Teraz jest 27.04.2024, 00:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia zakrętu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia zakrętu
Moduł komfortowych kierunkowskazów z opcją sterowania halogenami i doświetleniem dojścia do samochodu.

Układ może żostać zamontowany praktycznie w każdym samochodzie!
Razem z modułem dodawana jest instrukcja montażu która zawiera schematy instalacji elektycznej i sposoby podłączeń.


Filmiki z działania:

po rozbrojeniu alarmu i uzbrojeniu
http://www.youtube.com/watch?v=pL01tSc1xsE

kierunki + doświetlenie
http://www.youtube.com/watch?v=OWA0egTa5U8

Moduł w opcji 1:

Obrazek Obrazek


Moduł w opcji 3:

Obrazek Obrazek


1. Moduł komfortowych kierunkowskazów

Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć. Układ nie załącza się przy wciśnięciu świateł awaryjnych. Jeżeli podczas generowania mignięć zostaną włączone światła awaryjne, komfortowy kierunkowskaz zostanie wyłączony.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 (0,8m) - kable podstawowe


2. Moduł doświetlania halogenami (opcja dodatkowa)

Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć. Jeżeli włączymy kierunkowskaz w jedną stronę a po chwili w drugą, układ zapamięta to zdarzenie i analogicznie zacznie gasić odpowiedni halogen (niezależne 2 tory sterowania halogenami). W przypadku włączenia świateł awaryjnych lub wciśnięcia manetki kierunkowskazu w przeciwną stronę do aktywnego kierunkowskazu, nastąpi powolne gaszenie włączonych halogenów.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów


3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu
(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)


W zalecanym podłączeniu modułu w chwili rozbrojenia alarmu (impuls masy z alarmu na dany przewód, przeważnie centralnego zamka) układ włącza obydwa halogeny na czas 20 sekund. Powolne zgaszenie halogenów nastąpi w przypadku gdy:
- minie czas 20s* od rozbrojenia alarmu
- zostanie uzbrojony alarm (mignięcie świateł awaryjnych)
- zostanie włączona stacyjka

Wiązki przewodów:

6x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
1x 0,5mm2 1,5m - kabel podłączany do centralnego zamka


Każda opcja modułu różni się od siebie jedynie użytymi elementami oraz wyprowadzonymi przewodami. Układ zamknięty jest w hermetycznej obudowie i zabezpieczony jest zamontowanym szeregowo na masie rezystorem oraz bezpiecznikiem 30A w obwodzie napięcia dodatniego halogenów. W skład zestawu wchodzi moduł sterownika z wiązką przewodów, instrukcja montażu oraz w opcji obsługi halogenów dołączone są dodatkowe przewody oraz dwie diody Schottkiego służące do rozdzielenia halogenów w standardowym połączeniu.


PARAMETRY TECHNICZNE

Wymiary w cm (wys. x szer. x głęb.) 3 x 6 x 11
Zasilanie 10 – 15V
Pobór prądu w stanie spoczynku (przy 12V) 11mA
Maksymalna moc 1 halogenu 100W/12V
Zalecana moc 1 halogenu 55W/12V
Napięcie którym wykrywane jest rozbrojenie alarmu masa **
Ilość mignięć komfortowego kierunkowskazu 3 *
Czas do pełnego zapalenia halogenu 1s
Czas do pełnego zgaszenia halogenu 8s
Czas wyłączenia halogenu po wyłączeniu kierunkowskazu 7s *
Czas wyłączenia halogenów po rozbrojeniu alarmu 20s *
Maksymalny czas zapalenia kierunkowskazu aby włączył się komfortowy kierunkowskaz 250ms

* parametry na życzenie mogą zostać zmienione
** w kolejnej wersji modułu będzie obsługiwane centralnym zamkiem napięciem VCC


UKŁAD MOŻE NIE DZIAŁAĆ PRAWIDŁOWO JEŻELI
NAPIĘCIE AKUMULATORA SPADNIE PONIŻEJ 10V!



CENNIK

Moduł komfortowych kierunkowskazów 120zł dla klubu 110zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami 190zł dla klubu 180zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami i doświetlaniem 210zł dla klubu 200zł

Montaż układu na terenie Warszawy w zależności od wersji 80-120zł
Wysyłka dla klubu gratis!

Moduł w opcji 1 kosztuje w ASO tylko 180zł więc... :gwizdanie:
Na allegro możecie znaleźć podobne rozwiązania, ale czy nie będą się one grzały i będą sprawdzone?

WERSJA PDF -> http://www.fikar.pl/opis.pdf

Przykładowy montaż:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Układ zaprojektowałem i wykonałem dzięki pomysłowi użytkowników z klubu audi, nie jestem żadnym handlarzem

Zamówienia proszę kierować na komfort@fikar.pl


21.10.2009, 11:27

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia zakręt
Cześć.

Ktoś już to zastosował w swojej Fabii?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


15.11.2009, 05:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.07.2009, 15:32
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: OCTAVIA 1.6/BFQ TOUR
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
Nie ukrywam że owo "pudełko" jest całkiem fajną pokusą - ale przeraża mnie fakt tak drastycznego grzebania w elektryce Fabiszona. Wie ktoś może w jakiej wersji Fabii standardowo są montowane w/w bajery ?

_________________
Obrazek


15.11.2009, 09:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 8626#98626

co do sprawdzenia bez laptopa czy nasz modul to obsluzy, to na 90% po lekkim klepnieciu manetki bedziemy mieli jedno pelne mrugniecie kierunku. u mnie tego nie obsluguje i kierunek potrafi tylko blysnac.

_________________
1.8T 301HP


15.11.2009, 09:43
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL