Teraz jest 26.04.2024, 12:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2 + kontrolka check en
brak ciśnienia w 3 cylindrze - czy da się to sprawdzić vagiem???

czy wie ktoś jakie mogą być koszty naprawy? :(((((

proszę o odpowiedź - pilne - czy da się to zdiagnozować vagiem?

czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga?


Ostatnio edytowano 20.11.2009, 16:07 przez marekkkkk, łącznie edytowano 2 razy



15.09.2009, 14:25
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
1.Manometrem
2.Zależy co poszło (zawory, tłok, pierścienie)


15.09.2009, 16:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: brak ciśnienia w 3 cylindrze - 1.2
marekkkkk napisał(a):
czy wiecie może gdzie można znaleźć wykaz kanałów z opisami Vaga?


cała serwisówka ma piękne opisy i dane ale niestety po czesku.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


15.09.2009, 19:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post hmm
czy jest to możliwe przy przebiegu 66 tysięcy ???

czy od tego może się zapalać check?

czy vag może wskazywać małą wydajność kata?

ponoć to zawór - czyli ile to może kosztować?

czyli vagiem niestety się nie da tego potwierdzić?


15.09.2009, 19:06
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
można vagiem potwierdzić i to dużo, np parametry pracy silnika sprawdzając czy poszczególne odczyty mieszczą się w granicach podanych w serwisówce ale nie będzie wiadomo czasami czego ten odczyt dotyczy chyba że jakiś magik to przetłumaczy. :)

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


15.09.2009, 19:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Miałem to samo, jutro odbieram auto od mechanika, stwierdzone zostało uszkodzenie dwóch zaworów wydechowych, mechanik wysłał głowice do szlifu plus szlif wszystkich gniazd zaworowych, wymiana prowadnic i zaworów. Co do kosztów to napisze jutro lub pojutrze jak odbiore auto. Mój przebieg to 50 tysięcy. :smutny:


15.09.2009, 19:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
marekkkkk i Adam Z - i to tak na benzynie takie przeboje?

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


15.09.2009, 19:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Na benzynie, przecież do kosiarki gazu nie wrzuce bo bym już chyba nigdzie nie pojechał :mrgreen: . Z moich spostrzeżeń wynika że to wina benzyny 98, była lana od początku i chyba ma większą temperature spalania, tak mi się przynakmniej zdaje, od jutra leje tylko 95 :mrgreen:


15.09.2009, 19:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
nie no tico też na gazie widziałem więc dlatego pytam.
98 to się nadaje - ale nie do każdego silnika!

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

polecam artykuł!

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


15.09.2009, 19:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] ciężki dzień ... :(
Adam Z - prosiłbym o kosztorys - będę wdzięczny.

a czy winą złego ciśnienia w cylindrach(w jednym z nich-konkretnie 3) może być zły olej silnikowy?może zalałem go złym olejem i mu się tak porobiło? tak mi do głowy przyszło ...ciężko mi uwierzyć, że po takim przebiegu się taaaaakie rzeczy dzieją:(( co to za .... :(((

co do vaga to jeśli ktoś coś wie jaki kanał odpowiada za ciśnienie w cylindrach, wtryskach itp. to proszę o pomoc, na pewno większej ilości osób się przyda taka wiedza. Czeski ja nie znaju:(

i czy ta kontrolka check która mi się zapala od jakiegoś czasu może mieć z tym coś wspólnego ?

a właśnie może się da jakoś przeczyścić te zawory - spirytus 100 oktanów :)))))

a co do paliwa to jest w tym dużo racji jeśli chodzi o te 98PB lepiej tankować 95PB skoro tak zalecają, choć u nas z tym paliwem różnie bywa

[ Dodano: 2009-09-17, 16:25 ]
Cóż był zły dzień - jest i dobry :))
Byłem u znajomego mechanika i jak to ona stwierdził - jeździj tak jak masz i nie wymyślaj sobie problemów. Jeśli silnik nie traci mocy, spalanie ma w normie, nie szarpie to zostaw go w spokoju.
Hmmm tak od siebie - faktycznie łatwo jest coś rozebrać i niby zrobić, ale jakoś ja osobiście nie jestem zwolennikiem ingerowania w silnik, dopóki nie zacznie szaleć to dam mu spokój - ale od dziś nie leje 98 i tankuje tylko i wyłącznie na orlenie w żadnych niby stacjach.
:eh:


15.09.2009, 22:00
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 16.10.2006, 20:21
Lokalizacja: Kraków
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Ja przerabiałem to przy 36 tys. ale zapalała się kontrolka "helikopterka". Ciśnienie 3 cylindra spadło do 9 atm. Koszt szlifu o ile pamiętam ok 300 zł + przegląd roczny i wymiana paru rzeczy. Całość ok. 1100 zł.

Do póki nie będziesz miał błędów w VAG-u możesz jeździć, potem trzeba zainwestować :sciana:


18.09.2009, 20:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post o coś nowego
dziękuje za Twój post bogi - a ja już myślałem, że mam coś z katalizatorem:)

zapala mi się check engine - ten helikopter, ale nie zamierzam dawać samochodu do warsztatu.
Silnik zachowuje się normalnie podczas jazdy i dlaczego miałbym go "ruszać" bo mi się pali helikopterek? nie nawet mi się ostatnio spodobał :)))
Zacząłem mu nawet dawać normalne paliwo z orlenu i już lepiej pracuje. Jakoś nie podoba mi się opcja demontażu głowicy - jeśli się nie pogorszy dam mu spokój. Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie - piszcie.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia - jeśli sytuacja znacznie się pogorszy to chyba najlepiej jechać do serwisu Skody? co o tym myślicie?


19.09.2009, 13:14
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 14.09.2009, 23:53
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: o coś nowego
O ile wiem w Skodach zapalanie się kontrolki check engine ma zwykle związek z usterką dotyczącą emisji spalin. O ewentualnych usterkach elektoniki silnika świadczy kontrolka EPC.
Co do cylindra: skąd właściwie wiesz, że ciśnienie jest tam zbyt niskie? Robiłeś pomiar ciśnienia sprężania? Robiłeś tzw. "próbę olejowa"? Jeśli tak, to jakie były wyniki tych prób?
Test VAG-iem niewiele Ci tu pomoże. Najbardziej miarodajne są testy manometrem.

pozdrawiam


20.09.2009, 00:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2009, 19:13
Lokalizacja: Barcin
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post a więc ...
dareks9

z tym EPC to faktycznie masz racje - nie pomyślałem o tym wcześniej, ale czy usterki dot. emisji spalin nie może powodować zła praca silnika?

Niby robiłem taki pomiar, ale wyniku nie widziałem - kręciłem w tym czasie rozrusznikiem i mechanik niby powiedział, że jest za małe ciśnienie w 3 cylindrze - a może chodziło mu tylko o to, aby ściągnąć ze mnie kasę, a o konkrety pomiaru niestety nie zapytałem - mój błąd:(.

Tak jak pisałem wcześniej ja osobiście nie widzę powodów do ingerowania w silnik, ponieważ jak dla mnie jest ok., a to że trochę bardziej nim buja na luzie to chyba normalne w HTP - jednak ma 3 cylindry, a nie 4.


20.09.2009, 09:19
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Bujanie na luzie nie jest normalną rzeczą, dzisiaj odebrałem auto od mechanika i pracuje teraz jak szwajcarski zegarek. Zostało zrobione planowanie głowicy plus wymiana wszystkich zaworów plus wymiana popychaczy i uszczelki głowicy koszt z robocizną wyszedł 1200 zeta. Mam te zawory i mechanik stwierdził że dwa zawory wydechowe były strasznie popękane i nigdy w swojej historii czegoś takiego nie widział, jak będe miał czas zrobie zdjęcia.


21.09.2009, 19:57
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL