Teraz jest 02.05.2024, 14:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
[F1] Stuki w zawieszeniu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55
Lokalizacja: wro
Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
u mnie lozysko amortyzatorow z tylu wydawalo dzwiek "gniecionej, plastikowej butelki". Przynajmniej taka diagnoza w ASO byla :mrgreen:


23.06.2009, 18:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48
Lokalizacja: z Pienin
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
teraz jak myśle to jest taki dzwiek jakby grubą spreznyne sciskac i rozciagac,

te łożyska to jaki koszt mniej wiecej

[ Dodano: 2009-06-23, 22:54 ]
a to by tak po deszczu nagle od wilgoci ??

[ Dodano: 2009-06-23, 23:02 ]
jak sprawdzić czy to łożysko na postoju da się jakoś prosto ocenić
czy trzeba się na tym dobrze znać


23.06.2009, 21:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Łożysko kosztuje około 35 złotych


24.06.2009, 05:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48
Lokalizacja: z Pienin
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
poświeciło troche słonko i jest ciepło i przestało pykac w kołach
nie wiem wiec co to robić?


26.06.2009, 07:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43
Lokalizacja: Białystok
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
Post 
Mam ten sam problem o okresach deszczowych, kiedy wilgotność powietrza rośnie. Jak autko było na gwarancji, to mi wymianiali łóżyska na amorach i przez pewien czas był spokój (wszystko było suche i świeżo nasmarowane). Teraz wyluzowałem i przyjąłem odpowiedź TTTM. Gdzieś, kiedyś czytałem, że dobrą metodą na rozwiązanie tego problemu jest naciągnięcie na ostatni zwój sprężyny koszulki termokurczliwej.

_________________
Cinek


26.06.2009, 10:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48
Lokalizacja: z Pienin
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
dzięki za odpowiedz... wiec sobie chyba na razie daruje ... zobaczę czy za każdym razem się to będzie powtarzało


26.06.2009, 10:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Mi na bank poszły łożyska amorów w obydwu kołach. Teraz pytanie, czy opłaca sie wymieniać je tylko same bez nowych amorków?? Przebieg auta to 154 000 km. Niestety nie wiem czy były wymieniane wcześniej.

jaki jest koszt wymiany np w ASO i w prywatnym zakładzie??


28.06.2009, 22:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Koledzy czy da radę wymienić łożysko bez wyciągania amortyzatora? (w felicji i golfie podobno można)Myślałem żeby ścisnąć sprężynę,odkręcić nakrętkę amorka i podnieść wtedy mocno autko i nacisnąć wachacz w dół.Tłoczysko powinno wyjść z poduszki i wtedy można by zmienić łożysko.Czy będzie dostatecznie wiele miejsca na taką operację i czy da się tego dokonać w ten sposób??? czy nie będzie problemu żeby tłoczysko umieścić na swoim miejscu po całej operacji ??? Chciałbym oszczędzić trochę kasy i zrobić to samemu (nie było by też potrzeby ustawiania zbieżności)


01.01.2010, 10:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post 
halomistrz napisał(a):
Koledzy czy da radę wymienić łożysko bez wyciągania amortyzatora? (w felicji i golfie podobno można)Myślałem żeby ścisnąć sprężynę,odkręcić nakrętkę amorka i podnieść wtedy mocno autko i nacisnąć wachacz w dół.Tłoczysko powinno wyjść z poduszki i wtedy można by zmienić łożysko.Czy będzie dostatecznie wiele miejsca na taką operację i czy da się tego dokonać w ten sposób??? czy nie będzie problemu żeby tłoczysko umieścić na swoim miejscu po całej operacji ??? Chciałbym oszczędzić trochę kasy i zrobić to samemu (nie było by też potrzeby ustawiania zbieżności)


Z tego co mi wiadomo to bez wyciągnięcia McPersona i ściśnięcia sprężyny się nie da, inny sposób może grozić kalectwem.


03.01.2010, 14:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Sprężyny były by ściśnięte ściągaczem (to normalne) ale............. czy reszta jest do zrobienia?


03.01.2010, 15:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post 
Jakbyś podniósł cały przód na "kobyłki" mogło by się udać, pomiędzy piastą a McPersonem nie ma regulacji, wymieniałem łożyska z przodu i nic na rolkach się nie zmieniło.


03.01.2010, 15:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post stuki w zawieszeniu
Prosze o pomoc w ASO rozkladaja rece twierdzac ze fabie tak maja. przebieg 60kkm stuka w przednim zawieszeniu podczas wolnej jazdy na drodze szutrowej dojazd do garazu. wymienili jakis tam lacznik od strony pasazera zamienili sprezyny na mcpersonach i nadal stuka. na szarpakach to myslalem ze mi sie autko rozpadnie ale nie rozpadlo i nic nie wykazalo POMOCY!!!!!


11.05.2010, 20:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
poducha?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


11.05.2010, 20:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
poducha ?? jaka??


11.05.2010, 21:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
tomaszr napisał(a):
poducha ?? jaka??


Airbag. :-)

Chyba koledze chodziło o "poduszkę" zawieszenia silnika, ale to mało prawdopodobne.
Mi tak stuka od mniej więcej przebiegu 20 tyś. km. Na diagnostyce co roku przechodzi bez żadnych luzów i stuków, w ASO też nic nie znaleźli. Teraz mam 136 tyś. i dalej oryginalne zawieszenie, od nowości nic nie robione. Po prostu dałem sobie spokój, nie będę się w koszty pakował, z czasem samo wyjdzie. :-)


11.05.2010, 21:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL