Teraz jest 23.04.2024, 23:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Amortyzatory i hamulce, jakie wybrać? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post Amortyzatory i hamulce, jakie wybrać?
Witam,

Wiem, że tematyka amortyzatorów i hamulców była nie jeden raz poruszana na łamach forum ale raz, że dość dawno oraz nie było wyraźnej przewagi głosów w stronę jakiejś marki, modelu.

W najbliższym czasie czekają mnie wydatki właśnie z wymianą amortyzatorów jak i przednich hamulców. Do tylnych muszę się jeszcze dobrać i ocenić sytuacje.

AMORTYZATORY:
Z większości opinii wynika, że montowane seryjnie amortyzatory sprawują się dobrze. Nie mniej jednak wolałbym zamontować jakiegoś dobrego zamiennika.
Od razu zaznaczę, że mogę zamontować twardsze amortyzatory gdyż na komforcie aż tak mnie nie zależy. Nie mniej jednak mile widziany kompromis :)

O ile dobrze pamiętam Monroe Wszyscy odradzają.

Ja osobiście pomyślałem o Bilstein B4. Czy ktoś już je zakładał u siebie? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś opinie w tym temacie.

Na koniec... w przypadku Felicji wszyscy polecają amortyzatory Al-ko. Spisują się wyśmienicie i jest to zawsze polecany zestaw. Czy jest taki zestaw do naszych Fabianek?


HAMULCE:
Tutaj podobna sytuacja, co rzeczywiście warto kupić. Czy iść w powiedziałbym standard Brembo+Ferrodo? Czy może jest coś innego wartego uwagi?


Na sam koniec zaznaczę, że cena gra role. Chciałbym aby wszystko było w granicach rozsądku :)
Hamulce będę w stanie zrobić sam ale amortyzatory będę musiał wymieniać u mechanika co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Jeśli chodzi o B4-ki to raczej taki max cenowy.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i opinie.

Na koniec dodam, że mile widziana jak największa liczba wypowiedzi w tym temacie. Chciałbym na koniec podsumować wszystko i jeśli to możliwe utworzyć przyklejony wątek co FABIACLUB doradza w tych tematach.

---
Pozdrawiam,
el_kamilus


28.09.2008, 12:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
el_kamilus, Jak dobre amorki zamienniki, to tylko Bilstein B4. Nie drogo, a dobrze. W Octavii były troche twardsze od serii. Do Octavii montowali jeszcze koledzy Kayaba z regulacja twardosci. Ale niestety drozsze od Bilsteinow B4. Twardszych Bilsteinow nie ma co brac, bo trzeba krotsza i twardsza sprezyne.

Hamulce, to ja ja bym byl za EBC, ale standard, a nie Greenstuff, bo mialem i super hamowaly, ale jakos je diabli wzielo po 30 tys km. A ze drogie, to trzeba miec kase, na wymiane co chwile.

Brembo odradzam. Reszty nie znam. Mialem Juridy kiedys w Golfie i spoko, ale to bylo z 6 lat temu.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


28.09.2008, 12:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Kup Bilsteina B4, będzie znośnie twardy, ustawiony pod seryjne sprężyny. Sam je mam i spisują się wyśmienicie.

I czy jest sens kupowania i wogóle wymiana hamulców na inne niż seria ? Seryjnie dobrze dają rade. Jeszcze na dodatek z tyłu masz bębny, no chyba że przerabiałeś z tyłu hamulce na tarczowe. Wg. brembo to tylko z wyższej pułki. No jak jeździsz agresywnie od świateł do świateł z pedałem w podłodze, to jak wyżej EBC + i można się pokusić o klocki ATE. Tył to wymiana na tarcze albo nowe bębny.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


29.09.2008, 06:57
Zobacz profil WWW
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Amortyzatory - Bilstein B4 polecam. KYB ponoć straciły na swojej solidności.. Cena KYB i Bilsteinów taka sama.
Hamulce : Seryjnie masz ATE, jak chcesz mieć to samo to kup ATE.


29.09.2008, 12:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Jeżeli o mnie chodzi amory Monroe gazowe hamulce ATE lub Lucas/TRW obojętne przód
lub tył, a z tyłu tarcze lub bębny.
Nigdy nie miałem ale do Monroe'a zawsze pracowały idealnie ale tylko pełny gaz.
Swego czasu były "sensatracki" tzn. olejowo gazowe.


29.09.2008, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
No dobrze czyli jeśli chodzi o amortyzatory to stanie prawdopodobnie na Bilstein B4.

Co do Monroe to właśnie na tym forum parę osób opisywało że po nie wielkich przebiegach amorki zrobiły :paw: (mowa o olejowych lub też olej-gaz bo dokładnie niestety nie pamiętam)

@Allen agresja i pedał w podłodze.... oj nie raczej nie. Przy tym silniku to aż śmiech próbować agresywnie jeździć :P Tył seria czyli bębny.

@darecki zapomniałem że seria to ATE... a gdzieś już przeczytałem o tym :)
Czyli ogólnie nie ma za bardzo sensu kombinować i zakładać bóg wie co.

Dzięki chłopaki za wszystkie rady.

Nie mniej jednak, jak pisałem w pierwszym poście myślałem ogólnie o wypowiedziach i doświadczeniach większej liczby forumowiczów aby na koniec podsumować co warte zakupu a co nie.

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


29.09.2008, 23:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam
Ciekawa wypowiedz przeczytałem w twoim temacie. Brzmi to mniejwięcej tak generalnie oryginalne amortyzatory bardzo dobrze sie sprawuja i dalej że Monroe nie polecają. :hysterical:
Jeśłi chodzi o Fabie to w oryginale sa montowane firmy MONROE :)

_________________
:o)


30.09.2008, 13:05
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Co do Bilsteinów B4. Latają w 2 autach w rodzinie - wybór na nie padł gdyż firma jest mi bardziej "ok" niz KYB, czy inne cholery.
Z racji małego przebiegu obu aut nie wiele mogę powiedzieć - zwłaszcza że nie są to moje auta. Ale użytkownicy mówią, że jest super, auto twarde, dobrze się prowadzi itd.
Hamulce - dopiero się przymierzam, myślę nad Brembo..


30.09.2008, 13:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
@najjan10
Teoretycznie można dopatrzyć się nieścisłości w mojej wypowiedzi ale między dwoma zdaniami do których się czepiasz jest inne zdanie rozdzielające je... to po pierwsze.

Po wtóre, zgodnie z tym co można wyczytać w postach na tym forum oraz na innych poświęconych tematyce Skody oraz samej Fabii to seryjne amortyzatory to SACHS-y a nie żadne tam MONROE, ale gdzieś też chyba spotkałem się z taką opinią.
Nie będę się w tym temacie sprzeczał ale swoją opinie opieram o wielu wypowiedziach które przeczytałem na tym i innych forach.

Aby uściślić. Na owym forum w wątkach do jakich trafiłem większość użytkowników odradza amortyzatory marki MONROE (patrz mój późniejszy post gdzie obrazkowo wyjaśniłem co dzieje się z owymi amortyzatorami)

Na sam koniec chciałbym zauważyć że robisz bezsensowne OT nie wnosząc nic do poruszanego tematu.

Jeśli posiadasz jakiekolwiek doświadczenie w tym temacie. Stałeś już przed wyborem amortyzatorów bądź hamulców, jesteś zadowolony/niezadowolony ze swojego wyboru/zakupu bardzo proszę.... wypowiedź się w owym temacie a nie wypisujesz nikomu niepotrzebne rzeczy.

@darecki
Co do amortyzatorów jestem zdecydowany na Bilstein B4. Będę zastanawiał się tylko gdzie je zakupić (jakiś lokalny sklep czy też wysyłkowo przez internet)

Co do hamulców sprawa jest cały czas otwarta. Czytałem pozytywne opinie na temat ATE. Zerkając np do intercars.pl to wybór jest sporawy i nie wiem które z nich to seria.

Ogólnie szkoda, że tak mało forumowiczów wypowiedziało się jak do tej pory w tym temacie... czy nikt nie wymieniał jeszcze u siebie amorków czy też hamulców i nie ma swojego zdania na temat zakupionej marki?

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


30.09.2008, 20:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
el_kamilus Heloo
Chodziło mi o to żę producentem oryginalnych amortyzatorów do Fabii TENECO AUTOMTIVE a ich wyrób to MONROE. Oczywiście każdy ma swoje zdanie. Natomiast jaj wyciągniesz oryginalny ze znaczakis AUDI SKODA VW., to jest na amortyzatorze napisane monroe. Sam napisałes opinie iinych osób że oryginały dobrze sie sprawują. Czyli inaczej mówiąc MONROE Dobrze sie sprawuja.
Nie upieram sie ze sa najlepsze. Osobiście ostatnio słyszałem o angielkich amortyzatorach Quinton HAZEL ( czy jakoś tak sie to pisze) dają 3 letnią gwarancje na nie.

Pozdrawiam :browar:

_________________
:o)


02.10.2008, 11:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
Dzisiaj pytałem w sklepie o amortyzatorki. Widziałem oryginalne i były tylko właśnie oznaczenia VW itd.
Sprzedawca ogólnie stwierdził, że to różnie bywa. W przypadku hamulców jedne partie były od jednej firmy kolejne od innej. Prawdopodobnie to samo dotyczy amortyzatorów.
A pisząc o tym, że oryginał dobrze się sprawuje miałem na myśli wspomniane SACHS-y bo większość forumowiczów pisało, że to one są montowane seryjnie. Nie twierdzę jednak, że tak jest. Jeśli seria to Monroe to ok.
Zszokowała mnie jednak cena owego amortyzatora: 345 zł ( dokładnie nie pamiętam ale coś takiego) za sztukę :crazy:
W Skodaczesci jest po 190. Jednak nie wnikam...
Bilstein B4 to koszt w zależności gdzie ale nie widziałem ceny przekraczającej 200 zł.

Co do wspomnianej marki Quinton HAZEL.... gdzieś słyszałem tą nazwę ale nic poza tym. Nie mniej jednak zainteresuję się tym... zamówienia jeszcze nie złożyłem :)

Nadal jednak pozostaje temat hamulców... będę musiał coś wylosować ;-)

@najjan10 :browar:

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


03.10.2008, 14:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Jeśli chodzi o Klocki to Osobiiście ma TRW. Chodz do Fabi I pewnie ta firma nie produkowałą na pierwszy montaż, ale W FABII II i chyba w ROOmsterze sa jako oryginały jak ktoś ma taka brykę to nech da znać. Polecam równiez oprócz TRW Roud House czy jakoś tak sie to pisze w skórcie RH ( + :crazy: ) są tańsze od oryginałow a jakość podobna :)

_________________
:o)


07.10.2008, 09:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
najjan10 napisał(a):
Jeśli chodzi o Klocki to Osobiiście ma TRW. Chodz do Fabi I pewnie ta firma nie produkowałą na pierwszy montaż, ale W FABII II i chyba w ROOmsterze sa jako oryginały jak ktoś ma taka brykę to nech da znać. Polecam równiez oprócz TRW Roud House czy jakoś tak sie to pisze w skórcie RH ( + :crazy: ) są tańsze od oryginałow a jakość podobna :)

Ja tez polecam TRW. Hamowanie OK, nie piszcza.


07.10.2008, 12:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Witam.
Panowie czytam te posty i się zastanawiam po co tyle gadki jak w polskim sejmie
kolega chce amory "BILSTAINA" niech sobie kupi jego wybór,
a hamulce no cóż powiem krótko
na pierwszy montaż produkowała firma ATE lub TRW-LUCAS jeżeli komuś to nie pasuje
bo za drogo polecam TOMEX za chyba 30 zł. komplet.
Panowie to żenada zastanawiać się co kupic, jak amory tak i hamulce to NR 1
waszego " BEZPIECZEŃSTWA " więc nie romumiem waszych wywodów. :hysterical: :hysterical: :hysterical: :hurra: :hurra: :hurra:


07.10.2008, 21:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20
Lokalizacja: Opatów
Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Co do hamulcy ja osobiście wybrałem TRW (klocki+tarcze) zrobiły one u mnie przy umiarkowanej jeździe 40 tkm i jest naprawdę ok oryginalne wytrzymały u mnie 85tkm i patrząc na ich obecny stan te powinny wytrzymać podobnie. Jeśli chodzi o skuteczność uważam że jest naprawdę ok tak samo jak seryjne. są również ciche tak że ja wybrałbym je na następny montaż. A co do amortyzatorów to jestem przed wymianą a tylko woli informacji moja Fabien rocznik 2001 ma amorki fabryczne Monroe i nie uważam by były złe. wczoraj robiłem przegląd techniczy i amorki trzymają z przodu 63% i 62% z tyłu oba 55 % tak że po 125 000 km i 7 latach użytkowania na polskich drogach uważam to za bardzo dobry wynik Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Santi


08.10.2008, 09:34
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL