Teraz jest 27.04.2024, 01:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.07.2008, 09:03
Lokalizacja: Maszewo
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
Witam.

Jestem na etapie wymiany czujnika skrętu. Właśnie dokonałem zamówienia i czekam na przesyłkę. Dzisiaj postanowiłem odłączyć pompkę wspomagania ponieważ bałem się, że na skutek źle działającego czujnika skrętu zostanie ona uszkodzona (zdarzało się, że w ciągu jednej sekundy czujnik wyłączał ją i wyłączał). Sposób w jaki odłączyłem pompkę znajduje się na zdjęciach w załącznikach wątku. Czy takie odłączenie pomki jest bezpieczne? Pomijam fakt, że kierowanie jest bardzo oporne, czasami jednak czuje jakby kierownica przy skręcaniu delikatnie boksowała. Boje się czy nie uszkodze czegoś przez taką jazdę.

P.S. Jak tylko wymienie czujnik przygotuje fotorelacje HOW TO :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


06.09.2008, 19:37
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Proponuję trochę inny sposób. W pokrywie od akumulatora jest zespół bezpieczników/zacisków. Jeden z nich odpowiada za wspomaganie kierowania. Wystarczy odkręcić zacisk i porządnie go zaizolować a następnie umieścić w sąsiedniej wolnej przegródce.

Co do bezpieczeństwa nie wydaje mi się aby to miało jakiś wpływ. Są przecież modele bez wspomagania, kierownica ciężej chodzi i trzeba się przyzwyczaić. Jedynym mankamentem może być paląca się non-stop kontrolka od wspomagania.


07.09.2008, 07:47
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Prezentem będzie również błąd w komputerze

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


07.09.2008, 08:14
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
rafal8888 napisał(a):
Co do bezpieczeństwa nie wydaje mi się aby to miało jakiś wpływ. Są przecież modele bez wspomagania, kierownica ciężej chodzi i trzeba się przyzwyczaić.

No ale bezpieczeńśtwo tutaj ma dwa aspekty - bezpieczeństwo nasze i bezpieczeńśtwo ukłądu.

Poza tym a autach bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w autach w wyłączonym wspomaganiem. Bo nie ma hydrauliki, którą musisz tłoczyć przy wyłączonej pompie.


07.09.2008, 10:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.07.2008, 09:03
Lokalizacja: Maszewo
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
kros napisał(a):
No ale bezpieczeńśtwo tutaj ma dwa aspekty - bezpieczeństwo nasze i bezpieczeńśtwo ukłądu.

Poza tym a autach bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w autach w wyłączonym wspomaganiem. Bo nie ma hydrauliki, którą musisz tłoczyć przy wyłączonej pompie.


Dokładnie to miałem na myśli zakładając ten wątek. Kierownica chodzi strasznie ciężko. Boje się czy nie zepsuje czegoś poprzez ręczne tłoczenie płynów w układzie wspomagania. Co do tego bezpiecznika przy akumulatorze to czytałem o tym we wcześniejszych wątkach. Teź tak można działa.


07.09.2008, 16:59
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Cytuj:
Dokładnie to miałem na myśli zakładając ten wątek. Kierownica chodzi strasznie ciężko. Boje się czy nie zepsuje czegoś poprzez ręczne tłoczenie płynów w układzie wspomagania. Co do tego bezpiecznika przy akumulatorze to czytałem o tym we wcześniejszych wątkach. Teź tak można działa.


Ja osobiście jeżdziłem ponad pół roku z odłączonym zasilaniem od pompy i nic sie nie złego nie stało. Po zakupie nowej pompy zaczeło wszystko działać na nowo.


07.09.2008, 18:47

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
A czy ktoś orientuje się jakie są konsekwencje jazdy z odpiętym od pompy czujnikiem skrętu ? Na innym forum czytałem że koleś jeździł 2 lata z odpiętym czujnikiem. Nie uśmiecha mi się jak narazie wymieniać to ustrojstwo... Odpięcie czujnika skutkuje po prostu przejściem pompy w tryb awaryjny ale pompa nie wariuje i nie ma skoków napięcia (tak wyczytałem) Czy ktoś może to potwierdzić ?


21.08.2014, 21:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
Ja jeżdżę z odpietym czujnikiem ok miesiąc czasu. Da sie kręcić ale przy szybkich skrętach opór jest zbyt duży. Jest to niebezpieczne niestety...
Poprzez odpięcie bezpiecznika 40A odcinasz zasilanie pompy przez co kręcenie kierownicą staje się bardzo trudne. Odpinając czujnik wprowadzasz pompę w stan awaryjny. Nie ma żadnych spadków napięć, pompa pobiera mniej prądu i pracuje ze stałą prędkością przez co momentami wytwarza zbyt male ciśnienie.


21.08.2014, 23:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
konikks napisał(a):
Poprzez odpięcie bezpiecznika 40A odcinasz zasilanie pompy przez co kręcenie kierownicą staje się bardzo trudne.

Masz na myśli bezpiecznik na zacisku 30 na aku ? Mi chodzi tylko o odpięcie czujnika przynajmniej narazie. Więc z tego co piszesz rozumuje to tak że ten czujnik odcina liniowość działania wspomagania czyli lekko na parkingu i ciężej przy dużych prędkościach zastępuje równą pracą...


22.08.2014, 16:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
tak ten bezpiecznik. odcina zasilanie pompy.
wspomaganie działa słabiej niż powinno. ale działa.


22.08.2014, 17:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
No i wypiełem czujnik skrętu. Efekt taki że przy kręceniu kierą na postoju światła już nie przygasają.(W końcu!!!) Przy gwałtownych ruchach kierownicą jest faktycznie lekki opór ale dla mnie do zaakceptowania bo w Zafirze np było jeszcze cięzej i to cały czas . Kontrolka tylko irytuje na tablicy ale może się przyzwyczaje


22.08.2014, 20:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
konikks napisał(a):
tak ten bezpiecznik. odcina zasilanie pompy.
wspomaganie działa słabiej niż powinno. ale działa.

Wspomagania nie masz wcale skoro wyłączyłeś pompę.


22.08.2014, 20:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
Tomek czytaj całość tematu. O bezpieczniku pisałem bo odpowiadałem na drugi post w którym jest sugestia odcięcia zasilania pompy.


22.08.2014, 20:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odłączenie pompy wspomagania a bezpieczeństwo.
A ja się odniosłem do wykręcenia bezpiecznika.


22.08.2014, 21:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 247 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL