Teraz jest 25.04.2024, 04:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Wymiana bębnów hamulcowych SDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post Wymiana bębnów hamulcowych SDI
Witajcie
Może ktoś wymieniał tylne bębny hamulcowe?
Poszukuje manuala z listą czynności podczas wymiany opisem wymiany oraz porad jakie bębny kupić?
Pozdrawiam
Mariusz ??

_________________
Mariusz


27.07.2008, 15:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Mariusz5, a może lepiej założyć tarczówki z tyłu ???

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


27.07.2008, 16:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post 
przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?

_________________
Mariusz


27.07.2008, 20:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Mariusz5 napisał(a):
przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?


jest tu na forum opis co i jak należy wykonać i co zakupić ;) jak znajdę to wkleję...

[ Dodano: 2008-07-27, 22:05 ]
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3 czytaj bo tam mowa o kilku silnikach...

a skoro o tarczach to napewno CI się przyda przy wyborze lekturka :)

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3

tu o ściąganiu bębnów

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... rcze+ty%B3

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


27.07.2008, 20:47
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mariusz5 napisał(a):
przeróbka bębnów na tarcze jest prosta i nie bedzie kosztowna?


Mariusz, daj sobie spokój z przeróbką, no chyba że masz kupę kasy na zbyciu.
Musisz wymienić:
- linki do ręcznego ( inaczej są mocowane w bębnach, a inaczej na tarczach
- nowe zaciski hamulcowe + klocki
- nowe tarcze
- nie wiem jak z piastami, moze będą pasować.

Tak na oko to min. 1000-1500zł przeróbka.

Jak chcesz to mogę, Co pożyczyć książkę do Fabii "sam naprawiam" czy coś takiego może tam coś znajdziesz.

A tak app, to chyba kiedyś bylismy sasiadami z Leśnej :mrgreen:


28.07.2008, 18:59

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Mariusz5, ile masz tam przebiegu ze chcesz wymieniac????

_________________
touran Obrazek


28.07.2008, 22:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post 
Tak mieszkałem w wieżowcu na Leśnej wiec być może że bylismy sąsiadami.
Raczej nie będę zmieniał bębnów na tarcze.
Do wymiany dopiero się przygotowuję.
Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km.
Na razie moge jeździć lecz zaczynam myślec o wymianie.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

_________________
Mariusz


31.07.2008, 20:03
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Jak będziesz chciał skorzystać z ksiażki o Fabii to mogę wypożyczyć.

Moja skoda jutro najprawdopodobniej zmieni właściciela, więc chwilowo nie będzie mi potrzebna.


31.07.2008, 20:15
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
marcin-pulawy napisał(a):

Musisz wymienić:
- linki do ręcznego ( inaczej są mocowane w bębnach, a inaczej na tarczach
- nowe zaciski hamulcowe + klocki
- nowe tarcze
- nie wiem jak z piastami, moze będą pasować.

Tak na oko to min. 1000-1500zł przeróbka.




Do tego należy jeszcze dodać przewody hamulcowe (aluminiowe przewody idące do zacisków), które są inne w wersji dla tarcz i bębnów i nie pasują.


Można spróbować poszukać na allegro kompletnych tylnych belek z tarczami.
Np. coś takiego

Za 600-700 zł masz kompletną belkę plug&play - wtedy wymiana trwa godzinę i koszt dwa razy mniejszy.

Ja własnie tą metodą wymieniłem sobie z tyłu bębny na tarcze... szybko i przyjemnie.Tu masz opis

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


31.07.2008, 22:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wokan, masz rację to najlepsze wyjście z tej sytuacji. I tak najlepiej zrobić :) :good:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


31.07.2008, 22:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Mariusz5 napisał(a):
Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km.

jaka korozja?? z zewnatrz???? daj jakas fote bo nie wiem w czym to przeszkadza.

_________________
touran Obrazek


31.07.2008, 22:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
marekk napisał(a):
Mariusz5 napisał(a):
Bębny troche wzieła korozja przejechały 143tyś. km.

jaka korozja?? z zewnatrz???? daj jakas fote bo nie wiem w czym to przeszkadza.



wewnątrz zapewne też troche syfu będzie, przy takim przelocie... no ale jak mówisz z zewnątrz w niczym to nie przeszkadza, tylko odstraszać może ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


31.07.2008, 22:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post 
korozja jest po zewnętrznej stronie, podejrzewam że od strony wewnętrznej są trochę wytarte, wkręt mocujacy bęben jest zapieczony nie mogłem go odkręcić

_________________
Mariusz


01.08.2008, 15:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
to nie ruszaj nic bo zapsujesz :) - do 200 kkm dotrwaja spokojnie - aby odkrecic wkret potrzebny mocny srubokret w ktory mozesz pierdyknac mlotkiem - odkrecisz na 100%

Korozja - poza walorami estetycznymi- w niczym nie przeszkadza

_________________
touran Obrazek


12.08.2008, 13:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam :) Panowie Żeby wymienić bębny hamulcowe nie trzeba wymieniac tylnej belki z tarczami :hysterical: Ok Jeśłi a tak na poważnie jeśli chodzi o wymianę bębnów tylnych w Fabi to bardzo prosta sprawa. Należy odkręcić koło i jedną śrubę która trzyma bęben na piaście śrubokrętem krzyżakowy. Potem włożyc śrubokręt w otwór po śrubie koła i odblokować samoregulator. Jeśłi odblokuje sie samoreguloator to bęben można ściągnać. Przy wymianie bębnów raczej nie jest nic potrzebne. Jesli chodzi o bęben to powinien mieć noa śrubę ale chyba jeśli jest to ryginał. Pozdrawiam:) :good:

_________________
:o)


12.08.2008, 15:05
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL