FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8790 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | marekkkkk [ 15.09.2009, 14:25 ] |
Tytuł: | [F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en |
brak ciśnienia w 3 cylindrze - czy da się to sprawdzić vagiem??? czy wie ktoś jakie mogą być koszty naprawy? (((( proszę o odpowiedź - pilne - czy da się to zdiagnozować vagiem? czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga? |
Autor: | dEEs [ 15.09.2009, 16:06 ] |
Tytuł: | |
1.Manometrem 2.Zależy co poszło (zawory, tłok, pierścienie) |
Autor: | Joker [ 15.09.2009, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 |
marekkkkk napisał(a): czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga? cała serwisówka ma piękne opisy i dane ale niestety po czesku. |
Autor: | marekkkkk [ 15.09.2009, 19:06 ] |
Tytuł: | hmm |
czy jest to możliwe przy przebiegu 66 tysięcy czy od tego może się zapalać check? czy vag może wskazywać małą wydajność kata? ponoć to zawór - czyli ile to może kosztować? czyli vagiem niestety się nie da tego potwierdzić? |
Autor: | Joker [ 15.09.2009, 19:09 ] |
Tytuł: | |
można vagiem potwierdzić i to dużo, np parametry pracy silnika sprawdzając czy poszczególne odczyty mieszczą się w granicach podanych w serwisówce ale nie będzie wiadomo czasami czego ten odczyt dotyczy chyba że jakiś magik to przetłumaczy. |
Autor: | Adam Z [ 15.09.2009, 19:36 ] |
Tytuł: | |
Miałem to samo, jutro odbieram auto od mechanika, stwierdzone zostało uszkodzenie dwóch zaworów wydechowych, mechanik wysłał głowice do szlifu plus szlif wszystkich gniazd zaworowych, wymiana prowadnic i zaworów. Co do kosztów to napisze jutro lub pojutrze jak odbiore auto. Mój przebieg to 50 tysięcy. |
Autor: | Joker [ 15.09.2009, 19:41 ] |
Tytuł: | |
marekkkkk i Adam Z - i to tak na benzynie takie przeboje? |
Autor: | Adam Z [ 15.09.2009, 19:46 ] |
Tytuł: | |
Na benzynie, przecież do kosiarki gazu nie wrzuce bo bym już chyba nigdzie nie pojechał . Z moich spostrzeżeń wynika że to wina benzyny 98, była lana od początku i chyba ma większą temperature spalania, tak mi się przynakmniej zdaje, od jutra leje tylko 95 |
Autor: | Joker [ 15.09.2009, 19:52 ] |
Tytuł: | |
nie no tico też na gazie widziałem więc dlatego pytam. 98 to się nadaje - ale nie do każdego silnika! http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf polecam artykuł! |
Autor: | marekkkkk [ 15.09.2009, 22:00 ] |
Tytuł: | [F1] ciężki dzień ... :( |
Adam Z - prosiłbym o kosztorys - będę wdzięczny. a czy winą złego ciśnienia w cylindrach(w jednym z nich-konkretnie 3) może być zły olej silnikowy?może zalałem go złym olejem i mu się tak porobiło? tak mi do głowy przyszło ...ciężko mi uwierzyć, że po takim przebiegu się taaaaakie rzeczy dzieją:(( co to za .... (( co do vaga to jeśli ktoś coś wie jaki kanał odpowiada za ciśnienie w cylindrach, wtryskach itp. to proszę o pomoc, na pewno większej ilości osób się przyda taka wiedza. Czeski ja nie znaju:( i czy ta kontrolka check która mi się zapala od jakiegoś czasu może mieć z tym coś wspólnego ? a właśnie może się da jakoś przeczyścić te zawory - spirytus 100 oktanów )))) a co do paliwa to jest w tym dużo racji jeśli chodzi o te 98PB lepiej tankować 95PB skoro tak zalecają, choć u nas z tym paliwem różnie bywa [ Dodano: 2009-09-17, 16:25 ] Cóż był zły dzień - jest i dobry ) Byłem u znajomego mechanika i jak to ona stwierdził - jeździj tak jak masz i nie wymyślaj sobie problemów. Jeśli silnik nie traci mocy, spalanie ma w normie, nie szarpie to zostaw go w spokoju. Hmmm tak od siebie - faktycznie łatwo jest coś rozebrać i niby zrobić, ale jakoś ja osobiście nie jestem zwolennikiem ingerowania w silnik, dopóki nie zacznie szaleć to dam mu spokój - ale od dziś nie leje 98 i tankuje tylko i wyłącznie na orlenie w żadnych niby stacjach. |
Autor: | bogi [ 18.09.2009, 20:57 ] |
Tytuł: | |
Ja przerabiałem to przy 36 tys. ale zapalała się kontrolka "helikopterka". Ciśnienie 3 cylindra spadło do 9 atm. Koszt szlifu o ile pamiętam ok 300 zł + przegląd roczny i wymiana paru rzeczy. Całość ok. 1100 zł. Do póki nie będziesz miał błędów w VAG-u możesz jeździć, potem trzeba zainwestować |
Autor: | marekkkkk [ 19.09.2009, 13:14 ] |
Tytuł: | o coś nowego |
dziękuje za Twój post bogi - a ja już myślałem, że mam coś z katalizatorem:) zapala mi się check engine - ten helikopter, ale nie zamierzam dawać samochodu do warsztatu. Silnik zachowuje się normalnie podczas jazdy i dlaczego miałbym go "ruszać" bo mi się pali helikopterek? nie nawet mi się ostatnio spodobał )) Zacząłem mu nawet dawać normalne paliwo z orlenu i już lepiej pracuje. Jakoś nie podoba mi się opcja demontażu głowicy - jeśli się nie pogorszy dam mu spokój. Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie - piszcie. Pozostaje jeszcze jedna kwestia - jeśli sytuacja znacznie się pogorszy to chyba najlepiej jechać do serwisu Skody? co o tym myślicie? |
Autor: | dareks9 [ 20.09.2009, 00:09 ] |
Tytuł: | Re: o coś nowego |
O ile wiem w Skodach zapalanie się kontrolki check engine ma zwykle związek z usterką dotyczącą emisji spalin. O ewentualnych usterkach elektoniki silnika świadczy kontrolka EPC. Co do cylindra: skąd właściwie wiesz, że ciśnienie jest tam zbyt niskie? Robiłeś pomiar ciśnienia sprężania? Robiłeś tzw. "próbę olejowa"? Jeśli tak, to jakie były wyniki tych prób? Test VAG-iem niewiele Ci tu pomoże. Najbardziej miarodajne są testy manometrem. pozdrawiam |
Autor: | marekkkkk [ 20.09.2009, 09:19 ] |
Tytuł: | a więc ... |
dareks9 z tym EPC to faktycznie masz racje - nie pomyślałem o tym wcześniej, ale czy usterki dot. emisji spalin nie może powodować zła praca silnika? Niby robiłem taki pomiar, ale wyniku nie widziałem - kręciłem w tym czasie rozrusznikiem i mechanik niby powiedział, że jest za małe ciśnienie w 3 cylindrze - a może chodziło mu tylko o to, aby ściągnąć ze mnie kasę, a o konkrety pomiaru niestety nie zapytałem - mój błąd:(. Tak jak pisałem wcześniej ja osobiście nie widzę powodów do ingerowania w silnik, ponieważ jak dla mnie jest ok., a to że trochę bardziej nim buja na luzie to chyba normalne w HTP - jednak ma 3 cylindry, a nie 4. |
Autor: | Adam Z [ 21.09.2009, 19:57 ] |
Tytuł: | |
Bujanie na luzie nie jest normalną rzeczą, dzisiaj odebrałem auto od mechanika i pracuje teraz jak szwajcarski zegarek. Zostało zrobione planowanie głowicy plus wymiana wszystkich zaworów plus wymiana popychaczy i uszczelki głowicy koszt z robocizną wyszedł 1200 zeta. Mam te zawory i mechanik stwierdził że dwa zawory wydechowe były strasznie popękane i nigdy w swojej historii czegoś takiego nie widział, jak będe miał czas zrobie zdjęcia. |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |