Teraz jest 07.07.2024, 00:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Mocne stuki w prawym przednim kole przy ostrym ruszaniu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Mocne stuki w prawym przednim kole przy ostrym ruszaniu
Witam! Moj problem polega na naprawde mocnych stukach w przednim prawym kole. Podczas normalnej jazdy turystycznej wszystko jest cacuś ale jak chce ostrzej ruszyc spod swiatel to jest takie "jeb" - naprawde nieprzyjemne. Potem juz cicho. Na dziurach nic nie stuka i nie puka, mam wrazenie ze czasem cos puknie na poprzecznych nierownosciach - i tez tylko w tym kole. Zastanawiam sie nad lacznikami stabilizatora ale to by walilo non-stop szczegolnie na poprzecznych nierownosciach, silentbloki na wahaczach po obu stronach wymienialem 20tysi temu (fakt ze to juz troche czasu minelo...). Koncowka drazka kierowniczego tez nie... a wierzcie mi ze "czuć" to walniecie przy takim ostrzejszym ruszeniu, nie daj Boże jak jeszcze ASR wylacze i kolo zacznie buksować i podskakiwac... jest głośno. Macie jakies pomysly co to moze byc? Z gory dzieki za odpowiedz.
P.S. Wyczytalem ze gro osob zaklada gumy na wahacze od Cupry (silentbloki). Jak by mi przyszlo zmieniac to mozecie mi podac wiecej detali od jakiego modelu bedzie pasowac to bym sie skusil? Koncowki drazka stabilizatora tez pasuja? (Mam fabiana z 2001r)
Pozdrawiam,


22.12.2008, 19:15
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
serek012,
Przegub ???


serek012 napisał(a):
umy na wahacze od Cupry (silentbloki). Jak by mi przyszlo zmieniac to mozecie mi podac wiecej detali od jakiego modelu bedzie pasowac to bym sie skusil?

nie tutaj, jest do tego cały długi wątek wraz z nr katalogowymi


Ostatnio edytowano 01.01.1970, 01:00 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



22.12.2008, 21:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
kros, też bardziej przegub mi się widzi w tej sytuacji...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


22.12.2008, 21:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.01.2008, 18:49
Lokalizacja: Jaciążek
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Felicia 1.3
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Dołączam się do moich przedmówców, prawdopodobnie to przegub. Jaki przebieg auta? Na potwierdzenie tego, że to przegub wykonaj test: koła skręcone maksymalnie i ostro ruszamy tak, aby zerwać przyczepność. Przy uszkodzonym a raczej nadwyrężonym przegubie powinno być słychać charakterystyczne terkotanie. Nie zaszkodzi również sprawdzić stan gumowych osłon przegubów.
Przyczyną może być również uszkodzony amortyzator, ale to da się odczuć podczas normalnej jazdy. Spróbuj wykonać test, o którym piszę.


22.12.2008, 21:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
ostatnio holowałem kolegę z urwaną półosią - jemu też stukał przegub wewnętrzny ale mechanicy w ASO (FORD) nie potrafili tego zdiagnozowac aż się w końcu urwało. Radzę zająć sie tematem w miarę szybko.


22.12.2008, 21:52
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wlasnie przegub to raczej nie jest, nie ma klasycznego klekotania, przy maksymalnie skreconych kolach zarowno w jedna jak i w druga strone cichutko. Autko ma najechane 162 tysiace (przynajmniej tak wynika z licznika bo jestem 2 wlascicielem). Chyba najlepiej bedzie wjechac moze na szarpaki co myslicie? Wykluczajac przegub naprawde nie mam pomyslu co to moze byc:/


22.12.2008, 22:24

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Na kanale podniesc tą strone i krecąc kołem posłuchaj prawego łożyska skrzyni.

_________________
Pozdrawiam
Paweł


22.12.2008, 22:37
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Lozysko Skrzyni? Hmm... to by mi nie przyszlo do glowy. Zawsze myslalem ze lozyska szumia... ale nigdy nic nie wiadomo. Tak zrobie jak mowisz. Jesli juz to lozysko to istnieje mozliwosc wymiany tego lozyska bez wyjmowania i rozbierania skrzyni? (zapewne jest to pytanie retoryczne :mrgreen: Znasz moze kogos komu to lozysko strzelilo?
Pzdr


23.12.2008, 07:15

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Ale zależy jeszcze jaki przegub.

Jeśli stuka przy skręconych kołach to zewnętrzny. Jeśli przy ruszaniu na wprost to wewnętrzny.

Nie wykluczałbym przegubu wewnętrznego.

pozdro


23.12.2008, 11:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55
Lokalizacja: wro
Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
serek012 - mi tez stuka przy ostrym ruszaniu z prawej z przodu, ale nie az tak glosno, jak Ty to opisujesz i sa to raczej 3-4 stukniecia dochodzace od schowka. Jak pada deszcz to stuka ciszej. Czekam az sie nasili, wtedy latwiej zdiagnozowac ;)


23.12.2008, 11:39
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
zielarzlol napisał(a):
Ale zależy jeszcze jaki przegub.

Jeśli stuka przy skręconych kołach to zewnętrzny. Jeśli przy ruszaniu na wprost to wewnętrzny.

Nie wykluczałbym przegubu wewnętrznego.

pozdro


Hmm. Przyznam sie szczerze ze nie slyszalem o przegubie zewnetrznym i wewnetrznym. Myslalem ze przegub jest jeden i sluzy do przenoszenia ruchu obrotowego miedzy dwoma, polaczonymi ze soba nierownoleglymi wałami (coś jak wał kardana). Mozesz mi prosze przyblizyc temat? Czy jesli sie okaze ze to przegub wewnetrzny to i tak trzeba wymieniać całość? Jak to mozna zdiagnozowac ze to na pewno przegub wewnetrzny? Z gory dzieki za odpowiedz.


23.12.2008, 17:58

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Przypadłość pododobną miał kolega, ale to był Sharan.
Od samego ruszenia hałas, po oględzinach nie wiadomo skad ów hałas sie wydobywał wszystko wyglądało bez_urazowo, dopiero ktoś podpowiedział no i padło na łożysko. Tam było takie ala igiełkowe po wymianie wszystko wróciło do normy!
Wymiana była możliwa bez wyjmowania skrzni!
Napisz co było nietak jak już zdiagnozujesz usterke!
Pozdro.

_________________
Pozdrawiam
Paweł


23.12.2008, 18:04
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Chyba w każdym samochodzie na półosi są dwa przeguby. Jeden przy kole, drugi przy skrzyni.

Z reguły zdecydowanie częściej pada przegub zewnętrzny. Przegub wewnętrzny dużo ciężej uszkodzić, ale takie przypadki również się zdarzają.

pozdro


23.12.2008, 18:44
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzieki Wielkie za helpa. Na pewno napisze co bylo nie tak. Dzisiaj sie tez zorientowalem ze silentbloki na obu kolach mam pozrywane... a wymienialem niecale 20 tysiecy km temu. Jeszcze nie tak dawno wszystko bylo ok a dzisiaj jechalem i niesamowicie nosilo samochodem, szczegolnie w zakrecie jak sie doda gazu. Pod domem pchnalem kola - oba leca do tylu... mysle cos nie tak. Zajrzalem pod spod - obie gumy pozrywane. Teraz zaloze od Ibizy Cupry - zobacze jak bedzie. Tez mi przez mysl przechodzi ze to mocne walniecie moglo sie wydobywac wlasnie przez ta gume - moze sworzen walil w obudowe. Wymienie na Cuprowskie silent bloki - mam nadzieje ze bedzie sztywniej i lepiej. Jak dalej bedzie pukało sprawdzimy przegub. Tak czy siak napisze.
Pzdr


24.12.2008, 13:57
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL