Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
Wymiana bębnów hamulcowych SDI
Witajcie
Może ktoś wymieniał tylne bębny hamulcowe?
Poszukuje manuala z listą czynności podczas wymiany opisem wymiany oraz porad jakie bębny kupić?
Pozdrawiam
Mariusz
_________________ Mariusz
|
27.07.2008, 15:13 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Mariusz5, a może lepiej założyć tarczówki z tyłu
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
27.07.2008, 16:09 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?
_________________ Mariusz
|
27.07.2008, 20:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Mariusz5 napisał(a): przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?
jest tu na forum opis co i jak należy wykonać i co zakupić jak znajdę to wkleję... [ Dodano: 2008-07-27, 22:05 ]http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3 czytaj bo tam mowa o kilku silnikach...
a skoro o tarczach to napewno CI się przyda przy wyborze lekturka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3
tu o ściąganiu bębnów
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
27.07.2008, 20:47 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mariusz5 napisał(a): przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?
Mariusz, daj sobie spokój z przeróbką, no chyba że masz kupę kasy na zbyciu.
Musisz wymienić:
- linki do ręcznego ( inaczej są mocowane w bębnach, a inaczej na tarczach
- nowe zaciski hamulcowe + klocki
- nowe tarcze
- nie wiem jak z piastami, moze będą pasować.
Tak na oko to min. 1000-1500zł przeróbka.
Jak chcesz to mogę, Co pożyczyć książkę do Fabii "sam naprawiam" czy coś takiego może tam coś znajdziesz.
A tak app, to chyba kiedyś bylismy sasiadami z Leśnej
|
28.07.2008, 18:59 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Mariusz5, ile masz tam przebiegu ze chcesz wymieniac????
_________________ touran
|
28.07.2008, 22:15 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
Tak mieszkałem w wieżowcu na Leśnej wiec być może że bylismy sąsiadami.
Raczej nie będę zmieniał bębnów na tarcze.
Do wymiany dopiero się przygotowuję.
Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km.
Na razie moge jeździć lecz zaczynam myślec o wymianie.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
_________________ Mariusz
|
31.07.2008, 20:03 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jak będziesz chciał skorzystać z ksiażki o Fabii to mogę wypożyczyć.
Moja skoda jutro najprawdopodobniej zmieni właściciela, więc chwilowo nie będzie mi potrzebna.
|
31.07.2008, 20:15 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
marcin-pulawy napisał(a): Musisz wymienić: - linki do ręcznego ( inaczej są mocowane w bębnach, a inaczej na tarczach - nowe zaciski hamulcowe + klocki - nowe tarcze - nie wiem jak z piastami, moze będą pasować.
Tak na oko to min. 1000-1500zł przeróbka.
Do tego należy jeszcze dodać przewody hamulcowe (aluminiowe przewody idące do zacisków), które są inne w wersji dla tarcz i bębnów i nie pasują.
Można spróbować poszukać na allegro kompletnych tylnych belek z tarczami.
Np. coś takiego
Za 600-700 zł masz kompletną belkę plug&play - wtedy wymiana trwa godzinę i koszt dwa razy mniejszy.
Ja własnie tą metodą wymieniłem sobie z tyłu bębny na tarcze... szybko i przyjemnie. Tu masz opis
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
31.07.2008, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
wokan, masz rację to najlepsze wyjście z tej sytuacji. I tak najlepiej zrobić
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
31.07.2008, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Mariusz5 napisał(a): Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km.
jaka korozja?? z zewnatrz???? daj jakas fote bo nie wiem w czym to przeszkadza.
_________________ touran
|
31.07.2008, 22:24 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
marekk napisał(a): Mariusz5 napisał(a): Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km. jaka korozja?? z zewnatrz???? daj jakas fote bo nie wiem w czym to przeszkadza.
wewnątrz zapewne też troche syfu będzie, przy takim przelocie... no ale jak mówisz z zewnątrz w niczym to nie przeszkadza, tylko odstraszać może
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
31.07.2008, 22:26 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
korozja jest po zewnętrznej stronie, podejrzewam że od strony wewnętrznej są trochę wytarte, wkręt mocujacy bęben jest zapieczony nie mogłem go odkręcić
_________________ Mariusz
|
01.08.2008, 15:08 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
to nie ruszaj nic bo zapsujesz - do 200 kkm dotrwaja spokojnie - aby odkrecic wkret potrzebny mocny srubokret w ktory mozesz pierdyknac mlotkiem - odkrecisz na 100%
Korozja - poza walorami estetycznymi- w niczym nie przeszkadza
_________________ touran
|
12.08.2008, 13:48 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam Panowie Żeby wymienić bębny hamulcowe nie trzeba wymieniac tylnej belki z tarczami Ok Jeśłi a tak na poważnie jeśli chodzi o wymianę bębnów tylnych w Fabi to bardzo prosta sprawa. Należy odkręcić koło i jedną śrubę która trzyma bęben na piaście śrubokrętem krzyżakowy. Potem włożyc śrubokręt w otwór po śrubie koła i odblokować samoregulator. Jeśłi odblokuje sie samoreguloator to bęben można ściągnać. Przy wymianie bębnów raczej nie jest nic potrzebne. Jesli chodzi o bęben to powinien mieć noa śrubę ale chyba jeśli jest to ryginał. Pozdrawiam:)
_________________ )
|
12.08.2008, 15:05 |
|
|