|
|
Teraz jest 07.07.2024, 00:10
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
[F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05 Lokalizacja: Andrychów Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
[F1] Tarcie z przodu, głośna praca przy jeździe prosto
Witam, mam problem: to głośniejsza praca, jakieś tarcie z przodu pod maską, chyba bardziej z prawejstrony, raczej nie z silnika, występuje przy jeździe (też na luzie) na wprost, gdy skręcam kołami w prawo lub w lewo tarcie na ten moment ustaje. Co je to?? Łożyska? Pompa wody? Szczęki ham.? Łożyska alternatora? Jak się to sprawdzić samemu? Acha, na marginesie dodam, że od zakupu, dawno przed pojawieniem się tego problemu przy jeździe na wprost kierownica lekko skręca w prawo i "Gnijąca Panna Skoda";) nieco ucieka z prostej (nie była bita, nie pomogła zmiana kół, opon). Z góry wielkie dzięki za wszelkie rady.
_________________ Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków
|
02.11.2009, 09:42 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
Proponuję poszukac w elementach zawieszenie może wahacze ? stabilizator, a napewno zbierzność.
_________________ )
|
04.11.2009, 13:57 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Michalis proponuje zerknąć do zawieszenia sprawdzić luzy na swożniach łącznikach stabilizatora i kontrole luzu na łożyskach napinacz alternator nic z tych rzeczy poniważ zmiana kierunku jazdy nie ma wpływu na pracę tych elementów.Co do ściągania być może lekko blokuje zacisk hamulcowy (klocki cały czas ocierają się po tarczy) czasem to wystarczy by samochód ściągało daj znać jak się z tym uporasz i opisz co było przyczyną niedomagania Powodzenia.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
04.11.2009, 14:25 |
|
|
Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05 Lokalizacja: Andrychów Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.
_________________ Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków
|
07.11.2009, 17:08 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Michalis napisał(a): Dzięki wielkie chłopaki, oczywiście w pośpiechu nie myślę - wiadomo że zanikanie tarcia przy skręcaniu eliminuje alternator, pompę itp. a zostają elem. zawieszenia (ost. słyszę, że znika tylko przy skręcie w lewo). Dam znać co i jak, gdy znajdę czas i pojadę, by mi zbadali zawieszenie. Napięcie paska na alternatorze sprawdzają jakimś czujnikiem? Mam wrażenie, że jeden fachura za bardzo mi go naciągnął, ale na oko to trudno stwierdzić. Jeszcze raz dzięki.
Nie ma takiego czujnika , napięcie paska nie sprawdza się na OKO , na OKO nie jeden umarł , weż go pomiędzy dwa palce i z pewnym oporem przewiń o 90 stopni , jak za lekko idzie lużny jak nie da się go przewinąć za bardzo napięty
|
07.11.2009, 21:48 |
|
|
Dołączył(a): 02.11.2009, 09:05 Lokalizacja: Andrychów Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Czołem! Pasek poluzowany, ale i tak ciężko się kręci - dzięki za wskazówki. A co do tarcia - dziś mam zmieniane prawe łożysko (piastę) i lewy łącznik drążka stabilizatora -powinno przestać trzeć i hałasować, ale czy pomoże na ściąganie w prawo, nie wiem? Czy powinienem po takiej wymianie robić zbieżność? Dzięki za pomoc
_________________ Artur Dwie Szopy z Ministerstwa Głupich Kroków
|
16.11.2009, 11:45 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|