Teraz jest 04.07.2024, 09:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Demontaż tylnej bocznej szyby i blachy w drzwiach. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15.10.2008, 17:12
Lokalizacja: Łódź
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Demontaż tylnej bocznej szyby i blachy w drzwiach.
Czy wie ktoś może jak zdemontować tą blachę, z którą jest połączona prowadnica szyby w tylnych drzwiach? Przeszukałem całe forum ale jest tylko napisane jak zdemontować tapicerkę tylnych drzwi a nie tą blachę pod tapicerką. Z góry dzięki za odpowiedź.


18.12.2008, 21:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Jeśli masz tę blachę przykręcaną to należy odkręcić śruby 6 rozmieszczone po obwodzie tej blachy. Wcześniej należy powyciągać wszystkie kable, wyjąć dwie duże gumki wciśnięte w tę blachę po czym obniżyć szybę patrząc przez te duże otwory z których wyjęliśmy gumki. Gdy w tych otworach pokaże się dolna krawędź szyby z jej mocowaniem należy poluzować te śruby chyba też 6 i wtedy ja wyjmowałem szybę do góry ostrożnie żeby jej nie potrzaskać. Po wyjęciu szyby i jeśli wszystkie kable mamy przewleczone do środka drzwi można wyjmować blachę. Tylko zwróć uwagę bo któreś późniejsze Fabie mają tę blachę przynitowaną, a wtedy nity należy rozwiercić, a po załatwieniu spraw we wnętrzu drzwi ja bym na powrót przynitował tę blachę spowrotem.


19.12.2008, 09:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56
Lokalizacja: Piaseczno WPI
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż tylnej bocznej szyby i blachy w drzwiach.
szuti napisał(a):
Czy wie ktoś może jak zdemontować tą blachę, z którą jest połączona prowadnica szyby w tylnych drzwiach? Przeszukałem całe forum ale jest tylko napisane jak zdemontować tapicerkę tylnych drzwi a nie tą blachę pod tapicerką. Z góry dzięki za odpowiedź.


Zależy jaką masz wersje! - ja mam wersje taką, że ta blacha jest przykręcana do drzwi ale są też takie wersje ze jest nitowana i wtedy trzeba rozwiercać !!!


19.12.2008, 09:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.10.2008, 17:12
Lokalizacja: Łódź
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Blacha jest przykręcana na 6 śrub dziesiątek ;) jakby była na nity to nie miałbym jak potem tego zanitować z powrotem :D ale "gdy w tych otworach pokaże się dolna krawędź szyby z jej mocowaniem należy poluzować te śruby chyba też 6" to są śruby które będą widczone przez te dwie okrągłe zaślepki? dokładnie to jedna jest piankowa a druga gumowa średnica koło 5 cm to o te chodzi? bo są jeszcze takie piankowe małe około 1 cm i one mają jakieś tulejki które dochodzą do blachy. I po odkręceniu tych wszystkich śrub to mechanizm się na czymś trzyma w drzwiach jeszcze czy już nie? bo boje się żeby nie wyleciała mi szyba <lol2>? dzięki za odpowiedź.


19.12.2008, 11:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Kolego szyba trzyma się tylko na zaciskanej rynience od dołu. Rynienka jest zaciśnięta zaciskiem w tym jednym lub dwóch otworach o średnicy jak piszesz około 5 centymetrów a te otwory są zasłonięte wciśniętym okręgiem z gumy. Tylko nie pamiętam czy zaciski są jeden czy dwa, ale chyba dwa. Tak, że wyjmij te duże okręgi gumowe i po mału opuść szybę d dół, a ukażą ci się te śruby zaciskające szybę. W małych otworach są różnego rodzaju tuleje i są tam poprzykręcane prowadnice szyby, elementy mechanizmy opuszcznia szyby i nie wiem co jeszcze. Jak by coś to jutro znowu będę na forum tu postaram się dopowiedzieć na następne pytania.

[ Dodano: 2008-12-20, 11:16 ]
Tylko nie wiem czy ta blacha wyjdzie ci sama czy nie będziesz musiał odkręcić także zamka gdyż na takich takich małych plastykowych kołkach jest zamocowana przdłużka trzymająca zamek i nie pamiętam czy po odkręceniu blachy uda ci się odczepić ten plastyk od zamka, jeśli ci się nie uda to należy odkręcić zamek i wtedy blacha fajnie wyjdzie razem z zamkiem


20.12.2008, 11:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
łoj, skad wy wzieliscie sruby trzymajace tylnia szybe???
jezeli chodzi o ta otwierana (wieksza) to jest tam plastikowy walec z zabezpieczeniem, ktory przechodzi przez szybe i uchwyt na prowadnicy.
wyciaganie walca- Trzeba wyciagnac mniejsza tulejke ze srodka, pozniej wieksza trzymajaca szybe i szklo mozna juz wysunac do gory (po uprzednim wyciagnieciu uszczelek).
wewnetrzna plastikowa tulejka rozpiera zewnetrzna trzymajaca szybe, trzeba strasznie uwazac przy tej operacji gdyz juz kilka osob polamalo szybe przy wyciaganiu / wciskaniu tych plastikow.
dojscie do calego ustrojstwa jest po spuszczeniu szyby prawie na maxa w takim duzym otworze zaslepionym gumka (plastikiem). ten drugi otwor zaspeliony pianka jest uzywany chyba do ele. szyb, przy mechanicznych jest calkowicie nie uzywany.
caly mechanizm jest przynitowany do blachy i raczej ciezko bedzie to rozebrac bez wiercenia, ale po odczepieniu szyby pozostaje tylko w rogu kolo zamka czarny plastik do odczepienia i blacha z mechanizmem wychodzi...
to cos czarne trzyma sie na 3 zatrzaskach, ja to robilem tak ze lekko odchylilem blache i wypchnalem od wewnatrz kolki blokujace zatrzaski.
jak bedziesz chcial odczepic trojkacik to trzyma sie razem z prowadnica na jednej srubie mocowanej albo na dole albo u gory trojkata (w zaleznosci od wersji) oraz na wcisk uszczelki.

_________________
a mialem 101 koni...


20.12.2008, 14:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.10.2008, 17:12
Lokalizacja: Łódź
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Oki dzięki :D czyli tych tulejek mam nie ruszać w ogóle jeśli dobrze rozumiem?


20.12.2008, 19:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
jezeli ich nie ruszysz to nie wyciagniesz szyby, jezeli nie wyciagniesz szyby to nie zdejmiesz blachy...
tulejki wyciagac i wkladac baaaaardzo delikatnie i koniecznie najpierw wewnetrzna wyciagniac a pozniej szarpac sie z wieksza.
ja uzylem do tego kawalka drutu wygietego w haczyk, przy ciagnieciu drutu wraz z mniejsza tuleja trzymalem ta wieksza zeby sie cala szyba nie wyginala.
przy wciskaniu wieksza wchodzi bez problemu natomiast mniejsza posmarowalem jeszcze jakims smarowidlem i potrzymywalem od tylu mechanizm prowadnicy...ale i tak tulejka nie siedzi idealnie w szybie (ponoc trzeba zakladac nowe, ale nie wiem czy to nie bedzie jeszcze wiekszy problem).

_________________
a mialem 101 koni...


20.12.2008, 22:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL