FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Zapłon Pomocy 16725 Błąd Fabia 44KW
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8904
Strona 1 z 1

Autor:  Marro [ 27.09.2009, 12:20 ]
Tytuł:  Zapłon Pomocy 16725 Błąd Fabia 44KW

Vag wyswietla błąd 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal.
Fabia wczesniej nie mała błedów. Wczoraj wymieniałem Rozrząd i takie cos sie pojawiło
Rozrząd nastawiłem tak jak w opisie ale moim odczuciem autko nie odpala jak należy. Szukałem w necie i najprawdopodobniej jest przestawiony zapłon. Zapłon został ponownie ustawiony i nadal ten sam błąd. do tego pojawia sie błąd 17549 i troche silnik nie równo pracuje.
Pozdrawiam Marek

Autor:  mss [ 11.10.2009, 11:00 ]
Tytuł: 

a ja mimo wszystko obstawiam zle ustawiony rozrzad...
jezeli przed wymiana tego nie bylo to tylko to.
jak dokladnie ustawiles ?
w 1.2 blad czujnika polozenia walka rozrzadu wyskakuje jak lancuch przeskoczy, czyli jak rozrzad jest przestawiony.

Autor:  Marro [ 11.10.2009, 19:47 ]
Tytuł: 

byłem nawet z tym na warsztacie podobno ustawili rozrząd ponownie ale dalej mi nie pasuje :( może mi ktoś pomóc ??? Pozatym na tym warsztacie podmienili mi świece na jakies stare .... wymienili korek oleju na cieknący (torks 7 a standart to imbus 7) nie dokręcili alternatoru nie wspomne o zle przykreconym nadkolu i stracie ponad litra oleju poprzez wyciek korka ..........wiec może ktoś zwas albo jakis bardzo dobry znajomy mi to mógłby zrobic Pozdrawiam

Autor:  mss [ 11.10.2009, 22:12 ]
Tytuł: 

ja pierd.....
zmien warsztat :1:

Autor:  kros [ 11.10.2009, 22:21 ]
Tytuł: 

Marro, w gliwicach na łabędzkiej jest serws (niezależny) specjalizujący się w skodach. ma dobre opinie tutaj na forum, przejeżdżając widziałem tam na placu tez Octavie oklejone OCP, jeśli nie masz nikogo zaufanego to spróbuj może tam. Na forum są gdzieś namiary, a jak nie to w googlach

Autor:  Marro [ 12.10.2009, 21:08 ]
Tytuł: 

Potrzebuje pewniaka ten też był niby polecony zerznoł 150zł i co ............ autko nie halo ;/ a jak moja sie dowie ze zas trzeba na warsztat to mnie zabije :( wiecie jak to z Babami .............. :(

Autor:  krawiec [ 13.10.2009, 14:39 ]
Tytuł: 

Marro co do błędów w Fabce to:

16725 - Niewiarygodny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Należy sprawdzić czujnik i poprawność połączeń czujnika ze sterownikiem silnika.

17549 - pomiar obciążenia niewiarygodna wartość - sprawdzić szczelność układu dolotowego (fałszywe powietrze)

Nie ma informacji, że przyczyną może być źle ustawiony rozrząd. Drugi błąd może być wynikiem tego, że silnik chodzi w trybie awaryjnym.
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia czujnika.

Krawiec

Autor:  Marro [ 09.11.2009, 21:21 ]
Tytuł: 

Witam ponownie wracam do tematu bo problem został po sprawdzeniu gdy kobieta powiedziała ze na skrzyzowaniu na luzie sie jej samochód zepsuł a gdy spokojnie poiwiedziała to zaczeły falować obroty do 1500 rpm ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownym już nie faluje. Dodam koledzy ze mam wrażenie jak by cieżko odpalał samochód. mój seat od musiniecia odpala a skode to za pierwszym razem trzeba długo przytrzymać a jak nie to za drugim odpala od kopa co to może być. nadal oba błędy występują Który czujnik mam sprawdzić gdzie on sie znajduje Pozdro Marek

Autor:  krawiec [ 10.11.2009, 09:37 ]
Tytuł: 

Czujnik jest z przodu silnika poniżej cewek:
Obrazek

Procedura jest następująca:
– Od czujnika położenia wałka rozrządu - G163- odłączyć wtyk.
– Włączyć zapłon.
– Multimetrem następująco zmierzyć napięcie:

styk 1 i masa ok. 5 V
styk 2 i masa ok. 5 V
styk 3 i plus akumulatora W przybliżeniu napięcie akumulatora

Jak nie ma powyższych wartości to trzeba szukać po kablach, ale do tego potrzebny jest adapter pomiarowy pomiędzy wiązke a komputer silnika.


– Sprawdzić ponadto, czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami.
– W razie potrzeby usunąć zwarcie lub przerwę przewodu.
Jeśli w połączeniach nie stwierdzi się usterek i było napięcie:
– Wymienić czujnik położenia wałka rozrządu -G163-.
Jeśli w połączeniach nie stwierdzi się usterek i nie było napięcia:
– Wymienić sterownik silnika

Krawiec

Autor:  Marro [ 11.11.2009, 20:54 ]
Tytuł: 

O słuszna Instrukcja.
A co myślicie o tym 17549 i wymianie uszczelki pod przepustnicą.
A i jak sprawdzic ten czujnik położenia wałka czy da sie go sprawdzić miernikiem jakoś.
Pozdrawiam Marek

Autor:  mss [ 11.11.2009, 21:07 ]
Tytuł: 

albo pod przepustnica, albo na laczeniu kolektor-glowica

Autor:  Marro [ 11.11.2009, 21:10 ]
Tytuł: 

Panowie podziele się wiedzą jutro z wieczora ponieważ wymieniam uszczelki z pod kolektroa ssącego i przepustnicy. Omówie dokładnie jak ustąpi problem :)
Pozdrawiam Vag w dłonie klucze i uszczelki :)

[ Dodano: 2009-11-14, 20:50 ]
Witam was faktyczne po wymianie uszczelek lepiej autko jezdzi lecz dalej pływa od 768rpm do 800rpm. Błąd z nieszczelności pozostał.
Problem z czujnikiem wałka pomierzyłem kable jest jak w instrukcji. wykreciłem czujnik wyczysciłem i dalej to samo ( próbowałe przyczepić go do metalowej czesci ale nie łapał chyba że sie myle ze on jest magnetyczny ??)
Co mam kolejnego zrobić zeby silnik równo pracował :( Pozdrawiam Marek
a co do wymiany uszczelek z pod kolektora ssącego:
Należy:
-Zdjąć pokrywe ( osłone plastikową) silnika (2xM10)
- troche upuscić płynu chłodniczego około 1L
- zdjąć górny cieki wąż z płynu chłodniczego od pojemnika po termostat ponieważ jest przykrecony na M10 do Kolektora
- sciągnąć wąż paliwowy z listwy wtryskiwaczy
- odkrecić 2xM10 z listwy wtryskiwaczy umieszczonych na kolektorze szpilki z nakretką M10
- Odkręcić przepustnice i odpiąć wiążki elektryczne z nie oraz węże gumowe.
- z Kolektora odpiąć wąż opdcisnienia z serwa hamulca
- odkrecić sruby z kolektora 6xM13 dwie śruby są pod rurami kolektora ciężko je dostać ale grzechodka i krótka przedłużka pomoże.
- zdjąć uszczelki
Zakładanie w kolejności odwrotnej.

Polecam wymienić uszczelki koszt niewielki a warto. Moje po prawie 100tys zrobiły sie twarde i zaczeły sie kruszyć. napewno przez nie dostawało sie do układu lewe powietrze.
Uszczelki Kostowały mnie
2x10zł Kolektora ssącego
1x 10 pod przepustnice ( trudno dostepna trzeba zamawiać)

Pozdrawiam w razie jakich kolwiek pytań prosze pytać.

Acha przy okazji odkreciłem pokrywe zaworów i odziwo po tylu km nie trzeba było ich regulować.Wtryskiwacze po zdjeciu były czysciutkie koncówki były srebrne.
Każdz z wtryskiwaczy miał po 14,8 ochma czyli prawidłowo.




Po wymianie czujnika nadal to samo i nadal ten sam błąd !!!!
Silnik pływa i nie ma kopa
Pozdro

------------------------------------------------------
Dopisze sie do tego Nie bede pisał nowego posta
Wiec Drodzy koledzy Przypuszczenia sie sprawdziły ...:(
Rozrząd był Przestawiony o 180stopni (warsztat który mi to robił znajduje sie w Siemianowicach Śląskich Ul. Strzelców Bytomskich mały warsztat na zakrecie przy nim jest parking Strzerzony)
Po Ustawieniu ponownym rozrządu fabia Smiga jak Powinno Nic nie pływa ani grama Błedu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przy okazji dostała nowy G12 I Olej :)
Pozdrawiam Marek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/