Teraz jest 28.04.2024, 05:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
[F1] Demontaż klamek i zamka w Fabii 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 20.06.2014, 11:49
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: lubelskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Widzę że kilku osobom pomogło takie stukanie i jednoczesne otwieranie centralnego :) . Będę próbował. W każdym razie dla przednich drzwi w ogóle to nie pomogło. A jak w tylnych drzwiach (gdy są zamknięte) i gdy zdejmę tapicerkę, to mam tę blachę, ale żeby ją odłączyć od szyby żeby zdjąć tę blachę, to już nie ma tej śruby, która trzyma szybę? Tak było w przednich drzwiach.

A potem co zrobić żeby drzwi się odblokowały? Co zrobić z tym zamkiem, żeby go odblokować i w końcu drzwi się otworzyły?


21.06.2014, 20:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2014, 16:49
Posty: 65
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Witam
Mi poprzez pukanie , stukanie nie udało się otworzyć zablokowanego zamka prawych przednich drzwi.
Zdemontowałem tapicerkę i zanitowaną blachę drzwi z mechanizmem szyby na zamkniętych drzwiach .Można.
Zapoznałem się teoretycznie dzięki też temu forum z działaniem i budową zamka , oraz praktycznie - miałem fizycznie zamek w ręku .

Po wyjęciu szyby i blachy przyłożyłem śrubokręt ślusarski w miejsce gdzie wskazuje niebieska strzałka i uderzyłem raz młotkiem.
Zamek puścił :)

No i nie mogę dodać załącznika :cry:


22.06.2014, 10:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2013, 18:35
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Witam, czy mógłby ktoś z kolegów ponownie zamieścić fotki przygotowane przez kolegę Mayka, niestety w dziale z manualami też są "nieaktywne" tzn pojawia się komunikat.

Brak dostępu !
Nie masz dostępu do wybranej strony lub katalogu..

Również przymierzam się do demontażu zamka, bo zaczyna działać "w kratkę".
Z góry dzięki za pomoc.


18.02.2015, 21:30
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
roboty jest troszkę z tym. Pierwsze to rozebrać boczek. KOLEŚ dawał opis jak go ściągnąć. A w skrócie to odkręcić 3 śruby na dole drzwi TORXy, wyjąć to coś z przyciskiem otwierania szyby (od dołu jest dziurka i coś długiego i chudego trzeba tam wsadzić) i później wychodzi tylna część tego plastiku za którą zamykamy drzwi. Tam też są schowane 3 śruby na krzyżaka. Kolejna śrubka jest pod plastikiem PRZED klamką. To tyle. Teraz od dołu szarpiemy boczek bo jest jeszcze na spinkach. JAk mamy lampkę to odpinamy ją i wyciągamy llinkę klamki. JAk już masz boczek w rękach to teraz pewnie utkniesz na tym, że przy szybie boczek mocno siedzi. Musisz po prostu go do góry wysunąć. Bardzo ciężko u mnie siedział. No i boczku już nie ma. Teraz widzisz blachę. Jak masz w niej dookoła śruby to jesteś farciarzem, ale to później. W przednich drzwiach w tej blasze są takie czarne plastikowe zaślepki średnicy z 8cm. Po prawej i po lewej bliżej góry. Musisz je wydłubać i szybę ustawić tak z 10cm od góry aż w tych dziurach zobaczysz śrubki na klucz 10 co by poluzować szybę. Tylko poluzuj żeby ci nie wypadły do drzwi. Tym sposobem dasz radę wyciągnąć szybę do góry. Trochę nią pomanewrujesz ale dasz radę. Teraz musisz rozkręcić tę właśnie blachę lub rozwiercić nity. Już masz luźną i trzyma się praktycznie tylko na zamku. Teraz musisz wykręcić zamek od strony hmm zamka :) 2 śruby typu SPLINE rozmiar 8 i wyjąć wyżej zaślepkę plastikową taką małą i zaraz nad zamkiem i tam masz na torxa śrubkę. Tak długo odkręcasz tę śrubkę aż będziesz w stanie wyciągnąć plastik ten co jest przy zewnętrznej klamce ten taki w którym z lewej strony drzwi kierowcy jest zamek. Jak za dużo wykręcisz to śrubka ci wpadnie do środka. Teraz msusiz z klamki zewnętrznej zrzucić małą lineczkę tzn zauważysz tam taki mały plasticzek któreo jak podważysz to odskoczy z lineczką.

_________________
Obrazek


18.02.2015, 22:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2014, 16:49
Posty: 65
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Darek a tu patrzyłeś:
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=2494


19.02.2015, 17:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2013, 18:35
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
szymek krusz , witek_77 dziękuję za chęć pomocy. Walczę z tylnymi lewymi drzwiami. Zasadniczo to ciekną i "chimerycznie" się otwierają raz tak, raz nie. Chcę załatwić obie sprawy.

Z pomocą wiedzy pozyskanej z różnych forów udało mi się zdemontować boczek i szybę. Blachę na szczęście mam na śrubki, więc jest prawie gotowa do zdjęcia.
Utknąłem na problemia odczepienia zamka od drzwi. Te czeskie obrazki jakoś nie do końca mi sprawę wyjaśniły a widziałem że Mayek doprecyzował temat, tylko jego dzieło nie jest widoczne (przynajmniej dla mnie).

Spline 8 - mam (ze 2 miesiące temu walczyłem z zacinającym się zamkiem bagażnika - winny przewodzik w wiązce klapy).
witek_77 z tego co piszesz rozumiem że kluczowe jest odkręcenie (ale nie całkowite śrubki) pod mała zaślepką. Czeski manual sugeruje chyba 3 obroty? Wystarczy?
Wtedy możliwe będzie zdjęcie "maskownicy" przy klamce zewnętrznej i zwolnienie linki i zamek z blachą powinien być gotowy do wyjęcia (oczywiście po odkreceniu Spline 8).
Czy dobrze rozumiem?
Czy są jeszcze jakieś niespodzianki/ zatrzaski przy klamce i maskownicy które można nieopacznie uszkodzić?


19.02.2015, 19:09
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
nie nie ma niespodzianek. nie wystarczy tyle obrotów chyba. Ja więcej. Rób to po omacku. Zrób z 4 obroty i spróbuj wyciagnąć. Jak nie da rady to kolejny obrót i tak do skutku. Później jak wyciągniesz tą zaślepkę to zobaczysz, że tam do klamki od boku wchodzi taki dzyndzelek 5x5mm z lineczką. Musisz go podważyć i zeskoczy. Ważne przy składaniu klamki później to na sam koniec pracy zostaw sobie przykręcenie tej maskownicy klamki właśnie bo tę lineczkę krótką reguluje się tym plasticzkiem i ja se za mocno naciągnąłem tzn za wysoko ten plastik wsunąłem do klamki i mi zamek nie odbijał :) Także przed maskownicą potestuj otwieranie zamka i klamki.

JAk blachę masz zdemontowaną, lineczkę odpiętą i 2x spline wykręcone to możesz iść na piwko :) Zamek będzie przytwierdzony do blachy takim plastikiem na 3 kołkach jakby. Tego nie ruszaj. Jak wysuniesz blachę z zamkiem to zauważysz, że sam zamek jest nasunięty na ten duży plastik co jest do blachy przymocowany. Ja robiłem na oślep i źle zrobiłem, ale jechałem na żywca bez forum :)

_________________
Obrazek


19.02.2015, 19:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
darekn15
kręcić trzeba tą śrubką za zaślepką teoretycznie 3 obroty a ja np miałem więcej. To działa na zasadzie takiego pierścienia, który umożliwia wyjęcie wkładki tylko w określonej pozycji. Więc warto kręcić raz i próbować wyjąć, nie idzie to kolejny raz, ale tak żeby nie przesadzić. Z tego co pamiętam, chyba z linką klamki zewnętrznej się troszke nakombinowałem.

_________________
Moja fabia
Obrazek


19.02.2015, 19:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.06.2014, 16:03
Posty: 24
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Wybaczcie odkop ale połamałem/pogbubiłem przy naprawie wkładki ( udanej ) te zaślepki od śrubek wkładki ( takie małe, plastikowe, czarne ). Ma ktoś może takie lub zna ich numer katalogowy i wie gdzie je można zakupić ?


21.02.2015, 14:46
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż klamek i zamka w Fabii
Ajschylos napisał(a):
Ma ktoś może takie lub zna ich numer katalogowy i wie gdzie je można zakupić ?

Prawdopodobnie to będzie to:
6Y0837798

Do kupienia w ASO.

Ja je mam chyba w mojej skrzynce. Sprawdzę.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


21.02.2015, 15:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL