Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] Jest ktoś zorientowany w temacie?
Jest ktoś zorientowany w temacie?
Czyli jak sprawdzić, czy to czasem nie cewka?
|
02.03.2010, 18:37 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Na mój chłopski rozum to można pozamieniać miejscami cewki. Wtedy jeśli będzie to cewka to nie będzie chodził inny cylinder, a ten podejrzewany powinien być wtedy OK.
Jednak mogę się mylić, może ktoś inny próbował tego sposobu.
_________________ GrzegorzT
|
03.03.2010, 19:58 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Też chodzi mi coś takiego po głowie ...
Czyli mam zdjąć osłonę z filtrem powietrza i przełączyć gniazda od świec?
Jak to zrobić ? Jak to sprawdzić?
P.S Jeżdżę sobie tą moją skodą, ale praca silnika mi się nie podoba - nie chce dawać silnika do rozebrania w celu wymiany zaworów przy przebiegu 70 tyś. Jeżdżę już tak 20 tyś. i szukam innych możliwości.
|
04.03.2010, 17:03 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Najpierw odpal osłuchaj ten podejrzany cylinder, potem zgaś, pozdejmuj tak jak napisałeś, pozamieniaj cewki i znowu odpal. Jeśli to będzie cewka to nie będzie pracował inny cylinder. Chyba, że z forumowiczów ktoś zna lepszy pomysł.
A tak przy okazji skąd jesteś?
Może ktoś z twoich okolic mógłby do Ciebie podjechać i pożyczyć na próbę swoje cewki.
_________________ GrzegorzT
|
04.03.2010, 19:14 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] ...
Jutro się pobawię i napisze wnioski, mimo wszystko podejrzewam że to będzie coś z zaworami, ale spróbować można - dzięki.
Ostatnio edytowano 04.03.2010, 21:27 przez marekkkkk, łącznie edytowano 1 raz
|
04.03.2010, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: Też chodzi mi coś takiego po głowie ...
marekkkkk napisał(a): Czyli mam zdjąć osłonę z filtrem powietrza i przełączyć gniazda od świec?
Jak to zrobić ? Jak to sprawdzić?
P.S Jeżdżę sobie tą moją skodą, ale praca silnika mi się nie podoba - nie chce dawać silnika do rozebrania w celu wymiany zaworów przy przebiegu 70 tyś. Jeżdżę już tak 20 tyś. i szukam innych możliwości.
Nie zamienia się cewek--- wyjmuje się cewkę ze świecy i odpala silnik jak telepie to znaczy że cewka dobra i zakładamy ją na swoje miejsce i po kolei , po tym teście jak wszystkie cewki pracowały a po podniesieniu telepało jesteśmy pewni że cewki dobre
Ostatnio edytowano 04.03.2010, 20:30 przez kika, łącznie edytowano 1 raz
|
04.03.2010, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] dobre :)
Tak kiedyś robiłem i nie telepało na 3 cylindrze!!! co to oznacza? - cewka?
Czy to wyklucza złe sprężanie na tym cylindrze
|
04.03.2010, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
W tym wypadku może to być świeca jak i cewka bo musi telepać nawet przy złym ciśnieniu , chyba że nie dochodzi paliwo , bo jak dochodzi a nie pali to świeca powinna być mokra
|
04.03.2010, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Czyli warto się pobawić
Dzięki za dobre rady
Muszę to sprawdzić, ciężko dobrać się do świec w tym aucie? - nigdy tam nie zaglądałem ...
A można ewentualnie taką cewkę jakoś naprawić? Czy trzeba kupić nową?
A czy filtr paliwa może mieć na to wszystko jakiś wpływ?
Ostatnio edytowano 04.03.2010, 21:05 przez marekkkkk, łącznie edytowano 1 raz
|
04.03.2010, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Cewki są jednorazowe ---kupujemy nową
|
04.03.2010, 21:03 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Jeszcze jedno
A co to jest kąt zapłonu?
Teraz mi się przypomniało, że Vag wyrzucał sporadyczny błąd zapłonu
|
04.03.2010, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Kąt zapłonu to opużnienie lub przyspieszenie zapłonu , jak nie prawidłowe to wybuch mieszanki następuje , ale nie występuje to w momencie jak mieszanka osiąga maksymalne sprężenia a tak powinno być
|
04.03.2010, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
1,2 HTP chce ktoś kupić ???
Heh znowu mnie nerwy noszą :/
Co ma cewka do sprężania :/
Cewki są dobre - sprawdzałem dwa razy.
Ale sprężanie na 3 cylindrze jest na tyle niskie, że nie widać różnicy przy wypinaniu zapłonu.
Dobra rada - nie kupujcie fabii z tym silnikiem - a jeśli ktoś chce to chętnie sprzedam swoją -> kupców zapraszam na gg, przynajmniej wiecie co trzeba naprawić :/
Jestem chory jak mam dawać samochód z przebiegiem 70 tyś. do mechanika, aby rozbierali silnik i grzebali przy zaworach - nie będę się wypowiadał na temat Skody - wypuścili wadliwy silnik na rynek i nie potrafią się przyznać do błędu - brawo!!!
Na ile wycenili byście koszt wymiany zaworów na 3 cylindrze?
Nie robię tego - niech sobie tak chodzi - mam już dość tego samochodu, w sumie to mi to nie przeszkadza.
P.S Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc - forum dobra rzecz.
|
05.03.2010, 17:50 |
|
|
Dołączył(a): 30.08.2009, 13:41 Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Skoda Fabia ( Choice)
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Drogi Kolego też tak miałem prawdopodobnie moja fabka chodzi już sporo czasu na 3 garach z czego na na 3 mam niskie ciśnienie bo już 2 a na dwóch pozostałych 14. Nie Lekceważ tego problemu bo ja to miałem gdzieś i jeździłem cewki wymienione bo auto sie dziwnie zachowywało. A teraz jestem bez auta bo poszedł zawór wydechowy i czekam na wymianę. A objawy tego były takie że auto jechało normalnie a potem traciła moc duszenie sie silnika przy dodaniu gazu auto sie dusiło. Jak zgasiłeś silnik i odpalasz ponownie jedziesz i auto przyśpiesza i jedzie dalej to po kilku minutach lub kilometrach to samo sie dzieję i tak w kółko jak tak jeździsz daj auto do mechanika bo potem może polecieć jeszcze katalizator potem wzrasta koszt naprawy. Moja Fabka ma 100560 km i to cud że tyle wyjeździłem Pozdrawiam
|
22.10.2010, 13:42 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2010, 20:09 Posty: 46
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: fabia sedan 1.2 2006
Rok prod.: 2006
Województwo: opolskie
|
A czy to samo dzieje się także w silnikachw vw polo? Czy te silniki są dokładnie takie same jak w fabiach?
http://4x4.moto-portal.pl/glowna/Techni ... /Polo/4502
http://4x4.moto-portal.pl/glowna/Techni ... Fabia/4255
_________________ leszel
|
22.10.2010, 18:46 |
|
|