Teraz jest 20.04.2024, 12:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
[F1] Demontaż i weryfikacja układu tłokowo-korbowego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Demontaż i weryfikacja układu tłokowo-korbowego
Witajcie.

Po 4 latach udzielania się na forum i zadawania mniejszych bądź większych pytań, teraz ja potrzebuję poważnej pomocy. Już piszę o co chodzi.

Jestem studentem 5 roku na Politechnice Warszawskiej Wydział Transportu specjalizacja Eksploatacja Pojazdów Samochodowych. Nastał czas na pracę przejściową. Wylosowałem temat: „Projekt procesu technologicznego demontażu i weryfikacji układu tłokowo-korbowego wybranego samochodu”. Wybrany samochód… powiem tak. Pracowałem w ASO Kia i trochę praktyki mam, ale nie podoba mi się ta marka. A że od lat mam Fabię z silnikiem 1,4 MPI 44kW (AZE), to mój wybór padł jednak na ten silnik.

I teraz wielka prośba. Jeśli ma ktoś jakieś materiały (instrukcje serwisowe, itp.) odnośnie demontażu układu korbowego i tłokowego, to byłbym BARDZO wdzięczny. Ogólną budowę znam, ale muszę opisać dokładnie co po kolei odkręcić i jakim kluczem – dokładnie każdą śrubkę :D I to jest właśnie problemem. Nie chciałbym rozbierać swojego silnika :D

A teraz najlepsze – założenia do pracy:
* silnik zdemontowany z pojazdu – stojący na stojaku
* zdjęty cały osprzęt i czujniki
* nie składam silnika z powrotem :)

I proszę nie krzyczcie na mnie, że leniuch czy coś takiego, bo to była by krzywdząca opinia (mam stypendium więc lenistwa mi nie zarzucicie).

Jeśli ktoś byłby gotów mi pomóc, to jeszcze raz dzięki :)



Do moderatorów:
Jeśli nie ten dział, to przepraszam, ale sądzę że tutaj będzie najrozsądniej, bo to typowa sprawa techniczna :)


11.10.2009, 17:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
moze ja w jakis sposob pomoge
misa jest przykrecona na x sztuk srub M6, klucz 10, potrzebna dluzsza nasadka, albo "na patyku" i chyba 4 M8 na 13
oslona silnika na dwie nakretki M6, klucz 10, dluga nasadka lub patyk
obudowa przepustnicy jest na 3 imbusach 5, M6
z gory masz dwie nakretki M6 na klucz 10 na pokrywie zaworow
pokrywe rozrzadu masz na x srub m6, klucz imbus 5, sciagasz ja razem ze smokiem wiec + 1 srubka M6, klucz 10
glowica przykrecona na 10 srub M14(lub 12), klucz imbus 10
kolektor dolotowy jak i wydechowy przykrecony na chyba 8 nakretek M8, klucz 13, potrzebna nasadka, plasko-oczkowy
klawiatura od zaworow jest na x srub M8, klucz 13
pompa wody jest na 2 srubach i 2 nakretkach, obie M8, obie na 13
kolo zamachowe na 6 srub M10, klucz 17 nasadka
kolo pasowe klucz 21 albo 24, chyba M14, nasadka
kolo zebate walka rozrzadu jest na torxa chyba 45, M8

jak cos sie nie zgadza, to poprawiac. nie wiem za bardzo ktore sruby sie roznia miedzy 1.3 a 1.4, tymbardziej ze robilem wiecej 1.3.. wszystko wypisalem z pamieci takze nic pewnego. moge sie dowiedziec wszystkiego czego potrzebujesz ;)


11.10.2009, 22:26
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL