Teraz jest 26.04.2024, 09:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] stukanie z przodu i luz na kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.07.2009, 00:02
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Ambiente
Województwo: śląskie
Post [F1] stukanie z przodu i luz na kierownicy
Witam jeszcze raz,

Tematów o stukaniu już było dużo, o maglownicy też co nieco, ale nie to chyba nie to.

Jestem drugim właścicielem mojej Fabii, więc co było wcześniej nie wiem.

Fabia Combi 1.4/16/101/2004 ze wspomaganiem, ASR, przebieg niewielki 52kkm, ale nie ma pewności.
Stukanie z przedniej lewej strony jest już od dawna, początkowo było sporadyczne, czasami nawet tak ze umawiając się w ASO jechałem wmawiając że coś stuka, bo akurat była cisza. Wtedy wszystko było wg mechaników dobrze, ewentualnie może to amortyzatory. Z czasem stuki się nasilały, tak że teraz na praktycznie każdym wyboju jest stukanie, a na tzw. kocich łbach to mam istny koncert, ale tylko przy jeździe na wprost, przy skręcaniu nie słychać. Jeśli chodzi co słychać, to moim zdaniem jest to odgłos jakby coś było niedokręcone i uderzało o ramę. Na ostatniej wizycie w ASO wyszło że mam do wymiany lewy drążek, a jak nie przestanie stukać to pewnie maglownica. Niestety wymiana nie pomogła, dodatkowo się okazało że zamiast drążka SMI był TRW. Ostatnio do stukania doszedł luz na kierownicy, i z wyjątkiem przyspieszania, gdzie prawie zanika jest wszędzie, podczas jazdy na luzie, przy dojeżdżaniu na biegu, na postoju z włączonym silnikiem i wyłączonym.

Oprócz drążka wymienione były jeszcze końcówki drążków i łączniki stabilizatorów.

I teoretycznie coraz bliżej jestem pogodzenia się z tym, że mam maglownicę do wymiany, ale jeśli coś było by nie dokręcone to może dlatego jest luz, nie wspominając o kosztach jej wymiany.

Może ktoś ma jakiś pomysł,
Dziękuje za odpowiedzi.


30.07.2009, 00:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2009, 20:57
Lokalizacja: zza winkla
Posty: 180
Podziękował: 2
Pomógł: 4

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
A sworzeń wahacza? Bo jak stuka na kocich łbach tak głucho to zwykle sworzeń... ???

_________________
Król Julian: Dobrze a teraz idź napraw mój superkonfodopieszczaczoszybotron. Tylko żeby szybował i żeby mnie jeszcze bardziej dopieszczał.


30.07.2009, 08:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.07.2009, 00:02
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Ambiente
Województwo: śląskie
Post 
o sworzniu nie pomyślałem, pewnie mechanicy w ASO też, bo by wyszło. Muszę to sprawdzić. Mam nadzieję że bez wjazdu na kanał też to jakoś sprawdzę.

Dziękuje za podpowiedź, po sprawdzeniu się odezwę.


30.07.2009, 12:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00
Lokalizacja: Poznań
Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
a może poduszka?

_________________
1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago


31.07.2009, 21:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.10.2006, 13:13
Lokalizacja: Nowa D
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: podkarpackie
Post Stukanie
Kolego- a gumki stabilizatora ewentualnie sinlentblocki wahacza?


01.08.2009, 15:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Maglownice łatwo sprawdzić i nie daj sie w karola stzrelić ze jest luz sprawdzaj na włączonym silniku. Układy ze wspomaganiem niestety tak maja. Na zgaszonym stuka puka wydaje sie ze jest luz odpalasz i cisza.

Co do zawiasu łączniki to zmora prawy wymieniam co 10kkm, oczywiście o gumkach nie zapomnij na stabilizatorze, co do swożni to podstawa jeżeli chodzi o sprzwdzenie, przy tym przebiegu to albo pierwszy właściciel przyspieszał przed dziurami :) albo jedynke ukradli przed tą piątką.

Najbezpieczniej wymień swożnie i silenblok na wahaczu. Dopiero za maglownicę sie bierz.


03.08.2009, 14:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.07.2009, 00:02
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Ambiente
Województwo: śląskie
Post 
Wreszcie udało mi się dojechać do mechanika, posłuchał, popatrzył i stwierdził że to albo stabilizator albo poducha. Co do sworznia powiedział, że można na początek wymienić. Na koniec stwierdził, że możemy to robić metodą niemiecką, tzn. wymieniać wszystko, aż wreszcie się trafi co to, albo poczekać aż się rozwali i będzie wtedy wiadomo co to było.
I jestem zdecydowany żeby wymienić sworzeń i okolice, a jak dalej będzie stukać to poczekam.

Dziękuje za pomoc w diagnozie, jak nastąpi postęp, to napisze.


05.08.2009, 19:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
A poduszki przy amorach ???
Czsami wydaje się, że jest OK. A pod obciążeniem stuka.

_________________
GrzegorzT


06.08.2009, 19:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: stukanie z przodu i luz na kierownicy
Roswell napisał(a):
Może ktoś ma jakiś pomysł,


Mi stuka od przebiegu 15 tyś. km, a fabię mam od nowości. W ASO i innych stacjach nie wykryli żadnych luzów, więc jeździłem i się nie przejmowałem. Teraz mam 127 tyś. km i oryginalne zawieszenie, dalej stuka i dalej na przeglądach mówią, że nie ma żadnych luzów. :-)


06.08.2009, 21:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: stukanie z przodu i luz na kierownicy
nom napisał(a):
Roswell napisał(a):
Może ktoś ma jakiś pomysł,


Mi stuka od przebiegu 15 tyś. km, a fabię mam od nowości. W ASO i innych stacjach nie wykryli żadnych luzów, więc jeździłem i się nie przejmowałem. Teraz mam 127 tyś. km i oryginalne zawieszenie, dalej stuka i dalej na przeglądach mówią, że nie ma żadnych luzów. :-)


Mi tak samo od 20 tyś stuka bez przerwy. Na wszystkich stacjach kontroli twierdza ze nie mam luzów. Powoli zaczyna mnie to denerwować. Kolega z ASO mówi że to może stabilizator (bo mam starego typu) ale nie dałem mu jeszcze auta oglądać. Stuki są takie jakby metal o plastik niezbyt głośne ale też nie ciche. i pojawiają się niemal przy każdej nierówności drogi przy której auto się zakołysze. Na leżących policjantach tego nie ma. Sugerujecie coś.

Z drugiej strony co stabilizuje ten stabilizator. Słyszałem że w najtańszych wersjach tego nie było.


21.03.2010, 22:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
"spina" oba kola przednie, aby zmniejszyc wychylanie sie budy na zakretach. na pewno u Ciebie jest.

_________________
1.8T 301HP


22.03.2010, 06:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Mi też stukało mimo wszystko luzów nie było, przeglądy auto przechodziło, aż wreszcie trafiła na odpowiedniego mechanika.
Co się okazało ????
Tuleje stabilizatora. I teraz nie stuka. Do wymiany przy okazji poszły łączniki.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


22.03.2010, 15:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Wymieniałeś stabilizator czy go w jakiś sposób naprawiałeś? nie chce płacić za to 240zł. To na pewno będzie to. Myśle że znajde kogoś ze spawarką dorobie tuleje i je przyspawam. Będe miał stabilizator staronowegotypu. Przy okazji wymienie gumki :mrgreen:


22.03.2010, 18:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Wymieniasz same gumy na stabilizatorze. (Mnie to robił mechanik.)Przy okazji przygotowywania do przeglądu bo mnie samego wkurzyło szukanie dziury w całym. Tak na marginesie kup i dopasuj wzmocnione od Skody OCTAWII marki Lesjifrost czy jakoś tak. Tak mi zrobił bo kilka lat robił w serwisie Skody. Te do Fabii szybko lecą.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


22.03.2010, 19:00
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Robol napisał(a):
Lesjifrost


Zapewne chodzi o:
Lesjofors - Sprężyny samochodowe - amortyzacja

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


24.03.2010, 22:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 299 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL