Teraz jest 26.04.2024, 23:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu" 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15
Lokalizacja: Mieroszów
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post nawiew działa tylko na 3 i 4 "biegu"
Witam serdecznie!
jestem świeżo upieczonym posiadaczem fabii, już przy zakupie pojawił się problem z klimatyzacją, ale rozwiązał się po wymianie czujnika temperatury parownika! Zrobiłem to jakiś tydzień temu i wszystko było ok. Dziś pojawił się problem z nadmuchem- załącza się dopiero po nastawieniu na "3" i dopiero w pozycji "3" można włączyć klime, po przełączeniu na "2" przycisk klimy gaśnie po ok. 2 sekundach (to samo przy 1 biegu). dodam że wymieniłem wszystkie filtry.
PROSZę O POMOC!!


07.08.2008, 21:35
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
klimatyzacja pracuje tylko wtedy kiedy działa wentylator, więc jeśli wiatrak stoi to nic dziwnego że lampka gaśnie.
Natomiast gdzieś na forum był dokładnie opisany taki przypadek nie umiem go teraz znaleźć, a to co znajduje to zbyt mało, żeby przytoczyć. W każdym razie dotyczyło to wtedy fabii bez klimy. Wtedy ze zdjęciami ktoś to fajnie opisał. Wymiana cełego panelu jest kosztowna, ale ten ktoś chyba dopasował samą elektrykę (bez plastików) coś ze szrotu, z VW Polo, kurcze dawno to było i już nie pamiętam.

Ale w skrócie i z dawno nie używanej pamięci to powiem, ze wiatrak zasilany jest przez rezystory sztuk 4.

Jeśli dobrze pamiętam schemat, bo też już dawno do niego nie zaglądałem, a teraz nie bardzo mam czas szukać to te rezystory są połączone szeregowo i w zależności na jakim biegu pracuje wiatrak to odłączany jest kolejny rezystor
Bo im wyższy bieg tym mniejsza rezystancja czyli na jedynce idzie przez 4 oporniki a na czwórce tylko przez jeden opornik.
Kiedy szkodzi się układ danego opornika wiatrak nie działa na danym biegu oraz niższym.
Dlatego sądzę, że u ciebie padł rezystor drugiego biegu. Te rezystory to nic innego jak gruby kawał drutu zwiniętego w cewkę - jeśli znów czegoś nie pochrzaniłem...
i on się czasami lubi przepalić.

Dobrze żeby ktoś zweryfikował tę moją teorię, ale to jako pierwsze przyszło mi do głowy z tego co opisujesz.
Ale nie ręczę za to co mówię, bo jest późno, jestem zmęczony i w dodatku dawno się tym nie zajmowałem.


07.08.2008, 22:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
mateo102, nie znam się w tych sprawach ale może coś znajdziesz w tym...

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... t=rezystor

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


07.08.2008, 22:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15
Lokalizacja: Mieroszów
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
witam serdecznie!
dzięki za pomoc! pomogła wymiana rezystora w sumie 120 zł za oryginał + 20 minut dłubania. Cała operacja niezbyt skomplikowana gdy namierzy sie już feralny rezystor.


13.08.2008, 07:55
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
No to super, że się powiodło.
Mógłbyś opisać operację (pewnie nie masz fotek)
Nie pierwszemu Tobie się to zdarzyło, więc może jakiś manual dla potomnych ???


13.08.2008, 20:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15
Lokalizacja: Mieroszów
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
już niebawem zamieszczę opis tej czynności i dodam fotki.

pozdrawiam


14.08.2008, 08:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
jak bys mogl przy okazji podac wartosc tego rezystora oraz moc, moze komus uda sie zaoszczedzic 100zl bo ta cena opornika powalila mnie z nog...

_________________
a mialem 101 koni...


15.08.2008, 19:03
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
vlad4 napisał(a):
Czy naprawa opisana w manualu na FTP p.t
"Naprawa mechanizmu obiegu wewnętrznego" będzie rozwiązaniem tego problemu , czy objawy moga świadczyc ze to coś innego.

Nie, przyczyna leży gdzie indziej. Uszkodził Ci się rezystor trzeciego biegu w potencjometrze. Wyżej oraz w podanym linku masz rozwiązanie problemu.

Temat dokleiłem tutaj, żeby nie powielać.


27.08.2008, 17:42
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
jak dobrać się do tego rezystora (w instrukcji znalazłem tylko w jakim miejscu on się znajduje) ale nie widzę żadnej możliwości - aby dostać się tam w 20 minut (jak napisała to jedna z osób), bez rozbierania całej deski rozdzielczej. a w dodatku nie chcę polamać zatrzaskow.

mogę poprosić o krótką instrukcje dotarcia do rezystora? i czy faktycznie metodami domowymi można go naprawić - czy jesteśmy skazani na wymianę całego rezystora?


07.10.2008, 19:52

Dołączył(a): 07.08.2008, 21:15
Lokalizacja: Mieroszów
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
witam!
ponieważ przechodziłem przez to ostatnio myślę że mogę pomóc. Do rezystora jest łatwy dostęp: odkręcasz schowek po stronie pasażera, dla wygody możesz wyciągnąć sobie też filtr kabinowy. Rezystor znajduje się bezpośrednio przy tym filtrze. Idzie do niego kostka i bodaj 3 albo 4 przewody, wyciągasz kostkę, rezystor przekręcasz o ćwierć obrotu i gotowe!
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Nie ma w zasadzie możliwości połamania czegokolwiek.

pozdrawiam


08.10.2008, 07:57
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
dzięki. Pomoglo.

No i teraz mam rezystor w ręku - czy istnieje szansa aby go naprawić. macie schemat połączeń i moc opornikow jakie należy zastosować - aby obejść oryginał?

Nie chce mi się wydawac 100 zł na oryginalną część - skoro może opornik kosztować parę złoty.


08.10.2008, 16:26

Dołączył(a): 08.04.2010, 12:48
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witam Wszystkich!
Czy oprócz rezystora oraz sterownika klimatyzacji, temperarury itp coś jeszcze mogło spowodować niedziałanie nadmuchu na niższych obrotach niż "4"?


08.06.2010, 18:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
100zł?Ktoś nieźle was skroił.Ja za nowy ori na alledrogo zapłaciłem 59zł.


08.06.2010, 21:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59
Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja też swego czasu miałem problem z tym rezystorem. Zamiennik tego rezystora w skodaczesci kosztuje 50zł. Jednak zanim wybierzecie się do sklepu po nowy warto sprawdzić czy nie da się taniej. Mianowicie jeżeli nie działa bieg 1,2,3,4 ale oddzielnie to prawdopodobnie bez nowego się nie obejdzie ale jeżeli działa tylko 4 bieg to prawdopodobnie uszkodzony nie jest rezystor tylko bezpiecznik termiczny który się przy nim znajduje. Koszt takiego bezpiecznika to około 5zł.


10.06.2010, 23:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.04.2010, 12:48
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
A mógłbyś może zamieścić jakieś zdjęcia gdzie ten rezystor się znajduje lub jak go wymienić? Czy można zrobić to samemu jeśli zna się trochę na lutowaniu układów?

Pomogła wymiana bezpiecznika termicznego na razystorze. Dzięki za podpowiedź!


11.06.2010, 10:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 302 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL