|
|
Teraz jest 26.04.2024, 12:14
|
[F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en
brak ciśnienia w 3 cylindrze - czy da się to sprawdzić vagiem???
czy wie ktoś jakie mogą być koszty naprawy? ((((
proszę o odpowiedź - pilne - czy da się to zdiagnozować vagiem?
czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga?
Ostatnio edytowano 20.11.2009, 16:07 przez marekkkkk, łącznie edytowano 2 razy
|
15.09.2009, 14:25 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
1.Manometrem
2.Zależy co poszło (zawory, tłok, pierścienie)
|
15.09.2009, 16:06 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2
marekkkkk napisał(a): czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga?
cała serwisówka ma piękne opisy i dane ale niestety po czesku.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
15.09.2009, 19:05 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
hmm
czy jest to możliwe przy przebiegu 66 tysięcy
czy od tego może się zapalać check?
czy vag może wskazywać małą wydajność kata?
ponoć to zawór - czyli ile to może kosztować?
czyli vagiem niestety się nie da tego potwierdzić?
|
15.09.2009, 19:06 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
można vagiem potwierdzić i to dużo, np parametry pracy silnika sprawdzając czy poszczególne odczyty mieszczą się w granicach podanych w serwisówce ale nie będzie wiadomo czasami czego ten odczyt dotyczy chyba że jakiś magik to przetłumaczy.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
15.09.2009, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Miałem to samo, jutro odbieram auto od mechanika, stwierdzone zostało uszkodzenie dwóch zaworów wydechowych, mechanik wysłał głowice do szlifu plus szlif wszystkich gniazd zaworowych, wymiana prowadnic i zaworów. Co do kosztów to napisze jutro lub pojutrze jak odbiore auto. Mój przebieg to 50 tysięcy.
|
15.09.2009, 19:36 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
marekkkkk i Adam Z - i to tak na benzynie takie przeboje?
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
15.09.2009, 19:41 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Na benzynie, przecież do kosiarki gazu nie wrzuce bo bym już chyba nigdzie nie pojechał . Z moich spostrzeżeń wynika że to wina benzyny 98, była lana od początku i chyba ma większą temperature spalania, tak mi się przynakmniej zdaje, od jutra leje tylko 95
|
15.09.2009, 19:46 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
nie no tico też na gazie widziałem więc dlatego pytam.
98 to się nadaje - ale nie do każdego silnika!
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
polecam artykuł!
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
15.09.2009, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] ciężki dzień ... :(
Adam Z - prosiłbym o kosztorys - będę wdzięczny.
a czy winą złego ciśnienia w cylindrach(w jednym z nich-konkretnie 3) może być zły olej silnikowy?może zalałem go złym olejem i mu się tak porobiło? tak mi do głowy przyszło ...ciężko mi uwierzyć, że po takim przebiegu się taaaaakie rzeczy dzieją:(( co to za .... ((
co do vaga to jeśli ktoś coś wie jaki kanał odpowiada za ciśnienie w cylindrach, wtryskach itp. to proszę o pomoc, na pewno większej ilości osób się przyda taka wiedza. Czeski ja nie znaju:(
i czy ta kontrolka check która mi się zapala od jakiegoś czasu może mieć z tym coś wspólnego ?
a właśnie może się da jakoś przeczyścić te zawory - spirytus 100 oktanów ))))
a co do paliwa to jest w tym dużo racji jeśli chodzi o te 98PB lepiej tankować 95PB skoro tak zalecają, choć u nas z tym paliwem różnie bywa
[ Dodano: 2009-09-17, 16:25 ]
Cóż był zły dzień - jest i dobry )
Byłem u znajomego mechanika i jak to ona stwierdził - jeździj tak jak masz i nie wymyślaj sobie problemów. Jeśli silnik nie traci mocy, spalanie ma w normie, nie szarpie to zostaw go w spokoju.
Hmmm tak od siebie - faktycznie łatwo jest coś rozebrać i niby zrobić, ale jakoś ja osobiście nie jestem zwolennikiem ingerowania w silnik, dopóki nie zacznie szaleć to dam mu spokój - ale od dziś nie leje 98 i tankuje tylko i wyłącznie na orlenie w żadnych niby stacjach.
|
15.09.2009, 22:00 |
|
|
Dołączył(a): 16.10.2006, 20:21 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Ja przerabiałem to przy 36 tys. ale zapalała się kontrolka "helikopterka". Ciśnienie 3 cylindra spadło do 9 atm. Koszt szlifu o ile pamiętam ok 300 zł + przegląd roczny i wymiana paru rzeczy. Całość ok. 1100 zł.
Do póki nie będziesz miał błędów w VAG-u możesz jeździć, potem trzeba zainwestować
|
18.09.2009, 20:57 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
o coś nowego
dziękuje za Twój post bogi - a ja już myślałem, że mam coś z katalizatorem:)
zapala mi się check engine - ten helikopter, ale nie zamierzam dawać samochodu do warsztatu.
Silnik zachowuje się normalnie podczas jazdy i dlaczego miałbym go "ruszać" bo mi się pali helikopterek? nie nawet mi się ostatnio spodobał ))
Zacząłem mu nawet dawać normalne paliwo z orlenu i już lepiej pracuje. Jakoś nie podoba mi się opcja demontażu głowicy - jeśli się nie pogorszy dam mu spokój. Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie - piszcie.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia - jeśli sytuacja znacznie się pogorszy to chyba najlepiej jechać do serwisu Skody? co o tym myślicie?
|
19.09.2009, 13:14 |
|
|
Dołączył(a): 14.09.2009, 23:53 Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: o coś nowego
O ile wiem w Skodach zapalanie się kontrolki check engine ma zwykle związek z usterką dotyczącą emisji spalin. O ewentualnych usterkach elektoniki silnika świadczy kontrolka EPC.
Co do cylindra: skąd właściwie wiesz, że ciśnienie jest tam zbyt niskie? Robiłeś pomiar ciśnienia sprężania? Robiłeś tzw. "próbę olejowa"? Jeśli tak, to jakie były wyniki tych prób?
Test VAG-iem niewiele Ci tu pomoże. Najbardziej miarodajne są testy manometrem.
pozdrawiam
|
20.09.2009, 00:09 |
|
|
Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13 Lokalizacja: Barcin Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
a więc ...
dareks9
z tym EPC to faktycznie masz racje - nie pomyślałem o tym wcześniej, ale czy usterki dot. emisji spalin nie może powodować zła praca silnika?
Niby robiłem taki pomiar, ale wyniku nie widziałem - kręciłem w tym czasie rozrusznikiem i mechanik niby powiedział, że jest za małe ciśnienie w 3 cylindrze - a może chodziło mu tylko o to, aby ściągnąć ze mnie kasę, a o konkrety pomiaru niestety nie zapytałem - mój błąd:(.
Tak jak pisałem wcześniej ja osobiście nie widzę powodów do ingerowania w silnik, ponieważ jak dla mnie jest ok., a to że trochę bardziej nim buja na luzie to chyba normalne w HTP - jednak ma 3 cylindry, a nie 4.
|
20.09.2009, 09:19 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Bujanie na luzie nie jest normalną rzeczą, dzisiaj odebrałem auto od mechanika i pracuje teraz jak szwajcarski zegarek. Zostało zrobione planowanie głowicy plus wymiana wszystkich zaworów plus wymiana popychaczy i uszczelki głowicy koszt z robocizną wyszedł 1200 zeta. Mam te zawory i mechanik stwierdził że dwa zawory wydechowe były strasznie popękane i nigdy w swojej historii czegoś takiego nie widział, jak będe miał czas zrobie zdjęcia.
|
21.09.2009, 19:57 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|