Teraz jest 26.04.2024, 06:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1/F2] Kontrolka pomarańczowa - helikopter 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post Kontrolka pomarańczowa - helikopter
Witam,

Na wstępie chciałem wyrazić ogromne uznanie dla uczesnitków forum - jestem posiadaczem Skody od 4 dni i juz sporo zdążyłem przeczytać.

Przeszukałem forum w odpowiedzi na mój problem ale tematy są porozrzucane.

Kupiłem auto 4 dni temu - przebieg 49 tyś - 2003 r. Zatankowałem do pełna paliwo Shell (ponoć dobre) i jadąć dzisiaj po obwodnicy z prędkością 110 km/h przyhamowałem przed zjazdem w prawo i na ostrym łuku zapaliła się pomarańczowa lampa. Troche czuje się rozczarowany i mam nadzieje, że nie bedzie to początek problemów ale jaka może być tego przyczyna? Co polecacie?

1) Wyjeździć paliwo w baku i zatankować jakieś dobre (BP?)
2) Udać się do ASO czy mechanika - podłączyć do kompa i sprawdzić co może być?
3) Przeczyścić styki/klamry od akumulatora (osoba od której kupiłem auto w ostatnim roku zrobiła 6 tyś km...)
4) Przeczyścić przepustnice?

Ktoś ma jakiś pomysł? Jutro przeczyszczę styki - gdzie jest złącze do koma (chciałbym też je przeczyścić - jakby były jakieś foto byłbym zobowiązany - 1.2, 54 KM). Jakie są Wasze doświaczenia? Jak czytam to widzę, iż niestety nie jestem wyjątkiem :(

Dzięki za wszelką pomoc i ogromne wyrazy uznania dla wzystkich!

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 13.04.2009, 21:49 przez ekwin, łącznie edytowano 1 raz



13.04.2009, 21:13
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
złącze diagnostyczne jest tutaj
EPC i helikopter to dwie różne lampy.
Jeśli EPC to moze to być nawet uszkodzony czujnik pedału hamulca - znadziesz na forum info

Jeżeli nie hamulce to przyczyn może być milion.
Jeżeli chcesz mieć spokojne sumienie to podjedź gdzieś i podłącz kompa, zapisz numery błędów i będziemy potem myśleć.

Może to też być paliwo, przepustnica raczej mniej podejrzana. Brudne styki, hmmm bez nr błędu nie dojdziesz które mogły się zabrudzić bo wystarczy że jakiś czujnik (pytanie który) daje fałszywy sygnał i też lampa może się świecić


13.04.2009, 21:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Dzięki - chyba wpierw sprawdzę sam co mogę sprawdzić a w weekend udam się do mechanika na komputer (wtedy bede miał numer błedu). Jak pomyliłem kontroli to sorry - chodzi mi o pomarańczową.

Dodam, że światło stop chodzą ok - silnik również pracuje bez zmian (nic nie szarpie, nie przerywa).

Pozdrawiam


13.04.2009, 21:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Tu chodzi, że jakiś czujnik w silniku czy nawet nie może źle odczytać dane lub jakiś parametr i wtedy zapali Ci się ta kontrolka, byle jaki zły odczyt powoduje zapalenie się tej lampki


13.04.2009, 21:55
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
No cóż... poznaje uroki Skody :)

Rano jechałem do pracy - po całej nocy nic sie nie zmieniło - kontrolka się paliła. Przejechałem 10 km do pracy i po 8 godzinach wracam... kontrolka się nie świeci... zero mojej ingerencji - ciekawe jak długo :)
Chyba i tak przyda się komputerek aby zobaczyć gdzie i jak siedzi!

Pozdrawiam


14.04.2009, 17:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2009, 20:55
Lokalizacja: Gierałtowice
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
weź sprawdź stan płynów w aucie czyli
- płyn hamulcowy
- płyn chłodniczy
- płyn od wspomagania


14.04.2009, 17:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Płyn hamulcowy i wspomagania ok ale... płynu chłodniczego wskaźnik idealnie na polu minimum - a lampka włączyła mi się na dużym łuku w prawo - być może poziom się zmienił co od razu zmyliło wskaźnik... Jutro doleje płynu.

Dzienx za zwrócenie uwagi - niby pozorne rzeczy a sie o nich zapomina (człowiek głupieje przy nowym samochodzie w obawie czy nie kupił 1 fabii z dwóch :P )


14.04.2009, 18:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Najlepiej pojedz na komputer wtedy bedziesz miał 100% pewność co jest nie tak, a jeżeli płynu by było mało to by się pomarańczowa kontrolka nie zapaliła tylko czerwona od chłodzenia.


14.04.2009, 18:19
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 10.04.2009, 20:55
Lokalizacja: Gierałtowice
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
od chłodzenia do zapala sie raz od płynu hamulcowego miga czerwona kontrolka tak że ja bym proponował sprawdzic stan płynu od wspomagania

i jak mówisz ze na ostrym łuku ci sie zaświeciła to możliwe ze jest to jakiś płyn


14.04.2009, 18:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Pozostałe płyny łącznie z olejem są ok (płyn od wspomagania jest na max)... zobacze czy znów się zaświeci kontrolka (mam nadzieję, że nie bede musił pisać tutaj pamiętnika jak niektórzy nasi koledzy :devil: )... tak czy owak za kilka dni chcę pojechać na kompa aby przyjrzeć się autku od wewnątrz - póki co zachowuje się wszystko fajnie i zaczynam lubić to auto :)


14.04.2009, 18:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.04.2009, 18:57
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Jeśli jest to pomarańczowa kontrolka w kształcie silnika (w polu zegara prędkościomierza) to mogą być poważne koszty.
Miałem to niedawno (silnik 1,2 12V AZQ, 2003 r. równe 70000 km). W trakcie jazdy nagle zapaliła się ta kontrolka (brak innych objawów w pracy silnika). Wizyta w ASO Skody (odczyt błędu z komputera, pomiar ciśnienia sprężania). Diagnoza: zły skład spalin w 3. cylindrze. Skasowali błąd. Po trzecim uruchomieniu silnika powtórzył się. Koszt 1. wizyty w ASO 329,40 zł (w tym: 201,30 -pomiar ciśnienia sprężania, 128,10 - odczyt błędu).
2. wizyta w ASO: wymiana (bez skutku) świec, cewek. W końcu po tygodniu grzebania zdjęcie głowicy i jej naprawa oraz profilaktyczna wymiana rozrządu.
Koszty:
- robocizna- 2626,40 zł;
- części - 2297,35 zł; (w tym "duperele" typu: zawory 65 zł/szt, śruby głowicy 25 zł/szt, silikon pokrywy zaworów 256 zł (!) oraz grube rzeczy typu łańcuch rozrządu 291 zł i uszczelka głowicy 124 zł)
RAZEM: 4923,75 zł.
Czy było warto? Kumple radzili mi zakup używanego silnika (~1,5-3 tys z wymianą). Nie chciało mi się za tym chodzić...
To był mój czarny scenariusz. Miejmy nadzieję, że w Twoim przypadku może być coś innego, ale bez odczytu błędu nic nie można ustalić. Podałem ceny z ASO (POL-MOT Auto Felińskiego 2 w Warszawie) - być może nieautoryzowana konkurencja jest znacznie tańsza.

_________________
Will


14.04.2009, 20:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Cóż... nie życzę sobie takich kosztów, jednak mam nadzieję, że nie będzie u mnie tak źle. Przeglądając forum zwróćiłem uwagę, że wiele osób ma/miało podobny problem i z różnym skutkiem udało się im go rozwiązać (niektórzy niemal sami do tego doszli, a niektórzy musieli zainwestować kilka setek).

Czytając różne sytuację na pewno nie będę naprawiał auta w ASO - jest wiele dobrych i polecanych warsztatów w 3mieście (również na tym forum). ASO to kosiciele, którzy nie liczą się z Klientem i jego portfelem (przerabiałem to w innych autach).


14.04.2009, 20:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post 
Wczoraj u mnie też po zatankowaniu do pełna,w czasie jazdy zapaliła się CHECK ENGINE.Dziś odpalam,dalej jest.Telefon do ASO,można podjechać.Jadę.Na parkingu przy ASO sam szef serwisu podpiął mały , przenośny VAG i odczytał mi że mam więcej paliwa w baku niż wynosi pojemność zbiornika,coś o zapowietrzeniu zbiornika.Spytał czemu leję więcej niż pojemność zbiornika a ja mu na to że tankuję do pierwszego odbicia.To on na to że pewno musiałem trącić ten mały zawór przy wlewie i przelałem,być może trzeba będzie wymienić ten zawór koszt 250pln,ale to nic pewnego.Póki co ma wyjeżdzić ten zbiornik paliwa a że za tydzień mam przegląd roczny to się zobaczy co i jak.Błąd mi wykasował,przejechałem od tego czasu ze 20 km,kilka razy odpalając i spokój.Auto nawet z błędem jeżdziło ok.Zrobili mi to gratis.Pozdrawiam

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


14.04.2009, 21:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.01.2008, 21:32
Lokalizacja: Łódź
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: łódzkie
Post 
Witam
mojej koleżance też zapaliła się pomarańczowa kontrolka po tankowaniu na shellu, pojechała do ASO powiedzieli, że jest zbyt bogata mieszanka paliwa. Przestała tankować na shellu problem się skończył.

Pozdrawiam
Karolina


15.04.2009, 18:13
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Kontrolek ciąg dalszy :czacha:

Kontrolka helikopterka się nie pojawia (podejrzewam, że mogło to mieć związek z paliwem), jednak dzisiaj było ciepło a ja utknąłem na 30 min w korku. Po jakimś czasie włączyła mi się kontrolka EPC :smutny:

Ponieważ korek się kończył nie zatrzymałem się... co mnie zapokoiło - było ciepło a nie słyszałem aby włączył się wentylator (temperatura wskazywana była idealnie po środku) - wg mnie powinien po takim czasie dlatego sprawdzę czy nie jest uszkodzony termostat.

Po 15 min jazdy zgasiłem silnik na 5 minut... kontrolka EPC zgasła i mimo że dzisiaj znów jeździłem, już się nie zapaliła. Ciekawe co wyjdzie na komputerze ???

Pozdrawiam i wszystkim dziękuję za uwagi i komentarze :)

[ Dodano: 2009-04-23, 16:37 ]
W poniedziałek na rezerwie zatankowałem paliwo na Statoil (jakieś bezsiarkowe) - kontrlka zgasła momentalnie... wczoraj byłem na VAG-u - błędów zero - nawet nie pamięta takiego błędu.

WNIOSEK - paliwo na shell chyba ostatnimi czasy strasznie zubożało - kiedyś to była dla mnie "stacja pierwszej potrzeby"... teraz chyba przyjdzie przestawić się na BP, Statoil.

Pozdrawiam a wszystkim dziękuję za sugestie :)


15.04.2009, 20:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL