Zima za pasem. Zachęcony przez „Piter!!!” (a jeszcze bardziej ceną w ASO) zabrałem się za od dawna odkładaną naprawę układu regulacji temperatury. Opis czynności „Piter!!!” jest dostateczny. Jak powszechnie wiadomo diabeł siedzi w szczegółach dlatego dorzucę nieco bardziej szczegółowy opis.
Ogólny opis czynności naprawczych, naprawa dotyczy wersji z klimatyzacją.
1.Ustawienie pokrętła regulacyjnego „zimno” (wył), recyrkulacja i dmuchawa wyłączone.
2.Odłączenie akumulatora.
3.Odkręcenie konsoli kanału środkowego, wkręty w popielniczkach i nakładka pod dźwignią na wcisk, demontaż tylko przedniego kołnierza (wyrwać).
4.Demontaż konsoli środkowej, schowka prawego i lewej konsoli z wyłącznikiem świateł.
5.Demontaż liczników (koniecznie, czas ok 30 sek.), uwaga na wypusty w górnej części obudowy, do demontażu należy lekko unieść daszek na godz. 10-tej i 14-tej
6.Demontaż i wyjęcie fotela kierowcy – 4 śruby (czas ok. 5 min.), znacznie ułatwia dalsze prace po str. lewej.
7.Podeprzeć obudowę rozdzielacza powietrza przed usunięciem lewego wspornika.
8.Zdemontować część zewnętrzną dmuchawy, ułatwi demontaż a szczególnie ponowne złożenie napędu klap.
9.Demontaż napędu klap recyrkulacji (prawy): wtyczka, dwa wkręty, górne zatrzaski, zaznaczenie położenia zębatek.
10.Demontaż nawiewnika na nogi str. lewa.
11.Wyjęcie i odłączenie modułu komfortu przed demontażem jego uchwytu. Uchwyt wysuwa się do góry lecz jest to niemal niemożliwe bez jego uszkodzenia. Nowy w ASO 17 zł.
12.Demontaż wspornika lewego 3 wkręty i 3 śruby.
13.Demontaż napędu klapy mieszania (lewy): wtyczka, zatrzask z jego prawej strony, zaznaczenie położenia zębatek.
14.Naprawa serwomotorów (
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5236), sprawdzenie ich działania.
15.Montaż napędu recyrkulacji (prawy):
- przestawić w położenie “recyrkulacja” klapy oraz zębatkę napędową (rozłączyć ślimak lub zasilić prowizorycznie serwomotor ) ułatwi to synchronizację zębatek.
- zaczepić tylko górne zatrzaski obudowy,
- pierwszy ząb zębatki napędowej musi wejść między pierwszy i drugi ząb zębatki górnej
- zgrać wypust ze szczerbą zębatek dolnej przekładni
- docisnąć i przykręcić obudowę napędu.
16.Odłączyć wtyczkę T18c (lewa) od modułu regulacji temperatury, zmierzyć opory silniczków, potencjometrów i czujników temperatury tu podłączonych (uprzednio podłączyć wtyczki serwonapędów).
17.Sprawdzić działanie napędu podłączając prowizorycznie zasilanie - styki 15 i 18. po sprawdzeniu ustawić klapę w położeniu „powietrze świeże”.
18.Montaż napędu mieszania (lewy):
- położenie klapy „zimno”
- obudowę napędu obsadzić w gniazdach z jego lewej strony
- zgrać szczerbę z wypustem dociskając w dół zębatkę klapy
- zatrzasnąć prawe mocowanie obudowy napędu.
19.Sprawdzić działanie napędu j. w. podłączając zasilanie do styków 13 i 16. Pozostawić w stanie wyjściowym “zimno”
20.Montaż pozostałych elementów w odwrotnej kolejności.
21.Po zmontowaniu układ pracuje prawidłowo nie wymagając podłączania VAG-u
Mam nadzieję, że opis przyda się podobnym do mnie mniej wprawnym amatorom napraw we własnym zakresie. Żałuję tylko, że tego wszystkiego nie wiedziałem wcześniej... a może i dobrze.
wa_ja
Fotki dotyczące tego opisu można zobaczyć
pod tym adresem