|
|
|
|
Teraz jest 21.09.2024, 10:53
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 09.02.2009, 12:43 Lokalizacja: Gostynin Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: FABIA COMBI FRESH+
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
[F1] Pukanie przód
Od jakiegoś czasu z przodu dobiegaja dziwne odgłosy jakby coś latało w nadkolach po lewej i prawej stronie i obijało się o karoserię. Jakby jakaś blacha puknęła o metalowy element, ale dźwięk nie jest dźwięczny tylko stłumiony. Na nierównościach słychać ewidentnie, że dźwięk dochodzi raz z lewej a nieraz z prawej strony. Nie centralnie tylko z boków samochodu. Na prostej drodze jak nieraz samochód się przechyli też słuchać puknięcie. Myślałem, że to jakieś plastiki typu nadkole, osłona pod chłodnicą, ale tam jest wszystko pomocowane i poprzykręcane - nie ma co latać. Następny typ padł na osłony tarcz (blachy) i klocki, ale tu też wszystko ok. Ogólnie zawieszenie jest sztywne i pracuje ładnie. Łączniki stabilizatora są ok. Tuleje na wahaczach wyglądają na całe, nie są powyrywane. Nie ściąga w koleinach. Efekt ten występuje jak samochód się przechyla na boki. Naczytałem się na forum, ale nic mi nie pasuje. Proszę o jakieś sugestie.
_________________ ... to znaczy teoria tak mówi, a w praktyce ....
|
26.05.2009, 08:21 |
|
|
Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56 Lokalizacja: Piaseczno WPI Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
łączniki stabilazatorów
cos widocznie kiepsko szukałeś
|
26.05.2009, 09:51 |
|
|
Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55 Lokalizacja: wro Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
|
26.05.2009, 10:14 |
|
|
Dołączył(a): 09.02.2009, 12:43 Lokalizacja: Gostynin Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: FABIA COMBI FRESH+
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Wczoraj patrzyłem łaczniki, ale dzisiaj jeszcze raz sprawdzę. Zobaczymy.
Ktoś napisał: "jakby wiązka się gdzieś obijała w komorze silnika o blachę" i ja mam dokładnie to samo tylko że tam nie ma rozwiązania. Będę drążył do bólu bo widzę że wiele osób ma problem z takim stukaniem. Jutro dam znać jakie efekty.
_________________ ... to znaczy teoria tak mówi, a w praktyce ....
|
26.05.2009, 14:57 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2005, 07:46 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 34
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Moja sugestia - sprawdz amortyzatory. Ja mam takie same stuki jak opisujesz i zdiagnozowane luzy na amortyzatorach (przebieg 111.000 km).
Bardzo latwo jest to sprawdzic - wystarczy otworzyc maske i zdjac czarne zaslepki z kielichow, a nastepnie polozyc palec na amortyzatorze, podczas gdy druga osoba niech zakolysze autem naciskajac na jego przod. Efektem beda wyraznie wyczuwalne luzy na amortyzatorach podczas kolysania autem.
|
27.05.2009, 07:09 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:18 Lokalizacja: K-ów Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
nie wiem czy w waszym przypadku będzie podobnie, ale u mnie stuki pojawiły się po gwałtownym hamowaniu 120 do zera -okazało się ze za suki odpowiedzialny jest klocek hamulcowy, akurat miałem je wymieniać więc wymieniłem i stuki znikły.
|
06.07.2009, 11:37 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|