Teraz jest 26.04.2024, 20:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Silnik 1.2 12V dygocze na niskich obrotach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18
Lokalizacja: Chełmek
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Silnik 1.2 12V dygocze na niskich obrotach
Czołem Panowie,
Jak dotąd byłem zadowolony ze swojej Fabii, chociaż "ostrożny" i "sprawdzający" bo mam ją od miesiąca, ale dzisiaj z samego rana miałem niemiłą niespodziankę. Odpaliłem silnik (po zgaśnięciu wszystkich kontrolek) - odpalił bez problemu ale zaczął chodzić nierówno na niskich obrotach, odczekałem minutkę i lekko przygazowałem wszedł na obroty powyżej 3 tyś, spowrotem zmniejszyłem obroty....to samo ...nierówno. Przygazowałem jeszcze raz ale już nie chciał wejść na obroty powyżej 3 tyś. Silnik chodzi ale nierówno....
Wyczytuje tutaj zwłaszcza o silnikach 1.4 że to może być najczęstsza przyczyna świec lub cewek zapłonowych.

Auto mam od miesiąca, jak kupowałem ją od gościa to powiedział mi że niedawno zmienił jedną z cewek zapłonowych, na cewkę firmy...., słyszałem że nie są za rewelacyjne...
Po kupnie obadałem że wogóle nie świeci mi się zółta kotrolka układu paliwowego (silniczek podświetlany na zółto) Ale wieczorami zdawało mi się że "bardzo bardzo bardzo" lekko się jażyła. Potem obadałem ze nie mam katalizatora. ....Silnik czasem lubiał leciutko zatrzepać PODCZAS JAZDY podczas "przygazowań". Nie robiłem halo z tego powodu bo chodził mi równo.
Dwa tygodnie temu po wieczornej jeżdzie, po wyjściu z samochodu, poczuem lekki swąd z przodu samochodu "tak jakby coś od elektryki" ale pomyślałem ze mi sie zdaje. Silnik chodził fajnie wiec nie byłem pewnien czy to z samochodu czy też na zewnątrz capi :)

Proszę doradzcie co może być przyczyną :
1 - nierównych niskich obrotów ?
2 - sporadycznej czkawki podczas nagłego przyśpieszania
3 - nieświecącej się kontrolki układu paliwowego

Pozdrawiam, Siuter


01.09.2008, 14:54
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
1, 2, 3, :niewiem:
ale
siuter napisał(a):
Potem obadałem ze nie mam katalizatora

a gdzie go szukałeś?
pod autem, czy w komorze silnika przy chłodnicy?
bo w tym wynalazku, katalizator, jest zaraz przy kolektorze wylotowym.


01.09.2008, 16:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18
Lokalizacja: Chełmek
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Zrobiłem! Pierwsze dwa pytania - nieaktualne! Powód awarii - CEWKA ZAPŁONOWA!

Poszedłem za radami kolegów z silnikami 1.4. Wyjąłem pokrywkę i od razu na "rzut okiem" było widać która cewka poszła do lamusa (przytlona z zewnątrz - stąd ten swąd). Mianowicie poszła na 2 cylindrze. Pojechałem od razu do motoryzacyjnego i kupiłem oryginalną (140 zł). W jednym ze sklepów chcieli za tą samą prawie ...180 zł....szubrawcy..... ;)
Wymieniłem dodatkowo "świeczki" i filtr powietrza.

Dwie dolegliwości zniknęły, a mianowicie:
1 - dygotanie na niskich obrotach
2 - czkawka podczas gwałtownego przyśpieszania ( chodzi jak przecinak ....jak na 1.2 ;) )

i znów chodzi płynnie :)

Teraz pora na olej, filtr oleju i pasek klinowy (napędzający alternator, pompę wodną, klimę ...) bo to chyba on mi piszczy podczas zapalania na zimnym silniku.

Kros, odnośnie katalizatora, cholercia ja sprawdzałem pod wozem...... :blowup: Dzięki amigos!

Jeszcze został dylemat odnośnie tej żółtej kontrolki układu paliwowego.....gdyby ktoś coś wiedział prosze o cenne rady!

Mam nadzieję że komuś również ułatwiłem lub ułatwie zdiagnozowanie podobnej usterki w silniczku 1.2 12V

Pozdrawiam panowie!!!!!


01.09.2008, 19:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2010, 20:09
Posty: 46
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: fabia sedan 1.2 2006
Rok prod.: 2006
Województwo: opolskie
Post 
Może się podepnę i spytam jakie oznaczenie ma cewka zapłonowa do silnika 1.2 64 KM 2006 ?

_________________
leszel


21.04.2010, 12:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.09.2005, 19:48
Lokalizacja: Kozłów
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia II 1.9 TDI
Województwo: małopolskie
Post 
siuter, ustaw poprawną przerwę na świecach a jeżeli nie pomoże to wtedy wymień na oryginalne z ASO.

Przerabiałem to w aucie brata z tym silnikiem co masz Ty. Wymieniane były cewki i po jakimś czasie wracał problem. W końcu sprawdziliśmy przerwę na świecy i była za duża. Po dogięciu na odpowiednią szczelinę problem znikł i do dziś nie powrócił.
Więc jak już napisałem, najpierw przerwa na świecach a później cewki.

_________________
Octavia II 1.9 TDI Ambiente :)
Była Fabia 1.4MPI 60KM


21.04.2010, 14:03
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL