FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8959 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | mar04 [ 05.10.2009, 11:56 ] |
Tytuł: | Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i Piter!!! : 1.Demontaż radia fabrycznego -najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005) następnie odpinamy kostki i antenę . http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... 9b7ca.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10b ... 88e8f.html 2.Lewa konsola z wyłącznikiem świateł ( 6 wkrętów + wyłącznik) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ae ... 3a699.html odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/162 ... 5bde2.html 3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64b ... 7052d.html 4.Usuwamy tunel środkowy ( odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy. 5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2 przykręconych od spodu do sterownika nawiewów http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04f ... 886d4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f1 ... 0be78.html 6.Odkręcenie zegarów 2 wkręty i 2 wtyczki Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... a3794.html i wyjąłem budziki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c26 ... ba28e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d25 ... 9502c.html 7.Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi(jeden wkręt) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e1 ... c3a41.html 8.Demontujemy wspornik lewy(podrapałem się jak ...) odpinamy kable od wspornika ( w trzech miejscach: dwóch widocznych na zdjęciu poniżej i w jednym trochę wyżej pod deską ) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450 ... 79f8a.html Odkręcamy nieszczęsne śruby(4szt) i wkręty(4szt): Dwie śruby tu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/433 ... e5510.html Wkręty : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2 ... 9fea4.html 1 szt http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53c ... 379ec.html 2szt http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58 ... 6e80a.html 1szt (ten nie odkręcony) Dwie dolna wspornika deski i góra ( ta przy budzikach): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f5 ... 24c07.html 9.Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli odpinamy zaczep nastawnika - z prawej strony http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html i mamy go na stole: 10.Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 09da0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21d ... 4f958.html Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu . Uwaga po zapodaniu preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut ,( w tym czasie są rozkładane tlenki i siarczki) a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru ( zakres 0-4,8 kΩ ). 11. nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajny położeniu zębatki- dla zimnego powietrza jak na foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1 ... 6a28f.html Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika 12Montaż nastawnika Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/160 ... 7dde2.html ( jeśli się nie uda demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce , by sprawdzić działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01 ). Po przeprowadzeniu nastaw wynik 0-0 - wszystko gra . 13.Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku wszystko OK! Podrawiam mar04 |
Autor: | AreckiSzef [ 05.10.2009, 13:05 ] |
Tytuł: | |
mar04 napisał(a): 3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy Czy rura jest "na wcisk" ? |
Autor: | mar04 [ 05.10.2009, 13:35 ] |
Tytuł: | |
AreckiSzef napisał(a): mar04 napisał(a): 3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy Czy rura jest "na wcisk" ? tak nakłada się tylko , a wkrętów jest 5 mała pomykałka. pozdro mar04 |
Autor: | el_reniferro [ 17.09.2010, 21:18 ] |
Tytuł: | |
wykorzystałem tego manuala i odniosłem sukces, ale spartoliłem jeden temat po drodze... a mianowicie odpiąłem pokrętło od sterowania miejsca nawiewu tj: na szybę/na szybę nogi/ na nogi/ na pasażerów. Tam była linka którą wypiąłem żeby usunąć sobie panel żeby nie przeszkadzał. W trakcie prac linka wypięła się również z drugiej strony - przy nagrzewnicy. Po zakończeniu prac okazało się że kiedy ustawię na szybę to wieje o "dwie pozycje dalej" czyli minąłem się jakoś z tą linką i teraz nie zgadzają mi się obrazki z faktycznym stanem "wiania" czy ktoś już coś takiego przerabiał na własnej skórze?? strasznie się spracowałem przy tym nastawniku i jak sobie pomyślę że znowu muszę to rozebrać to chcę być przygotowany żeby nie motać się a szybko poprawić usterkę. |
Autor: | Lechu [ 17.09.2010, 22:06 ] |
Tytuł: | |
Miałem podobny problem. Okazało się ,że linka/wałek elastyczny przekazujący ruchy pokrętła był źle wpięty. Niestety bez rozbierania się nie obyło. Nie wiem jak Ci to opisać. Mogą być dwie przyczyny: 1. Wałek elastyczny jest źle wpięty do pokrętła na tym panelu z pokrętłami (zatem nic się nie przestawiło na zębatce na drugim końcu wałka elastycznego przekazującego ruchy pokrętła. Wystarczy wówczas tylko poprawnie wpiąć wałek w pokrętło i wszystko będzie ok. 2. Gorszy przypadek, gdy w czasie rozbierania wypiął się ten wałek na drugim końcu (nie przy pokrętle) - wypiął się (a raczej wysunął) się takiej zębatki ślimakowej i wówczas przesłony w nagrzewnicy poprzesuwały się (bo nie było oporu w postaci zębatki i tego elastycznego wałka). W takim przypadku trzeba będzie (o ile dobrze pamiętam) osłonę dolną deski rozdzielczej - tę część w której zamontowany jest włącznik świateł. Wówczas jak dobrze się nachylisz to zobaczysz gdzie jest wpięty ten wałek elastyczny ( zobaczysz tę zębatkę ślimakową). Wówczas będziesz musiał zapamiętać jak leci powietrze (czy na szybę, czy na nogi itd ...) i wówczas przytrzymując tę zębatkę by się nie przekręciła, wyjąc jeszcze raz panel z pokrętłami nawiewów pilnując jednocześnie by ten wałek elastyczny nie wypiął się z pokrętła i jednocześnie wysunął się z tej zębatki (którą ciągle trzymasz zablokowaną), przekręcić pokrętło nawiewu we właściwą pozycję a następnie wsunąć panel z pokrętłami wraz z wałkiem, tak by wałek wszedł powtórnie w zębatkę. Zdaję sobie sprawę, że mój opis jest bardzo zawiły, ale mam nadzieję, że patrząc na opisywane części w autku, stanie się to bardziej czytelne i zrozumiałe. |
Autor: | mar04 [ 18.09.2010, 10:31 ] |
Tytuł: | |
Lechu napisał(a): Miałem podobny problem. Okazało się ,że linka/wałek elastyczny przekazujący ruchy pokrętła był źle wpięty. Niestety bez rozbierania się nie obyło. Nie wiem jak Ci to opisać. Mogą być dwie przyczyny: 1. Wałek elastyczny jest źle wpięty do pokrętła na tym panelu z pokrętłami (zatem nic się nie przestawiło na zębatce na drugim końcu wałka elastycznego przekazującego ruchy pokrętła. Wystarczy wówczas tylko poprawnie wpiąć wałek w pokrętło i wszystko będzie ok. 2. Gorszy przypadek, gdy w czasie rozbierania wypiął się ten wałek na drugim końcu (nie przy pokrętle) - wypiął się (a raczej wysunął) się takiej zębatki ślimakowej i wówczas przesłony w nagrzewnicy poprzesuwały się (bo nie było oporu w postaci zębatki i tego elastycznego wałka). W takim przypadku trzeba będzie (o ile dobrze pamiętam) osłonę dolną deski rozdzielczej - tę część w której zamontowany jest włącznik świateł. Wówczas jak dobrze się nachylisz to zobaczysz gdzie jest wpięty ten wałek elastyczny ( zobaczysz tę zębatkę ślimakową). Wówczas będziesz musiał zapamiętać jak leci powietrze (czy na szybę, czy na nogi itd ...) i wówczas przytrzymując tę zębatkę by się nie przekręciła, wyjąc jeszcze raz panel z pokrętłami nawiewów pilnując jednocześnie by ten wałek elastyczny nie wypiął się z pokrętła i jednocześnie wysunął się z tej zębatki (którą ciągle trzymasz zablokowaną), przekręcić pokrętło nawiewu we właściwą pozycję a następnie wsunąć panel z pokrętłami wraz z wałkiem, tak by wałek wszedł powtórnie w zębatkę. Zdaję sobie sprawę, że mój opis jest bardzo zawiły, ale mam nadzieję, że patrząc na opisywane części w autku, stanie się to bardziej czytelne i zrozumiałe. Tak jak Lechu pisze: Albo tylko wpinasz linkę : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/483 ... 7df60.html Albo coś nagmerałeś przy montażu nastawnika strumieni powietrza i czeka cię ponowny demontaż i ustawienie prawidłowych ustawień tegoż urządzenia patrz rysunek) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/217 ... 3f5ae.html Swoją drogą to nie potrzebie to wytaszczyłeś . pozdro mar04 |
Autor: | 4maly [ 21.10.2011, 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
Witam, Mam ogromny problem!!!. Zrobiłem wszystko jak w tutorialu i teraz miga mi immo i zapala sie kontrolka z temperatury silnika i buczy. Wogóle nie moge polaczyc sie z budzikami. Inne moduły pokazuja błąd 1317 Sterownik deski wskaźników - J285 jakis blad j533 - nie pamietam numeru Pozdro i prosze o pomoc. ---------------------- Problem rozwiązany-źle wsadzona prawa wtyczka w budzik. |
Autor: | maciejlubin [ 16.11.2011, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ? |
Autor: | koleś [ 17.11.2011, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
maciejlubin napisał(a): mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ? Od przodu włóż płaski śrubokręt między deskę i nawiew i podważ go. Rób tak do okoła (najlepiej jak się dźwignie to włóż coś w szczelinę). Jak już będzie wystawał ponad deskę to go wyszarpnij. Deska jest miękka, zapewniam, że nie będzie śladu. Druga opcja, jeśli już zdemontowałeś konsolę środkową to włóż rękę pod deskę i od tyłu go wypchnij. |
Autor: | mar004 [ 17.11.2011, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
koleś napisał(a): maciejlubin napisał(a): mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ? Od przodu włóż płaski śrubokręt między deskę i nawiew i podważ go. Rób tak do okoła (najlepiej jak się dźwignie to włóż coś w szczelinę). Jak już będzie wystawał ponad deskę to go wyszarpnij. Deska jest miękka, zapewniam, że nie będzie śladu. Druga opcja, jeśli już zdemontowałeś konsolę środkową to włóż rękę pod deskę i od tyłu go wypchnij. Jest zima i plastiki są twarde dlatego lepiej użyć szpachelki |
Autor: | witek_77 [ 06.07.2013, 15:07 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
Hej. Kupiłem dzisiaj nowy nastawnik z plastikiem do klapy wew/zew powietrze i chcialem przelozyc potencjometr do mojego V68 z temperatury. Po powrocie do domu okazało się, że zakupiony silniczek nie posiada w środku potencjometru ! Na domiar złego było po 13 i jestem w kropce. Czy były wersje bez potencjometrów ? Czy koleś mi jakiś umfal pocisnął ? W poniedziałek z rana jadę tam, bo mam całą skodę rozkopaną i nie da się jej zrobić a starego już 2x renimowałem. Ewentualnie ma ktoś z was jakieś namiary na silniczek NOWY jako dawca potencjometru lub wersja silniczka do sterowania temperaturą w rozsądnej cenie ? W ASO zaśpiewali mi 650zł w Bielsku. Ostatnio była ulewa i 30c na polu a skodzina uznała sobie grzać na maxa i tak 70km przejechać. Nie życzę wrogowi. |
Autor: | koleś [ 06.07.2013, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
Ja mam takie nastawniki. Jutro mogę Ci coś dać. Zadzwoń to dogadamy szczegóły. Mam trzy sztuki i może coś podejdzie. Fotki dam w nocy. |
Autor: | witek_77 [ 06.07.2013, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
Pierwsze muszę oddać to co kupiłem, bo najzwyczajniej brakuje we wtyczce 3 pinów od potencjometru ! Silniczek od sterowania temperatura (mój stary) jest po lewej, a po prawej nowy do obiegu wewnątrz/zewnątrz z którego chciałem przełożyć sobie potencjometr. Silniczki te zasadniczo są IDENTYCZNE w środku tzn te same silniczki, te same potencjometry i trybka. Różnica jest w trybku zewnętrznym. Zależy mi na nowym potencjometrze, a nie regenerowanym lub całym nowym nastawniku tym co jest po lewej. Ten po prawej nowy idzie zdemontować z tego plastikowego uchwytu i będzie wyglądać jak po prawej. Na klapce od oby dwu pisze 6Q1907511 ale mniejszą czcionką wyżej jest kolejny numer a mianowicie ten po lewej ma 01328012002 a ten po prawej nowy ma 01328/012072. Jutro na trochę bardziej trzeźwo napiszę. KOLEŚ nie będę ci tyłka przy niedzieli zawracał. Daj znać co posiadasz tylko, a w poniedziałek zobaczę co uda się z nietrafionym zakupem zrobić i dam znać. Jak już będę w Tychach to ewentualnie dołożę te parę kilometrów do ciebie. Wszystko się w poniedziałek okaże. |
Autor: | BartiBartas [ 07.07.2013, 09:08 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory |
Jest ktoś w kujawsko pomorskim lub wielkopolskim z forum kto się podejmie mi tego wymiany ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |