Teraz jest 07.05.2024, 06:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu" 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.09.2010, 14:55
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Witam.

Mam podobny problem i wszystko wskazuje na to że potrzeba będzie wymienić bezpiecznik termiczny. Just to be sure...może mi ktoś potwierdzić że to ten element który oznaczyłem na zdjęciu? I gdzie najłatwiej taki bezpiecznik znajdę.

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


22.12.2010, 10:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
musisz wymienic ta calosc nie tylko to co zaznaczyles na Twoim zdjeciu widac ze izolacja z opornika dmuchawy odlamala sie bo drut z tego opornika strzelil - tez to mialem
do wymiany caly opornik dmuchawy

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


22.12.2010, 16:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.09.2010, 14:55
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ten opornik na zdjęciu nie jest mój. Znalazłem fotkę na forum :) Chciałem się tylko upewnić że bezpiecznik termiczny to ten który myślę.


04.01.2011, 20:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2010, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: LNR - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
U mnie to samo.. dmuchawa przestała działać w zakresie 1-3 - kręciła tylko na 4.
Po wyjęciu rezystora okazało się strzelił bezpiecznik.
Koszt naprawy to 2,50 zł :D

Pamiętacie żeby tych bezpieczników nie lutować!!!
Stop lutowniczy topi się jak dobrze pamiętam przy ok 180*C, a bezpiecznik termiczny ma wytrzymywać do 240*C..
To ważne bo oporniki są naprawdę spore i rezystor osiąga naprawdę duże temperatury!

Ja przymocowałem go za pomocą takich metalowych kolanek z małą śrubką, jak w kostce elektrycznej.. oczywiście odpowiednio małych..

Teraz dmuchawa działa jak nowa :D

Pozdrawiam,

_________________
Pozdrawiam,
tmadziar
______________________________________________


05.01.2011, 18:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.12.2014, 12:31
Lokalizacja: Szczecinek
Posty: 11
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post [F1] Nie działają dwa pierwsze biegi nawiewu
Szanowni klubowicze,
Za oknem upały, a u mnie jak na złość padł nawiew - konkretnie wentylator nie kręci na 1 i 2, dopiero na 3 i 4 biegu pracuje.
Jak nie kręci wentylator, to i klimy nie ma, wiadomo.
Na VAG-u żadnych błędów, na 3-cim i 4-tym biegu wszystko pracuje jak trzeba, klima chłodzi, siła nawiewu też jak trzeba.
Może ktoś miał podobny problem, podpowiedzcie gdzie i czego szukać.

PS: Lutownica na stanie jest, podstawowe umiejętności / wiadomości z zakresu elektroniki też, więc może udało by się to zrobić samemu, małym kosztem?
PS2: szukałem, szukałem ale takiego tematu nie znalazłem...


10.08.2015, 11:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Nie działają dwa pierwsze biegi nawiewu
Kupić rezystor od wentylatora nawiewu i sprawa załatwiona. Sprawdzić do tego filtr kabinowy czy dany rezystor nie padł przez brudny filtr kabinowy. Najtańszy koszt.


10.08.2015, 11:33
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 18.12.2014, 12:31
Lokalizacja: Szczecinek
Posty: 11
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1] Nie działają dwa pierwsze biegi nawiewu
Filtr wymieniałem samodzielnie na wiosnę, sprawdzałem jak tylko pojawił się problem i wszystko z nim ok.
Podpowiecie gdzie dokładnie znajdę (w aucie) ten rezystor? Jak się do niego najlepiej dostać?


10.08.2015, 11:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Nie działają dwa pierwsze biegi nawiewu
Cytuj:
Kupić rezystor od wentylatora nawiewu i sprawa załatwiona.

To mi za bardzo nie pasuje gdyż :
Cytuj:
wentylator nie kręci na 1 i 2, dopiero na 3 i 4 biegu
Jak padnie rezystor to mamy tylko 4-ty bieg , więc jeśli autor tematu dobrze ocenił sytuacje to bardziej przełącznik do sprawdzenia.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


10.08.2015, 20:35
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2015, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 153
Podziękował: 5
Pomógł: 6

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Audi A3
Rok prod.: 6666
Województwo: mazowieckie
Post Re: nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu"
Jeśli chodzi o opornik dmuchawy polecam wyłącznie oryginały w ASO.
Zamienniki się nie sprawdzają. Padają po bardzo krótkim czasie.


Przyczyną padających oporników są:
- zapchany filtr kabinowy, w wyniku czego dmuchawa ma mniejszą wydajność, mniejszy przepływ powietrza przez co słabiej schładza dość mocno rozgrzany opornik umieszczony w kanale powietrznym tuż za silnikiem.
- zacierający się silnik dmuchawy, stwarzający tak duży opór, że wywala opornik dmuchawy, szczególnie podczas pierwszego włączenia - najczęściej na 1 i 2 biegu dmuchawy.

_________________
CHIP TUNING silników TDI


19.08.2015, 23:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Nie działają dwa pierwsze biegi nawiewu
bonifacy napisał(a):
Cytuj:
Kupić rezystor od wentylatora nawiewu i sprawa załatwiona.

To mi za bardzo nie pasuje gdyż :
Cytuj:
wentylator nie kręci na 1 i 2, dopiero na 3 i 4 biegu

Jak padnie rezystor to mamy tylko 4-ty bieg , więc jeśli autor tematu dobrze ocenił sytuacje to bardziej przełącznik do sprawdzenia.


Widocznie padł mu 1 i 2 bieg wentylatora, a 3 jest jeszcze dobry. Zależy jak uszkodzi się rezystor jeżeli padnie przy zasilaniu to nie będziemy mieli 3 biegów tylko 4 pozostanie, lecz jak pada na wyjściach to wtedy padają te wyjścia, które są od danego biegu. Zresztą widać, że rezystor ma jedno zasilanie i 3 wyjścia. W końcu muszą być różne prędkości obrotowe, a nie jedna.

Rezystor do wymiany i będzie ok, ale kolega dobrze napisał powyżej sprawdź czy czasem nie ma problemów z wentylatorem może mieć ciężko i wtedy też pali rezystory na wolnych obrotach lub słaba wydajność chłodzenia rezystora.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje s_n_a_k_e_ za ten post:
seba020
20.08.2015, 06:04
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 18.12.2014, 12:31
Lokalizacja: Szczecinek
Posty: 11
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu"
Winny był rezystor, bezpiecznik był ok. Ukruszyła się ceramiczna osłona zwojów - drut zwyczajnie się utlenił i przepalił.
Zdjęcie wrzucę jak uda mi się odzyskać zdjęcie z zepsutego tela :(
Nowy rezystor namierzyłem na allegro za jakieś 40zł.
Filtr był niedawno wymieniany, po wyjęciu nie było dużo brudu, za to dmuchawa ciężko chodziła.
Trochę ją przesmarowałem, zobaczymy ile pochodzi, w razie czego już mam wprawę w zdejmowaniu schowka ;)

Kilka uwag dla kolejnych śmiałków:
- lepiej za wcześniej przygotować sobie krótkiego torx-a do odkręcenia 3-ech górnych śrub schowka, bo odkręcanie przy pomocy bitu trzymanego w kombinerkach żeby tam się zmieścić to mordęga.
- w okolicach rezystora jest tak mało miejsca, że mi łatwiej było wsadzić łapę przez otwór po filtrze, żeby obrócić rezystor niż dostać się do niego od góry. (nie dziwię się niektórzy uszkadzają rezystor przy końcowym "przekręcaniu")
- zrobiłem test (załączyłem dmuchawę) zanim włożyłem rezystor na miejsce i powiem że on na prawdę się grzeje, więc kupując nowy nie oszczędzajcie, ważne żeby zwoje były dobrze zalane ceramiką


24.09.2015, 08:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL