Teraz jest 20.05.2024, 18:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
[F1] Stuki w zawieszeniu 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
wyjdzie albo sie cos urwie


11.05.2010, 21:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
tak miałem na myśłi poduche silnika..

A pod maską nic tam luźno nie lata? Może w schowku coś sie tłucze.. A konkretnie z której strony dobigają stuki, z pasażera?

[ Dodano: 2010-05-11, 22:46 ]
tomaszr, cóż poradzić, przejrzyj te tematy i poszperaj szukajką na hasła, stuka, stuki, puka etc..
Napewno na coś trafisz..

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=stuki

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


11.05.2010, 21:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.10.2009, 08:08
Lokalizacja: Elbląg
Posty: 236
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: hatchback
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
mi tez stuka i tez w ASO mi powiedzieli ze to poducha

_________________
...:Nigdy Nie Mozna Ustalić Gdzie W Kobiecie Kończy Się Diaboł A Zaczyna Sie Anioł:...


12.05.2010, 08:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58
Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
U mnie też ostatnio pojawiły się stuki.
Próbowałem wszystkiego, wyciągałem trójkąt, kask z bagażnika, w schowku nic nie ma, ściągnąłem kołpaki, może jestem przeczulony ale dalej coś dobiega. Obstawiam końcówki drążków - z tego względu, że jadąc prostą drogą jest idealna cisza. Natomiast przy nierównościach pojawiają się stuki, a także próbowałem podczas jazdy ruszać kierownicą (tak jak w F1 grzeją opony przed wyścigiem) - podczas tych ruchów również słyszalne odgłosy z przodu. Czy moja diagnoza celna ? Czy w innym kierunku szukać?
Pozdrawiam!

----
edycja:
w prawym nadkolu poluzowały mi się śrubki i troszkę plastik latał - dokręciłem i niby ok, ale brakuje jednej śrubki (torx) czy można takie kupić?


12.05.2010, 17:07
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
heymen napisał(a):
troszkę plastik latał


Tak. Nie zawsze trzeba szukać luzów w zawieszeniu. U mnie też stukała osłona plastikowa pod silnikiem i nadkole o łącznik stabilizatora.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


12.05.2010, 17:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
a może to jest łożysko i gumy na mc phersonie ??
zbytnio nie znam sie na tym.
ostatnio robiłe zawieche z przodu i dalej puka.
mechanior powiedział mi że może trzeba będzie jeszcze wymienić łożysko i gumy.


12.05.2010, 17:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58
Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
hmmm też się niezbyt znam, dlatego chciałem jakąś poradę.

Do plastików to wiem. Kiedyś pokrywa silnika też dawała mi troszkę hałasu.
Aktualnie zastanawiam się nad gumami ale na stabilizatorze i końcówkami drążków , czyli nad takim standardem w Fabii.

Da radę własnymi siłami zrobić to?


12.05.2010, 17:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
heymen napisał(a):
Aktualnie zastanawiam się nad gumami ale na stabilizatorze i końcówkami drążków , czyli nad takim standardem w Fabii.
ja właśnie ostatnio to wymieniałem i dalej puka :grin:
heymen napisał(a):
Da radę własnymi siłami zrobić to?
pewnie że da.

tylko później trzeba bedzie chyba zrobic zbieżność.


12.05.2010, 17:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
wawrzkok napisał(a):
heymen napisał(a):
Aktualnie zastanawiam się nad gumami ale na stabilizatorze i końcówkami drążków , czyli nad takim standardem w Fabii.
ja właśnie ostatnio to wymieniałem i dalej puka :grin:
heymen napisał(a):
Da radę własnymi siłami zrobić to?
pewnie że da.
tylko później trzeba bedzie chyba zrobic zbieżność.

Witam!
Ja miałem już od dłuższego czasu coraz więcej dziwnych objawów (nasilających sie) "stuku-puku" oraz skrzypienia podczas jazdy, przejeżdżania "policjantów", kręcenia kierownicą w ruchu i na postoju – generalnie ciągłe, irytujące odgłosy z zawieszenia. W końcu zebrałem „talary” i zrobiłem (konkretnie to zaufany mechanik) taki oto zakres remontu zawieszenia:
1.łożyska amortyzatorów (kol. MCP) wraz z nowymi poduszkami (oba oryginały były w tragicznym stanie, jedno rozleciało się w rękach, rozbite, zapieczone i zerdzewiałe okropnie) – uwaga: długie jeżdżenie bez wymiany grozi pęknięciem sprężyny – tak powiedział mechanik,
2.końcówki drążków kier.,
3.tuleje wahacza przedniego przednie i tylne (tylne dałem oryginały do fabii w nowej wersji tzn. pełne),
4.gumy stabilizatora,
5.na końcu zbieżność obowiązkowo
Po remoncie inne auto (mam przebieg ok. 125 tys. km), prowadzi się znacznie lepiej, nic nie stuka nie puka, po prostu cicho w zawieszeniu. Na częściach nie oszczędzałem, albo oryginały albo dobre zamienniki (łożyska SKF, końcówki drążka TRW, przednie tuleje TRW, poduszki i tylne tuleje oryginały). Jeśli kogoś interesuje dokładny kosztorys mogę podać. Wydaje mi się, że zawieszenie pod względem trwałości nie jest mocnym punktem fabii. Moje autko jeżdżone delikatnie (z omijaniem dziur w miarę możliwości), bez obciążeń (jedna, dwie osoby), fakt że sporo w mieście, a jak widać posypało sie znacznie (wcześniej były już łączniki stabilizatora i tuleje tylne wahacza raz robione).
pozdrawiam


13.05.2010, 07:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
heymen napisał(a):
hmmm też się niezbyt znam, dlatego chciałem jakąś poradę.

Do plastików to wiem. Kiedyś pokrywa silnika też dawała mi troszkę hałasu.
Aktualnie zastanawiam się nad gumami ale na stabilizatorze i końcówkami drążków , czyli nad takim standardem w Fabii.

Da radę własnymi siłami zrobić to?

Gumy stabilkizatora bym popierał.
To kolejne auto (u siebie też zacząłem od jakichś 5tys. słyszec stuki) gdzie diagnoza brzmi (dzis w serwisie) gumy stabilizatora.
Końcówki drążków łatwo wyeliminujesz. Jak Ci sięchce podnieś auto i poruszaj kołem (ręce na poziomej średnicy) Jak bedzie coś stukać to końcówki, ale tzreba potem spróbowac dla pewności w pionie. Jak bedzie luz to łożysko.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


15.05.2010, 23:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58
Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
w sumie 100 kkm pękło, a jeszcze nie były wymieniane ww części, dlatego strzelałem na to. Jak będzie lepsza pogoda to się trzeba bęędzie zabrać za to. Mam nadzieję, że po wymianie gum i końcówek będzie już ok. Jest może gdzieś jakiś opis, zdjęcia pomocneprzy tych pracach?


16.05.2010, 10:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
heymen, Albo opcja szukaj albo szukaj sam tutaj [center]http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewforum.php?f=25[/center] :hysterical:


16.05.2010, 19:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58
Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Z powodu super pogody jeszcze nic nie wymieniałem.
Ale wczoraj na kanale szarpiąc łączniki stabilizatora, na jednym było czuć znaczne luzy, podczas gdy drugi było ciężko poruszyć.
Przy gumach na stabilizatorze widoczne oznaki lekkiej korozji - więc pewnie jakieś "luzy" muszą tam być.
Ale co najgorsze przy wyłączonym silniku ruszając kierownicą słychać stuki spod maglownicy. Gdy się przyciśnie gumę to tak jakby o wiele ciszej było.
Stuki przede wszystkim przy dziurach.
Jako ciekawostka, jezeli oba koła idą równo (np. garby) to stuków nie ma, albo prawie ich nie słychać.

EDIT:
Jako, że pogoda dopisała wybrałem się dziś po części i kupiłem łączniki stabilizatora. W starych śruby mocujące nie były łatwe ale dałem radę. Po wymianie jest cicho. Narazie jedynie po jeździe próbnej ok. Zobaczymy po jakimś czasie.


05.06.2010, 08:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.05.2010, 19:56
Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post 
Moje,,stukanie'' w zawieszeniu rozwiązal kawalek dętki rowerowej. Na dwoch stacjach diagnostycznych NIC nie wykazano. Co sie okazalo po samodzielnym sprawdzeniu luzów? Stabilizator mial znikomy luz na gumach (N O W Y CH!!!). Owinięte kawalkiem wspomnianej dętki, dokręcone, daly oczekiwany efekt. Zero stukania na dołkach i zaoszczędzone pieniądze w kieszeni... ,,mechanicy'' do tej pory radzili wymianę : MAGLOWNICY , poduszek amortyzatorów , wsporników zawieszenia , amortyzatorów , poduszek silnika.

_________________
początkujący FABIAn:)


05.06.2010, 21:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58
Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
no moich to nie było nawet po co owijać bo były już tak wyjeżdżone.
Ale często "domowy" sposób jest najlepszy i przede wszystkim rozsądny cenowo.

No a naprawa związana z maglownicą do tanich nie należy.


06.06.2010, 14:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 212 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL