Teraz jest 23.04.2024, 18:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
przy lekko nagrzanym silniku nie pali od pierwszego razu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post przy lekko nagrzanym silniku nie pali od pierwszego razu
Fabia 1,2 12V,rano zimny silnik odpala od pierwszego razu,jak jest ciepły lub gorący też,ale po porannym odpaleniu i przejechaniu np.2 kilometrów i próbie odpalenia powiedzmy po 10 minutach odpala dopiero za drugim lub trzecim razem. Czy szwankuje jakiś czujnik?Swiece wymienione 1000 km temu.


22.11.2008, 13:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Jedyne co Ci mogę pomóc to zapytam jaki masz olej obecnie w silniku. Jak miałem castrola 5/30 miałem te same problemy- lato, zima. Teraz mam mobila1 ( mobil(one) łan:) 5/50 i zero tego typu problemów. Tyle, że u mnie proplemy z zapłonem były różne- czasami na zimnym, często na ciepłym.
Mój przebieg 127 tyś km


22.11.2008, 21:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post 
Witam w klubie.Mam to samo.Odpalę zimny,przejadę co ja mówię!!!!, wyjadę z garażu zgaszę i odpalę za chwilę i raz,dwa ,trzy i za czwartym pali!Przejadę wracając z pracy ok 30km na chwilę zgaszę silnik i znowu raz,dwa,trzy!Sukces,tym razem zapalił za trzecim razem!Nie ma reguły,ciepły,zimny,krótki odcinek czy długi,zdarzało się to nawet po przejechaniu i 100km.Olej Mobil1 0W40.Przebieg 54kkm.Świece wymienione ?? Pozdrawiam

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


22.11.2008, 23:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Kurcze,odpowiedzi mało pocieszające.Autko mam od miesiąca ,we wrześniu miało duży przegląd na 60 tys km;w fakturze jest wpisany olej "LL III 507.00" -68zł/L, ;we wcześniejszych fakturach jest olej Castrol TXT 5W-30. Dziwne by było gdyby olej miał wpływ na takie zjawisko.


23.11.2008, 11:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26
Lokalizacja: Białystok
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
Post 
To na jakim oleju pracuje silnik w tej sytuacji nie ma żadnego znaczenia. (moze mieć znikomy wpływ w nowoczesnym dieslu z pompowtryskiwaczami ale nigdy w benzynie).

Róznice w odpalaniu silnika zimnego i ciepłego najczęściej spowodowane są różnicą w składzie mieszanki paliwowej. Przy zimnym silniku jest bardziej bogata w ciepłym zawiera wiecej powietrza.

W samochodach bez wtrysku wystarczyłoby odpowiednio pokręcić srubą regulacyjną stumieniem powietrza w gażniku, względnie wyregulowac zapłon ale ta technolagia odeszła już do lamusa.

W fabii za skład mieszanki odpowiada elektronika - która za pomoca odpowiednich czujników (temperatura silnika, analizator składu spalin - sonda lambda) steruje poprzez przepustnicę składem mieszanki.

W moim przekonaniu jezeli zimny silnik pali dobrze przy ciepłym sa okresowe problemy to mieszanka jest za bogata. Przyczyną moze być zafałszowana informacja z któregoś czujnika który prawdopodobnie pada i wysyła błedne info do kopa.

Tak czy inaczej olejem sie nie przejmuj i jeżeli masz nowe świece z silną iskrą to przyczyn szukaj doprowadzeniu mieszanki paliwowej czyli czujniki - elektronika i ewentualnie z przyczyn mechanicznych filtr powietrza, przewody gumowe, przepustnica, uszczelki pod przepustnicą.

_________________
poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003


23.11.2008, 14:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Niedawno była o tym mowa sprawdż czujnik temperatury płynu i któryś z kolegów podawał ze skoda wprowadziła uaktualnienie do softu.


23.11.2008, 18:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Nie zapieram się, że u mnie zmiana oleju i filtra dokonała cudu w zakresie odpalania, jedynie zauważyłem tą zależność. Kłopoty z odpalaniem, które występowały u mnie codziennie- na zimnym, ciepłym itp nagle na drugi dzień po wymianie oleju i filtra oleju ustąpiły. A ogólnie w dziedzinie motoryzacji to jestem klasycznym lajkonikiem.


25.11.2008, 15:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
GRINGO, Może poruszał ktos kosta od czujnika temperatury i zaczeł alepiej łąączyć to problemy znikneły ;) halomistrz, ma rację

_________________
:o)


26.11.2008, 14:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
najjan10 napisał(a):
Może poruszał ktos kosta od czujnika temperatury i zaczeł alepiej łąączyć to problemy znikneły ;)

Toteż rzekłem, że się nie zapieram, cieszy mnie jedynie fakt, ze problemy zniknęły. A co do poruszania kostką, może...tylko kto i kiedy? :crazy:


27.11.2008, 18:04
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Miałem to samo (1.2 12V). U jednego dealera powiedzieli abym to olał i jeżdził dalej. Pojechałem więc gdzieś indziej. Tam zarzekali się, że nic nie zrobili poza czyszczeniem przepustnicy i jak ręką odjął.


28.11.2008, 10:38

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
tez to mialem sporadycznie, w koncu cos zaobserwowalem: jak mam takie kosmiczne problemy z odpaleniem to wskaznik temp. pokazuje zero stopni...
objawy byly takie ze musialem strasznie dlugo krecic rozrusznikiem i jak juz silnik zapalil to krecil sie na 400-500 obrotach przez kilkanascie sekund.
wszystko wskazuje ze podwiesza sie czujnik temperatury (mam juz nowy i jutro wymieniam, po kilku tygodniach sie okaze czy to bylo faktycznie to)

_________________
a mialem 101 koni...


28.11.2008, 23:59
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Miałem to samo, przyczyna banalna - uszkodzony był czujnik temperatury ,pokazywał "0". Po wymianie wszystko jest OK.


29.11.2008, 17:45

Dołączył(a): 07.12.2008, 07:16
Lokalizacja: Stróże
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post 
Witam !!! Szukałem i coś znalazłem na swoje problemy z samochodem.Problem identyczny jak opisany powyzej. Zimne auto odpala bez problemu problem zaczyna się gdy auto jest rozgrzane i w tym stanie stoi jakieś 15 minut wtedy zaczynają się problemy z uruchomieniem.Wszelkie badania diagnostyczne nic nie wykazują a kazdy mechanik mówi co innego.Koledzy powiedzcie mi który to czujnik bo coś mi się wydaje że wy macie rację i chciałbym to sprawdzić. Pozdarawiam!!!


skoda fabia 1.4 16V 2000 r


09.12.2008, 11:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.12.2005, 18:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
Mam podobny problem jak kolega z trzeciego postu. Autko zimne, zapalam bez problemów, wyjeżdżam z garażu i gdy tu go zgaszę i za chwilę chcę odpalić drugi raz to są problemy i to duże. Jednak gdy przejadę 2-3 kilometry (bez zgaszenia po wyjeżdzie z garażu ) mogę go gasić, odpalać i nie ma problemu. Może ktoś wie czemu tak jest.

_________________
FABIA COMBI AME 1.4 LPG. A TO MÓJ SYN.


10.12.2008, 21:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
najlatwiej sprawdzic czujnik patrzac na temperature silnika na wskaznikach. po 15 minutach nie ma prawa ostudzic sie do zera, a co najwyzej wskazowka moze spasc o kilka milimetrow.
czujnik znajduje sie kolo termostatu, od prawej strony silnika u gory...

_________________
a mialem 101 koni...


10.12.2008, 22:32
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 282 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL