FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

stukot
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=7446
Strona 1 z 1

Autor:  artiro [ 27.03.2009, 23:50 ]
Tytuł:  stukot

Witam.
Mam pytanie.
Przy ruszaniu do tyłu z przedniej części zawieszenia słychać jednorazowy stukot.
Raczej nie istotne czy kierownica jest skręcona czy nie. Stukot zawsze jest ten sam.

Czy może ktoś wie co to jest?

Pozdrawiam

Autor:  lakatus [ 03.05.2009, 13:29 ]
Tytuł: 

tez tak czasem mam i za ch... nie wiem co to :) jeśli zidentyfikowałeś problem podziel sie wiedza :)

Autor:  rslipek [ 03.05.2009, 22:04 ]
Tytuł: 

może to łączniki stabilizatorów.

Autor:  lakatus [ 04.05.2009, 13:27 ]
Tytuł: 

zgon łącznika obajwia sie chyba uderzaniem na nierównościach. Poza tym mam wrażenie jakby to nie było z okolic koła a jakbym okolice silnika, muszę wejść pod auto może przednie gumy wahacza poszły się jeb....:/ tylne mam od cupry więc nie ma opcji by coś się pozrywało :)
Czy któryś z kolegów bawił sie w samodzielną wymianę przednich gum wahacza ?

Autor:  pitwawa [ 04.05.2009, 22:19 ]
Tytuł: 

witam
proponuje sprawdzić łapę trzymajacą skrzynię od dołu gdy wyrobi się w niej guma to potrafi tak stukac przy ruszaniu do przodu i do tyłu oraz przy zmianie biegów

pozdrawiam

Autor:  koleś [ 04.05.2009, 23:14 ]
Tytuł: 

artiro napisał(a):
Przy ruszaniu do tyłu z przedniej części zawieszenia słychać jednorazowy stukot.
Raczej nie istotne czy kierownica jest skręcona czy nie. Stukot zawsze jest ten sam.


Też tak mam. Już przeklnąłem mechanika co mi ostatnio grzebał w układzie kierowniczym, że niby coś zje.. zepsuł. A tu się okazuje, że może jednak nie?
Teraz to mi trochę głupio. :oops:

Autor:  RafałSC [ 05.05.2009, 06:01 ]
Tytuł: 

Ja byłem na stacji diagnostycznej żeby mi znaleźli co mi stuka. I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej.
Z tego co mówili to nie ma to wpływu na układ zawieszenia czy kierwoniczy...?
Tylko służy do usztywnienie auta...?
Wie ktoś co to jest? Czy jest sens wymieniać?podobno nie duży koszt ale trudny dostęp...

Autor:  kros [ 05.05.2009, 20:35 ]
Tytuł: 

RafałSC napisał(a):
I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej.
może tak być, u mnie też waliło jak młotkiem, po wymianie cisza.

koszt nieduży, dostęp łatwy, ale ponieważ było kilka wersji stabilizatorów i tychże tulei więc w Twoim przypadku może być inaczej - nie wiem...

Autor:  RafałSC [ 06.05.2009, 12:51 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
RafałSC napisał(a):
I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej.
może tak być, u mnie też waliło jak młotkiem, po wymianie cisza.

a u mnie te odgłosy to bardziej takie trzepanie plastiku , cos jak kołpaki się tłuką.....

koszt nieduży, dostęp łatwy, ale ponieważ było kilka wersji stabilizatorów i tychże tulei więc w Twoim przypadku może być inaczej - nie wiem...


no ale skoro koszt nieduzy to można zrobić i zobaczymy
pzdr

Autor:  koleś [ 21.05.2009, 06:49 ]
Tytuł: 

pitwawa napisał(a):
witam
proponuje sprawdzić łapę trzymajacą skrzynię od dołu gdy wyrobi się w niej guma to potrafi tak stukac przy ruszaniu do przodu i do tyłu oraz przy zmianie biegów

pozdrawiam


Czy to na moim zdjęciu to właśnie ta łapa? W którym miejscu (numer 1 czy 2) jest ta guma, o której piszesz?

Mam dokładnie to co napisałeś. Przy ruszaniu i zmianie biegu pojedńczy stuk.

Dam radę sam wymienić?

Autor:  pitwawa [ 21.05.2009, 07:26 ]
Tytuł: 

witam

dokładnie o to chodzi
w miejscu dwa jest element gumowo - metalowy i niestety potrafi się wyrwać jek te nieszczęsne silentbloki w zawieszeniu przednim . koszt tej łapy w zamienniku ok 100 zł
używki nie kupuj bo może być jescze gorsze badziewie .
czy sam dasz radę ? ??? nie jestem pewien, w sumie trzy śruby ( dwie na skrzyni i jedna w belce ) jak ci skrzynia na głowe nie spadnie to chyba tak .
I napewno sprawdź czy to to ( ja obstawiam na 90%)

Pozdrawiam

Autor:  koleś [ 28.05.2009, 09:02 ]
Tytuł: 

Znalazłem w książce, że jest to wspornik reakcyjny między ramą a zespołem napędowym.
Czy mógłby ktoś mi pochytać numer tej części? Będzie jakiś punkt zaczepienia, pomocny w poszukiwaniach.

[ Dodano: 2009-05-28, 11:58 ]
Byłem w ASO. Wspornik trzeba wymienić w całości. Nie ma ponoć szans na demontaż gumowych elementów. Cena ok. 200 zł. Dobiera się na podstawie kodu silnika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/