FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Problem z Układem chłodzenia http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8950 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarcinG [ 04.10.2009, 11:12 ] |
Tytuł: | Problem z Układem chłodzenia |
Witam kolegów mam taki problem w swojej fabi 1,4 mpi gdy rano ok. 6 wyjeżdżam z domu mam problem z zagrzaniem się silnika zanim dojadę ok 12 km do miasta na wskazówce jest ¼ gdy w miesicie zwolenie i przejadę silnik rozgrzewa sie i wskazówka jest na połowie tak jak powinna być i w aucie robi się od razu ciepło ale gdy tylko opluszcze miasto i rozpędzam się do 100-120 km na godzinne wskazówka znowu spada do ¼ kiedy znowu wjeżdżam do miasta i zaczynają się światła i powolna jazda temperatura od razu rośnie natomiast gdzy jest południe i nie jest tak zimno nie mam takiego problemu Może któryś z kolegów miał podobny problem lub wie jaka może być tego przyczyna to prosił bym o odpowiedz ,może to wina chłodnicy i czas już ja wymienić dodam ze płynu chłodzącego nie ubywa a auto ma przejechane już 200 tys |
Autor: | D2mian [ 04.10.2009, 11:20 ] |
Tytuł: | |
Coś jak by termostat cieczy świruje. Ewentualnie podepnij pod kompa swoją skodzinkę. Jeśli to termostat to koszta są bardzo małe bo około 30zł a wymienić możesz sam bo jest to banalnie proste. Damian |
Autor: | tomek-u [ 04.10.2009, 11:56 ] |
Tytuł: | |
Objaw termostatu. |
Autor: | andrzejk26 [ 04.10.2009, 12:11 ] |
Tytuł: | |
Miałem podobnie w oryginalnym termostacie urywa się plastykowy kawałek który trzyma blaszkę blokującą sprężynę i takie są objawy, gdyż silnik grzeje cały płyn chłodzący, należy upuścić trochę płynu wykręcić trzy śrubki kluczem 8 i rozebrać obudowę termostatu, gdy moja teoria się sprawdzi to należy w miejsce uszkodzonego wstawić nowy ja kupiłem za 35 złotych całość poskręcać i uzupełnić płynem i zobaczysz że nastąpiła poprawa, powodzenia. |
Autor: | MarcinG [ 05.10.2009, 18:43 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi podjadę do mechanika i zobaczymy co mi powie ewentualnie zamówię termostat i niech wymieni ale wczoraj ok. godz. 14 wyjechałem z domu ale najpierw włożyłem dekture by zasłonić chłodnice i co zaobserwowałem ze samochód nagrzał się odpowiednio szybko jak przed ta usterka i po przejechaniu ok. 30 km nastąpił problem temperatura zaczęła rosnąc podczas jazy i była już prawe 80 wiec zatrzymałem się i wyjąłem dekture po czym wiatrak ochłodził ja do polowy i gdy za czołem jechać a dodam ze było zimno bo wiał mocny wiatr i co chwila padał deszcz i znowu gdy jechałem 100-120 km temperatura zaczęła spadać do ¼ po ujechaniu ok. 20 km i wjechaniu do miasta wiadomo ruch skrzyżowanie temperatura momentalnie powróciła do polowy i gdy wracałem do domu temperatura znowu spadała do ¼ |
Autor: | koleś [ 05.10.2009, 18:49 ] |
Tytuł: | |
MarcinG napisał(a): zamówię termostat i niech wymieni Sam wymień. Na pewno dasz radę. To jest proste jak ![]() |
Autor: | MarcinG [ 05.10.2009, 18:54 ] |
Tytuł: | |
Mówisz ze to jest proste to i spróbuje ciekawe ile może kosztować taki termostat w sklepie i czy dostać go bez większego problemu mam na dzieje ze termostat zalatwi sprawe i nie bedzie potrzebna wymiana chlodnicy |
Autor: | andrzejw-83 [ 07.10.2009, 13:21 ] |
Tytuł: | |
andrzejk26 napisał(a): Miałem podobnie w oryginalnym termostacie urywa się plastykowy kawałek który trzyma blaszkę blokującą sprężynę i takie są objawy, gdyż silnik grzeje cały płyn chłodzący, należy upuścić trochę płynu wykręcić trzy śrubki kluczem 8 i rozebrać obudowę termostatu, gdy moja teoria się sprawdzi to należy w miejsce uszkodzonego wstawić nowy ja kupiłem za 35 złotych całość poskręcać i uzupełnić płynem i zobaczysz że nastąpiła poprawa, powodzenia. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |