|
|
Teraz jest 26.04.2024, 17:14
|
Piski z okolic rozrządu/alternatora
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Piski z okolic rozrządu/alternatora
Witam. I znowu mnie zaskoczyła moja Fabia:( Okazało się, że po dłuższej jeździe dobiegają niepokojące piski z okolic rozrządu/alternatora. Wydaje mi się, że jest to dźwięk jakby zacierało się jakieś łożysko (teść ma podobne odczucia). Rozrząd miałem wymieniany w zeszłym roku w listopadzie (komplet, rolki, paski, bez pompy wodnej). Co to może być? Ciekawe, że jak wyłączę silnik, i odczekam kilkanaście minut (do ok. 30 minut), to dźwięk pojawia się dopiero po kilkuminutowej pracy silnika (na luzie). Po krótkiej jeździe też go nie słychać. Z kabiny jest on prawie niesłyszalny, gdyby nie przypadek i nie wysiadł bym z samochodu przy włączonym silniku, to bym na pewno go nie usłyszał. Oczywiście zamierzam udać się w poniedziałek do mechanika, ale dobrzy by było wiedzieć co może być przyczyną tych pisków. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
|
19.09.2009, 23:07 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
No to masz dwie możliwości:albo pompa,albo alternator.
|
20.09.2009, 13:28 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
tomek-u napisał(a): No to masz dwie możliwości:albo pompa,albo alternator.
Ale chyba u mnie (1.4 16V) pompa wodna (bo chyba to miałeś na myśli) jest w innym miejscu?
|
20.09.2009, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
A zwaliłeś pasek klinowy -to by się okazało czy alternator albo rolka napinająca
|
20.09.2009, 21:01 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
A zwaliłeś pasek klinowy -to by się okazało czy alternator albo rolka napinająca
Nie, zauważyłem to będąc u teściów i wolałem nie grzebać (bo bym jeszcze nie miał czym do domu wrócić ). Umówiłem się dziś z mechanikiem, sugerował, że to pewnie rolka napinacza (czyli tak jak napisałeś). Mam nadzieję, że to ta rolka, a nie alternator.
Inna spraw, że bym musiał się się zdrowo nakręcić, bo te piski pojawiają się dopiero po dłuższym czasie.
PS. Byłem u mechanika. Niestety, nieciekawe dźwięki dobiegają z klimy (tzn. sprężarki). Jestem na czwartek umówiony do speca od klimy, zobaczymy co z tego wyjdzie
PSS. Problemów ciąg dalszy Zostało wymienione łożysko w sprężarce klimy (było do wymiany, bo po zdjęciu paska, jak się kręciło rolką, to wydobywał się nieciekawy dźwięk). niestety piski nie ustąpiły Zaczęliśmy sprawdzać co to może być (pasek wielorowkowy i rolka napinająca były wymienione w listopadzie, przy okazji wymiany rozrządu). Okazało się, że piski coraz bardziej narastają, aż włącza się wentylator i na chwile cichną. Po jakimś czasie sytuacja się powtarza. Może to alternator hałasuje? ale to też nie to, pojechałem do elektryka, obejrzał, posłuchał i orzekł, że to raczej nie to, a według niego dźwięk dochodzi z okolic alternatora. I tu chyba jest pies pogrzebany, bo popa wodna nie była wymieniana przy okazji zmiany rozrządu!
I teraz pytania: czy w moim silniku konieczne jest wypięcie rozrządu, żeby się dobrać do pompy wody? I czy 150 zł za montaż pompy wodnej to normalna cena?
Of, rozpisałem się, ale w tym roku to już za dużo rzeczy robiłem przy Fabii, trzeba chyba zmienić samochód na nowszy.
|
24.09.2009, 17:34 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
też to miałem wymieniłem napinacz paska i pasek alternatora, pomogło
_________________ Mariusz
|
24.09.2009, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Mariusz5 napisał(a): też to miałem wymieniłem napinacz paska i pasek alternatora, pomogło
ale pasek był wymieniany w listopadzie. Jednak napinacz chyba został stary (była wymieniona tylko rolka). Może to faktycznie dobry trop?
|
24.09.2009, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
szachu---żeby dostać się do pompy , trzeba odkręcić koło pasowe , potem odkręcić plastikową obudowę , potem wystarczy tylko popuścić główną regulowaną rolkę napinającą pasek i mamy pompę do wymiany --nie ruszamy paska , cena 150 za wymianę pompy nie jest ceną z kosmosu jest OK ---trzeba przy odkręcaniu koła pasowego jak i rolki napinającej zwracać uwagę na znaki i jak rolka została przed popuszczeniem napięta jest tam taki język
|
24.09.2009, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
kika, dzięki za dokładny opis, ale pozostawię tę robotę fachowcom Trzymam się raczej zasady, by robić to na czym się dobrze zna. Szkoda by było Fabii, gdybym zaczął przy niej dłubać na poważnie
|
24.09.2009, 23:04 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
szachu napisał(a): kika, dzięki za dokładny opis, ale pozostawię tę robotę fachowcom Trzymam się raczej zasady, by robić to na czym się dobrze zna. Szkoda by było Fabii, gdybym zaczął przy niej dłubać na poważnie
Masz rację bo zapomniałem dodać że potrzebny jest klucz dynamometryczny do przykręcenia rolki napinającej
|
25.09.2009, 06:09 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
I po problemie. Niestety, koszty wyszły spore, ale przy okazji wyeliminowałem też słynne "buczenie" z klimy. Otóż okazało się, że było już zużyte łożysko w pompie, po wymianie na nowe klima chodzi cichutko (nie ma już tego dźwięku, który narastał wraz ze wzrostem obrotów silnika). ale niestety piski pozostały, do wyboru był rozrząd, albo alternator. Alternator wykluczył elektryk, a więc mechanik zabrał się za rozrząd. Wymienił pompę wody (nie była zmieniana przy zmianie rozrządu, skąpy dwa razy płaci ) i napinacz rolki prowadzącej (to raczej tak dla bezpieczeństwa, bo się trochę "dziwnie" zachowywała). W efekcie piski znikły, mam w ogóle wrażenie, że silnik pracuje ciszej (może faktycznie pompa wody już niedomagała).
I mam nauczkę i przestrogę dla reszty, zmieniacie rozrząd, to wymieniajcie tez pompę wody, bo może się okazać, że tak juk u mnie, po kilku miesiącach trzeba i tak ja wymienić. A robocizna kosztuje.
|
29.09.2009, 21:29 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
I znowu się potwierdziło jak napisałeś szachu napisał(a): skąpy dwa razy płaci ,jak wymieniać to komplet.
|
30.09.2009, 08:53 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
mi sie sypnela pompa wody po 140 tys, czyli po jednej wymianie rozrzadu, wszystko zrobione wg regul VW luz byl na lozysku tak duzy ze kolo pasowe pompy mialo jakis cm ruchu na zewnetrznej scianie. cud ze nic sie nie urwalo i nie zamielilo.
a i fajnie rozrzad wymienili, oba paski zadnej rolki...
|
30.09.2009, 09:27 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
mss napisał(a): mi sie sypnela pompa wody po 140 tys, czyli po jednej wymianie rozrzadu, wszystko zrobione wg regul VW luz byl na lozysku tak duzy ze kolo pasowe pompy mialo jakis cm ruchu na zewnetrznej scianie. cud ze nic sie nie urwalo i nie zamielilo. a i fajnie rozrzad wymienili, oba paski zadnej rolki...
kee!? to kto był taki mądry? Przecież to bez sensu wymieniać tylko paski, rolki swoje też przechodzą. I tak trzeba będzie wymieniać za jakiś czas, dojdzie '
"tylko" koszt robocizny. Ja już "zaoszczędziłem" na wymianie pompy
|
02.10.2009, 09:21 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
niemiecka reka, polska robota taka kupilem. o tym ze bez sensu nie musisz mi mowic, ale wkurw mialem niezly, bo paski byly jeszcze ze swiezutkimi napisami i myslalem ze przynajmniej na 40tys moge na luz wrzucic z wymiana.
|
02.10.2009, 09:31 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|