" ale nie powiem ile to kosztowało bo miałem robione na gwarancji.
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
24.10.2009, 19:54 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2009, 15:40 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Zastanawia mnie zachowanie sie temperatury w grupie 2. Najpierw spada do zera pozniej rosnie, a pozniej spada do temperatur -10 stopni - co jest troszke dla mnie dziwne szczegolnie, jak klimatyzacja jest wylaczona (w grupie 2 w kolumnie no units wartosc 6 ), ogrzewanie mialem nastawione na +19 stopni, na zewnatrz bylo ok +9 stopn, wiec skad -10? Czyzby to byl szkodzony czujnik temperatury?
|
31.10.2009, 09:08 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Hm... faktycznie dziwne te skoki temperatury, u mnie było troche inaczej - ustawione przykładowe 21 nagle wiało 30 stopni. Nie było takich skoków. Możliwe że faktycznie uszkodzony czujnik. Zacznij od tego go to nie jest drogie. Ten zespół siłowników będzie parę złotych kosztował. A te skoki masz tylko na klimie czy bez jest to samo?
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
01.11.2009, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Witam, polecam wyczyścić z kurzu czujnik temperatury, znajdujący się przy przełącznikach klimatyzacji i cyrkulacji wewnętrznej, ściągnąć ramkę, będzie widać że jest zakurzony, wygląda jak główka zapałki najczęściej koloru czarnego, dmuchnąć sprężonym powietrzem, u mnie pomogło, z tego czujnika odczytuje temperaturę w aucie, zakurzenie to tak jakby owinięcie jego jakimś materiałem, powoduje zakłócenia w odczycie temperatury.
Co do zmieniającej prędkości nawiewu to miałem podobnie, nie pamiętam który przekaźnik to obsługuje, mój miał mocno ponadpalane styki, działało prawie jak w klimatroniku nawiew się zmniejszał i zwiększał.
|
12.11.2009, 14:44 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2009, 15:40 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Acio napisał(a): Witam, polecam wyczyścić z kurzu czujnik temperatury, znajdujący się przy przełącznikach klimatyzacji i cyrkulacji wewnętrznej, ściągnąć ramkę, będzie widać że jest zakurzony, wygląda jak główka zapałki najczęściej koloru czarnego, dmuchnąć sprężonym powietrzem, u mnie pomogło, z tego czujnika odczytuje temperaturę w aucie, zakurzenie to tak jakby owinięcie jego jakimś materiałem, powoduje zakłócenia w odczycie temperatury.
Co do zmieniającej prędkości nawiewu to miałem podobnie, nie pamiętam który przekaźnik to obsługuje, mój miał mocno ponadpalane styki, działało prawie jak w klimatroniku nawiew się zmniejszał i zwiększał.
Witam
dziekuje za wskazowke
Czy moglbys opisac jak moge dostac sie do tego czujnika? Czy musze siagnac oslone pod kierownica i schowek, aby sciagnac ta ramke przy przelacznikach? Czy moze mozna jakos dostac sie do tego bezposrednio, bez ulamania czegokolwiek...
W ktorym miejscu sa przekazniki od nawiewu?
Masz moze zdjecia tych miejsc?
Dziekuje
|
14.11.2009, 09:21 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Witam, to w wielkim skrócie,
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
14.11.2009, 17:58 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|