FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8136
Strona 1 z 19

Autor:  D2mian [ 20.06.2009, 21:06 ]
Tytuł:  [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Witam,
Proponuję zrobić tutaj zbiór czynności jakie można zrobić przy pomocy kabla, skanera itp. Na forum znalazłem takie coś:

SPIS

1. Zmiana siły wspomagania kierownicy
2. Poprawa wskaźnika spalania
3. Regulacja wskaźnika paliwa
4. Adaptacja przepustnicy
5. Tempomat - instrukcja włączenia jest pod koniec postu
6. Automatyczne ryglowanie zamków
7. Kasowanie inspekcji
8. Aktywacja ostrzeżenia o niezapiętych pasach 1
9. Aktywacja ostrzeżenia o niezapiętych pasach 2
10. Test licznika
11. Programowanie pilotów zdalnego sterowania
12. Poziomowanie xenonów

Jeśli ktoś zna inne czynności które można samemu zakodować, zaadaptować itp proszę tutaj dodawać linki lub opisywać procedury.

Sukcesywnie nowości będą dodawane do spisu

Damian

Autor:  kornat [ 20.06.2009, 21:10 ]
Tytuł: 

A zapomniałeś o Włączeniu kontroli o przypomnieniu o pasach bezpieczeństwa. Też się może przydać

Autor:  genius [ 02.09.2009, 16:25 ]
Tytuł: 

a jak sprawdzic dzialanie sondy lambda????

Autor:  D2mian [ 02.09.2009, 16:34 ]
Tytuł: 

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/download.php?id=1564

Autor:  marekkkkk [ 17.09.2009, 10:11 ]
Tytuł:  cylindry

a jak sprawdzić ciśnienie w cylindrach?? czy wogóle się da?

nawiązując do ->
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8790

Autor:  synek [ 13.11.2009, 12:59 ]
Tytuł: 

Witam,
czy procedura automatycznego blokowania drzwi będzie działała w Skoda Fabia Combi 1,4 85KM z 2009 roku?

pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź,
Kamil

Autor:  Allen [ 13.11.2009, 14:09 ]
Tytuł: 

U mnie po przekroczeniu +- 20 km/h nie można już otworzyć drzwi od środka, było tak ustawione fabrycznie wg. instrukcji na górze. Jak nie masz to możesz ustawić, powinno zadziałać. Jeśli chcesz zablokować tylko drzwi z tyłu, żeby dzieciak nie wysiadł w trakcie jazdy to nie potrzebujesz VAG-a, ale wtedy nawet nie otworzy na postoju, żeby samemu wysiąść, musisz otworzyć mu od zewnątrz.

Autor:  FabiaIIUser [ 27.01.2010, 14:41 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

D2mian napisał(a):
Witam,
Proponuję zrobić tutaj zbiór czynności jakie można zrobić przy pomocy kabla, skanera itp. Na forum znalazłem takie coś:

Damian


Z powyższego skorzystałem juz z opcji 6, zastanawiam się nad opcją 1 ;)

Niestety nie znalazłem nigdzie pasujących do F2 opcji, które mnie również interesują, a mianowicie:
- domykania/otwierania/zamykania szyb elektrycznych z oryginalnego pilota
- uruchamiania wycieraczki tylnej po włączaniu wstecznego, gdy przednie są włączone

Czy ktoś przerabiał powyższe u siebie ?

Autor:  riddick267 [ 20.04.2010, 19:59 ]
Tytuł:  skoda fabia adaptacja kontrolki rezerwy paliwa

Witam
Czy ktoś z forumowiczów może podać gdzie szukać i jak zmienić poziom paliwa przy którym zapala się kontrolka rezerwy i piszczy sygnał? Z góry dzięki. Coś się pochrzaniło po odpięciu klemy.
Pozdrawiam

Autor:  swierg [ 27.04.2010, 23:03 ]
Tytuł: 

Niestety, co mnie dziwi, nie włączają mi się światła awaryjne przy gwałtownym hamowaniu. Wie ktoś jak to aktywować VAGiem?

Pytanie tylko czy kiedykolwiek hamowałem wystarczająco mocno. Sądzę, że nie raz, bo jak pedał był wciśnięty maksymalnie, ABS działał, wyhamowałem o ok 70-80km/h, nie do zera, ale do niewielkiej prędkości. Wg mnie powinno kwalifikować się to do hamowania awaryjnego.

[ Dodano: 2010-04-28, 00:05 ]
Pytanie drugie: Czy automatycznie blokujące się zamki muszą się odryglować w przypadku awaryjnego hamowania? Wtedy mógłbym sprawdzić co jest awaryjnym hamowaniem wg F2.

Autor:  koleś [ 28.04.2010, 06:35 ]
Tytuł: 

swierg napisał(a):
nie włączają mi się światła awaryjne przy gwałtownym hamowaniu


Wg. mnie tego nie ma w Twoim aucie. Za takie włączanie odpowiada specjalne użądzenie, które mierzy przeciążenie. Kiedyś czytałem o tym w "Motorze". Było tam opisane jak to zrobić samemu za pomocą zakupionego urządzenia. Wydaje mi się (było to dość dawno), że to była skrzynka a w środku stalowa kulka oparta na sprężynie. Przy hamowaniu kulka się przesuwała i łączyła dwa styki, które uruchamiały awaryjne. Montowane w bagażniku.

Autor:  Joker [ 28.04.2010, 07:26 ]
Tytuł: 

awaryjne włączają się się przy kolizji kiedy odpalane są poduszki i wtedy następuje włączenie awaryjnych świateł, odcięcie zasilania pompy paliwa, odryglowanie zamków i zapalenie oświetlenia kabiny. nie słyszałem o awaryjnym hamowaniu włączającym światła awaryjne.

[ Dodano: 2010-04-28, 08:29 ]

Damian napisał(a):
Z powyższego skorzystałem juz z opcji 6, zastanawiam się nad opcją 1 ;)

Niestety nie znalazłem nigdzie pasujących do F2 opcji, które mnie również interesują, a mianowicie:
- domykania/otwierania/zamykania szyb elektrycznych z oryginalnego pilota
- uruchamiania wycieraczki tylnej po włączaniu wstecznego, gdy przednie są włączone

Czy ktoś przerabiał powyższe u siebie ?


domykanie szyb było opisane na forum i to bardzo szczegółowo, szukać!
uruchamianie tylnej wycieraczki realizuje moduł komfortu więc jeśli się nie włącza to go nie masz.
funkcja ta jest aktywna fabrycznie.

Autor:  koleś [ 04.05.2010, 13:01 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
uruchamianie tylnej wycieraczki realizuje moduł komfortu


A da się zmienić czas jej załączania? Chodzi mi o to aby jak jest normalnie włączona to ruch odbywał się rzadziej. Wg. mnie moja za często się włącza. Szyba jeszcze porządnie nie zmoknie a ona już wyciera.

Autor:  Joker [ 04.05.2010, 14:05 ]
Tytuł: 

trzeba mss'a zapytać on w tym grzebał. ja tego nigdy nikomu nie zmieniałem bo nie było potrzeby. :)

Autor:  swierg [ 04.05.2010, 22:44 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
domykanie szyb było opisane na forum i to bardzo szczegółowo, szukać!


arielcpu, koledze FabiaIIUser chodziło o instrukcję do F2. Instrukcja do F1 jest, ale do F2 już nie. Ja jeszcze nie próbowałem, bo nie mam czasu, ale z tego co czytałem są problemy z domykaniem szyb z pilota w F2. Może komuś już się udało uruchomić? arielcpu, masz domykanie szyb aktywne u siebie?

koleś, wątpię żeby do załączania awaryjnych potrzebne było specjalne urządzenie. W większości nowych aut hamowanie awaryjne jest jakoś specjalnie sygnalizowane, poza włączeniem się świateł stopu. Zazwyczaj jest są to właśnie światła stopu + awaryjne, w luksusowych autach są bardziej wyrafinowane sposoby. Może specjalne urządzenie o czym czytałeś to metoda na dołożenie takiej funkcji do aut, w których komputer nie ma możliwości włączenia awaryjnych. Logicznie rzecz biorąc to samo można uzyskać, tzn. wartość przeciążenia, na podstawie zmiany prędkości w czasie. Prędkościomierz mamy, zegar jakiś w komputerze sterującym światłami też pewnie jakiś się znajdzie. Wątpię w to, że w F2 nie ma możliwości sygnalizowania awaryjnymi gwałtownego hamowania. Może jest jakoś zablokowana albo aktywna fabrycznie tylko w niewielkiej części pojazdów. Interesował się ktoś tematem?

Strona 1 z 19 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/