Teraz jest 20.04.2024, 12:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
[F1] Demontaż i weryfikacja układu tłokowo-korbowego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Demontaż i weryfikacja układu tłokowo-korbowego
Witajcie.

Po 4 latach udzielania się na forum i zadawania mniejszych bądź większych pytań, teraz ja potrzebuję poważnej pomocy. Już piszę o co chodzi.

Jestem studentem 5 roku na Politechnice Warszawskiej Wydział Transportu specjalizacja Eksploatacja Pojazdów Samochodowych. Nastał czas na pracę przejściową. Wylosowałem temat: „Projekt procesu technologicznego demontażu i weryfikacji układu tłokowo-korbowego wybranego samochodu”. Wybrany samochód… powiem tak. Pracowałem w ASO Kia i trochę praktyki mam, ale nie podoba mi się ta marka. A że od lat mam Fabię z silnikiem 1,4 MPI 44kW (AZE), to mój wybór padł jednak na ten silnik.

I teraz wielka prośba. Jeśli ma ktoś jakieś materiały (instrukcje serwisowe, itp.) odnośnie demontażu układu korbowego i tłokowego, to byłbym BARDZO wdzięczny. Ogólną budowę znam, ale muszę opisać dokładnie co po kolei odkręcić i jakim kluczem – dokładnie każdą śrubkę :D I to jest właśnie problemem. Nie chciałbym rozbierać swojego silnika :D

A teraz najlepsze – założenia do pracy:
* silnik zdemontowany z pojazdu – stojący na stojaku
* zdjęty cały osprzęt i czujniki
* nie składam silnika z powrotem :)

I proszę nie krzyczcie na mnie, że leniuch czy coś takiego, bo to była by krzywdząca opinia (mam stypendium więc lenistwa mi nie zarzucicie).

Jeśli ktoś byłby gotów mi pomóc, to jeszcze raz dzięki :)



Do moderatorów:
Jeśli nie ten dział, to przepraszam, ale sądzę że tutaj będzie najrozsądniej, bo to typowa sprawa techniczna :)


11.10.2009, 17:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik