|
|
Teraz jest 26.04.2024, 14:52
|
palace sie cewki zaplonowe
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.02.2009, 10:42 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
palace sie cewki zaplonowe
witam,
spalila mi sie cewka zaplonowa jakies dwa tys kilometrow temu, samochod zredukowal moc, zatrzymalem sie i juz nie chcial zapalic, wymienilem cewke, zadowlony , ze teraz bede jezdzil no ale padla kolejna, tym razem na wtyczce wiec i wtyczke bedzie trzeba wymienic - mam nadzieje , ze calej wiazki nie bede musial wymieniac
moje pytanie jest takie, czy moze to byc problem z modulem zaplonu czy cewki siadaja po 120 000 i tyle.
jeszcze taka jedna sprawa ktora mnie w tym temacie bardzo interesuje, czy panowie uwazacie, ze moze to miec cos wspolnego z jakoscia paliwa, akurat pierwsza cewka padla po zakupie paliwa na stacji firmowanej przez supermarket na A. ale jak tankowalem to nalalem jeszcze do karnistra 5 l. ostatnio stwierdzilem, ze trzeba to paliwo z karinistra wykorzystac , wiec do tych 5 l dolalem jeszcze 35 z firmowej stacji.
zawsze leje dobre paliwo na uznanych stacjach i nigdy nie mialem powaznych problemow z samochodem a te sa pierwdzymi fabia 1,4 121 tys
czy jeset mozliwe, zeby paliwo mialo cos z tym wspolnego , czy na 100% jest to glupi zbieg okolicznosci.
|
28.03.2009, 12:00 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Cewki mają prawo paść po takim przebiegu bo nic nie jest wieczne , co do paliwa to nie ma ono nic wspólnego z padającymi cewkami to świeca ma kontakt z paliwem
|
28.03.2009, 12:43 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2009, 10:42 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
dzieki,
to jak ? jezdzic i czekac az pozostale padna ? nowa cewka 170 zl plus wiazka 80, wiec juz 250 zl na start , pogoda jest dobra to sobie wymieniam. boje sie tylko , ze to przyczyna moze byc w w inny miejscu, a nie sam przebieg, ale za bardzo nie mam pomyslu gdzie.
|
28.03.2009, 15:00 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2009, 19:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Mint juÂż ok 135 KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: mazowieckie
|
Witam
Jeśli mówimy o silniku 1.4 16V to ma prawo się tak dziać.
Miałem taki przypadek w silniku 1.2, że spaliła się 1 cewka, wymieniliśmy na nową a po uruchomieniu spaliła się kolejna i tym sposobem wymieniliśmy wszystkie 3 po kolei.
_________________ Pozdrawiam
Ozz1
|
28.03.2009, 18:23 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2009, 10:42 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
a mial Pan pozniej problemy z tymi cewkami ? czy juz jak wszystkie Pan wymienil to sie skonczylo i teraz jezdzi elegancko?
pytam sie , gdyz ostatnio przemieszczam sie na znaczne odleglosci od domu i uniruchomiony pojazd bylby dla mnie bardzo dotkliwa sprawa
jak padla pierwsza cewka to samochod nie chcial odpalic, gdyz z nia spalil sie bezpiecznik, po wymianie samochod dojechal do domu na 3 cylindrach. za drugim razem padla tylko cewka wiec samochod dalej sie krecil.
|
28.03.2009, 20:54 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
..w mojim przypadku,najpierw padla pierwsza cewka(do domu dotoczylem sie na 3 garach),.to bylo w piatek(pamietam:))..w poniedzialek padla druga,..zaraz po niej trzecia i czwarta,.w przeciagu trzech dni,.myslalem ze to jakies fatum nademna wisi:),.wymienilem wszystkie,i od tej pory smigam i ic sie nie dzieje,.cewki padly przy 105000km.pozdrawiam
|
29.03.2009, 08:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30 Lokalizacja: EL Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
|
Jedyne co to również przytaknę. Przy takich przebiegach to już norma że cewki padają. U mnie rok temu padła jedna. Przy wymianie zwróciłem uwagę, że jedna była już wymieniona. Z 2 tygodnie temu padła ostatnia trzecia tak więc obecnie wszystkie wymienione.
Jedyne co warto doradzić to jeśli ktoś nie ma wymienionych jeszcze cewek to najlepiej mieć jedną w zapasie.... pół biedy jak jeździ się po mieście ale jak gdzieś dalej to w trybie awaryjnym te 30 km/h ciężko wracać dłuższą trasę
_________________ Pozdrawiam,
el_kamilus
|
05.04.2009, 07:24 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Dokladnie,mi na szczescie cewki padaly kilka krokow od domu,.pierwsza ok kilometra od chaty,druga zaraz po wyjzdzie z placu:),.trzecia o ile pamietam zaraz po wymiane drugiej,.nawet nie ruszylem z miejsca,.czwarta z koleji na parkingu w pracy:)ta ostatnia milalem juz przygotowna w bagazniku:)..ak leca to doslownie jedna po drugiej:..pozdro
|
05.04.2009, 10:12 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
to tak żeby jeszcze dla potwierdzenia - Kolega w VW polo 1,2 12V dokładnie miał tak samo z tym że przy około 70 000 tys km zadzwonił do mnie jednego dnia w nocy z prośbą o z holowanie na drugi dzień zawiozłem go po cewkę pan doradzał by kupić od razu komplet że zwykle następne też polecą i tak się stało chyba za dwa dni tylko tym razem w dzień kupowałem koledze następne dwie i dowoziłem bo wymianę robiliśmy już na miejscu awarii ale tylko jednej a po dojechaniu do domu jakieś 30 km padła i ta trzecia od tamtego czasu (jakieś 5 m-cy) wsio jest ok
_________________ Pozdrawiam Santi
|
06.04.2009, 09:18 |
|
|
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
Tak sobie dedukuje.
Jak pada jedna cewka, to może pozostałe pracują pod większym obciążeniem i również odmawiają współpracy po krótkim okresie czasu?
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
06.04.2009, 13:57 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
no logicznie rzecz pojmujac,taki bylby wniosek:),.u mnie polecialy jedna po drugiej,.jak u wszystkich...
[ Dodano: 2009-04-06, 15:09 ] ,...jednak nie jest to regula,mam leona 1.6 z 2002,..padla mi jedna cewka 3 miesiace temu,i od tamtej pory autko smiga i nic:)
|
06.04.2009, 14:08 |
|
|
Dołączył(a): 14.12.2008, 16:48 Lokalizacja: Warszawa Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
el_kamilus napisał(a): Jedyne co to również przytaknę. Przy takich przebiegach to już norma że cewki padają. U mnie rok temu padła jedna. Przy wymianie zwróciłem uwagę, że jedna była już wymieniona. Z 2 tygodnie temu padła ostatnia trzecia tak więc obecnie wszystkie wymienione. Jedyne co warto doradzić to jeśli ktoś nie ma wymienionych jeszcze cewek to najlepiej mieć jedną w zapasie.... pół biedy jak jeździ się po mieście ale jak gdzieś dalej to w trybie awaryjnym te 30 km/h ciężko wracać dłuższą trasę
A co powiecie na to, że ja w ciągu 3 mcy wymieniłem już 7 cewek i wszystkie na pierwszym cylindrze. Pierwszy raz zrobili mi to w serwisie potem wymieniałem sam na cewki oryginalne wraz z kompletem świec, potem kupowałem cewki-zamienniki po 70 zł. Średni czas życia cewki skrócił się do tygodnia. Po wymianie jest wszystko w porzo. Jak się przepali to nie ma jazdy na 2 garach. Ręce opadają bo nikt nie potrafi mi pomóc.
|
12.09.2009, 12:50 |
|
|
Dołączył(a): 14.12.2008, 16:48 Lokalizacja: Warszawa Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
problem rozwiązany, aso babice wyczaiło błąd wtryskiwacza (zawieszał się i dawał błędne sygnały), wymieniłem za 500 zł w aso i mam problem z głowy od 5 mcy. Co prawda ostatnio spaliła mi się żywym ogniem jedna cewka ale to podróba była.
|
02.02.2010, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2010, 20:09 Posty: 46
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: fabia sedan 1.2 2006
Rok prod.: 2006
Województwo: opolskie
|
Może się podłączę bo czytając ten temat stwierdziłem że chyba warto zaopatrzyć się w taką cewkę i wozić ze sobą. Pytanie tylko czy "na zapas" warto kupić oryginał czy zamiennik?
_________________ leszel
|
16.04.2010, 18:51 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Ja kupilem cewke moze jakies 1,5-2 lat temu. Kupilem oryginal i nie mam problemu z nia (odpukac).
Cytuj: Może się podłączę bo czytając ten temat stwierdziłem że chyba warto zaopatrzyć się w taką cewkę i wozić ze soba
Ja wiem czy warto. Jakbys chcial tak kupowac na wszelki wielki czesci na podmianke to bagaznika braknie. Swiece, pompke paliwa itp itd . . .
|
16.04.2010, 20:28 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|