Teraz jest 20.04.2024, 00:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
[F1] Stuki w zawieszeniu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Stuki w zawieszeniu
Witam wszystkich ponownie.
Mam pytanko, mianowicie:
Po przejechaniu około 15-20 km zaczyna stukać coś w zawieszeniu lub ukł. kier.Stuki czuć coraz intensywniej na kierownicy(takie pukania ni to plastik ni to metal).Im dłuższa trasa tym głośniejsze walenia na nierównościach drogi.
Nadmieniam,że stabilizator zrobiony(gumy i łączniki), wszystko-tzn. tam ki się wydaje powymieniane z tych części co miały luzy, ostatnio nawet łożyska i poduszki kolumn McPhersona wymieniłem.
Czy jest możliwe by np podczas dłuższej jazdy olej we wspomaganiu kier. rozgrzewając się podczas pracy powodował luz na listwie zębatej przekładni?
Co może powodować te stuki?
Stuki częściej słychać przy jeździe po górę,ale przy takim bardzo delikatnym wzniesieniu. Z góry jakby się wycisza.
Poratujcie :sciana:


22.06.2008, 14:53
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Miałem coś podobnego (jak ojciec miał jescze auto), ale jak zaczynała się zima, że po przejechaniu paru kilometrów zaczeły się stuki itp. I pewnego ranka w zimę przestało działać wspomaganie, pierwsza myśl duży mróz i coś tego, pojechał do mechanika okazało się, że pompa wspomagania padła i wymiana, kosztowało sporo bo jescze w miare nowa była i nie było zamienników i ogrinał w ASO było trzeba kupić. A sprawdzone amortyzatory ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


22.06.2008, 20:17
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Byłem na teście amorków i wyszedł ok.Nie pocą się.Ale jest jedna rzecz. Od pewnego czasu pojawił się luz na kole kierownicy,efektem którego jest ściąganie na koleinach(ciśnienie w oponach prawidłowe, simerbloki na wahaczach wymienione i włożone wstawki gumowe do nich usztywniające).Przed wymianą poduszek i łożysk na amorach też ściągało,ale 2-3 miesiące po wymianie był spokój.
Ale pytanko: Padła ojcu pompa czy przekładnia? Bo pompa mi nie pasuje do tych stuków.Prędzej na listwie mógłby być luz,ale to by waliło bez względu na to czy ruszyłem czy po 20 km jazdy.Już sam nie mam pomysłu. Chyba rozbiorę deskę pod kierownicą i będę tam szukał. :sciana:


22.06.2008, 21:09
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Pompa i coś jeszcze, jutro z rana poszukam faktury co było kupowane i jak znajdę to rzucę skana, ale na pewno pompa wspomagania, ale stukało podobnie jak u ciebie. Jak czuć ewidentnie w zawieszeniu to chyba nie ma co deski rozkładać :niewiem:

EDIT (23/06/2008)

Znazazłem fakturę :

1. Czujnik skrętu
2. Pompa wspomagania

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


22.06.2008, 21:16
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki.
Jutro zostawię auto mechesowi(wymieniam klocki i płyn) to przy okazji zajrzy.
Strasznie zagadkowa jest ta fabia.

[ Dodano: 2008-06-25, 14:45 ]
Chyba znalazłem co powodowało te stuki :lustro:
Przy połączeniu kolumny kierowniczej z przekładnią tuż przy samej podłodze jest łączenie dwóch profili stalowych(jeden w drugi, tuż przy przegubie Kardana).
Zastosowałem nawiercenie i skręciłem to śrubą M5 z nakrętką. Zniknęły również luzy na kierownicy(efekt pływania na koleinach też).

[ Dodano: 2008-06-25, 16:44 ]
Dociągnąłem jeszcze śrubę (chyba na klucz 19mm) przy samej przekładni kierowniczej,to tak dla pewności żeby zlikwidować ewentualny luz na listwie zębatej.


23.06.2008, 19:40

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [F1] stuki zawieszenia
Wymienione zostały silentblocki z ibizy, następnie odboje, poduszki i łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, dodatkowo gumy stabilizatora. Odnośnie gum stabilizatora, okazało się, że mają one większą średnicę niż sam pręt, więc dorobiłem tulejki do nich. i nadal coś stuka w przednim zawieszeniu. Acha, sworznie wahaczy też nowe :/

drugie pytanko brzmi jak wymienić odboje tylnich amortyzatorów

z góry dzięki za pomoc


12.05.2009, 19:13
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
GUZON napisał(a):
drugie pytanko brzmi jak wymienić odboje tylnich amortyzatorów

nie łącz dwóch odegłych spraw w jednym wątku - to raz, a dwa jest od tego opis.
stąd będe usuwał.


12.05.2009, 19:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11
Lokalizacja: K-ce
Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
zostaje jeszcze tuleja przednia wahacza przedniego, no i amorki które też potrafią stukać ...
a może silnik telepie się albo skrzynia biegów bo poduszki się uszkodziły ?

_________________
Systemy alarmowe


12.05.2009, 20:07
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
lakatus napisał(a):
zostaje jeszcze tuleja przednia wahacza przedniego, no i amorki które też potrafią stukać ...
a może silnik telepie się albo skrzynia biegów bo poduszki się uszkodziły ?



hmm te tuleje byly także robione... z tydzien predzej, poduchy też odpadaja bo klekotanie slychac przy powolnej jezdzie po kamieniastej drodze, lub nierownym asfalcie


12.05.2009, 20:31

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,
może stabilizator się przestawił i udeża w plastikowe osłony nadkola. U mnie tak było a dowiedziałem się przez przypadek na przeglądzie a w warsztacie powiedzieli mi że to łącznik stabilizatora jest do wymiany bo pukało :/.

Pozdrawiam


13.05.2009, 08:48
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
krzykii3 napisał(a):
Witam,
może stabilizator się przestawił i udeża w plastikowe osłony nadkola.

Pozdrawiam


w sumie ciekawe..., da sie go przestawic/przesunąć bez rozkręcania większej partii podwozia? :worthy: hehe

[ Dodano: 2009-05-18, 19:59 ]
Więc dziś udało się usunąć moją usterkę.
Okazało się, iż podczas składania kolumn mcPearsona, nie dokręciłem nakrętek sztycy amortyzatora, co podczas jazdy powodowało owe klikanie. Zwykła głupota normalnie... dobrze, że nic się nie stało podczas jazdy..... :aniolek"
Pozdrawiam

temat do zamknięcia


14.05.2009, 14:52

Dołączył(a): 24.02.2009, 20:48
Lokalizacja: z Pienin
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post dziwne stuki w przednim zawieszeniu
zaczęło się kilka dni temu cały czas lało i mokro nie wiem czy to możne mieć związek
jak włącze silnik i ruszam kierownica to takie dzwieki jakby pukania ocierania ciezko opisac ten dzwiek
i jak powoli jadę to tak samo jak skręcam w jedna czy druga stronę takie głuche pukanie i ocieranie jakby nie z jednej strony tylko tak jakby od środka albo z dwóch stron
taki dźwięk jakby naprężona line pociągnąć i puścić coś takiego ??


23.06.2009, 10:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Sprawdź gumę od amortyzatora, może obciera o sprężynę, ja to mam. Każde nawilżenie tego na krótko pomaga.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.06.2009, 10:55
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 17.05.2009, 13:07
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
u mnie zostało to zdiagnozowane jako łożyska amortyzatorów, po ich wymianie cisza przy skrecaniu kół zarówno na postoju jak i przy jezdzie


23.06.2009, 12:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Łożyska amortyzatorów , na 99,9% : )


23.06.2009, 17:56
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL