Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55 Lokalizacja: wro Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
u mnie lozysko amortyzatorow z tylu wydawalo dzwiek "gniecionej, plastikowej butelki". Przynajmniej taka diagnoza w ASO byla
|
23.06.2009, 18:39 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48 Lokalizacja: z Pienin Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
teraz jak myśle to jest taki dzwiek jakby grubą spreznyne sciskac i rozciagac,
te łożyska to jaki koszt mniej wiecej [ Dodano: 2009-06-23, 22:54 ]a to by tak po deszczu nagle od wilgoci [ Dodano: 2009-06-23, 23:02 ]jak sprawdzić czy to łożysko na postoju da się jakoś prosto ocenić
czy trzeba się na tym dobrze znać
|
23.06.2009, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Łożysko kosztuje około 35 złotych
|
24.06.2009, 05:51 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48 Lokalizacja: z Pienin Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
poświeciło troche słonko i jest ciepło i przestało pykac w kołach
nie wiem wiec co to robić?
|
26.06.2009, 07:10 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43 Lokalizacja: Białystok Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Mam ten sam problem o okresach deszczowych, kiedy wilgotność powietrza rośnie. Jak autko było na gwarancji, to mi wymianiali łóżyska na amorach i przez pewien czas był spokój (wszystko było suche i świeżo nasmarowane). Teraz wyluzowałem i przyjąłem odpowiedź TTTM. Gdzieś, kiedyś czytałem, że dobrą metodą na rozwiązanie tego problemu jest naciągnięcie na ostatni zwój sprężyny koszulki termokurczliwej.
_________________ Cinek
|
26.06.2009, 10:23 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48 Lokalizacja: z Pienin Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
dzięki za odpowiedz... wiec sobie chyba na razie daruje ... zobaczę czy za każdym razem się to będzie powtarzało
|
26.06.2009, 10:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Mi na bank poszły łożyska amorów w obydwu kołach. Teraz pytanie, czy opłaca sie wymieniać je tylko same bez nowych amorków?? Przebieg auta to 154 000 km. Niestety nie wiem czy były wymieniane wcześniej.
jaki jest koszt wymiany np w ASO i w prywatnym zakładzie??
|
28.06.2009, 22:56 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19 Lokalizacja: kołobrzeg Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
|
Koledzy czy da radę wymienić łożysko bez wyciągania amortyzatora? (w felicji i golfie podobno można)Myślałem żeby ścisnąć sprężynę,odkręcić nakrętkę amorka i podnieść wtedy mocno autko i nacisnąć wachacz w dół.Tłoczysko powinno wyjść z poduszki i wtedy można by zmienić łożysko.Czy będzie dostatecznie wiele miejsca na taką operację i czy da się tego dokonać w ten sposób??? czy nie będzie problemu żeby tłoczysko umieścić na swoim miejscu po całej operacji Chciałbym oszczędzić trochę kasy i zrobić to samemu (nie było by też potrzeby ustawiania zbieżności)
|
01.01.2010, 10:57 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
halomistrz napisał(a): Koledzy czy da radę wymienić łożysko bez wyciągania amortyzatora? (w felicji i golfie podobno można)Myślałem żeby ścisnąć sprężynę,odkręcić nakrętkę amorka i podnieść wtedy mocno autko i nacisnąć wachacz w dół.Tłoczysko powinno wyjść z poduszki i wtedy można by zmienić łożysko.Czy będzie dostatecznie wiele miejsca na taką operację i czy da się tego dokonać w ten sposób??? czy nie będzie problemu żeby tłoczysko umieścić na swoim miejscu po całej operacji Chciałbym oszczędzić trochę kasy i zrobić to samemu (nie było by też potrzeby ustawiania zbieżności)
Z tego co mi wiadomo to bez wyciągnięcia McPersona i ściśnięcia sprężyny się nie da, inny sposób może grozić kalectwem.
|
03.01.2010, 14:47 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19 Lokalizacja: kołobrzeg Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
|
Sprężyny były by ściśnięte ściągaczem (to normalne) ale............. czy reszta jest do zrobienia?
|
03.01.2010, 15:36 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Jakbyś podniósł cały przód na "kobyłki" mogło by się udać, pomiędzy piastą a McPersonem nie ma regulacji, wymieniałem łożyska z przodu i nic na rolkach się nie zmieniło.
|
03.01.2010, 15:39 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
stuki w zawieszeniu
Prosze o pomoc w ASO rozkladaja rece twierdzac ze fabie tak maja. przebieg 60kkm stuka w przednim zawieszeniu podczas wolnej jazdy na drodze szutrowej dojazd do garazu. wymienili jakis tam lacznik od strony pasazera zamienili sprezyny na mcpersonach i nadal stuka. na szarpakach to myslalem ze mi sie autko rozpadnie ale nie rozpadlo i nic nie wykazalo POMOCY!!!!!
|
11.05.2010, 20:54 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
poducha?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
11.05.2010, 20:57 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
poducha jaka??
|
11.05.2010, 21:02 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
tomaszr napisał(a): poducha jaka??
Airbag.
Chyba koledze chodziło o "poduszkę" zawieszenia silnika, ale to mało prawdopodobne.
Mi tak stuka od mniej więcej przebiegu 20 tyś. km. Na diagnostyce co roku przechodzi bez żadnych luzów i stuków, w ASO też nic nie znaleźli. Teraz mam 136 tyś. i dalej oryginalne zawieszenie, od nowości nic nie robione. Po prostu dałem sobie spokój, nie będę się w koszty pakował, z czasem samo wyjdzie.
|
11.05.2010, 21:23 |
|
|