Teraz jest 29.03.2024, 14:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
[F1/F2] Problemy ze wspomaganiem 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29
Lokalizacja: K-ce
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Problemy ze wspomaganiem
Witam wszystkich

czytam tak i czytam różne historie ze wspomaganiem w fabce i postanowiłem podzielić się z Wami moim przypdakiem.

Ostatnio podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka wspomagania(na stałe), wspomaganie było w większości czasu (trochę słabsze niż zwykle ale było), tylko niekiedy podczas ruszania na 2 sekundy znikało. Postanowiłem odwiedzić mechanika który stwierdził że pompa jest ok (płyn w układzie teżjest) ale po podłączeniu do komputera nic nie wykrywało. Mechanik doradził mi diagnostykę w ASO (tylko tam mają odpowiednie komputery by dokładnie zdiagnozować co to jest) a jak już będe wiedzieć co to to mi to wymieni....

Podejrzewa że to to czujnik skrętu..

co Wy na to ??

pozdrawiam

PS zakładam kolejny temat gdyż pomimo wielu podobnych wątków nie doszukałem sie przypadku takiego jak mój..a może źle szukałem...


Ostatnio edytowano 28.04.2010, 22:23 przez lobo82, łącznie edytowano 1 raz



27.01.2008, 14:36
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Na 99% czujnik skrętu.
A sprawa druga-chyba źle szukałeś :nono:


27.01.2008, 16:00
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29
Lokalizacja: K-ce
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Dziękuję ..tak jak podejrzewałem ah jescze jedno czy jest tylko jedne czujnik skrętu czy 2 ??

_________________
Pozdr lobo82


27.01.2008, 16:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
lobo82, jeden, jeśli pamięć mnie nie myli

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


27.01.2008, 17:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:49
Lokalizacja: tczew
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
Post wspomaganie kierownicy i nietylko
witam mam taki problem od niedawna hm od tygodnia cięzej chodzi mi kierownica a nagle ponownie ma dobre wspomaganie płynu jest w normie nie zamało i nie zaduzo bo sprawdzałem przebieg 83 000 i zastanawiam sie co mogło nawalić pompa?? nic sie na desce nie pali zadna kontrolka nawet jak cięzej chodzi a ta wiązka elektryczna u mnie sucha i zaizolowana ale nie odizolowywałem to moze podjechać do skody na komputer wykazał by coś z tym wspomaganiem ?? co sądzicie z gory wielkie dzieki za porade:) a i mam jeszcze jeden mały problem ale to juz kosmetyka wie ktos jak wyregulowac spryskiwacze bo raczej sie nie da to moze wymienić na nowe bo w allegro sa lepsze co o tym sadzicie i moze ktos opisac ktorki montaz bo sadze ze to tylko zdjecie podszybia i wpiecie nowych i załozenie wezykow ale moge sie mylic :) z gory dzieki za pomoc:):) :mrgreen: ps ogolnie chodzi o fabia 1,4 benzyna rok 2000


29.06.2008, 19:37
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
W kwestii wspomagania to być może to czujnik skrętu. Użyj szukajki, a sporo się o nim dowiesz. Komputer może coś powie, choć czasami dzieje się tak, że komp nie pokaże błędów a czujnik nawala.

jeśli chodzi o spryskiwacze to szukajka tez pomaga. spryskiwacze przednie nie są regulowane, ale można je dostosować domowymi metodami
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1150


29.06.2008, 20:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Tu masz wszystko

Obrazek

_________________
prelude 2.3 + fabia


30.06.2008, 09:00
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problemy ze wspomaganiem Fabia 1.9
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Fabii 1.9 115 KM. Moja radość z zakupionego autka nie mała końca do momentu kiedy okazało się że coś jest nie tak ze wspomaganiem.
Kiedy zapalę samochód wszystko jest ok – wspomaganie działa ale tylko wtedy jak kręcę kierownicą powoli wystarczy że wykonam gwałtowniejszy ruch kierownicą napotykam na opór i efekt jest taki jakby mi ktoś złapał za kierownicę i kręci się bardzo ciężko. Proszę o pomoc od czego zacząć :sciana:[/b]


10.09.2008, 08:06

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
1. Sprawdź poziom płynu w układzie wspomagania (na zakrętce jest miarka min/max)
2. Czy przygasają Ci światła bez powodu?
3. Wpisz w SZUKAJ hasło "wspomaganie", "czujnik skętu" to znajdziesz mnóstwo wiadomości na ten temat


10.09.2008, 08:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Sprawdziłem płyn było go ponad stan więc strzykawką wyciągnąłem nadmiar, ponieważ ta operacja nic nie pomogła zamknąłem garaż by uzyskać ciemnię i chciałem dostrzec mrugające światłą ale nic takiego się nie stało więc naładowałem akumulator bo może słaby i nie daje rady i wiecie co :sciana: - nic po prostu nic dalej objawy są takie same kierownica pięknie się kreci 1 palcem ale powoli gdy wykonuję ruch gwałtownie bardzo ciężko. Pojechałbym na komputer, ale nie mam jeszcze blach bo autko z importu. Nie wiem czy to istotne ale prawa strona jest lekko uszkodzona – przytarty zderzak błotnik i drzwi być może koło też było ruszone i został uszkodzony inny element. Dodam że wszystkie kontrolki po zapaleniu silnika gasną.


10.09.2008, 14:07
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Dobrze by było jak byś podmienił czujnik skrętu, często padają.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


10.09.2008, 20:04
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problemy ze wspomaganiem
Witam !

Moje auto to Fabia 1.4 16V (75KM) z 2003 r. Bez większych problemów do tej pory, ale w końcu stało się - muszę napisać pierwszego posta na tym forum...

Otoż odpaliłem samochód, przejechałem 10 km, zrobiłem krótką przerwę i po powrocie do auta (10 minut poźniej) stwierdziłem, że wracam do domu taksówką. Kierownica ciężka, nawet z pomocą obydwu rąk (i nóg?) miałem problem! Na pulpicie w tym czasie migotała "wesoło" ikonka wspomagania. Teraz po kolei:

1.Wkładam i przekręcam kluczyk - ikonki zapalają się i gasną jak trzeba i te co trzeba
2.Odpalam - znowu wszystko w normie
3.Po kilku sekundach zapala się ikonka wspomagania i kierownica prawie jak przyspawana...

Próbowałem oczywiście kilka(naście) razy i nawet raz wspomaganie zadziałało - pokręciłem kierownicą na postoju przez kilka minut i żadnych dziwnych odgłosów nie stwierdziłem, niestety nie sprawdziłem "triku" z przygasaniem świateł. Kiedy jednak zgasiłem silnik i zapaliłem ponownie wspomagania już nie było i nie wróciło nawet po następnych kilku(nastu) podejściach.

Po przeszperaniu forum wnioskuję, że:

a) czujnik skrętu
b) wiązka (tylko nie to!)
c) akumulator (nie wymieniany od nowości, już miałem z nim problemy ale od naładowania ok. rok temu sprawował się dobrze)
d) niski poziom płynu ?

I pytanie - które z powyższych jest najbardziej prawdopodobne ( o ile na podstawie wspomnianych objawów da się takie wnioski wyciągnąć) ? Raczej nie będę próbował brać się za to sam, bo wiedzę mam w temacie raczej znikomą... próbuję tylko oszacować koszty.

Z góry dziękuję i pozdrawiam !


Ostatnio edytowano 28.04.2010, 22:02 przez bjzenek, łącznie edytowano 1 raz



10.10.2008, 21:49
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
bjzenek, na samym początku, uzupełnihj ładnie profil ;)

Wstępnie najlepiej byłoby udać się na jakąś diagnostykę vagiem....
Jeśli nie to najlepiej i samemu sprawdzić poziom płynu w zbioniczku, oblookać wiązkę. Wstępnie do tego się przymierz.
A akumulator lepiej sobie wymień, idzie jesień, zima będą trudności z odpaleniem.

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


10.10.2008, 21:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
Koszty będzie ciężko oszacować w obecnej sytuacji bo nikt nie jest jasnowidzem :) i nie będzie wiedział co się stało (no chyba, że ktoś miał dokładnie to samo)

W pierwszej kolejności posprawdzaj wszystko co można samemu sprawdzić. To nic nie kosztuje a będzie można wykluczyć cześć przyczyn.

Dwa, jeśli masz możliwość podpięcia się Vagi'em tak jak wspomniał już sebasuperb to zrób to. Duże prawdopodobieństwo, że przyczyna zostanie poznana.

W temacie płynu.... raczej mało prawdopodobne. Przy zakupie swojej fabii zapomniałem sprawdzić tylko tej rzeczy. Przy wizycie u mechanika zwrócił mi uwagę, że było tam praktycznie sucho i dolał mi płynu a różnicy w działaniu nie odczułem.

Powodzenia w rozwiązaniu problemu no i opisz co ostatecznie było przyczyną.

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


13.10.2008, 18:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55
Lokalizacja: wro
Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
a jesli przygasaja swiatla na postoju podczas krecenia kierownica to co to znaczy?


14.10.2008, 13:29
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 304 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL