Wstępny luz zaworowy - jak go ustawić?
Witam,
Oczywiście nie chodzi o "bieżącą" regulację zaworów, bo takiej robić nie trzeba. Chodzi o sytuację, gdy np. w istotny sposób ingerujemy w pracę rozrządu (wymiana UPG, drążków popychaczy, zaworów, itp).
Jest oczywiste, że generalnie wstępny luz trzeba ustawić, aby umożliwić prawidłową pracę popychaczy w dostępnym dla nich zakresie. Wynika to np. z tego opracowania:
http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm
(patrz rys. 1b)
Tylko jak to zrobić?
W odniesieniu do Fabii na tym Forum znalazłem taki wątek:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8543
Z kolei w necie dostępny jest następujący opis regulacji wstępnego luzu w Fabii 1.4 MPI:
http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic. ... 9653#89653)
Ten drugi schemat jest często opisywany w necie również dla innych typów silników.
Warto zauważyć, że oba te opisy są ze sobą sprzeczne. Pierwszy (z tego Forum) zakłada, że na zimnym silniku dążymy do ustawienia luzu 0,2 mm.
Drugi (z netu) zakłada coś przeciwnego: likwidujemy luz i dodatkowo dokręcamy jeszcze 2,5 obrotu śrubą regulacyjną.
Pytanie brzmi: Czy ktoś wie jak ten luz prawidłowo ustawić?
Pozdrawiam