FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Co to jest ??? N80 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=6775
Strona 1 z 1

Autor:  wawrzkok [ 17.12.2008, 10:16 ]
Tytuł:  Co to jest ??? N80 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa

Mam takie pytanko dotyczące silnika.
Co to jest???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/142 ... e3167.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/751 ... 5cfda.html
Ostatnio nawet to przeczyściłem.

Autor:  kros [ 17.12.2008, 18:15 ]
Tytuł: 

N80 zawór w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa

Autor:  wawrzkok [ 17.12.2008, 22:14 ]
Tytuł: 

A czy ten zawór jest w jakimś stopniu odpowiedzialny za mieszankę itp???

Autor:  Allen [ 17.12.2008, 22:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80
(system odpowietrzenia zbiornika paliwa)

W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych.

Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:

Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.

Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.

Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.

Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.


Autor:  wawrzkok [ 17.12.2008, 22:29 ]
Tytuł: 

Allen, wielkie dzięki.

[ Dodano: 2008-12-17, 22:30 ]
kros, dzieki za podpowiedź.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/