Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15 Lokalizacja: Mieroszów Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu"
Witam serdecznie! jestem świeżo upieczonym posiadaczem fabii, już przy zakupie pojawił się problem z klimatyzacją, ale rozwiązał się po wymianie czujnika temperatury parownika! Zrobiłem to jakiś tydzień temu i wszystko było ok. Dziś pojawił się problem z nadmuchem- załącza się dopiero po nastawieniu na "3" i dopiero w pozycji "3" można włączyć klime, po przełączeniu na "2" przycisk klimy gaśnie po ok. 2 sekundach (to samo przy 1 biegu). dodam że wymieniłem wszystkie filtry. PROSZę O POMOC!!
|
07.08.2008, 21:35 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
klimatyzacja pracuje tylko wtedy kiedy działa wentylator, więc jeśli wiatrak stoi to nic dziwnego że lampka gaśnie.
Natomiast gdzieś na forum był dokładnie opisany taki przypadek nie umiem go teraz znaleźć, a to co znajduje to zbyt mało, żeby przytoczyć. W każdym razie dotyczyło to wtedy fabii bez klimy. Wtedy ze zdjęciami ktoś to fajnie opisał. Wymiana cełego panelu jest kosztowna, ale ten ktoś chyba dopasował samą elektrykę (bez plastików) coś ze szrotu, z VW Polo, kurcze dawno to było i już nie pamiętam.
Ale w skrócie i z dawno nie używanej pamięci to powiem, ze wiatrak zasilany jest przez rezystory sztuk 4.
Jeśli dobrze pamiętam schemat, bo też już dawno do niego nie zaglądałem, a teraz nie bardzo mam czas szukać to te rezystory są połączone szeregowo i w zależności na jakim biegu pracuje wiatrak to odłączany jest kolejny rezystor
Bo im wyższy bieg tym mniejsza rezystancja czyli na jedynce idzie przez 4 oporniki a na czwórce tylko przez jeden opornik.
Kiedy szkodzi się układ danego opornika wiatrak nie działa na danym biegu oraz niższym.
Dlatego sądzę, że u ciebie padł rezystor drugiego biegu. Te rezystory to nic innego jak gruby kawał drutu zwiniętego w cewkę - jeśli znów czegoś nie pochrzaniłem...
i on się czasami lubi przepalić.
Dobrze żeby ktoś zweryfikował tę moją teorię, ale to jako pierwsze przyszło mi do głowy z tego co opisujesz.
Ale nie ręczę za to co mówię, bo jest późno, jestem zmęczony i w dodatku dawno się tym nie zajmowałem.
|
07.08.2008, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
mateo102, nie znam się w tych sprawach ale może coś znajdziesz w tym...
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... t=rezystor
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
07.08.2008, 22:53 |
|
|
Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15 Lokalizacja: Mieroszów Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
witam serdecznie!
dzięki za pomoc! pomogła wymiana rezystora w sumie 120 zł za oryginał + 20 minut dłubania. Cała operacja niezbyt skomplikowana gdy namierzy sie już feralny rezystor.
|
13.08.2008, 07:55 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
No to super, że się powiodło.
Mógłbyś opisać operację (pewnie nie masz fotek)
Nie pierwszemu Tobie się to zdarzyło, więc może jakiś manual dla potomnych
|
13.08.2008, 20:42 |
|
|
Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15 Lokalizacja: Mieroszów Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
już niebawem zamieszczę opis tej czynności i dodam fotki.
pozdrawiam
|
14.08.2008, 08:34 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
jak bys mogl przy okazji podac wartosc tego rezystora oraz moc, moze komus uda sie zaoszczedzic 100zl bo ta cena opornika powalila mnie z nog...
_________________ a mialem 101 koni...
|
15.08.2008, 19:03 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
vlad4 napisał(a): Czy naprawa opisana w manualu na FTP p.t "Naprawa mechanizmu obiegu wewnętrznego" będzie rozwiązaniem tego problemu , czy objawy moga świadczyc ze to coś innego.
Nie, przyczyna leży gdzie indziej. Uszkodził Ci się rezystor trzeciego biegu w potencjometrze. Wyżej oraz w podanym linku masz rozwiązanie problemu.
Temat dokleiłem tutaj, żeby nie powielać.
|
27.08.2008, 17:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
jak dobrać się do tego rezystora (w instrukcji znalazłem tylko w jakim miejscu on się znajduje) ale nie widzę żadnej możliwości - aby dostać się tam w 20 minut (jak napisała to jedna z osób), bez rozbierania całej deski rozdzielczej. a w dodatku nie chcę polamać zatrzaskow.
mogę poprosić o krótką instrukcje dotarcia do rezystora? i czy faktycznie metodami domowymi można go naprawić - czy jesteśmy skazani na wymianę całego rezystora?
|
07.10.2008, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15 Lokalizacja: Mieroszów Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
witam!
ponieważ przechodziłem przez to ostatnio myślę że mogę pomóc. Do rezystora jest łatwy dostęp: odkręcasz schowek po stronie pasażera, dla wygody możesz wyciągnąć sobie też filtr kabinowy. Rezystor znajduje się bezpośrednio przy tym filtrze. Idzie do niego kostka i bodaj 3 albo 4 przewody, wyciągasz kostkę, rezystor przekręcasz o ćwierć obrotu i gotowe!
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Nie ma w zasadzie możliwości połamania czegokolwiek.
pozdrawiam
|
08.10.2008, 07:57 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
dzięki. Pomoglo.
No i teraz mam rezystor w ręku - czy istnieje szansa aby go naprawić. macie schemat połączeń i moc opornikow jakie należy zastosować - aby obejść oryginał?
Nie chce mi się wydawac 100 zł na oryginalną część - skoro może opornik kosztować parę złoty.
|
08.10.2008, 16:26 |
|
|
Dołączył(a): 08.04.2010, 12:48 Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Witam Wszystkich!
Czy oprócz rezystora oraz sterownika klimatyzacji, temperarury itp coś jeszcze mogło spowodować niedziałanie nadmuchu na niższych obrotach niż "4"?
|
08.06.2010, 18:37 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55 Lokalizacja: Lubań Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
100zł?Ktoś nieźle was skroił.Ja za nowy ori na alledrogo zapłaciłem 59zł.
|
08.06.2010, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Ja też swego czasu miałem problem z tym rezystorem. Zamiennik tego rezystora w skodaczesci kosztuje 50zł. Jednak zanim wybierzecie się do sklepu po nowy warto sprawdzić czy nie da się taniej. Mianowicie jeżeli nie działa bieg 1,2,3,4 ale oddzielnie to prawdopodobnie bez nowego się nie obejdzie ale jeżeli działa tylko 4 bieg to prawdopodobnie uszkodzony nie jest rezystor tylko bezpiecznik termiczny który się przy nim znajduje. Koszt takiego bezpiecznika to około 5zł.
|
10.06.2010, 23:44 |
|
|
Dołączył(a): 08.04.2010, 12:48 Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
A mógłbyś może zamieścić jakieś zdjęcia gdzie ten rezystor się znajduje lub jak go wymienić? Czy można zrobić to samemu jeśli zna się trochę na lutowaniu układów?
Pomogła wymiana bezpiecznika termicznego na razystorze. Dzięki za podpowiedź!
|
11.06.2010, 10:49 |
|
|