Teraz jest 05.07.2024, 18:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Gniazdo zapalniczki, a urządzenia typu DVD i Navi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Gniazdo zapalniczki, a urządzenia typu DVD i Navi
Witam,
jak kupiłem fabkę w czerwcu, to widziałem ze nie wyskakuje zapalniczka pomimo że jest wciśnieta, nie robilo mi to zadnej roznicy, poniewaz nie pale, ale gdy kupilismy w czerwcu DVD samochodowe dla naszego synka i na swieta dostalismy nawigacje, to juz stalo sie problemem, kupilem nowa zapalniczke (universalna) podlaczylem (czerwony [+] do czerwonego [+], czarny [-] do czarnego [-], zostal mi tylko niebieski kabelek [?], ktory zostawilem luzem. Dodatkowo wymienilem bezpiecznik zapalniczki i po zlozeniu calosci z usmiechem stwierdzilem ze zapalniczka sie nagrzewa.
Mina mi zrzedla jak po zniesieniu do auta Navi i DVD, nie bylo zasilania. Poprostu nie dzialaja, jaka moze byc przyczyna? Uprzedzajac pytania, bezpieczniki w gniazdkach zapalniczek, sprawdzilem. Sa OK.

Nie znam sie na elektronice, wiec prosze o lopatologiczne wyjasnienia :D

Z gory dzieki.
Pozdrawiam!

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 09:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Sprawdź pod tunelem, czy masz podłączoną wtyczkę zasilania do gniazda zapalniczki. W nowych autach bywa, że zapomniano podłączyć wtyczkę do gniazda.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.01.2009, 10:33
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Cytuj:
Nie znam sie na elektronice, wiec prosze o lopatologiczne wyjasnienia :D


mariusz_s napisał(a):
Sprawdź pod tunelem, czy masz podłączoną wtyczkę zasilania do gniazda zapalniczki. W nowych autach bywa, że zapomniano podłączyć wtyczkę do gniazda.


Gdzie to konkretnie sprawdzic, cos odkrecic? Pod maska? Wytlumacz jak dziecku, bo ja sie naprawde na tym nie znam :)

Poza tym czy jak to jest nie podlaczone, to czy by sie zapalniczka nagrzewala? :>

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 10:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Jeśli w fabryce nie podłączono wtyczki do gniazda zapalniki, to po wciśnięciu nie będzie się ona nagrzewać.

Tunel demontuje się poprzez:

1. Wyjęcie schowka podstawki na napój/popielniczki z tunelu środkowego pomiędzy przednimi fotelami.
2. Odkręcenie 3 śrub typu TORX15.
3. Zdjęcie osłony z dźwigni hamulca ręcznego.
4. Tunel delikatnie od strony foteli podnosisz do góry.
5. Lokalizujesz wtyczkę i wpinasz ją w gniazdo zapalniki.


A najprościej sprawdzić czy wsio jest wpięte i nie jest to wina bezpiecznika zapalniczki tak.

Jak się ściemni, włączasz światła mijania lub krótkie do wyboru. Gniazdo zapalniczki jest podświetlane więc więc powinno się świecić. Jak się świeci nic nie demontujesz a dokładnie sprawdzasz bezpieczniki. Jak się nie świeci znak, że nie podpieli wtyczki do gniazda.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.01.2009, 10:53
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Problem w tym, ze piszesz:
mariusz_s napisał(a):
Jeśli w fabryce nie podłączono wtyczki do gniazda zapalniki, to po wciśnięciu nie będzie się ona nagrzewać. [...]


A ja napisalem:
Cytuj:
Dodatkowo wymienilem bezpiecznik zapalniczki i po zlozeniu calosci z usmiechem stwierdzilem ze zapalniczka sie nagrzewa.


Wiec zapalniczka dziala i to gniazdo musi byc podpiete, a sek w tym ze jak podlaczam 2 rozne sprzety elektroniczne to obydwa nie dzialaja. :(

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 11:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Widać masz sprawne gniazdo. Sprawdz wtyczki sprzętów. Może niedokładnie dociskają do styków w gnieździe. Gniazdo zapalniczki ma zasilanie nonstop także po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyków.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.01.2009, 11:20
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Dociskalem te wtyczki, obkrecalem i nic.

Dla mnie jest to dziwne ze zapalniczka dziala a urzadzenia zasilane przez gniazdo zapalniczki, nie, ale juz nie mam pomyslow, dlatego zwracam sie do Was.

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 11:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Z tego co pamiętam to ten trzeci kabelek to też masa.

Jak dla mnie niepoprawne podłączenie kabli.

Najlepiej sprawdzić miernikiem - wszystko będzie jasne.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


12.01.2009, 11:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Problem w tym ze nie mam miernika, ale jesli uda mi sie go zdobyc, to co z czym mam przemierzyc? Co mi musi wyjsc?

Jesli sie okarze ze ten trzeci kabel to tez masa, to mam go podlaczyc tam gdzie czarny?

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 11:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
W załączniku schemat elektryczny gniazda zapalniczki.

Sw - Czarny
Ws - Biały
Bl - Niebieski
Gr - Szary
Br - brązowy

Takie są kolory we wtyczce zapalniczki -

+12V - czarno/biały
masa - brązowy
podświetlenie - szaro/niebieski

U1 - gniazdo zapalniczki
L42 - podświetlenie gniazda zapalniczki
L15 - podświetlenie popielniczki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.01.2009, 11:45
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Czyli jak dobrze rozumiem, to niebieski jest nieobowiazkowy do dzialania zapalniczki, wiec kabelki sa podlaczone poprawnie. To zo moze byc przyczyna? :sciana:

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 11:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Przyczyną może być za niskie napięcie w gnieździe zapalniczki. Sama zapalniczka nagrzeje się już przy 10V. Niestety DVD, czy navi nie ruszą poniżej 12V.

Dziwi mnie fakt iż piszesz o innych kolorach w gnieździe zapalniczki. W skodzie masa zawsze ma kabel brązowy a zasilanie dwubarwny. Także podświetlenie jest koloru szaro-niebieskiego. Z doświedczenia z Fabią w okablowaniu wiem, że nigdzie masa nie biegnie kablem czarnym, a zawsze brązowym. 12V zaś może być też puszczone kablem czarno-czerwonym lub czarno-białym w zależności od przeznaczenia (ale zawsze jest to czarny z kolorowym paskiem).

Sprawdź dokładnie napięcie w gnieździe zapalniczki. I czy kable są fabryczne czy dokładane. Diabli wiedzą gdzie ktoś mógł się wpiąć.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.01.2009, 11:57
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Tez tak sadze ze moze byc za male napiecie. A jesli tak to co z tym zrobic?

Jesli chodzi o kolory kabli to najprawdopodobniej masz racje ze takie sa kolory, ale ja podlaczalem to wieczorem, tylko przy lampce samochodowej i moglem nieodroznic czarnego z brazowym itd.

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 12:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!

Sprawdź czy nie masz czasami zamienionych biegunów w gniazdku zapalniczki (powinien być +12V na środkowym punkcie a masa na metalowym obrzeżu)
Bez miernika sprawdzisz to np żarówką z dłuższymi przewodami - jeden przewód gdzieś do karoserii (np. przy drzwiach), drugi przewód do masy gniazda zapalniczki - jak się zaświeci = jest źle. Jak się nie zaświeci - podłącz ten drugi przewód do środka gniazda zapalniczki - jak się zaświeci = jest dobrze, jak nie = coś nie tak z przewodami i żarówką... ;)

Zapalniczce nie robi różnicy w którą stronę prąd płynie... Sprzętowi elektronicznemu przeciwnie - dlatego większość sprzętu przeznaczonego do samochodu ma wbudowane diody lub zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem + i - . Jakby tego nie było a miałbyś zamienione + i - to byłoby duże :blowup:

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


12.01.2009, 14:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.06.2008, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
arcimek napisał(a):
Witam!

Sprawdź czy nie masz czasami zamienionych biegunów w gniazdku zapalniczki (powinien być +12V na środkowym punkcie a masa na metalowym obrzeżu)
Bez miernika sprawdzisz to np żarówką z dłuższymi przewodami - jeden przewód gdzieś do karoserii (np. przy drzwiach), drugi przewód do masy gniazda zapalniczki - jak się zaświeci = jest źle. Jak się nie zaświeci - podłącz ten drugi przewód do środka gniazda zapalniczki - jak się zaświeci = jest dobrze, jak nie = coś nie tak z przewodami i żarówką... ;)

Zapalniczce nie robi różnicy w którą stronę prąd płynie... Sprzętowi elektronicznemu przeciwnie - dlatego większość sprzętu przeznaczonego do samochodu ma wbudowane diody lub zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem + i - . Jakby tego nie było a miałbyś zamienione + i - to byłoby duże :blowup:


OK, zastosuje te rady dzisiaj po pracy.

A co z zaniskim napieciem? Z drugiej strony moja Navi jest w stanie pracowac na 4 paluszkach AA (6V) wiec nie wiem czy zaniskie napiecie ma jakis zwiazek :/

[ Dodano: 2009-01-15, 10:31 ]
arcimek, jestes swietny. Miales racje, zamienione byly kabelki :) Teraz wszystko smiga jak talala.

"+" ode mnie!

Wielkie dzięki!
Pozdrawiam!

_________________
SKODA FABIA HATCHBACK, 1.4MPI, 60KM, PROD. 2000R


12.01.2009, 14:29
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL